Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sektio ja 1 v kotona

Taaperonäiti
29.03.2022 |

Eli kotona odottaa juuri 1 v täyttänyt taapero ja sektio on edessä lähiaikoina vauvan perätilan vuoksi. Miten tässä voi pärjätä? kun tätä 10 kiloista esikoista pitää nostella jatkuvasti normaalisti. Mm. Sängystä pois, hoitopöydälle, rattaisiin, leikkikehään. Mies on kotona mutta ei ole avuksi silloin kun esim nukkuu. Ei ole kertaakaan herännyt yöllä hänen takiaan yöllä. Vaippoja ei mielellään myös vaihda. On monesti hyvin äreä jos herättää kesken unien joten en jaksa alkaa tapella asiasta koska olen itsekin väsynyt. Hän on luvannut auttaa kaikessa mutta pelkään että ei toteudu käytännössä kun todellisuus ja väsymys iskee.
Voiko tästä kantamisesta koitua pahoja seurauksia?

..

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä luulette, että ap. n mies tekisi, jos ap kuolisi? Antaisi takuulla lapset huostaan ja viettäisi villiä poikamieselämää.

Vierailija
22/25 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita nukkumaan turvalaidalliseen tavalliseen sänkyyn, pääsee itse pois.

Myös rattaisiin pääsee kyllä tuonikäinwn jo itse.

Miksi se edelleen nostellaan hoitopöydälle? Meillä ei edes ollut sellaista. Vaipat saa vaihdettua sängyllä jonne lapsi osaa utse nousta.

Mikä hemmetin leikkikehä?

Ihmelapsia teillä, sillä suurin osa 1v ei osaa edes kävellä, ainoastaan tukea vasten ja se on normaali kehitystä. Eikä ymmärrä puheen merkitystä.

Ja suurin osa 1v ei itse mene vanhempien sänkyyn odottamaan vaipanvaihtoa.

Tuo onnistuu pari vuotiaalla, mutta ei 1v.

Yksivuotias osaa kömpiä sänkyyn ja sängystä pois, ei se vaadi kävelytaitoa.

Samaten osaa kömpiä sängylle. Jos ei osaa, vaipat voi kuule vaihtaa ihan siinä lattiallakin.

Miten puhe tähän edes liittyy?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siinä on selviämistä ihan jo 1-vuotiaan ja vauvan kanssa ilman mitään sektioitakin. Tsemppiä siihen. Ei tällaisiin ikäeroihin kannata lähteä kenenkään. Ihan hullun hommaa.

Mä taas olin tulossa sanomaan, että yllättävän helposti siitä selvisi. Mulla oli esikoinen 1 v 5 kk, kun kuopus syntyi sektiolla, ja en muista, että esikoista olisi sen kummemmin pitänyt nostella. Ei sen sektiohaavan paraneminen nyt _niin_ pitkään kestä, että siinä ajassa pitäisi hirveästi kaikenlaista ehtiä tekemään.

Mulla esikoinen esim. kävi tuon ikäisenä potalla, niin vaipat vaihdoin siinä yhteydessä lattialla. Muistan, kuinka esikoinen kiipesi jalkoja pitkin itse syliin, kun istuin tuolissa. Pinnasängyssä meillä ei ollut koskaan toista laitaa paitsi silloin, kun lapsi nukkui makuuhuoneessa yksin. Muiksi ajoiksi se otettiin pois (pinnis oli sivuvaununa). Kuopuksen syntyessä esikoinen siirtyi toiselle puolelle parisänkyä seinän sängyn väliin "isojen lasten sänkyyn", kun pinnasänkyyn tuli kuopus. Siinä vaiheessa lapsi oli jo pitkään laskeutunut itse sängystä jalat edellä alas. Enkä tunne ketään, jolla olisi ollut leikkikehä käytössä, niin sellaista ongelmaa en osannut edes kuvitella.

Puoliso oli isyysvapailla toki ja autteli paljossa, kun itse olin toipilas, ja muutenkin otti esikoista pihahommiin yms., kun olin alkuun tietysti enemmän kiinni kuopuksessa.

Vierailija
24/25 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut nostaa edes sitä vastasyntynyttä vauvaa sektion jälkeen. Tilanteita on erilaisia, eikä koskaan voi tietää etukäteen asioiden kulkua.

Minulla on kuitenkin mies, jolle on itsestäänselvyys, että kotityöt, lapset ja muut yhteistalouteen kuuluvat asiat on molempien vastuulla. Näin ollen sain toipua rauhassa, miehen hoitaessa suvereenisti kodin ja lapset.

Miksi ruveta yksin tekemään, jos kotona on toinenkin? Vaikka asia vaatisi riitelyä, on se käsiteltävä.

Vierailija
25/25 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita nukkumaan turvalaidalliseen tavalliseen sänkyyn, pääsee itse pois.

Myös rattaisiin pääsee kyllä tuonikäinwn jo itse.

Miksi se edelleen nostellaan hoitopöydälle? Meillä ei edes ollut sellaista. Vaipat saa vaihdettua sängyllä jonne lapsi osaa utse nousta.

Mikä hemmetin leikkikehä?

Ihmelapsia teillä, sillä suurin osa 1v ei osaa edes kävellä, ainoastaan tukea vasten ja se on normaali kehitystä. Eikä ymmärrä puheen merkitystä.

Ja suurin osa 1v ei itse mene vanhempien sänkyyn odottamaan vaipanvaihtoa.

Tuo onnistuu pari vuotiaalla, mutta ei 1v.

Höpöhöpö taas. Hyvin moni oppii kävelemään alle vuoden iässä, todellakin tajuaa puhetta, kiipeilee ja seisoo vähintään tuella, jos ei vielä kävele. Eikä sinne vanhempien sänkyyn tarvitse mennä odottelemaan vaan kiivetä pyynnöstä. Ja tuon ikäiselllä housuvaipat on muutoinkin jo käytössä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme