Kuolisitteko vanhempanne puolesta?
Jompaa kumpaa vanhempaanne uhattaisiin aseella. Ainoa keino pelastaa olisi, että uhraisitte itsenne. Vanhempanne eivät tätä haluisi tietenkään. Miten tekisitte?
Kommentit (40)
Vierailija kirjoitti:
Miksi alapeukut aloitukseen?
Tervepäinen vanhempi ei halua lapsensa uhrautuvan puolestaan, ihan pipipäinen ajatus.
Siinä sitten menisi vanhempieni ainoa lapsi. Tuskin arvostaisivat. Eli en kuolisi vanhempieni puolesta. Lasteni puolesta kuolisin.
Vanhempien "kuuluu" kuolla ennen lapsiaan, joten en uhrautuisi.
Ainoastaan kissani puolesta kuolisin
Ai vanhan ihmisen takia tekisin lapsistani äidittömän? Olen tärkeämpi lapsilleni kuin äitini tai isäni. He on eläneet vuosikymmeniä pitempään kuin minä. En tietenkään uhraisi itseäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näemmä yleinen mielipide on, että ei missään tapauksessa ja tuskin kukaan vanhempi sitä haluaisi, mutta itse tekisin sen silti silmän räpäyksessä.
Ajatus siitä, että olisin voinut estää vanhempani kuoleman mutten tehnyt niin veisi viimeisetkin elämänhalut.
Sääli sitä eloon jäänyttä vanhempaasi sitten. Hän menetti juuri lapsensa.
Tekisin sen silti.
Olen muutenkin lapseton ja yksin elävä aikuinen, mutta vanhempani ovat vielä molemmat yhdessä ja heillä on lastenlapsia sisarusteni kautta joista saavat paljon sisältöä elämään.
Arvelinkin, että olet lapseton... Voi olla vaikea hahmottaa missä tuskassa vanhempasi eläisivät lopun ikänsä, jos tekisit jotain sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Aiotko siis pyytää, että eläinlääkäri pistääkin piikkinsä sinuun eikä kissaasi, kun sen aika tulee?
En. Äitini on 95v ja isäni 93v. Lasteni isä on kuollut jo vuosia sitten. Vanhempani eivät tule elämään enää kovinkaan montaa vuotta, joten jos kuolisin heidän puolestaan, muutaman vuoden päästä lapsillani ei olisi enää isovanhempia eikä vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiotko siis pyytää, että eläinlääkäri pistääkin piikkinsä sinuun eikä kissaasi, kun sen aika tulee?
Mahtava ajatus, kiitos ideasta!!
Tosi vaikea vastata, kun tilanne ei ole käsillä. Siinä itse tilanteessa mielipide saattaisi olla eri, kuin mitä se on nyt.
En kuitenkaan usko, että vanhempani kestäisivät kantaa harteillaan sitä, että olen poissa heidän vuokseen. Tietysti tekisin kaikkeni pelastaakseni rakkaan ihmisen, mutta en myöskään haluaisi heidän elävän sen tuskan kanssa, että kuolin heidän vuokseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mahtava ajatus, kiitos ideasta!!
Olen eri, mutta en usko että kissapiikki riittäisi ihmisen tappamiseen.
En. Se ämmä on saanut niin paljon pahaa elämänsä aikana niin monelle ihmiselle, että tussauttaisin itse, ellei olisi laitonta.
En, oma elämä tärkeämpi. Olen äiti, mummu ja vaimo.
En tietenkään. Pitää mennä toisin päin. Eli kuolisin lapseni puolesta.
En vanhempieni, mutta lasteni takia ihan varmasti.
En todellakaan. Oma lapsi on ainoa jonka puolesta kuolisin.
Vanhempani ovat hyödyllisimpiä ihmisiä ja selvästi suuremmalle joukolle kuin minä, joten kyllä.
Minun kyolemani olisi pienempi menetys.
Onpa kylmiä ihmisiä täällä, tottakai kuolisin rakkaiden vanhempieni vuoksi.