Laittaisitko välit poikki ystävään jonka ajatusmaailmaa et enää pysty ymmärtämään?
Esimerkiksi ystävä liittyy johonkin fundamentalistiseen lahkoon ja hänen persoonansa muuttuu sen myötä kokonaan. Sen lisäksi hän vielä pakkosyöttäisi uskomuksiaan aggressiivisesti ja suhtautuisi sinuun ajoittain jopa pilkallisesti. Ystävä ei näe käytöksessään vikaa koska hän on mielestään oikeassa ja muut aivopestyjä ja tyhmiä. Tavallinen tasa-arvoinen juttelu ei onnistu kuin ajoittain.
Kommentit (41)
Kuvaamassasi tilanteessa kyllä, mutta muuten ajatusmaailmojen erilaisuus ei välttämättä ole ongelma. Esimerkiksi minulla (ei ihan ateisti, mutta melkein) on vanhoillislestadiolainen ystävä. Ei mitään ongelmaa.
Kyllä, hus pois pilaamasta ilmapiiriä jos levittää kommunismia, salaliittohörhöilyjä saati jotain trumpismia
Kyseessä ei ole ystävä, jos hän pakkosyöttää ja pilkkaa.
Ehkä ei kiinnosta enää sinun surkea seura noin niinku muutenkaan. Miksi ajattelet olevasi hyvää seuraa?
Ota puhelin käteen ja soita poliisille.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei kiinnosta enää sinun surkea seura noin niinku muutenkaan. Miksi ajattelet olevasi hyvää seuraa?
Juu, ap:n syyhän se on jos "ystävä" sekoaa ja käyttäytyy epäasiallisesti....
Vierailija kirjoitti:
Tee rikosilmoitus.
Ja rikosnimike on.....?
Molemminpuolinen:
- kunnioitus
- ymmärrys ja
- arvostus
Ja se että välittää ja pitää toisesta ja viihtyy seurassa.
Jos näitä löytyy, voi olla ystävä hyvinkin erilaisten ihmisten kesken. Mutta ellei näitä ole, ei toimi. Ei ystävyyden ole tarkoitus tuottaa pahaa mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee rikosilmoitus.
Ja rikosnimike on.....?
Ajattelu.
Jos jotain tosi outoa alkaisi tulemaan, niin ottaisin varmasti etäisyyttä. Ei minulla ole aikaa ja kiinnostusta lähteä kuuntelemaan mitään hörhöilyä yhtään keneltäkään ja jos toinen muuttuisi vieläpä pilkalliseksi tai ilkeäksi, niin en minä sellaista tyyppiä tarvitse ja pärjäisin varmasti oikein hyvin ilmankin.
Minulla on useampia ystäviä, perheeni, vanhempani ja siskoni, eikä elämä ole todellakaan yhdestä tyypistä kiinni.
Juu laittaisin. Tai siis "ghostaisin" nykytermein eli antaisin vain hiipua pois. En ottaisi yhteyttä enkä vastaisi viesteihin jne. Välejä harvemmin tarvitsee aktiivisesti laittaa poikki, ellei kyseessä ole jokin vainoaja.
En, hurahti ihminen mihin vaan, veganismista konmarittamiseen, hurahdukseen kuuluu aina ylimenokausi jossa puheet pyörii pitkälti ko.aihepiirin ympärillä. Kyllä se siitä tasoittuu. Samalla oppii itsekin uutta.
Tuollainen ystävä saisi vaahdota keskenään ja minä en häntä häiritsisi ollenkaan.
Miettisin, olenko itse ollut avoin keskustelulle ja yrittänyt ymmärtää toisen näkemyksiä. Monesti on itse huomaamattaan ennakkoluuloinen tai tuomitseva, jolloin voi kokea toisen normaalin keskustelun pakkosyöttönä.
Olen laittanut kahden eri ihmisen kanssa ja se oli molemmilla kerroilla hyvä päätös.
Laittaisin ja olen laittanutkin. Olen lojaali ja ymmärtäväinen ystävä, mutta rajansa kaikella. Siinä vaiheessa kun ystävä alkoi puhua "myrkkypiikeistä" niin minä sanoin että eiköhän tämä ole tässä. En enää vastaa hänen viesteihinsä tai soittoihinsa.
Kyllä. Saatan ajoittain tavata ihan mielenkiinnosta seuratakseni miten hänen käy, mutta ”ystävyytemme” päättyy.