Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde loppuu aiemman sitoutumisen vuoksi

Vierailija
12.09.2015 |

Tein vähän aikaa sitten tänne aloituksen, jossa kerroin mieheni ottaneen esille sen, että häntä vaivaa aiempi kihlaukseni. Olemme kolmekymppisiä, suhteemme on melko tuore. Mies on tiennyt lähes alusta saakka, että olin muutaman vuoden kihloissa parikymppisenä. Itse en ole osannut tätä ennen pitää tuota asiaa suurena ongelmana, sillä olin hyvin nuori, ja tuo kihlaus oli selkeästi hieman ajattelemattomasti tehty. Tuttavapiirissäni monille on käynyt samoin: parikymppisenä se ensimmäinen suuri rakkaus on tuntunut niin lopulliselta, että on menty "kihloihin", asuttukin yhdessä. Muutaman vuoden päästä suurin osa näistä suhteista päättyi, asianosaiset aikuistuivat ja itsenäistyivät ja jatkoivat elämäänsä.

En saanut miehestäni kauheasti irti, kun yritin kysyä miksi asia on niin suuri ongelma. Mies sanoi, että tämä tosiaan on hänelle ongelma, mutta "ei liian iso" sellainen. Viime päivät ovat menneet kylmissä tunnelmissa, ja edelleen mies sanoo miettivänsä asiaa.

Mutta minä olen jo tullut lopputulokseen: tämä suhde päättyy. Se on hämmentävää ja surullista, tuntuu tuhlaukselta. Mutta en minä voi elää ihmisen kanssa, joka tuomitsee menneisyyteni tällaisella tavalla. En minä voi asiaa enää muuttaakaan. Mies ei vielä tiedä, mutta olen käytännössä jo päättänyt että eroamme.

Lisäksi olen saanut seurakseni aivan uuden tunteen: häpeän. Olen tuntenut itseni tämän tilanteen vuoksi surkeaksi, epäonnistuneeksi ja jotenkin pilalla olevaksi. Sellaiseksi, ettei minua kukaan hyvä mies enää huoli, koska olen ollut kihloissa. Tunne on aivan hirveä, aivan kuin olisin täysin arvoton. Miehen vanhemmat ja sisarukset ovat vaikuttaneet pitävän minusta; nyt mietin, ajattelisivatko hekin kuin mieheni, etten ole enää kelvollinen. En tiedä toipuuko itsetuntoni tästä koskaan.

Onko kukaan kokenut samaa? Vihaan itseäni syvästi juuri nyt, ja toisaalta olen myös vihainen miehelleni. Miksei jo seurustelun alussa voinut todeta, ettei halua seurustella kihloissa olleen naisen kanssa. Meillä on ollut hyvä ja lämmin suhde, ja hauskaa yhdessä. Seksielämäkin toimii. Ja nyt kaikki tuo pitäisi heittää menemään.

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi on siis kolmekymppinen ja elää sellaisessa utopiassa, että mahdollisen puolison tulee olla taustaltaan "puhdas" eli aiempia parisuhteita ei saa olla rasitteena? Ja mistäköhän luostarista hän ajattelee tuollaisen  morsion löytyvän? Pistä mies poistoon. Noin kapekatseisella miehellä et tee yhtään mitään. Parempaa on taatusti tulossa.

Vierailija
2/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 18:49"]

miehesi on siis kolmekymppinen ja elää sellaisessa utopiassa, että mahdollisen puolison tulee olla taustaltaan "puhdas" eli aiempia parisuhteita ei saa olla rasitteena? Ja mistäköhän luostarista hän ajattelee tuollaisen  morsion löytyvän? Pistä mies poistoon. Noin kapekatseisella miehellä et tee yhtään mitään. Parempaa on taatusti tulossa.

[/quote]

Tätä olen ihmetellyt, sillä periaatteessa hän on sitä mieltä, että tässä iässä taustalla kannattaakin olla suhde tai pari, että on "oppinut" vähän ihmissuhteista ja itsestään. Hänellä on takanaan erittäin pitkä suhde, pidempi kuin minulla, mutta ero on ilmeisesti siinä että minä menin kihloihin. Se on tässä villakoiran ydin... Kyllä, olen joutunut miettimään paljonkin, että voiko tämä mies olla minulle oikea, jos menneisyyteni ei kelpaa hänelle. Tuntuu vain ihmeelliseltä, että tämä on ainut konflikti välillämme, jossa emme kerta kaikkiaan ymmärrä toisiamme. Muuten arvomaailmamme ja ajatuksemme tuntuvat kohtaavan hyvin.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kertokaa miksi alapeukutatte! Haluaisin tietää mitä muut tästä ajattelevat :-)

ap

Vierailija
4/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapeukutin tarpeetonta itseinhoasi. Sano miehellesi ertä sinua jäi vaivaamaan tuo asia, ja myönnä (itsellesikin) että saatoit tulkita häntä väärin. Älä nyt hätäile ja pilaa hyvää suhdetta ohimenevän mielipahan takia. Kaikkea hyvää sinulle :)

Vierailija
5/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:00"]

Hei, kertokaa miksi alapeukutatte! Haluaisin tietää mitä muut tästä ajattelevat :-)

ap

[/quote]

Mies on ihan seko. Itse hän ollut pitkässä suhteessa, mutta sinun 'vakavaa sitoutumista ilmaiseva' kihlaus ei käy! Oliko mies itse ennen siis 'kevytmielisessä' avoliitossa? Kerrassaan uskomatonta ja täysin epäloogista. Mutta niinhän moni mies/nais -asia menee: miehillä on enemmän oikeuksia kuin naisilla. Itse en. Jatkaisi noin törpön tyypin kanssa, jos keskustelustakaan ei ole ollut apua. Siis mitä se mies 'miettii', sun ollutta ja mennyttä suhdetta/kihloja..? 

Vierailija
6/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Telakoituja" time="12.09.2015 klo 19:04"]

Alapeukutin tarpeetonta itseinhoasi. Sano miehellesi ertä sinua jäi vaivaamaan tuo asia, ja myönnä (itsellesikin) että saatoit tulkita häntä väärin. Älä nyt hätäile ja pilaa hyvää suhdetta ohimenevän mielipahan takia. Kaikkea hyvää sinulle :)

[/quote]

Kiitos sanoistasi!

ap

Vierailija
7/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan turhaan häpeät itseäsi. Nykypäivänä monikin on ollut kihloissa/naimisissa useammin kuin kerran. Sitä kun ei aina näe elämää eteen päin ja nuorena ajattelee löytäneensä sen itselle oikean ihmisen ja sitoutuu. Elämä kuitenkin heittelee ja asiat eivät aina mene niin kuin on suunnitellut. Joku, jonka on nuorena ajatellut kestävän, ei sitten kestäkään. Se on ihan inhimillistä.

En tiedä, onko miehesi mustasukkainen kihlauksestasi vai mistä kiikastaa, mutta mielestäni hän kyllä ylireagoi. Toivon, että saisitte asiat selvitettyä ja pääsisitte tuon yli, mutta jos asia todellakin tulee nyt väliinne niin, että se johtaa eroon, löydät kyllä vielä miehen, joka arvostaa ja kunnioittaa sinua sellaisena kuin olet. Jokaisella meillä on menneisyys ja sen kanssa olisi elettävä. Enkä todellakaan jaksa uskoa, että miehesi perhe ajattelee menneestä kihlauksestasi, kuten miehesi. Nyt pää pystyyn ja itsekunnioitus takaisin. Et ole kuitenkaan sen pahempaa tehnyt kun ollut joskus menneisyydessä sitoutunut johonkin muuhunkin kuin mieheesi ja kihlautunut.

Vierailija
8/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:08"]

ap

[/quote]

Mies on ihan seko. Itse hän ollut pitkässä suhteessa, mutta sinun 'vakavaa sitoutumista ilmaiseva' kihlaus ei käy! Oliko mies itse ennen siis 'kevytmielisessä' avoliitossa? Kerrassaan uskomatonta ja täysin epäloogista. Mutta niinhän moni mies/nais -asia menee: miehillä on enemmän oikeuksia kuin naisilla. Itse en. Jatkaisi noin törpön tyypin kanssa, jos keskustelustakaan ei ole ollut apua. Siis mitä se mies 'miettii', sun ollutta ja mennyttä suhdetta/kihloja..? 

[/quote]

Menneitä mies miettii. Kuvittelisin hänen pohtivan sitä, voiko hän kosia minua tulevaisuudessa tietäen, että olen kokenut sen jo. Mutta itse asiassa tilanne on minua kohtaan siinäkin mielessä vähän epäreilu, että enhän minä ollut sen aiemman kihlauksen takana. Minua kosittiin silloin, minä en kosinut. Mutta niin rakastunut olin, etten kieltäytynyt kunniasta.

Miehelläni on tosiaan ollut pitkä suhde takana, olisiko kestänyt jotain 5-6 vuotta. En tiedä asuivatko he yhdessä tai miten pitkään. En ole juuri kysellyt, eikä mies ole oma-aloitteisesti kertonut.

On kurjaa nähdä rakastamani ihminen murheellisella mielellä, mutta toisaalta mieleeni on noussut vakavia huolia sen suhteen, voiko tästä enää tulla mitään. Mies on jo nyt loukannut minua aika pahasti, ja uskon, että tämä jää kalvamaan minua joka tapauksessa. Kuten edellä kuvasin, olen viime aikoina tuntenut itseni täysin epäonnistuneeksi ihmiseksi miehen suhtautumisen vuoksi.

ap

Vierailija
9/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tältä palstalta olen oppinut, että moni inhoaa "teinikihloja" ja ajattelee, että kihlaus on merkki siitä, että oikeasti aiotaan mennä naimisiin ja olla loppuikä yhdessä. Ehkä aloittajan mies kuuluu tällä tavalla ajatteleviin, eli rinnastaa kihlauksen avioliittoon. Kun taas aloittaja selvästikin on mielestään ollut "vain" kihloissa.

Sinänsä kyllä minustakin hassua tehdä kihlauksesta tuommoinen numero tuossa iässä. Itse olin kolmekymppinen, kun tapasin lasteni isän, ja täytyy sanoa, etten ole varma onko hän ollut kihloissa. Täytyypäs kysyä.

Vierailija
10/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:14"]

Ap, ihan turhaan häpeät itseäsi. Nykypäivänä monikin on ollut kihloissa/naimisissa useammin kuin kerran. Sitä kun ei aina näe elämää eteen päin ja nuorena ajattelee löytäneensä sen itselle oikean ihmisen ja sitoutuu. Elämä kuitenkin heittelee ja asiat eivät aina mene niin kuin on suunnitellut. Joku, jonka on nuorena ajatellut kestävän, ei sitten kestäkään. Se on ihan inhimillistä.

En tiedä, onko miehesi mustasukkainen kihlauksestasi vai mistä kiikastaa, mutta mielestäni hän kyllä ylireagoi. Toivon, että saisitte asiat selvitettyä ja pääsisitte tuon yli, mutta jos asia todellakin tulee nyt väliinne niin, että se johtaa eroon, löydät kyllä vielä miehen, joka arvostaa ja kunnioittaa sinua sellaisena kuin olet. Jokaisella meillä on menneisyys ja sen kanssa olisi elettävä. Enkä todellakaan jaksa uskoa, että miehesi perhe ajattelee menneestä kihlauksestasi, kuten miehesi. Nyt pää pystyyn ja itsekunnioitus takaisin. Et ole kuitenkaan sen pahempaa tehnyt kun ollut joskus menneisyydessä sitoutunut johonkin muuhunkin kuin mieheesi ja kihlautunut.

[/quote]

Kiitos sinulle, tuntuu jotenkin todella hyvältä ajatella, että ehkä miehen perhe ei olisikaan yhtä jyrkkä suhtautumisessaan. Tuntuisi oudolta ja kamalalta, että heidän arvostuksensa minua kohtaan (siis itse ansaitsemani arvostus) vähenisi tällaisen tiedon takia. Olemme tulleet hyvin toimeen, enkä haluaisi menettää sitä näin turhan asian vuoksi.

Vaikka nyt olenkin tuntenut oloni melko hirveäksi, olen kuitenkin itsekin sitä mieltä että aiempi virheeni oli inhimillinen. Osa elämää, ainakin minun elämääni. Aiempi rakkauteni olisi voinut kestää, mutta ei kestänyt. En voinut tietää sitä. Se oli silti tärkeä osa elämääni, enkä olisi samanlainen kuin nyt olen, jos en olisi sitä kokenut. Tuskin mieskään olisi samanlainen kuin nyt, jos hänellä ei olisi takanaan pitkää parisuhdetta. En minä ainakaan ole siitä mustasukkainen.

ap

Vierailija
11/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilta nykynaisilta on päässyt unohtumaan se, miestä ihan jo biologisista lähtökohdista vituttaa, jos nainen on:

- ollut naimisissa toisen miehen kanssa

- tehnyt lapsia toisen miehen kanssa

- ollut kihloissa toisen miehen kanssa

- antanut jotain niin paljon helpommin / parempaa toisille miehille (=kohdellut toisia miehiä paremmin)

- yleisesti jakanut pillua

Tämä on biologiaa. Ette pääse naiset pakoon sitä. Kyllä teille sanottiin kun olitte teini-ikäisiä, että miehet ei pidä jakorasioista, mutta te ette kuunnelleet muuta kuin telkkarin sinkkusarjojen ohjeita.

t. kolmevitonen mies, joka ymmärtää hyvin aloittajan miestä ja itsekin nostanut suhteissa esiin kyseisenlaisia ongelmia, joita naiset ovat huonolla käytöksellä aiheuttaneet

Vierailija
12/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sekä sinä että miehesi olette lapsellisia. On lapsellista antaa tullaisen vaivata ja on lapsellista antaa sen aiheuttaa itseinhoa. Kasvakaa ja ehkä suhteennekin kasvaa. Älä missään tapauksessa pyytele anteeksi menneisyyttäsi.

Vierailija
13/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:27"]

Suomalaisilta nykynaisilta on päässyt unohtumaan se, miestä ihan jo biologisista lähtökohdista vituttaa, jos nainen on:

- antanut jotain niin paljon helpommin / parempaa toisille miehille (=kohdellut toisia miehiä paremmin)

Tämä on biologiaa. Ette pääse naiset pakoon sitä. Kyllä teille sanottiin kun olitte teini-ikäisiä, että miehet ei pidä jakorasioista, mutta te ette kuunnelleet muuta kuin telkkarin sinkkusarjojen ohjeita.

t. kolmevitonen mies, joka ymmärtää hyvin aloittajan miestä ja itsekin nostanut suhteissa esiin kyseisenlaisia ongelmia, joita naiset ovat huonolla käytöksellä aiheuttaneet

[/quote]

Et pääse pakoon sitä, ettei tää enää toimi noin. :D Suuri osa miehistä ei pidä ongelmana sitä, että nainen ei ole neitsyt suhteen alussa. 

Vierailija
14/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:20"]

ap

[/quote]

[/quote]

Menneitä mies miettii. Kuvittelisin hänen pohtivan sitä, voiko hän kosia minua tulevaisuudessa tietäen, että olen kokenut sen jo. Mutta itse asiassa tilanne on minua kohtaan siinäkin mielessä vähän epäreilu, että enhän minä ollut sen aiemman kihlauksen takana. Minua kosittiin silloin, minä en kosinut. Mutta niin rakastunut olin, etten kieltäytynyt kunniasta.

Miehelläni on tosiaan ollut pitkä suhde takana, olisiko kestänyt jotain 5-6 vuotta. En tiedä asuivatko he yhdessä tai miten pitkään. En ole juuri kysellyt, eikä mies ole oma-aloitteisesti kertonut.

On kurjaa nähdä rakastamani ihminen murheellisella mielellä, mutta toisaalta mieleeni on noussut vakavia huolia sen suhteen, voiko tästä enää tulla mitään. Mies on jo nyt loukannut minua aika pahasti, ja uskon, että tämä jää kalvamaan minua joka tapauksessa. Kuten edellä kuvasin, olen viime aikoina tuntenut itseni täysin epäonnistuneeksi ihmiseksi miehen suhtautumisen vuoksi.

ap

[/quote]

Nyt on keskustelun aika. Kysypä vihdoin tuosta miehen pitkästä suhteesta, vaikkei se sinua vaivaisikaan. Kysy, oliko mies tosissaan sen naisen kanssa. Jos ei ollut; miksi vei naiselta monta hyvää vuotta löytää puoliso? Jos oli tosissaan; miksei jo kosinut? Onko mies muuten ihan kantasuomalainen? Muslimit nimittäin ovat joskus tuommoisia...

Kerro myös, miten hän on saanut sinut tuntemaan itsesi kelvottomaksi. Niinhän ei rakastavassa suhteessa pitäisi käydä. Ja olet oikeassa siinä, että mies tiesi kihlauksestasi jo seurustelunne alussa. Miksi se on nyt vasta alkanut vaivata? Tiedän tapauksia, joissa nimenomaan mies alkaa myöhemmin dissata naista muka tämän aiemman elämän ja suhteiden takia -joista hän on ollut tietoinen alusta asti ja silloin ollut ok. Mielestäni nämä heebot ovat epärehellisiä ja esittävät tekosyitä, kun eivät enää omasta puolestaan halua jatkaa suhdetta. Todella epäreilua kummin päin tahansa. 

Tsemppiä ap!

Vierailija
15/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevitoselle miehelle tiedoksi, että ei se naistakaan riemastuta, jos mies on kyntänyt koko kylän pellot ja jättänyt lehtolapsiakin.

Nykyaika on kumminkin sellaista, että aika harvalla ne nuoruudenrakkaudet kestävät, ja nuoria suorastaan kannustetaan keräämään kokemuksia, ettei tarvitse sitten perheen perustettuaan sekoilla. Kai se on hyvä, että kumppanit ovat tässä asiassa samalla viivalla keskenään, yhtä kokeneita tai kokemattomia.

Vierailija
16/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voiko tää olla totta??!! Kyllä lähes jokaisella kolmekymppisellä on jonkunlainen suhdehistoria. Ettei nyt vaan ois keksinyt tämmöstä tekosyytä, jolla pääsee susta eroon. Äläkä ota tätä pahalla, mutta niin uskomattomalta tio kuulostaa. Moni on herrantähden ollut jo naimisissakin, eronnut, saanut lapsia...tsemppiä.

Vierailija
17/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:32"]

[/quote]

Et pääse pakoon sitä, ettei tää enää toimi noin. :D Suuri osa miehistä ei pidä ongelmana sitä, että nainen ei ole neitsyt suhteen alussa. 

[/quote]

En sanonut, että pitäisi olla neitsyt. Turha yrittää kumota argumentteja noin typerällä kärjistämisellä.

Esim. kolmekymppiseltä naiselta hyväksyisin pari-kolme parin vuoden suhdetta ja pari lyhyempää tapailua/ yhden yön juttua, kunhan ei ole sormuksia hankittu, eikä lapsia tehty, ja kunhan nainen kohtelee minua yhtä hyvin kuin edellisiäänkin. Ei mitenkään mahdottomia vaatimuksia, paitsi jakorasioiden mielestä.

[/quote]

Sormus tekee jakorasian? Entä jos sormukset on vaihdettu, mutta miehiä onkin ollut vastapainoksi vain yksi? Se on silti pahempi kuin pari-kolme lyhyempää suhdetta?

Vierailija
18/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:34"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:20"]

ap

[/quote]

[/quote]

ap

[/quote]

Nyt on keskustelun aika. Kysypä vihdoin tuosta miehen pitkästä suhteesta, vaikkei se sinua vaivaisikaan. Kysy, oliko mies tosissaan sen naisen kanssa. Jos ei ollut; miksi vei naiselta monta hyvää vuotta löytää puoliso? Jos oli tosissaan; miksei jo kosinut? Onko mies muuten ihan kantasuomalainen? Muslimit nimittäin ovat joskus tuommoisia...

Kerro myös, miten hän on saanut sinut tuntemaan itsesi kelvottomaksi. Niinhän ei rakastavassa suhteessa pitäisi käydä. Ja olet oikeassa siinä, että mies tiesi kihlauksestasi jo seurustelunne alussa. Miksi se on nyt vasta alkanut vaivata? Tiedän tapauksia, joissa nimenomaan mies alkaa myöhemmin dissata naista muka tämän aiemman elämän ja suhteiden takia -joista hän on ollut tietoinen alusta asti ja silloin ollut ok. Mielestäni nämä heebot ovat epärehellisiä ja esittävät tekosyitä, kun eivät enää omasta puolestaan halua jatkaa suhdetta. Todella epäreilua kummin päin tahansa. 

Tsemppiä ap!

[/quote]

Tuossa on kyllä hyviä kysymyksiä joita voisi miehelle esittää... Vaikka asia ei minua kiinnosta, niin voisi saada hänet vähän tajuamaan että tässä jutussa on nyt ristiriitaisuuksia. Ihan kantasuomalainen mies kuitenkin on!

En oikein enää tiedä kuka saa minut tuntemaan itseni kelvottomaksi; mies vai minä itse. Ei mies ole suoraan sanonut että olisin kelvoton. Tosin niin voi erittäin helposti hänen käytöksestään tulkita... Jos kerran hänen pitää saada miettiä asiaa. Mutta miksi vasta nyt? Onko nyt se hetki, että alkuhuuma on mennyt ohi, ja hän alkaa nähdä minussa virheitä? Se olisi kai aivan normaalia, mutta tämä ei nyt ihan normaalilta tunnu.

ap

Vierailija
19/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:32"]

[/quote]

[/quote]

En sanonut, että pitäisi olla neitsyt. Turha yrittää kumota argumentteja noin typerällä kärjistämisellä.

Esim. kolmekymppiseltä naiselta hyväksyisin pari-kolme parin vuoden suhdetta ja pari lyhyempää tapailua/ yhden yön juttua, kunhan ei ole sormuksia hankittu, eikä lapsia tehty, ja kunhan nainen kohtelee minua yhtä hyvin kuin edellisiäänkin. Ei mitenkään mahdottomia vaatimuksia, paitsi jakorasioiden mielestä.

[/quote]

Se, ovatko nuo vaatimukset mahdottomia, riippuu paljon siitä, millainen on oma henkilöhistoriasi. Itselläni oli 30-vuotiaaksi mennessä takana juurikin kolme parin vuoden suhdetta, yhden yön juttuja ei yhtään. En olisi muuten hyvää miestä muutaman yhden yön jutun vuoksi käännyttänyt, mutta jos toisen elämä olisi ollut vuosikausia sitä jokaviikonloppuista lihan metsästystä, niin olisin kyllä katsonut sen vaikuttaneen hänen ihmiskuvaansa.

Löysin sitten kolmekymppisen, jolla oli takanaan yksi pitkä avoliitto, ei lapsia. Nyt meillä on perhe.

Vierailija
20/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko mies on idiootti/tai tuo on tosiaan tekosyy. Jostain syystä tukee myös mieleen mahd Aspergerin syndrooma, tunnen pari jolla samanlaisia "tosielämästä" vieraita periaatteita joissa ns normaali ihminen ei näe mitään mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän