Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laittaisitko välit poikki ystävään jonka ajatusmaailmaa et enää pysty ymmärtämään?

Vierailija
28.03.2022 |

Esimerkiksi ystävä liittyy johonkin fundamentalistiseen lahkoon ja hänen persoonansa muuttuu sen myötä kokonaan. Sen lisäksi hän vielä pakkosyöttäisi uskomuksiaan aggressiivisesti ja suhtautuisi sinuun ajoittain jopa pilkallisesti. Ystävä ei näe käytöksessään vikaa koska hän on mielestään oikeassa ja muut aivopestyjä ja tyhmiä. Tavallinen tasa-arvoinen juttelu ei onnistu kuin ajoittain.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Saatan ajoittain tavata ihan mielenkiinnosta seuratakseni miten hänen käy, mutta ”ystävyytemme” päättyy.

Vierailija
2/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaamassasi tilanteessa kyllä, mutta muuten ajatusmaailmojen erilaisuus ei välttämättä ole ongelma. Esimerkiksi minulla (ei ihan ateisti, mutta melkein) on vanhoillislestadiolainen ystävä. Ei mitään ongelmaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Erilaisuus on rikkaus.

Vierailija
4/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, hus pois pilaamasta ilmapiiriä jos levittää kommunismia, salaliittohörhöilyjä saati jotain trumpismia

Vierailija
5/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole ystävä, jos hän pakkosyöttää ja pilkkaa. 

Vierailija
6/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ei kiinnosta enää sinun surkea seura noin niinku muutenkaan. Miksi ajattelet olevasi hyvää seuraa?

Vierailija
7/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita vaikka poliisille

Vierailija
8/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee rikosilmoitus.

Vierailija
9/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota puhelin käteen ja soita poliisille.

Vierailija
10/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ei kiinnosta enää sinun surkea seura noin niinku muutenkaan. Miksi ajattelet olevasi hyvää seuraa?

Juu, ap:n syyhän se on jos "ystävä" sekoaa ja käyttäytyy epäasiallisesti....

Vierailija
11/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee rikosilmoitus.

Ja rikosnimike on.....?

Vierailija
12/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemminpuolinen:

- kunnioitus

- ymmärrys ja

- arvostus

Ja se että välittää ja pitää toisesta ja viihtyy seurassa.

Jos näitä löytyy, voi olla ystävä hyvinkin erilaisten ihmisten kesken. Mutta ellei näitä ole, ei toimi. Ei ystävyyden ole tarkoitus tuottaa pahaa mieltä.

Vierailija
13/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee rikosilmoitus.

Ja rikosnimike on.....?

Ajattelu.

Vierailija
14/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain tosi outoa alkaisi tulemaan, niin ottaisin varmasti etäisyyttä. Ei minulla ole aikaa ja kiinnostusta lähteä kuuntelemaan mitään hörhöilyä yhtään keneltäkään ja jos toinen muuttuisi vieläpä pilkalliseksi tai ilkeäksi, niin en minä sellaista tyyppiä tarvitse ja pärjäisin varmasti oikein hyvin ilmankin.

Minulla on useampia ystäviä, perheeni, vanhempani ja siskoni, eikä elämä ole todellakaan yhdestä tyypistä kiinni.

Vierailija
15/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu laittaisin. Tai siis "ghostaisin" nykytermein eli antaisin vain hiipua pois. En ottaisi yhteyttä enkä vastaisi viesteihin jne. Välejä harvemmin tarvitsee aktiivisesti laittaa poikki, ellei kyseessä ole jokin vainoaja.

Vierailija
16/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, hurahti ihminen mihin vaan, veganismista konmarittamiseen, hurahdukseen kuuluu aina ylimenokausi jossa puheet pyörii pitkälti ko.aihepiirin ympärillä. Kyllä se siitä tasoittuu. Samalla oppii itsekin uutta.

Vierailija
17/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen ystävä saisi vaahdota keskenään ja minä en häntä häiritsisi ollenkaan.

Vierailija
18/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin, olenko itse ollut avoin keskustelulle ja yrittänyt ymmärtää toisen näkemyksiä. Monesti on itse huomaamattaan ennakkoluuloinen tai tuomitseva, jolloin voi kokea toisen normaalin keskustelun pakkosyöttönä.

Vierailija
19/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen laittanut kahden eri ihmisen kanssa ja se oli molemmilla kerroilla hyvä päätös.

Vierailija
20/41 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin ja olen laittanutkin. Olen lojaali ja ymmärtäväinen ystävä, mutta rajansa kaikella. Siinä vaiheessa kun ystävä alkoi puhua "myrkkypiikeistä" niin minä sanoin että eiköhän tämä ole tässä. En enää vastaa hänen viesteihinsä tai soittoihinsa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme