sädekaihtimet eivät käänny kun pyörittää sitä ruuvia?
Kommentit (18)
Vaijeri rikki. Uusi kaihdin on varmaan halvin.
Jos se on se juttu, jota kääntämällä niiden pitäisi kääntyä, mutta ei käänny, niin huoltomieheen yhteyttä. Siellä on jotain irronnut.
Lähes aina vika on siellä ylhäällä jossa vaiheri menee karmin sisälle. Tarkista että pyörii myös siellä. Sen nivelen voi vaikka irroittaa jolloin säätö tehdään karmin yläreunasta.
Jos ei ollut tämä vika, avaa sisäikkuna ja tutki.
Ei kai ne sinun kuvitelmien kaihtimet käänny muutenkaan. Ikkunoissa olevat kaihtimet ovat aivan erinimisiä.
Rikki, itsellä sama vika. En ole jaksanut korjata.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne sinun kuvitelmien kaihtimet käänny muutenkaan. Ikkunoissa olevat kaihtimet ovat aivan erinimisiä.
Ihan kuin olisi taas diplomi-insinööri avannut sanaisen arkkunsa. Vastaus voi olla oikein, mutta on absoluuttisen hyödytön, eikä liity itse asiaan millään tavalla.
En tiedä ovatko taloyhtiön vastuulla
Auttaa kun korjaat sen mekanismin.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä ovatko taloyhtiön vastuulla
Vaikka olisikin, niin toi nyt on helppo tsekata itsekin.. tai mulle on ihan sama, mihin kaikkeen ihmiset huoltomiestä käyttää, mutta joku perusvaatimus sentään täytyisi olla. 10 vuoden päästä soitetaan lähäri pyyhkimään peppua... Avaat sen ikkunan ja jos se vaijeri on irronnut ikkunan sisäpuolelta, laita se takas paikalleen. Ja muista laittaa instaan päivitys, että ite korjasin tämän!
Uusi ja vaihto? Toisaalta jos se on kiinni itse sälekaihtimista, joutuuko sen vaihtamaan myös.
Kevät tulee! Ei säteitä tarvitse kaihtia.
Kyse voi olla siitä ruuvista. Nyppää se irti ja katso onko se kulunut, jolloin se ns. lyö tyhjää.
Mun lasersädekaihtimet käy naapurien hermoille. Julmettu valitus kun vähän säteilee.
Sädekaihdinhullu iskee jälleen💥💥💥💥💥
Nykyään niitä rikkoutuneita osia (ikkunan läpi menevät) on kahta eri tyyppiä. Ruuvi kiinnitteinen tai puristamalla kiinnittyvä.
Vähän parempi kuvaus?