Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde loppuu aiemman sitoutumisen vuoksi

Vierailija
12.09.2015 |

Tein vähän aikaa sitten tänne aloituksen, jossa kerroin mieheni ottaneen esille sen, että häntä vaivaa aiempi kihlaukseni. Olemme kolmekymppisiä, suhteemme on melko tuore. Mies on tiennyt lähes alusta saakka, että olin muutaman vuoden kihloissa parikymppisenä. Itse en ole osannut tätä ennen pitää tuota asiaa suurena ongelmana, sillä olin hyvin nuori, ja tuo kihlaus oli selkeästi hieman ajattelemattomasti tehty. Tuttavapiirissäni monille on käynyt samoin: parikymppisenä se ensimmäinen suuri rakkaus on tuntunut niin lopulliselta, että on menty "kihloihin", asuttukin yhdessä. Muutaman vuoden päästä suurin osa näistä suhteista päättyi, asianosaiset aikuistuivat ja itsenäistyivät ja jatkoivat elämäänsä.

En saanut miehestäni kauheasti irti, kun yritin kysyä miksi asia on niin suuri ongelma. Mies sanoi, että tämä tosiaan on hänelle ongelma, mutta "ei liian iso" sellainen. Viime päivät ovat menneet kylmissä tunnelmissa, ja edelleen mies sanoo miettivänsä asiaa.

Mutta minä olen jo tullut lopputulokseen: tämä suhde päättyy. Se on hämmentävää ja surullista, tuntuu tuhlaukselta. Mutta en minä voi elää ihmisen kanssa, joka tuomitsee menneisyyteni tällaisella tavalla. En minä voi asiaa enää muuttaakaan. Mies ei vielä tiedä, mutta olen käytännössä jo päättänyt että eroamme.

Lisäksi olen saanut seurakseni aivan uuden tunteen: häpeän. Olen tuntenut itseni tämän tilanteen vuoksi surkeaksi, epäonnistuneeksi ja jotenkin pilalla olevaksi. Sellaiseksi, ettei minua kukaan hyvä mies enää huoli, koska olen ollut kihloissa. Tunne on aivan hirveä, aivan kuin olisin täysin arvoton. Miehen vanhemmat ja sisarukset ovat vaikuttaneet pitävän minusta; nyt mietin, ajattelisivatko hekin kuin mieheni, etten ole enää kelvollinen. En tiedä toipuuko itsetuntoni tästä koskaan.

Onko kukaan kokenut samaa? Vihaan itseäni syvästi juuri nyt, ja toisaalta olen myös vihainen miehelleni. Miksei jo seurustelun alussa voinut todeta, ettei halua seurustella kihloissa olleen naisen kanssa. Meillä on ollut hyvä ja lämmin suhde, ja hauskaa yhdessä. Seksielämäkin toimii. Ja nyt kaikki tuo pitäisi heittää menemään.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:01"]

Ei sua sit kolmevitonen mies pelota mennä avioon jos oot asettanut itsellesi ehdon, ettet saa erota? Mä en ainakaan vois mennä sit kenenkään kans naimisiin, jos noin hyveellinen pitäisi olla.

[/quote]

Jos rakastan naista ja menen naimisiin, niin joku Virpi Butt sieltä rakastamani naisen takaa täytyisi paljastua, jotta haluaisin erota. Tai ehkä vähempikin riittäisi, mutta siihen suuntaan. En aio erota siksi, että just nyt ei hotsitakaan enää, tai siksi, että työpaikalla tuli joku seksikäs assistentti flirttailemaan, tai siksi, että nainen haluaa vähän erilaista elämää kuin minä.

t. kolmevitonen mies

Vierailija
62/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:05"]

Ei sua sit kolmevitonen mies pelota mennä avioon jos oot asettanut itsellesi ehdon, ettet saa erota? Mä en ainakaan vois mennä sit kenenkään kans naimisiin, jos noin hyveellinen pitäisi olla.

[/quote]

Jos rakastan naista ja menen naimisiin, niin joku Virpi Butt sieltä rakastamani naisen takaa täytyisi paljastua, jotta haluaisin erota. Tai ehkä vähempikin riittäisi, mutta siihen suuntaan. En aio erota siksi, että just nyt ei hotsitakaan enää, tai siksi, että työpaikalla tuli joku seksikäs assistentti flirttailemaan, tai siksi, että nainen haluaa vähän erilaista elämää kuin minä.

t. kolmevitonen mies

[/quote]

No mitenkäs, jos vaikka nainen sairastuu henkisesti ja ryhtyy jakorasiaksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

t. kolmevitonen mies

[/quote]

Ja sit luulet, että muut toimii näin. Voi että, onnittelen sua jos valintasi ei sitten osukaan ihan nappiin! Ja onnittelen ennen kaikkea naistasi, hän voi siis ihan vaikka ryhtyä kusettamaan sua?

Vierailija
64/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:08"]

[/quote]

t. kolmevitonen mies

[/quote]

Ja sit luulet, että muut toimii näin. Voi että, onnittelen sua jos valintasi ei sitten osukaan ihan nappiin! Ja onnittelen ennen kaikkea naistasi, hän voi siis ihan vaikka ryhtyä kusettamaan sua?

[/quote]

Suurin osa naisten valitsemista/ päättämistä eroista liittyy noihin listaamiini tapauksiin. Joko just nyt ei hotsita, tai nainen haluaa hiukan (useimmiten oikeasti vain hiukan) erilaista elämää kuin mies ja on kykenemätön kompromisseihin, tai sitten joku kuuma naistenmies on tullut seksinnälkäisenä selittämään naiselle jotain ja nainen ihastuu päätäpahkaa ja luulee saavansa parisuhteen sen naistenmiehen kanssa.

Sitten on tietty näitä eroja, joissa nainen on alkanut parisuhteeseen jonkun ihan hullun narsistin tai päihdeongelmaisen tai epäluotettavan naistenmiehen kanssa, jolloin ero on toisaalta ymmärrettävä, mutta ainakin itseäni suoraan sanottuna vituttaa ankarasti, että naiset yleensäkään alkavat noiden miesten kanssa parisuhteisiin. Kärsisivät rehdisti virheistään, kun ovat tietyllä tasolla jo miestä valitessa tajunneet mitä ovat tekemässä.

t. kolmevitonen mies

Vierailija
65/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi. Hyvä ketju tyssähti jonkun kolmevitosen jank-kaa-mi-seen. Jos muuten saisin tietää, että tapailemani mies jankkaisi mammapalstalla, se olisi heippa.

Vierailija
66/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

t. kolmevitonen mies

[/quote]

Eikä sekään haittaisi, että se lösähtäisi läskiksi vanhemmiten? Tässä kun just läskistä valtavaa järkkyä mahaani tutkailen... :)

Vierailija
67/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 21:08"]

[/quote]

t. kolmevitonen mies

[/quote]

[/quote]

Suurin osa naisten valitsemista/ päättämistä eroista liittyy noihin listaamiini tapauksiin. Joko just nyt ei hotsita, tai nainen haluaa hiukan (useimmiten oikeasti vain hiukan) erilaista elämää kuin mies ja on kykenemätön kompromisseihin, tai sitten joku kuuma naistenmies on tullut seksinnälkäisenä selittämään naiselle jotain ja nainen ihastuu päätäpahkaa ja luulee saavansa parisuhteen sen naistenmiehen kanssa.

Sitten on tietty näitä eroja, joissa nainen on alkanut parisuhteeseen jonkun ihan hullun narsistin tai päihdeongelmaisen tai epäluotettavan naistenmiehen kanssa, jolloin ero on toisaalta ymmärrettävä, mutta ainakin itseäni suoraan sanottuna vituttaa ankarasti, että naiset yleensäkään alkavat noiden miesten kanssa parisuhteisiin. Kärsisivät rehdisti virheistään, kun ovat tietyllä tasolla jo miestä valitessa tajunneet mitä ovat tekemässä.

t. kolmevitonen mies

[/quote]

Sulla on kyllä ihan väärä kuvitelma ihmisten erojen syistä ja pidät itseäsi muita parempana. Kuitenkin minusta on vain terveellistä, että nuorena tutustutaan erilaisiin miehiin/naisiin ja tutkaillaan seurustelukuvioita ennenkuin asetutaan aloilleen ja yhteen jonkun kanssa. Etkä sä edes vastannut, että miten ap:n mies on aloittajaa parempi pitkän parisuhteensa kanssa, kun ei vain ollut kihloissa. Erota voi minun mielestäni mainitsemistasi syistä niin kauan kun ei olla naimisissa tai ole yhteisiä lapsia. 

Vierailija
68/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne ap häipyi? Jos jättää ketjunsa niin sehän vallataan helposti.

Vierailija
69/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:55"]

Ap älä ota itseesi tota vastaajan numero 12 kommenttia. Tälle palstalle mahtuu aina noita päänaukojia, jotka haluavat vaan provosoida ja ihan tahallaan kääntää veistä haavassa. Jotenkin jopa koominen tuo "itsekin nostanut suhteissa esiin kyseisenlaisia ongelmia, joita naiset ovat huonolla käytöksellä aiheuttaneet". Enpä ole ennen moista kuullut, että mennyt avioliitto, lasten hankinta jne. ovat huonoa käytöstä. ;) Huonona käytöksenä itse henkilökohtaisesti pitäisin ennemminkin esimerkiksi rikostaustaa, entisten puolisojen pahoinpitelyä, koulu- tai työpaikkakiusaajana toimimista jne.

[/quote]

Lisään vielä, että EI avioliitto tai kihlaus OLE huonoa käytöstä. Huonoa käytöstä on alkaa epäsopivan miehen kanssa suhteeseen, mennä vielä naimisiin/ tehdä lapsia/ hankkia sormuksia/ ottaa asuntolaina/ jne. sen miehen kanssa, ja sitten ruveta perumaan omia huonoja päätöksiään. Jos valitset nuoruuden kiimoissa väärän miehen, niin sitten olet sen kanssa loppuun asti, jos olet kunnollinen nainen. Ainoastaan väkivalta tms. on hyvä syy erota. Koska syy on alunperin naisessa, joka alkoi suhteeseen epäsopivan miehen kanssa.

t. kolmevitonen mies

[/quote]

"Syy on alunperin naisessa, joka alkoi suhteeseen epäsopivan miehen kanssa." HUUTONAURUA! 

Kultapieni, tiedätkös, kun ihminen kasvaa ja kehittyy - toivottavasti - ja parikymppisenä hän on monin tavoin raakile. Elämänkokemuksen ja itsetuntemuksen myötä saattaa käydä niin, että nuoruuden liitto ei enää kanna. Ihminen kun on kasvanut; tosin jotkut (esim. hyvin mustavalkoiset ihmiset, krhmmm...) jäävät loppuiäkseen keskenkasvuisiksi.

Vierailija
70/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:27"]

Suomalaisilta nykynaisilta on päässyt unohtumaan se, miestä ihan jo biologisista lähtökohdista vituttaa, jos nainen on:

- ollut naimisissa toisen miehen kanssa

- tehnyt lapsia toisen miehen kanssa

- ollut kihloissa toisen miehen kanssa

- antanut jotain niin paljon helpommin / parempaa toisille miehille (=kohdellut toisia miehiä paremmin)

- yleisesti jakanut pillua

Tämä on biologiaa. Ette pääse naiset pakoon sitä. Kyllä teille sanottiin kun olitte teini-ikäisiä, että miehet ei pidä jakorasioista, mutta te ette kuunnelleet muuta kuin telkkarin sinkkusarjojen ohjeita.

t. kolmevitonen mies, joka ymmärtää hyvin aloittajan miestä ja itsekin nostanut suhteissa esiin kyseisenlaisia ongelmia, joita naiset ovat huonolla käytöksellä aiheuttaneet

[/quote]

Et pääse pakoon sitä, ettei tää enää toimi noin. :D Suuri osa miehistä ei pidä ongelmana sitä, että nainen ei ole neitsyt suhteen alussa. 

[/quote]

En sanonut, että pitäisi olla neitsyt. Turha yrittää kumota argumentteja noin typerällä kärjistämisellä.

Esim. kolmekymppiseltä naiselta hyväksyisin pari-kolme parin vuoden suhdetta ja pari lyhyempää tapailua/ yhden yön juttua, kunhan ei ole sormuksia hankittu, eikä lapsia tehty, ja kunhan nainen kohtelee minua yhtä hyvin kuin edellisiäänkin. Ei mitenkään mahdottomia vaatimuksia, paitsi jakorasioiden mielestä.

[/quote]

Sormus tekee jakorasian? Entä jos sormukset on vaihdettu, mutta miehiä onkin ollut vastapainoksi vain yksi? Se on silti pahempi kuin pari-kolme lyhyempää suhdetta?

[/quote]

Jos ollut vain yksi mies, niin sehän on sinänsä hienoa. Jos naimisissa/ kihloissa on kumminkin oltu ja tietty asuttu yhdessä vuosia jne., niin sitten paljon riippuu siitä, miltä vaikuttaa naisen suhtautuminen edelliseen suhteeseensa ja mieheensä. Pyrkisin varmasti syväluotaamaan asiaa useita kuukausia ennen kuin lähtisin varmemmalla pohjalla rakentamaan suhdetta sellaisen naisen kanssa. Syväluotaamaan siis sitä, kuinka paljon nainen rakastaa entistä miestään edelleen, aikooko nainen ikinä kohdella minua yhtä hyvin kuin edellistä miestään, ja onko nainen ikinä kykenevä rakastumaan minuun kuten edelliseen mieheensä. Jos kuukausien syväluotauksen jälkeen vastaukset olisivat kannaltani suotuisia, niin pystyisin varmaan käytännössä unohtamaan koko historian ja ajattelemaan naista tulevana vaimonani.

Ei siis pysty sanomaan suorilta käsin.

t. kolmevitonen mies
[/quote][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:43"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:27"]

Suomalaisilta nykynaisilta on päässyt unohtumaan se, miestä ihan jo biologisista lähtökohdista vituttaa, jos nainen on:

- ollut naimisissa toisen miehen kanssa

- tehnyt lapsia toisen miehen kanssa

- ollut kihloissa toisen miehen kanssa

- antanut jotain niin paljon helpommin / parempaa toisille miehille (=kohdellut toisia miehiä paremmin)

- yleisesti jakanut pillua

Tämä on biologiaa. Ette pääse naiset pakoon sitä. Kyllä teille sanottiin kun olitte teini-ikäisiä, että miehet ei pidä jakorasioista, mutta te ette kuunnelleet muuta kuin telkkarin sinkkusarjojen ohjeita.

t. kolmevitonen mies, joka ymmärtää hyvin aloittajan miestä ja itsekin nostanut suhteissa esiin kyseisenlaisia ongelmia, joita naiset ovat huonolla käytöksellä aiheuttaneet

[/quote]

Et pääse pakoon sitä, ettei tää enää toimi noin. :D Suuri osa miehistä ei pidä ongelmana sitä, että nainen ei ole neitsyt suhteen alussa. 

[/quote]

En sanonut, että pitäisi olla neitsyt. Turha yrittää kumota argumentteja noin typerällä kärjistämisellä.

Esim. kolmekymppiseltä naiselta hyväksyisin pari-kolme parin vuoden suhdetta ja pari lyhyempää tapailua/ yhden yön juttua, kunhan ei ole sormuksia hankittu, eikä lapsia tehty, ja kunhan nainen kohtelee minua yhtä hyvin kuin edellisiäänkin. Ei mitenkään mahdottomia vaatimuksia, paitsi jakorasioiden mielestä.

[/quote]

Sormus tekee jakorasian? Entä jos sormukset on vaihdettu, mutta miehiä onkin ollut vastapainoksi vain yksi? Se on silti pahempi kuin pari-kolme lyhyempää suhdetta?

[/quote]

Jos ollut vain yksi mies, niin sehän on sinänsä hienoa. Jos naimisissa/ kihloissa on kumminkin oltu ja tietty asuttu yhdessä vuosia jne., niin sitten paljon riippuu siitä, miltä vaikuttaa naisen suhtautuminen edelliseen suhteeseensa ja mieheensä. Pyrkisin varmasti syväluotaamaan asiaa useita kuukausia ennen kuin lähtisin varmemmalla pohjalla rakentamaan suhdetta sellaisen naisen kanssa. Syväluotaamaan siis sitä, kuinka paljon nainen rakastaa entistä miestään edelleen, aikooko nainen ikinä kohdella minua yhtä hyvin kuin edellistä miestään, ja onko nainen ikinä kykenevä rakastumaan minuun kuten edelliseen mieheensä. Jos kuukausien syväluotauksen jälkeen vastaukset olisivat kannaltani suotuisia, niin pystyisin varmaan käytännössä unohtamaan koko historian ja ajattelemaan naista tulevana vaimonani.

Ei siis pysty sanomaan suorilta käsin.

t. kolmevitonen mies
[/quote]

Taidat olla edelleen sinkku, eikä ihme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän seitsemän