Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sulla kohta varaa käydä töissä

Vierailija
12.09.2015 |

Kun päikkymaksut nousee

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olisi varaa mennä töihin, mutta eri asia on haluanko mennä töihin, jos en siitä rahallisesti hyödy. Tällähetkellä olen kotihoidontuella ja olen laskenut, että kotona olon ja töissäkäynnin rahallinen erotus olisi ale 500€/kk miinus mahdolliset työmatkakulut sekä muut välilliset kulut (esim vähemmän aikaa tehdä kotiruokaa, leipoa, kiertää kirppareita ja töissä pitäisi näyttää siistiltä...) Tästä jos vähennetään pienentyvät lisät ja sairasajan palkat (pk:ssa aloittavat kai usein sairastelevat paljon), niin eipä siitä taida rahallisesti  hyötyä.

Nyt nautin kiireettömistä aamuista ja yhteisestä ajasta lapseni kanssa <3 Hoidetaan varmasti kotona 3-vuotiaaksi, mutta joudun kyllä päästämään isänkin nauttimaan koti-isyydestä :)

Vierailija
22/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me eletään säästöillä, vaikka mä käyn töissä. Työmatka on pitkä, polttoainekulut yli 500e/kk. Jos olis tarhaikäisiä lapsia, tää ei todellakaan kannattaisi, kuten ei oikein nytkään. Parempia aikoja odotellen, työpaikkaa säilytellen... Vittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käyn satojen kilometrien päässä kotoa. Käteen jää kulujen jälkeen noin tonni kuussa, kun lasken kaikki asumis-ja matkakulut sekä verovähennykset on tässä mukana. Eli puolet nettopalkasta menee kuluihin. Ei ole paljon työmarkkinatukea suurempi, mutta silti mieluummin töissä. Kun vielä ajattelee, että kotona pärjäisi rytkyissä, ei tarvitsisi olla siitejä vaatteita useita vaatekertoja eikä työkenkiä yms. niin eihän tässä mitään järkeä ole. Päivähoitomaksut kuitenkin loppuu joskus, mutta samalta paikkakunnalta miehen kanssa töiden saaminen on hankalampaa. 

Vierailija
24/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:45"]

Tottakai olisi varaa mennä töihin, mutta eri asia on haluanko mennä töihin, jos en siitä rahallisesti hyödy. Tällähetkellä olen kotihoidontuella ja olen laskenut, että kotona olon ja töissäkäynnin rahallinen erotus olisi ale 500€/kk miinus mahdolliset työmatkakulut sekä muut välilliset kulut (esim vähemmän aikaa tehdä kotiruokaa, leipoa, kiertää kirppareita ja töissä pitäisi näyttää siistiltä...) Tästä jos vähennetään pienentyvät lisät ja sairasajan palkat (pk:ssa aloittavat kai usein sairastelevat paljon), niin eipä siitä taida rahallisesti  hyötyä.

Nyt nautin kiireettömistä aamuista ja yhteisestä ajasta lapseni kanssa <3 Hoidetaan varmasti kotona 3-vuotiaaksi, mutta joudun kyllä päästämään isänkin nauttimaan koti-isyydestä :)

[/quote]

Lisään vielä, että työssäkäynti varmaan menee miinukselle, jos lapsia on useampi tai saa esim ansiosidonnaista!

Vierailija
25/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:31"]Työssäkäynti alkaa olla kohta kallis harrastus. Mulla pitää olla työmatkoja varten auto, sitä pitää huoltaa, siihen menee polttoainetta ja muita nesteitä ja se pitää uusia tietyin väliajoin, jotta on luotettava peli alla. [/quote] Eli työllä nostat elämäsi laatua kun vaihtelet autoa uudempaan. Autoa ei tarvitse päivittää jos se on laadukas peruspeli.

[/quote]

Ja millähän rahalla semmonen laadukas peruspeli hankitaan? Tässä mietin just, että kun saan nykyisen katiskan maksettua, niin eipä hirveästi huvittais mennä taas pankkiin lainaa pyytämään. Siinä sitä elämänlaatua juu! Näillä työkilometreillä mitä minä ajelen, auton saa aika äkkiä ajettua paalauskuntoon jopa ennen kuin lainan ehtii pois maksamaan.

Vierailija
26/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:20"]Kyllä se nytkin jo suorastaan elämäntavalta tuntuu ja ottaa kaiken ajan. [/quote] Juu teillä vinkujilla on käsitys että työ pitäisi olla joku kiva virka joka takaa helpon ja mukavan elämän ja ihanan chillailun. Tosiasia on että maailmassa pitää TEHDÄ TÖITÄ jos haluaa täällä asua. Jos et osallistu talkoisiin, tapa itsesi niin ei tarvitse käydä töissä.

[/quote]

Tilanne, jossa työssäkäynnistä ei jää mitään työssäkäyntikulujen jälkeen (vaikkei saisi euroakaan tukia), ei kyllä ole sellainen, että on varaa kritisoida. Itselleni työssäkäynnissä ei ole tällä hetkellä paljon taloudellista järkeä, mutta se onnistuu, koska mieheni elättää ja emme ole kovin tiukilla taloudellisesti.

Minä voin siis valita käydä töissä, mutta jos taloudellinen tilanteemme olisi tiukempi, minun pitäisi lopettaa työt, jotta tulisimme toimeen. En tuomitse, jos joku muu ei tähän pysty.

t. 2
[/quote]
Etkä mitenkään osaa nähdä että vain työ on mahdollisuutesi parempaan elämään ja taloudelliseen tilanteeseen?
[/quote]
No miksikäs luulet, että käyn siellä töissä? Ja miksi luulet, että mies suostuu elättämään, vaikka mun työssäkäynnistä on tällä hetkellä hänelle enemmän vaivaa kuin hyötyä? On mun työt ihan kivoja, mutta en mä vietä päiviä erossa pienistä lapsistaan ihan vain harrastuksen vuoksi.

T. 2

Vierailija
27/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläke sentään kertyy töissä. Eli sen verran kannattaa miettiä tulevaisuutta, jos ei halua ääriköyhyydessä vanhana elää..

Vierailija
28/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:20"]Kyllä se nytkin jo suorastaan elämäntavalta tuntuu ja ottaa kaiken ajan. [/quote] Juu teillä vinkujilla on käsitys että työ pitäisi olla joku kiva virka joka takaa helpon ja mukavan elämän ja ihanan chillailun. Tosiasia on että maailmassa pitää TEHDÄ TÖITÄ jos haluaa täällä asua. Jos et osallistu talkoisiin, tapa itsesi niin ei tarvitse käydä töissä.

[/quote]

Tilanne, jossa työssäkäynnistä ei jää mitään työssäkäyntikulujen jälkeen (vaikkei saisi euroakaan tukia), ei kyllä ole sellainen, että on varaa kritisoida. Itselleni työssäkäynnissä ei ole tällä hetkellä paljon taloudellista järkeä, mutta se onnistuu, koska mieheni elättää ja emme ole kovin tiukilla taloudellisesti.

Minä voin siis valita käydä töissä, mutta jos taloudellinen tilanteemme olisi tiukempi, minun pitäisi lopettaa työt, jotta tulisimme toimeen. En tuomitse, jos joku muu ei tähän pysty.

t. 2
[/quote]
Etkä mitenkään osaa nähdä että vain työ on mahdollisuutesi parempaan elämään ja taloudelliseen tilanteeseen?
[/quote]
No miksikäs luulet, että käyn siellä töissä? Ja miksi luulet, että mies suostuu elättämään, vaikka mun työssäkäynnistä on tällä hetkellä hänelle enemmän vaivaa kuin hyötyä? On mun työt ihan kivoja, mutta en mä vietä päiviä erossa pienistä lapsistaan ihan vain harrastuksen vuoksi.

T. 2
[/quote]
Mutta ihminen jolla on jokapäiväinen toimeentulo tiukemmalla, joutuu ehkä priorisoimaan tämän hetken toimeentulonsa, eikä voi harrastelija töissäkäyntiä viis kuluista ja tuloista sillä ajatuksella, että joskus ehkä sen ansiosta pärjää paremmin. Ehkä.

Vierailija
29/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:51"]

Eläke sentään kertyy töissä. Eli sen verran kannattaa miettiä tulevaisuutta, jos ei halua ääriköyhyydessä vanhana elää..

[/quote]

Mikäli sitten kun minä eläkkeelle joskus 40 vuoden kuluttua vihdoin pääsen, ei varmaan koko eläkejärjestelmää enää ole olemassakaan. Sinne meni nekin roposet herrojen perseeseen veroparatiisiin tai jonkun Kevan ämmän ökyremonttiin ja luksusautoon!

Vierailija
30/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:54"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:50"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:43"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:24"]

[/quote]

t. 2
[/quote]
[/quote]

T. 2
[/quote]
Mutta ihminen jolla on jokapäiväinen toimeentulo tiukemmalla, joutuu ehkä priorisoimaan tämän hetken toimeentulonsa, eikä voi harrastelija töissäkäyntiä viis kuluista ja tuloista sillä ajatuksella, että joskus ehkä sen ansiosta pärjää paremmin. Ehkä.
[/quote]
Tää olisi siis yhä kakkonen.

T. 2

Vierailija
31/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:51"]

[/quote]

Mikäli sitten kun minä eläkkeelle joskus 40 vuoden kuluttua vihdoin pääsen, ei varmaan koko eläkejärjestelmää enää ole olemassakaan. Sinne meni nekin roposet herrojen perseeseen veroparatiisiin tai jonkun Kevan ämmän ökyremonttiin ja luksusautoon!
[/quote]
No voit katkerana ajatellakin noin. Mutta tuo ajattelutapa ei auta sua sit vanhana yhtään kun työssäkäyneet nostaa sitä eläkettä ja sä olet leipäjonossa.

Vierailija
32/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä minä olen töissä ja mies työttömänä, eikä hän saa ansiosidonnaista. Pärjäämme, kun elämme säästeliäästi. Emme matkustele ulkomailla, emmekä pidä yllä korkeampaa elintasoa kuin mihin on varaa. Vaatteet ostamme etupäässä kirppiksiltä. Töissä syön lounaaksi voileivät ja kotona illalla syömme yhdessä lämpimän ruoan. En raski syödä työpaikan ruokalassa, kun ateria siellä maksaa yli 6 €. Lapset asuvat jo omillaan ja ovat töissä, joten enää ei tarvitse auttaa heitä rahallisesti kuten heidän opiskellessaan tein.

Vierailija
33/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:51"] Eläke sentään kertyy töissä. Eli sen verran kannattaa miettiä tulevaisuutta, jos ei halua ääriköyhyydessä vanhana elää.. [/quote] Mikäli sitten kun minä eläkkeelle joskus 40 vuoden kuluttua vihdoin pääsen, ei varmaan koko eläkejärjestelmää enää ole olemassakaan. Sinne meni nekin roposet herrojen perseeseen veroparatiisiin tai jonkun Kevan ämmän ökyremonttiin ja luksusautoon! [/quote] No voit katkerana ajatellakin noin. Mutta tuo ajattelutapa ei auta sua sit vanhana yhtään kun työssäkäyneet nostaa sitä eläkettä ja sä olet leipäjonossa.

[/quote]

Luuletko oikeasti noin sinisilmäisesti, että joskus kymmenien vuosien kuluttua on jotain eläkkeitä mitä kansalle jakaa? Suomesta ollaan kovaa vauhtia tekemässä kehitysmaata. Kun ammattijärjestöt saadaan ajettua alas, alkaa herroilla peijaiset!

Vierailija
34/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Kuopus on 15v.

Vierailija
35/35 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:58"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:55"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:51"] Eläke sentään kertyy töissä. Eli sen verran kannattaa miettiä tulevaisuutta, jos ei halua ääriköyhyydessä vanhana elää.. [/quote] Mikäli sitten kun minä eläkkeelle joskus 40 vuoden kuluttua vihdoin pääsen, ei varmaan koko eläkejärjestelmää enää ole olemassakaan. Sinne meni nekin roposet herrojen perseeseen veroparatiisiin tai jonkun Kevan ämmän ökyremonttiin ja luksusautoon! [/quote] No voit katkerana ajatellakin noin. Mutta tuo ajattelutapa ei auta sua sit vanhana yhtään kun työssäkäyneet nostaa sitä eläkettä ja sä olet leipäjonossa.

[/quote]

Luuletko oikeasti noin sinisilmäisesti, että joskus kymmenien vuosien kuluttua on jotain eläkkeitä mitä kansalle jakaa? Suomesta ollaan kovaa vauhtia tekemässä kehitysmaata. Kun ammattijärjestöt saadaan ajettua alas, alkaa herroilla peijaiset!
[/quote]
No, suomen eläkerahastoissa on ihan helvetisti varallisuutta, vaikka sitä nyt aina pelotellaankin mediassa, että eläkkeet loppuu.. Ei ne lopu ja varallisuus kasvaa koko ajan, kun on sijoitettuna erittäin hajautetusti.