Miten kätilöt kehtaa valittaa yli 3000e palkasta
Ihne tarinoita liikkuu nyt kuinka kauheaa jos vähän lisistä napataan mutta kyllä yli 3000e palkasta on varaa satanen napata (tuo palkka ei edes sisällä lomarahoja yms.). Tuntuu kamalalle että jiku ei arvosta noin korkeaa palkkaa kun monet saa palkkaa esim. 1400e.
Kommentit (273)
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:26"]No ei ne kätilötkään siitä ihmishengestä vastaa. Sitä varten on lääkärit.
[/quote] Synnytyksessä ei ole lääkäriä paikalla jos ei se kätilö sitä jostain syystä soita paikalle. Säännöllisessä synnytyksessä ei ole lääkäriä vaan kätilö vastaa synnytyksen hoidosta.
[/quote]Eli kun kaikki menee hyvin.
[/quote]Niin, mutta vastuu siitä, että ymmärtää onko kaikki normaalisti, on kätilöllä. Vastuu on valtava. Kyse on aina kahdesta hengestä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:26"]No ei ne kätilötkään siitä ihmishengestä vastaa. Sitä varten on lääkärit.
[/quote] Synnytyksessä ei ole lääkäriä paikalla jos ei se kätilö sitä jostain syystä soita paikalle. Säännöllisessä synnytyksessä ei ole lääkäriä vaan kätilö vastaa synnytyksen hoidosta.
[/quote]
Niin? Ja siinä vaiheessa kun kaikki ei mene putkeen, se lääkäri soitetaan.
Eli se suuri vastuu ihmishengestä on, että osaa lääkärin hälyttää. Ei kuulosta kauhean vastuulliselta. Hieman ammattitaitoa toki vaatii nähdä milloin tämä on tarpeen, mutten nyt vielä kovin isoksi vastuuksi tätä kutsuisi.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:48"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:26"]No ei ne kätilötkään siitä ihmishengestä vastaa. Sitä varten on lääkärit.
[/quote]Eli kun kaikki menee hyvin.
[/quote]Niin, mutta vastuu siitä, että ymmärtää onko kaikki normaalisti, on kätilöllä. Vastuu on valtava. Kyse on aina kahdesta hengestä.
[/quote]Jos kaikki ei mene normaalisti niin yhteys lääkäriin. Jos kaikki menee normaalisti ja silti sattuu jotain, ei toki ole vastuussa.
Olen kätilö ja hallituksen kannalla. Meitäkin on, kuntavaaleissa se taas nähdään. Demokratiassa kun eletään. Olen valmis tähän Suomen nousuun. MILJOONA euroa velkaa tunnissa, siis Suomelle=meille. Huh. Hyvä hallitus!
Kätilö, joka osaa laskea.
Tämä ammattikuntien jatkuva vertailu on niin ärsyttävää!!! Jokaisella on ollut peruskoulun jälkeen mahdollisuus kouluttaa itsensä samalla tavalla mihin tahansa ammattiin. Omasta itsestä ja motivaatiosta siinä vain on kyse! Jos joku on halunnut opiskella itselleen ammatin jossa tienaa paremmin, niin ei sen pitäisi olla niiden ongelma jotka eivät niin ole viitsineet tehdä!
Minäkin työskentelen sairaalassa, koulutustasoni on sama kuin kätilöillä ja tienaan suunnilleen saman. Mutta koska olen siistissä sisätyössä arkisin klo 8-16, eivät nämä leikkaukset minua koske. Eivät nämä mitkään koko kansan talkoot ole.
Jos siivooja tekisi kolmivuorotyötä, niin kyllä heidänkin palkka nousisi.
Kaikki kätilöt tuskin saa yhtä isoa yli kolmen tonnin palkkaa. Luulisi kokeneella kätilöllä olevan parempi palkka kuin juuri työnsä aloittaneella.
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin ne vuorolisät ja muut ei ole palkkaa vaan korvausta esim epäinhimillisistä työajoista.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:21"]Täällä voi olla myös kaupankassa 1400€ tuloilla, jota Se vähennys myös koskee.
[/quote] Miten kukaan kaupan kassa voi tienata 1400? Itse tienaan kesäisin kassalla 1700-1800 euroa verottomana. Ja olen alle 18.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:26"]No ei ne kätilötkään siitä ihmishengestä vastaa. Sitä varten on lääkärit.
[/quote]
Niin? Ja siinä vaiheessa kun kaikki ei mene putkeen, se lääkäri soitetaan.
Eli se suuri vastuu ihmishengestä on, että osaa lääkärin hälyttää. Ei kuulosta kauhean vastuulliselta. Hieman ammattitaitoa toki vaatii nähdä milloin tämä on tarpeen, mutten nyt vielä kovin isoksi vastuuksi tätä kutsuisi.
[/quote]
Aika perusduuni. Tulee tilanne, hmmm, osaanko hoitaa ja kuuluuko toimenkuvaani. Jos kyllä, hoidan. Jos en, pyydän apua sellaiselta joka osaa tai jonka työhön se kuuluu. Sitä kutsutaan ihan normaaliksi ammattitaidoksi. Sairaaloissa on vielä todella tarkka protokolla, mikä kuuluu kenelle, joten siihenkin voi tukeutua, kun on epävarma kuinka toimia.
Normaali ammattivastuu siis.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:17"]http://m.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2011/06/07/keskivertotyyppi-tienaa-3000-euroa-katso-kaikki-palkat/20117894/139
Ihne tarinoita liikkuu nyt kuinka kauheaa jos vähän lisistä napataan mutta kyllä yli 3000e palkasta on varaa satanen napata (tuo palkka ei edes sisällä lomarahoja yms.). Tuntuu kamalalle että jiku ei arvosta noin korkeaa palkkaa kun monet saa palkkaa esim. 1400e.
[/quote]
Ei täällä kuule säälitä meitäkään jotka saadaan alle 2000e palkkaa: lähihoitajia saa kuulemma baltian maista sekä thaimaasta. Että turhaan itketään jos käteen ei jää kohta kuin tonni. Kyllä täällä selvästi on vallalla mielipide, että jos vienti ei vedä niin hoitsut ja poliisit voi maksaa hyvin vähistä palkoistaan. Eikä tuo 3000e ole edes paljon, eikös ne suomalaiset keskimäärin tienaa yli 4000e - kätilöidenkin tulot tulee vuorolisistä jne ja nyt niitä ollaan vähentämässä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:54"]Jos siivooja tekisi kolmivuorotyötä, niin kyllä heidänkin palkka nousisi.
Kaikki kätilöt tuskin saa yhtä isoa yli kolmen tonnin palkkaa. Luulisi kokeneella kätilöllä olevan parempi palkka kuin juuri työnsä aloittaneella.
Jos ihan tarkkoja ollaan, niin ne vuorolisät ja muut ei ole palkkaa vaan korvausta esim epäinhimillisistä työajoista.
[/quote]Juu siis toki pidempään kätilöinä olleet tienaa 4000-5000.
Pisti itselläkin silmään tuo Ylen kokoama palkkataulukko ja ei voi kuin ihmetellä ihmisten itkemistä ja hirveää meteliä mikä asiasta on noussut. Hävettää suomalaisten puolesta. Mistään ei olla valmiita luopumaan. Katsotaan vain omasta pikkuvinkkelistä asiaa. Elämä ja onnellisuus on rakennettu materian varaan. Kenenkään järki ei riitä ajattelemaan kokonaisuutta. Jos palkka on kolmentonnin päällä ei pitäisi olla mitään hätää. Nykyihminen on kuin typerä sopulihamsteri, joka haluaa kaikkia samoja asiota kuin kaikilla muillakin ja kellään muulla ei saa olla enempää. Vastenmielistä. Arvaanko oikein, että parvi loukkaantuneita inisijöitä rientää paikalle.
Onko 1400 €:n palkansaaja opiskellut 4,5 vuotta?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:21"]Täällä voi olla myös kaupankassa 1400€ tuloilla, jota Se vähennys myös koskee.
[/quote] Miten kukaan kaupan kassa voi tienata 1400? Itse tienaan kesäisin kassalla 1700-1800 euroa verottomana. Ja olen alle 18.
[/quote]tuntipalkkasi?
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:58"]Onko 1400 €:n palkansaaja opiskellut 4,5 vuotta?
[/quote]yleensä enemmän.
Punge ap kakaras kotona, vaikka puoskarin kanssa, niin ei maksa liikaa.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:59"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:21"]Täällä voi olla myös kaupankassa 1400€ tuloilla, jota Se vähennys myös koskee.
[/quote]tuntipalkkasi?
[/quote] Olikohan 8,8 euroa. Tein kyllä ihan täyspitkää viikkoa ja viikonloppu vuorot sain usein tehdä.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:46"][quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:19"]No työ onkin vähän enemmän kuormittavaa henkisesti sekä fyysisesti kuin esim. jonkun siivoojan duuni. Ja se vastuu.
[/quote]
Mikä siinä oikein on että aina pitää siivoojia dissata? Säkin voit vaikka kokeilla siivoustyötä kolmivuorossa, kyllä ne 10h yöt on aika rankkoja kun siellä tosiaan tehdään töitä yölläkin eikä esim päivystetä.
Ps. En tarkoita että siivoojan palkka pitäis olla sama kuin kätilön mutta ärsyttää tuollainen vähättely.
[/quote]
En vähättele. Siltä siivoojaltakin lähtee ne lisät pois.
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 14:02"]
Olen kätilö ja hallituksen kannalla. Meitäkin on, kuntavaaleissa se taas nähdään. Demokratiassa kun eletään. Olen valmis tähän Suomen nousuun. MILJOONA euroa velkaa tunnissa, siis Suomelle=meille. Huh. Hyvä hallitus!
Kätilö, joka osaa laskea.
[/quote]
Ja ihmishenki lienee kaikille tärkeä, duunista riippumatta. En koe olevani ihmishenkien pelastaja, ihan vaan lasten maailmaan saattaja. Välillä joku lapsi kuolee, tosi harvoin kyllä. Jeesustelijoista en pidä, oman alankaan. t. sama
[quote author="Vierailija" time="13.09.2015 klo 08:28"]Oon siivooja ja en ole ko. hommaan päivääkään kouluja käynyt.
[/quote] sulla ei varmaan siten olekaan ainakaan kunnallisella vakipaikkaa?