Miehen kaveri suuttui kun keskeytin hänen mansplainaamisensa
Miehen kaveri oli meillä kylässä lauantaina ja söimme illallista ja keskustelimme eräästä viime aikojen uutistapahtumasta. Satun tietämään ko. tapahtumasta paljon työni puolesta. Siitä huolimatta tämä miehen kaveri alkoi mansplainaamaan tapahtumaa minulle ja kun keskeytin hänet, hän silmin nähden suuttui ja pyöritteli silmiään.
Miehen kaveri oli aika viileä koko loppuillan ja lähtiessä hyvin lyhytsanainen. Vähän harmittaa koko juttu. Pitäisikö tuo jotenkin ottaa esille ensi kerralla?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Kappas, joku oli poistattanut kommenttini ketjusta. Noh, tässä se on uudestaan. Olkaa hyvä!:
"Jokaiselle englanninkieliselle sanalle löytyy suomenkielinen vastine, varsinkin jos kirjoittaja kielellisesti tarpeeksi lahjakas ja sivistynyt.
Mansplainingit, namedroppaukset, celebrity crushit ja turn-offit ovat turhia tekofiksuja ilmauksia."
Laita esimerkit noille kaikille ilmiöille.
Inhoan mansplaining-sanaa, kuten muitakin finglismejä :D
Tunnistan kuitenkin tuon ilmiön, ja sitä voi harrastaa myös naiset. Erityisesti vanhempi nainen nuoremmalle naiselle. Siis alkaa selittää toiselle asiaa, joka on tälle toiselle jo hyvinkin tuttu juttu. Mulle kerran alkoi joku vanhempi sukulaistäti luennoida imetyksestä, juurikin sellaisten vanhentuneiden oppi käsitysten mukaan, tyyliin "anna illalla vauvalle korviketta, että yöksi riittää tissi maitoa"?! :D omg. Vastasin, että kiitos vaan, lapseni on täysimetetty, ja nimenomaan mitä useammin imettää, sitä enemmän sitä maitoa tulee. Ei se mihinkään lopu.
Toinen on työelämä, missä kohtaan välillä moista pätemistä. Ehkä ulkoinen habituksena on liian "Bombo"? :D
Minun eksällä oli tapana toimia noin.
Kun puhuin asiasta jonka hyvin tiedän ja hallitsen, hänellä oli tapana kohta toistaa sanomani ikäänkuin ihan uutena asiana itse keksimänään ja tietämänään. Se oli ärsyttävää mutta samalla huvittavaa.
Jos se hänen itsetuntoaan jotenkin nosti, ihan ok. Minulta se ei mitään pois vienyt.
Tämän takia ei erottu kuitenkaan vaan muut syyt.
Kyllä, elämään kannattaa ottaa käyttöön kaikki intersektionaalisen feminismin keinot. Manspleinasmisen keskeyttämiseen on muuten hyvät ohjeet. Toinen on turvallinen tila, mikä tarkoittaa sitä ettei sinun tarvitse kuunnella vastakkaisia typeriä mielipiteitä. Kolmas on uhrihierarkia, eli keskustelussa on oltava säännöt kenellä on oikeus puhua mistäkin asioista🤗
Vierailija kirjoitti:
Women, know your limits!
Linkki ois ollu kiva, niin ois tämänkin kommentin taustalla oikeaa faktaa.
Mut googlettakaa Fast Show.
Kappas, joku oli poistattanut kommenttini ketjusta. Noh, tässä se on uudestaan. Olkaa hyvä!:
"Jokaiselle englanninkieliselle sanalle löytyy suomenkielinen vastine, varsinkin jos kirjoittaja kielellisesti tarpeeksi lahjakas ja sivistynyt.
Mansplainingit, namedroppaukset, celebrity crushit ja turn-offit ovat turhia tekofiksuja ilmauksia."