Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen kaveri suuttui kun keskeytin hänen mansplainaamisensa

Vierailija
28.03.2022 |

Miehen kaveri oli meillä kylässä lauantaina ja söimme illallista ja keskustelimme eräästä viime aikojen uutistapahtumasta. Satun tietämään ko. tapahtumasta paljon työni puolesta. Siitä huolimatta tämä miehen kaveri alkoi mansplainaamaan tapahtumaa minulle ja kun keskeytin hänet, hän silmin nähden suuttui ja pyöritteli silmiään.

Miehen kaveri oli aika viileä koko loppuillan ja lähtiessä hyvin lyhytsanainen. Vähän harmittaa koko juttu. Pitäisikö tuo jotenkin ottaa esille ensi kerralla?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kannattaa toimia. Ei ne muuten ikinä opi. Keskeytän aivan samalla tavalla ja ainakin oman tuttavapiirin miehet on oppineet.

Vierailija
2/46 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mansplainaaminen tarkoittaa sitä, kun mies alkaa selittämään (man explaining) naiselle asiaa, jonka nainen jo hallitsee.

On hyvin ärsyttävää. Itse en ottaisi enää jälkikäteen puheeksi, hoidan tilanteen tuoreeltaan, huumorilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota puheeksi, älä selittele äläkä hyvittele. Ihan oma moka mieheltä jos suuttuu kun joku (nainen) tietää jostakin jotakin.

Vierailija
4/46 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
5/46 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin älykkösangat ilman vahvuuksia. Ero on kuin yöllä ja päivällä sillä nyt pelkkä tuima vilkaisu riittää hiljentämään miehen kuin miehen.

Vierailija
6/46 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleistä. Mä tunnen ammattini puolesta kv-politiikkaa aika hyvin.

Mieheni vanhempi sukulainen on innokas pitämään monologeja päivänpoliittisista aiheista. Tottunut siihen, että miehet puhuu politiikkaa ja naiset kaataa kahvia.

Joskus lainaa entisiä opuskelukavereitani. Ihan kettunaisuuttani harrastan mm.namedroppausta hänen kanssaan.

Vierailija
7/46 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yleistä. Mä tunnen ammattini puolesta kv-politiikkaa aika hyvin.

Mieheni vanhempi sukulainen on innokas pitämään monologeja päivänpoliittisista aiheista. Tottunut siihen, että miehet puhuu politiikkaa ja naiset kaataa kahvia.

Joskus lainaa entisiä opuskelukavereitani. Ihan kettunaisuuttani harrastan mm.namedroppausta hänen kanssaan.

Tuo namedroppaus kannattaa viedä seuraavalle asteelle: Käytät ammattislangia, kun kerrot, että viime viikonloppuna kun nähtiin LiisaLiisukan kanssa, niin puhuttiin tästä ja tästä asiasta. Hän erityisesti kehui minun näköjantojani ja huomioitani aiheesta x.

Vierailija
8/46 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä miehen pitäisi tietää, että joku nainen onkin ekspertti juuri siinä asiassa jota hän alkaa selostaa?

Telepatialla? Vai laittamalla ennen vierailua täytettäväksi kaavakkeen mistä voidaan keskustella?

Eikö normaalit ihmiset toimi niin, että kun joku selostaa jotain, niin jos se on totta tai näkökulma järkevä, niin muut kuuntelee ja hyväksyy ikäänkuin argumentit ja jos ei, niin joku joka tietää paremmin, korjaa?

Miksi pitää hermostua siitä, että joku puhuu asiasta josta sinä tiedät jotain?

Vai totesko se sulle alussa, että minäpä nyt kerron sulle miten asiat on koska olet nainen etkä ymmärrä mistään mitään?

Keskusteluun kuuluu yleensä vuorovaikutus. Nämä monologinpitäjät ei oo herkkiä sille.

Vierailija
9/46 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama vaikka tietäisit enemmän, keskeyttäminen on todella junttia, oli kertojalla minkälaiset killuttimet tahansa.

Vierailija
10/46 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en miehenä juurikaan enää keskustele aiheista joissa on riski siihen että joutuu korjaamaan tai kertomaan jollekin naiselle miten asia menee. Ja tämä koskee vain niitä aiheita joissa olen jossain määrin ammattilainen (koulutus+työ sillä alalla). Liian usein kuullut siitä, että älä nyt ala korjailemaan vain koska olet mies. Yleensä sitten ollut hiljaa, vaikka syy korjaukseen olisi ollut se että olen opiskellut alalle ja tehnyt alan töitä 20 vuotta.

Vierailija
11/46 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä miehen pitäisi tietää, että joku nainen onkin ekspertti juuri siinä asiassa jota hän alkaa selostaa?

Telepatialla? Vai laittamalla ennen vierailua täytettäväksi kaavakkeen mistä voidaan keskustella?

Eikö normaalit ihmiset toimi niin, että kun joku selostaa jotain, niin jos se on totta tai näkökulma järkevä, niin muut kuuntelee ja hyväksyy ikäänkuin argumentit ja jos ei, niin joku joka tietää paremmin, korjaa?

Miksi pitää hermostua siitä, että joku puhuu asiasta josta sinä tiedät jotain?

Vai totesko se sulle alussa, että minäpä nyt kerron sulle miten asiat on koska olet nainen etkä ymmärrä mistään mitään?

Mansplainaajat nimenomaan splainaavat, koska kuulijakunnassa on nainen, jolle haluavat splainata miten asiat on - - naisparka kun ei ymmärrä mistään mitään.

Vierailija
12/46 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Women, know your limits!

Vierailija
13/46 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskusteluun kuuluu yleensä vuorovaikutus. Nämä monologinpitäjät ei oo herkkiä sille.

ja nuo monologinpitäjät käyttäytyvät ihan samoin niin miehiä kuin naisia kohtaan. Asiassa ei ole mitään tekemistä sukupuolien kanssa, vaan osan ihmisistä oman ylemmyydentunteesta ja pätemisen tarpeesta.

Vierailija
14/46 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen kouluttaja, niin minua pyydetään mansplainaamaan. Ala jota koulutan on naisvaltainen.

Vierailija
15/46 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miski hän ei saanut selittää asiasta vaikka sinäkin tiesit asiasta? 

Vierailija
16/46 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuo ole epäkohteliasta keskeyttää toisen puhumiset? 

Vierailija
17/46 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä itsetunto auttaisi aina, myös ap:ta

Vierailija
18/46 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo ole epäkohteliasta keskeyttää toisen puhumiset? 

On, paitsi womanspleinaajalla on tietenkin oikeus toimia viettiensä varassa 🤣

Vierailija
19/46 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keskeytit hänet? 

Vierailija
20/46 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että sellaiset voimafantasiat siellä.

Mies sitä, mies tätä. Nyt jo miehen kaverimies, vaikka eihän miehillä ole ystäviä vaan ne kuolevat katkerina uleìna yksin.