Menisittekö kävellen n. 10 km palkattomaan työharjoitteluun ensi perjantaina?
Polkupyörää tai autoa en omista. Pitäisikö vain jäädä kotiin?
Kommentit (74)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:44"]Menisin taksilla, kävelisin kotiin jos sää on hyvä. Tosin pe-aamuna voi olla vaikea saada taksia, mutta tämän voisi kertoa pomolle etukäteen, että on mahdollisesti myöhässä taksiruuhkan takia.
Käytetyn fillarin saa noin viidelläkympillä tosin. Ehkä ostaisinkin fillarin.
[/quote]
Menisit taksilla palkattomaan harjoitteluun? Ihan todella nyt epäilen.
[/quote]
Niin minäkin :D Tuskin kukaan nyt alkaa maksamaan (muutenkin pienistä tuloista)että pääsee tekemään töitä, ilman palkkaa.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:25"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:44"]Menisin taksilla, kävelisin kotiin jos sää on hyvä. Tosin pe-aamuna voi olla vaikea saada taksia, mutta tämän voisi kertoa pomolle etukäteen, että on mahdollisesti myöhässä taksiruuhkan takia. Käytetyn fillarin saa noin viidelläkympillä tosin. Ehkä ostaisinkin fillarin. [/quote] Menisit taksilla palkattomaan harjoitteluun? Ihan todella nyt epäilen. [/quote] Niin minäkin :D Tuskin kukaan nyt alkaa maksamaan (muutenkin pienistä tuloista)että pääsee tekemään töitä, ilman palkkaa.
[/quote]
Vaikeatahan se on uskoa, mutta kyllä olen työelämässä nähnyt nykyisin 9e/pvä "työnsankareita", jotka taittavat pitkiäkin matkoja omaksi tappiokseen. Pomot naureskelevat näille selän takana ja työkaverit pyörittelevät silmiään. :( Taksitouhuun en silti usko itsekään.
Onneksi perjantaille on luvattu kunnon vesisadetta aamuksi. Miellyttävää kävely-/pyöräilyreissua teille työnsankareille!
Kommentoijien kannattaa tosiaan muistaa, että palkaton työharjoittelija ei korvaa ketään "oikeaa" työntekijää. Itse yrittäisin selittää työohjaajalle tilanteen, lähtisin liikkeelle varmaan siitä että jos voisi sitten korvata tuon perjantain joku toinen päivä.
En usko, että harjoittelupaikkaasi kiinnostaa, tuletko paikalle vai et, jos ilmoitat asiasta ajoissa. Enemmän luulisi koulutuspaikkaasi kiinnostavan, sillä hehän sen harjoittelun maksavat. Harjoittelupaikan työntekijöille olet usein vain turha ylimääräinen rasite. Kysyisin siis opettajalta, mitä pitäisi tehdä.
Itse neuvottelisin, että tekisin sen päivän jonain toisena päivänä vaikka lauantaina tms. Hyvissä ajoin eli heti maanantaina! Eli en kävelisi 10km aamulla, vaikka itse pyöräilen 16 km töihin, mutta kävellen 6km on kyllä ihan ehdoton raja...
Jos haluaisin mennä, niin menisin. Jos en haluaisi niin en menisi, vaikka matkaa olisi 1 metri.
Juoksen päivässä 20km vähän päälle. Ei tarvitse töiden jälkeen urheilla, ihan jees.
Kotimatkalla viimeisen kilometrin kohdalla on mukava pysähtyä tienviereen ja polttaa oikein paksu jointti ja hölkötellä kotiin suihkuun. Se oikeastaan kruunaa työpäivän.
Maistuu ruoka ja unikin tulee hyvin että jaksaa seuraavana päivänä taas työmatkan.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:44"]Menisin taksilla, kävelisin kotiin jos sää on hyvä. Tosin pe-aamuna voi olla vaikea saada taksia, mutta tämän voisi kertoa pomolle etukäteen, että on mahdollisesti myöhässä taksiruuhkan takia.
Käytetyn fillarin saa noin viidelläkympillä tosin. Ehkä ostaisinkin fillarin.
[/quote]
Menisit taksilla palkattomaan harjoitteluun? Ihan todella nyt epäilen.
[/quote]
No olen mennyt taksilla mm. tenttiin, hammaslääkäriin, työkeikalle, päiväkotiin, vanhempainiltaan...
Jos olen myöhässä, hommat jäävät hoitamatta, olen lupautunut johonkin, ja muut liikenneyhteydet pettävät, taksi on loistava valinta. Olen siis aina, myös köyhänä opiskelijana, ollut valmis maksamaan ihan itse parikymppiä, että saan hommani hoidettua, omalla tasollani.
Puhuisin asiasta esimieheni kanssa etukäteen ja kertoisin hänelle faktat.
Toki yrittäisin myös lainata joltakulta polkupyörää. 10km polkee 30min.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:36"]
Kommentoijien kannattaa tosiaan muistaa, että palkaton työharjoittelija ei korvaa ketään "oikeaa" työntekijää. Itse yrittäisin selittää työohjaajalle tilanteen, lähtisin liikkeelle varmaan siitä että jos voisi sitten korvata tuon perjantain joku toinen päivä.
[/quote]
Totta ihmeessä pitää korvata moneen kertaan, ellei pääse ilmaiseen harjoitteluun että meidän sairanhoitajakätilöiden saavutettuihin etuihin ei tarvitsisi koskea kun se on yhyy niinsk niisk niin väärin yhyy yhyy..
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:18"]
Tai kysy onko joku työpaikalla tulossa läheltä sinua autolla?
[/quote]
Tai lainaa jonkun pyörää.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:44"]Menisin taksilla, kävelisin kotiin jos sää on hyvä. Tosin pe-aamuna voi olla vaikea saada taksia, mutta tämän voisi kertoa pomolle etukäteen, että on mahdollisesti myöhässä taksiruuhkan takia. Käytetyn fillarin saa noin viidelläkympillä tosin. Ehkä ostaisinkin fillarin. [/quote] Menisit taksilla palkattomaan harjoitteluun? Ihan todella nyt epäilen. [/quote] No olen mennyt taksilla mm. tenttiin, hammaslääkäriin, työkeikalle, päiväkotiin, vanhempainiltaan... Jos olen myöhässä, hommat jäävät hoitamatta, olen lupautunut johonkin, ja muut liikenneyhteydet pettävät, taksi on loistava valinta. Olen siis aina, myös köyhänä opiskelijana, ollut valmis maksamaan ihan itse parikymppiä, että saan hommani hoidettua, omalla tasollani.
[/quote]
T: Pappa betalar
Jos haluat antaa itsestäsi hyvän kuvan, menet. Itse arvostaisin sellaista opiskelijaa/työharjoittelijaa.
t. yrittäjä
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:13"]Polkupyörää tai autoa en omista. Pitäisikö vain jäädä kotiin?
[/quote]
En todellakaan menisi. En menisi edes palkalliseen työhön.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:13"]
Polkupyörää tai autoa en omista. Pitäisikö vain jäädä kotiin?
[/quote]
Et sä voi kotiin jäädä kun sun pitää venyä. Susta tulee tämän yhteiskunnan kelpo tukipilari. Sun pitää hoitaa kuntoas ja olla valmiina lähtemään kun yhteiskunta kaipaa sun palveluksia.
Olet työpaikkaan varasijalla 38. Ja työlistyt vuonna 2025. Pidä kuntoa yllä.
Terveisin, julkiset jukuripäät.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:44"]Menisin taksilla, kävelisin kotiin jos sää on hyvä. Tosin pe-aamuna voi olla vaikea saada taksia, mutta tämän voisi kertoa pomolle etukäteen, että on mahdollisesti myöhässä taksiruuhkan takia. Käytetyn fillarin saa noin viidelläkympillä tosin. Ehkä ostaisinkin fillarin. [/quote] Menisit taksilla palkattomaan harjoitteluun? Ihan todella nyt epäilen. [/quote] No olen mennyt taksilla mm. tenttiin, hammaslääkäriin, työkeikalle, päiväkotiin, vanhempainiltaan... Jos olen myöhässä, hommat jäävät hoitamatta, olen lupautunut johonkin, ja muut liikenneyhteydet pettävät, taksi on loistava valinta. Olen siis aina, myös köyhänä opiskelijana, ollut valmis maksamaan ihan itse parikymppiä, että saan hommani hoidettua, omalla tasollani.
[/quote]
T: Pappa betalar
[/quote]
Hahaha. Olen tehnyt aina töitä ja maksanut itse taksini. Mutta hyvin on elämässä käynyt, tällä asenteella, se on pakko todeta.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:17"]Jos haluat antaa itsestäsi hyvän kuvan, menet. Itse arvostaisin sellaista opiskelijaa/työharjoittelijaa.
t. yrittäjä
[/quote]
Nimenomaan. Minun ei ole tarvinnut hakea töitä edes, aina on pyydetty seuraavaan paikkaan.
t. se joka ilman muuta maksaisi itse taksin
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:36"]
[/quote]
Totta ihmeessä pitää korvata moneen kertaan, ellei pääse ilmaiseen harjoitteluun että meidän sairanhoitajakätilöiden saavutettuihin etuihin ei tarvitsisi koskea kun se on yhyy niinsk niisk niin väärin yhyy yhyy..
[/quote]
Juu no jokainen tietysti itse päättää millaisen kuvan itsestään paikkaan, joka toivottavasti on mahdollinen työpaikka valmistumisen jälkeen. En sano, että päivän omalomasta harjoittelusta tulisi välttämättä mitään sen ihmeellisimpiä seurauksia, mutta taatusti on etua että jättää itsestään mahdollisimman ahkeran, joustavan ja muutoin hyvän kuhan.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:11"]
Pyytäisin tuttavaa kuskaamaan. Kyllä joltakulta kyyti liikenisi.
[/quote]
Harjoittelupaikan pomolta?