Kuolisitteko vanhempanne puolesta?
Jompaa kumpaa vanhempaanne uhattaisiin aseella. Ainoa keino pelastaa olisi, että uhraisitte itsenne. Vanhempanne eivät tätä haluisi tietenkään. Miten tekisitte?
Kommentit (40)
En uhraisi itseäni. Miksi minun elämäni olisi hänen elämäänsä vähempiarvoinen?
Yksikään vanhempi ei sellaista halua.
En tässä elämäntilanteessa. Minulla on 4 alaikäistä lasta. Vanhempani taas ovat iäkkäitä, ja sellaisessa kunnossa, että on melkoinen ihme, jos jompikumpi heistä on 10 vuoden kuluttua vielä elossa.
En uhraisi itseäni. Vanhemmat jo vanhoja ja mulla on lapsia jotka tarttee äitiään.
Näemmä yleinen mielipide on, että ei missään tapauksessa ja tuskin kukaan vanhempi sitä haluaisi, mutta itse tekisin sen silti silmän räpäyksessä.
Ajatus siitä, että olisin voinut estää vanhempani kuoleman mutten tehnyt niin veisi viimeisetkin elämänhalut.
En. En itse vanhempanakaan haluaisi lapseni uhrautuvan puolestani.
Ikinä en haluaisi että oma lapseni tekisi niin koska sitten meitä olisi kaksi kuollutta. En usko että omat vanhempanikaan tätä haluaisivat. Eli en.
Lapsen puolesta en epäröisi sekuntiakaan.
En tietenkään. Ihan hullua edes tollaista kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Näemmä yleinen mielipide on, että ei missään tapauksessa ja tuskin kukaan vanhempi sitä haluaisi, mutta itse tekisin sen silti silmän räpäyksessä.
Ajatus siitä, että olisin voinut estää vanhempani kuoleman mutten tehnyt niin veisi viimeisetkin elämänhalut.
Sääli sitä eloon jäänyttä vanhempaasi sitten. Hän menetti juuri lapsensa.
En, mutta he ovatkin jo kuolleet. Kuolisin turhaan.
Mun vanhemmat ei enää elä, mutta olen varma että mun aikuiset lapset ei takuulla uhrautuisi mun tai isänsä puolesta yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sääli sitä eloon jäänyttä vanhempaasi sitten. Hän menetti juuri lapsensa.
Tekisin sen silti.
Olen muutenkin lapseton ja yksin elävä aikuinen, mutta vanhempani ovat vielä molemmat yhdessä ja heillä on lastenlapsia sisarusteni kautta joista saavat paljon sisältöä elämään.
En. Elossa oleva vanhempani on jo niin iäkäs, ettei senkään puolesta olisi järkeä että minä uhraisin henkeni hänen vuokseen. Lisäksi minulla on pienet lapset, jotka tarvitsevat minua vielä pitkään. Lasteni puolesta antaisin henkeni kyllä.
Surisin kyllä kovasti vanhempaani, mutta oma henki on minulle arvokkaampi.
En. Koska ei äitinikään sitä haluaisi. Minullakin on 2 lasta. Heidän puolestaan kyllä. Tai no, saako valita isän. Se kun on jo kuollut, uhatkoon aseella kuka vaan.
En todellakaan.