Menisittekö kävellen n. 10 km palkattomaan työharjoitteluun ensi perjantaina?
Polkupyörää tai autoa en omista. Pitäisikö vain jäädä kotiin?
Kommentit (74)
Menisin. Kaikesta harjoittelusta oppii ja saa suhteita tulevaisuuden työpaikkaa varten. Kyllä nyt aina muutaman päivän joustaa. Ja tulevaisuudessa työssäsi kävelet tuon verran ihan työpäivän aikanakin. Itse olen tuon verran kävellytkin harjoitteluun, enkä pidä nyt ihan ihmeellisenä.
T: sairaanhoitaja
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:16"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:07"] [quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:44"]Menisin taksilla, kävelisin kotiin jos sää on hyvä. Tosin pe-aamuna voi olla vaikea saada taksia, mutta tämän voisi kertoa pomolle etukäteen, että on mahdollisesti myöhässä taksiruuhkan takia. Käytetyn fillarin saa noin viidelläkympillä tosin. Ehkä ostaisinkin fillarin. [/quote] Menisit taksilla palkattomaan harjoitteluun? Ihan todella nyt epäilen. [/quote] No olen mennyt taksilla mm. tenttiin, hammaslääkäriin, työkeikalle, päiväkotiin, vanhempainiltaan... Jos olen myöhässä, hommat jäävät hoitamatta, olen lupautunut johonkin, ja muut liikenneyhteydet pettävät, taksi on loistava valinta. Olen siis aina, myös köyhänä opiskelijana, ollut valmis maksamaan ihan itse parikymppiä, että saan hommani hoidettua, omalla tasollani. [/quote] T: Pappa betalar [/quote] Hahaha. Olen tehnyt aina töitä ja maksanut itse taksini. Mutta hyvin on elämässä käynyt, tällä asenteella, se on pakko todeta.
[/quote]
Jos olisit oikeasti ollut köyhä opiskelija, niin tietäisit, että paria kymppiä ei niin vain maksella taksista. Ei ainakaan siitä hyvästä, että saa hommansa hoidettua. Mikset vain myönnä, että olet syntynyt kultalusikka suussa?
Voisit myös yrittää sopia, että teet tuolloin harjoitteluun kuuluvat kirjalliset tehtävät pois.
Jos kyseessä on tutkintoon liittyvä harjoittelu (joka on palkaton), niin asia on täysin neuvoteltavissa. Palkattomassa harjoittelussa ollaan opiskelijoita, ei työntekijöitä, eli jos voit neuvotella asian koulusi kanssa niin ihan samalla tavalla voit neuvotella asian harjoittelupaikan kanssa. Et ole työntekijä, olet opiskelija. Ota asia kohteliaasti puheeksi heti huomenna ohjaajasi kanssa, jotta voitte miettiä miten asia toteutetaan. Korvaisitko esim. tunnit toiste, ja hyvällä lykyllä ohjaaja saattaa sanoa ettei tarvi korvata kun tällaisesta tilanteesta kyse. Toki pitää myös siinä yhteydessä tiedustella saisitko joltain työntekijältä kyydin.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 19:34"]
Voisit myös yrittää sopia, että teet tuolloin harjoitteluun kuuluvat kirjalliset tehtävät pois.
[/quote]
Tämä on hyvä ehdotus myös. Itselläni omaan (palkattomaan harjoitteluun) kuuluu paljon myös harjoittelutunteihin kuuluvia tehtäviä, joita on tarkoitus tehdä harjoittelussa kun aikaa löytyy.
66
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:13"]
[/quote]
Lainaa fillaria.... luuseri
työssäoppimisesta kyse niin ilmoitat koululle ja työpaikalle ettet tule. Aika selvä peli.
Outoa edes miettiä mitään martyyrimäisiä ratkaisuja. Työntekijät ovat eri kuin työssäoppija.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 20:25"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:13"]
[/quote]
Lainaa fillaria.... luuseri
[/quote]
Ei luusereilla ole kavereita keneltä lainata. Lainaa sinä ap:lle pyörä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:32"]
Ihan niinku toi olisi joku älytön matka, töppöstä vaan toisen eteen. Antaa kyllä aika laiskan ja avuttoman kuvan susta jos meet ruikuttaa ettet muka pääse. Eri juttu jos jaloissassi on jotain vikaa tai olet tosi läski.
[/quote]En ole ap mutta vastaa rehellisesti, kiitos: menisitkö itse? Kävellen, 10 kilometriä suunta, palkattomaan harjoitteluun?
Minulle on ihan sama menetkö vai et, ei kaiva persettäni millään lailla vaikka jäät pois.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:11"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 16:44"]Menisin taksilla, kävelisin kotiin jos sää on hyvä. Tosin pe-aamuna voi olla vaikea saada taksia, mutta tämän voisi kertoa pomolle etukäteen, että on mahdollisesti myöhässä taksiruuhkan takia. Käytetyn fillarin saa noin viidelläkympillä tosin. Ehkä ostaisinkin fillarin. [/quote] Menisit taksilla palkattomaan harjoitteluun? Ihan todella nyt epäilen. [/quote] No olen mennyt taksilla mm. tenttiin, hammaslääkäriin, työkeikalle, päiväkotiin, vanhempainiltaan... Jos olen myöhässä, hommat jäävät hoitamatta, olen lupautunut johonkin, ja muut liikenneyhteydet pettävät, taksi on loistava valinta. Olen siis aina, myös köyhänä opiskelijana, ollut valmis maksamaan ihan itse parikymppiä, että saan hommani hoidettua, omalla tasollani.
[/quote]
Olen minäkin kerran mennyt taksilla opiskeluun liittyvään harjoitteluun kun en päässyt bussiin lompakon unohduttua. Mutta onhan se aika syvältä että pitää peloissaan maksaa parikymppiä vähistä rahoista ettei myöhästyisi 15 minuuttia.
Tuon 10 km matkan käveleminen kestää ainakin Helsingissä kaksi tuntia tai enemmän, joten kuinka moni sen oikeasti suostuisi kävelemään? Lisäksi monilla ei ole ainakaan pk-seudulla autoa, joten kimppakyytimahdollisuudetkin voivat olla olemattomat.
Sulla on koko viikko aikaa joko tehdä se perjantai sisään tai sovitella muuten se poissaolo. Itse en viitsisi ilmoittamatta jäädä pois, mutta sanoisin työnantajalle että en kohtuullisella vaivalla pääse perjantaina joten pärjäätte varmaan yhden päivän ilman minua.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:43"]
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 18:10"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 17:36"] Kommentoijien kannattaa tosiaan muistaa, että palkaton työharjoittelija ei korvaa ketään "oikeaa" työntekijää. Itse yrittäisin selittää työohjaajalle tilanteen, lähtisin liikkeelle varmaan siitä että jos voisi sitten korvata tuon perjantain joku toinen päivä. [/quote] Totta ihmeessä pitää korvata moneen kertaan, ellei pääse ilmaiseen harjoitteluun että meidän sairanhoitajakätilöiden saavutettuihin etuihin ei tarvitsisi koskea kun se on yhyy niinsk niisk niin väärin yhyy yhyy.. [/quote] Juu no jokainen tietysti itse päättää millaisen kuvan itsestään paikkaan, joka toivottavasti on mahdollinen työpaikka valmistumisen jälkeen. En sano, että päivän omalomasta harjoittelusta tulisi välttämättä mitään sen ihmeellisimpiä seurauksia, mutta taatusti on etua että jättää itsestään mahdollisimman ahkeran, joustavan ja muutoin hyvän kuhan.
[/quote] Sinä et sitä pysty takaamaan. Todennäköisesti kukaan ei enää kuukauden kuluttua muista (tai ainakaan muistele) sitä tuliko yksi opiskelija harjoitteluunsa julkisena lakkopäivänä vai ei. Kyllä se ihan normaali työnteko siellä harjoittelupaikassa on se mikä painaa siinä asiassa. Ja harjoitteluun liittyvät kirjalliset työt.