Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parisuhde loppuu aiemman sitoutumisen vuoksi

Vierailija
12.09.2015 |

Tein vähän aikaa sitten tänne aloituksen, jossa kerroin mieheni ottaneen esille sen, että häntä vaivaa aiempi kihlaukseni. Olemme kolmekymppisiä, suhteemme on melko tuore. Mies on tiennyt lähes alusta saakka, että olin muutaman vuoden kihloissa parikymppisenä. Itse en ole osannut tätä ennen pitää tuota asiaa suurena ongelmana, sillä olin hyvin nuori, ja tuo kihlaus oli selkeästi hieman ajattelemattomasti tehty. Tuttavapiirissäni monille on käynyt samoin: parikymppisenä se ensimmäinen suuri rakkaus on tuntunut niin lopulliselta, että on menty "kihloihin", asuttukin yhdessä. Muutaman vuoden päästä suurin osa näistä suhteista päättyi, asianosaiset aikuistuivat ja itsenäistyivät ja jatkoivat elämäänsä.

En saanut miehestäni kauheasti irti, kun yritin kysyä miksi asia on niin suuri ongelma. Mies sanoi, että tämä tosiaan on hänelle ongelma, mutta "ei liian iso" sellainen. Viime päivät ovat menneet kylmissä tunnelmissa, ja edelleen mies sanoo miettivänsä asiaa.

Mutta minä olen jo tullut lopputulokseen: tämä suhde päättyy. Se on hämmentävää ja surullista, tuntuu tuhlaukselta. Mutta en minä voi elää ihmisen kanssa, joka tuomitsee menneisyyteni tällaisella tavalla. En minä voi asiaa enää muuttaakaan. Mies ei vielä tiedä, mutta olen käytännössä jo päättänyt että eroamme.

Lisäksi olen saanut seurakseni aivan uuden tunteen: häpeän. Olen tuntenut itseni tämän tilanteen vuoksi surkeaksi, epäonnistuneeksi ja jotenkin pilalla olevaksi. Sellaiseksi, ettei minua kukaan hyvä mies enää huoli, koska olen ollut kihloissa. Tunne on aivan hirveä, aivan kuin olisin täysin arvoton. Miehen vanhemmat ja sisarukset ovat vaikuttaneet pitävän minusta; nyt mietin, ajattelisivatko hekin kuin mieheni, etten ole enää kelvollinen. En tiedä toipuuko itsetuntoni tästä koskaan.

Onko kukaan kokenut samaa? Vihaan itseäni syvästi juuri nyt, ja toisaalta olen myös vihainen miehelleni. Miksei jo seurustelun alussa voinut todeta, ettei halua seurustella kihloissa olleen naisen kanssa. Meillä on ollut hyvä ja lämmin suhde, ja hauskaa yhdessä. Seksielämäkin toimii. Ja nyt kaikki tuo pitäisi heittää menemään.

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Telakoituja" time="12.09.2015 klo 19:04"]Alapeukutin tarpeetonta itseinhoasi. Sano miehellesi ertä sinua jäi vaivaamaan tuo asia, ja myönnä (itsellesikin) että saatoit tulkita häntä väärin. Älä nyt hätäile ja pilaa hyvää suhdetta ohimenevän mielipahan takia. Kaikkea hyvää sinulle :)
[/quote]

Yläpeukutin liian nopeasti tätä. Itseinhoa ei kannata potea, mutta jos miehelle nimenomaan kihlaus on se kynnyskysymys, niin pidän kyllä miestä outona. Joko kihlaus on tekosyy, tai sitten mies on sekopää. Joka tapauksessa en jäisi suhteeseen.

Vierailija
42/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:32"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:27"]

Suomalaisilta nykynaisilta on päässyt unohtumaan se, miestä ihan jo biologisista lähtökohdista vituttaa, jos nainen on:

- ollut naimisissa toisen miehen kanssa

- tehnyt lapsia toisen miehen kanssa

- ollut kihloissa toisen miehen kanssa

- antanut jotain niin paljon helpommin / parempaa toisille miehille (=kohdellut toisia miehiä paremmin)

- yleisesti jakanut pillua

Tämä on biologiaa. Ette pääse naiset pakoon sitä. Kyllä teille sanottiin kun olitte teini-ikäisiä, että miehet ei pidä jakorasioista, mutta te ette kuunnelleet muuta kuin telkkarin sinkkusarjojen ohjeita.

t. kolmevitonen mies, joka ymmärtää hyvin aloittajan miestä ja itsekin nostanut suhteissa esiin kyseisenlaisia ongelmia, joita naiset ovat huonolla käytöksellä aiheuttaneet

[/quote]

Et pääse pakoon sitä, ettei tää enää toimi noin. :D Suuri osa miehistä ei pidä ongelmana sitä, että nainen ei ole neitsyt suhteen alussa. 

[/quote]

En sanonut, että pitäisi olla neitsyt. Turha yrittää kumota argumentteja noin typerällä kärjistämisellä.

Esim. kolmekymppiseltä naiselta hyväksyisin pari-kolme parin vuoden suhdetta ja pari lyhyempää tapailua/ yhden yön juttua, kunhan ei ole sormuksia hankittu, eikä lapsia tehty, ja kunhan nainen kohtelee minua yhtä hyvin kuin edellisiäänkin. Ei mitenkään mahdottomia vaatimuksia, paitsi jakorasioiden mielestä.
[/quote]

Entäpä jos on "vain" ollut yhden miehen kanssa ja naimisissa? Onko se pahempi ku tuollanen jakaminen monessa pikku suhteessa, missä ei oo sormuksia vaihdettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:35"]

Olisiko sinusta oikein kärsiä siksi, mitä toisella on meneillään? Jos esim. puhkeaa lapsuuden aikojen aiheuttamia mt-ongelmia etkä enää kykenisi rakastamaan, niin vain olisit naisen kanssa? 

[/quote]

Niin myötä- kuin vastoinkäymisissä.

t. kolmevitonen mies

Vierailija
44/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:38"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:37"][quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:32"] [quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:27"] Suomalaisilta nykynaisilta on päässyt unohtumaan se, miestä ihan jo biologisista lähtökohdista vituttaa, jos nainen on: - ollut naimisissa toisen miehen kanssa - tehnyt lapsia toisen miehen kanssa - ollut kihloissa toisen miehen kanssa - antanut jotain niin paljon helpommin / parempaa toisille miehille (=kohdellut toisia miehiä paremmin) - yleisesti jakanut pillua   Tämä on biologiaa. Ette pääse naiset pakoon sitä. Kyllä teille sanottiin kun olitte teini-ikäisiä, että miehet ei pidä jakorasioista, mutta te ette kuunnelleet muuta kuin telkkarin sinkkusarjojen ohjeita.   t. kolmevitonen mies, joka ymmärtää hyvin aloittajan miestä ja itsekin nostanut suhteissa esiin kyseisenlaisia ongelmia, joita naiset ovat huonolla käytöksellä aiheuttaneet [/quote]     Et pääse pakoon sitä, ettei tää enää toimi noin. :D Suuri osa miehistä ei pidä ongelmana sitä, että nainen ei ole neitsyt suhteen alussa.  [/quote] En sanonut, että pitäisi olla neitsyt. Turha yrittää kumota argumentteja noin typerällä kärjistämisellä. Esim. kolmekymppiseltä naiselta hyväksyisin pari-kolme parin vuoden suhdetta ja pari lyhyempää tapailua/ yhden yön juttua, kunhan ei ole sormuksia hankittu, eikä lapsia tehty, ja kunhan nainen kohtelee minua yhtä hyvin kuin edellisiäänkin. Ei mitenkään mahdottomia vaatimuksia, paitsi jakorasioiden mielestä. [/quote] Entäpä jos on "vain" ollut yhden miehen kanssa ja naimisissa? Onko se pahempi ku tuollanen jakaminen monessa pikku suhteessa, missä ei oo sormuksia vaihdettu.

[/quote]

Vastasin tähän jo, katso ensimmäiseltä sivulta.

Vierailija
45/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:55"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:32"]

Suomalaisilta nykynaisilta on päässyt unohtumaan se, miestä ihan jo biologisista lähtökohdista vituttaa, jos nainen on:

- antanut jotain niin paljon helpommin / parempaa toisille miehille (=kohdellut toisia miehiä paremmin)

Tämä on biologiaa. Ette pääse naiset pakoon sitä. Kyllä teille sanottiin kun olitte teini-ikäisiä, että miehet ei pidä jakorasioista, mutta te ette kuunnelleet muuta kuin telkkarin sinkkusarjojen ohjeita.

t. kolmevitonen mies, joka ymmärtää hyvin aloittajan miestä ja itsekin nostanut suhteissa esiin kyseisenlaisia ongelmia, joita naiset ovat huonolla käytöksellä aiheuttaneet

[/quote]

Et pääse pakoon sitä, ettei tää enää toimi noin. :D Suuri osa miehistä ei pidä ongelmana sitä, että nainen ei ole neitsyt suhteen alussa. 

[/quote]

En sanonut, että pitäisi olla neitsyt. Turha yrittää kumota argumentteja noin typerällä kärjistämisellä.

Esim. kolmekymppiseltä naiselta hyväksyisin pari-kolme parin vuoden suhdetta ja pari lyhyempää tapailua/ yhden yön juttua, kunhan ei ole sormuksia hankittu, eikä lapsia tehty, ja kunhan nainen kohtelee minua yhtä hyvin kuin edellisiäänkin. Ei mitenkään mahdottomia vaatimuksia, paitsi jakorasioiden mielestä.

[/quote]

Suominaisista on melko vaikeaa löytää normimoraalilla varustettuja yksilöitä. He ovat melkoisen liberaaleja ja löyhiä käsityksissän. Suhdetta on ollut sinne ja tänne sekä lapsia on sille ja tolle.

Siksi olen jättänyt suomalaiset naiset vain hauskanpitoon ja en etsikkään heidän kanssaan mitään vakavampaa.

[/quote]

Vai olisiko niin, että ne normimoraalilla varustetut eivät lähde mukaasi. Helppo on kaikille helppo. Pidä hauskaa kaltaistesi kanssa.

[/quote]

No voi olla että osa naisita, joilla on moraalia vielä jäljellä ovat naimisissa, mutta eniten nimenomaisesti naimisissa olevilta naisilta tulee ehdotuksia seksisuhteisiin. Ehkä heillä on väljähtyneet liitot ja haluavat pitää kulisseja yllä lasten tai tms. takia. 

Itselläni kuitenkin menee raja juuri tuossa kohtaa. Annan ko. naisten etsiä seuraa muualta, en halua olla se joka ehkä pilaa toisten liiton. 

Näin olenkin päätynyt pitämään suomineitojen moraalisia-arvoja löyhinä.

Kiitos, pidän hauskaa ja suomalaisia sinkkunaisia on ihan riittävästi, kun heidän arvomaailma on niin totaalisenhukassa ja eivät ymmärrä edes perusasioita.

Vierailija
46/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Kyllä minua itse kokemattomana häiritsi, jos mies omi ollut avoliitossa tai kihloissa. Se on kiinni siitä, että millainen tausta itsellä on

Vierailija
47/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko sinusta oikein kärsiä siksi, mitä toisella on meneillään? Jos esim. puhkeaa lapsuuden aikojen aiheuttamia mt-ongelmia etkä enää kykenisi rakastamaan, niin vain olisit naisen kanssa? 

[/quote]

t. kolmevitonen mies

[/quote]

Kuinkahan vaikean naisen kanssa oletkaan mahtanut seurustella? Eli ei tosiaankaan sitten haittaisi, ettei ole ateria valmiina ja pyykkihuolto ei toimi kun tulet töistä. Kiva. Hyvä, että on vielä tämmöisiäkin miehiä olemassa. En mä muuten ees siivoa, enkä hoida lapsiakaan, kiva, että sä sit tekisit nekin varmaan mieluummin kuin antaisit huostaan. Meinaan oon tällainen parisuhteen kuluessa romahtanut nainen. No, minunkin mieheni pysyy rinnallani, mutta ikinä ei piittais, vaikka olisin nainut viisi ennen häntä.

Vierailija
48/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:40"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:55"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:37"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 19:32"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Suominaisista on melko vaikeaa löytää normimoraalilla varustettuja yksilöitä. He ovat melkoisen liberaaleja ja löyhiä käsityksissän. Suhdetta on ollut sinne ja tänne sekä lapsia on sille ja tolle.

Siksi olen jättänyt suomalaiset naiset vain hauskanpitoon ja en etsikkään heidän kanssaan mitään vakavampaa.

[/quote]

Vai olisiko niin, että ne normimoraalilla varustetut eivät lähde mukaasi. Helppo on kaikille helppo. Pidä hauskaa kaltaistesi kanssa.

[/quote]

No voi olla että osa naisita, joilla on moraalia vielä jäljellä ovat naimisissa, mutta eniten nimenomaisesti naimisissa olevilta naisilta tulee ehdotuksia seksisuhteisiin. Ehkä heillä on väljähtyneet liitot ja haluavat pitää kulisseja yllä lasten tai tms. takia. 

Itselläni kuitenkin menee raja juuri tuossa kohtaa. Annan ko. naisten etsiä seuraa muualta, en halua olla se joka ehkä pilaa toisten liiton. 

Kiitos, pidän hauskaa ja suomalaisia sinkkunaisia on ihan riittävästi, kun heidän arvomaailma on niin totaalisenhukassa ja eivät ymmärrä edes perusasioita.

[/quote]

Oliko tämä 35:nen mies? Jos oli, niin et ilmeisesti oo ollut kovinkaan vaikean naisen kanssa... Eli helppo lässyttää ettet eroaisi. :)

Vierailija
49/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:41"]

[/quote]

t. kolmevitonen mies

[/quote]

Kuinkahan vaikean naisen kanssa oletkaan mahtanut seurustella? Eli ei tosiaankaan sitten haittaisi, ettei ole ateria valmiina ja pyykkihuolto ei toimi kun tulet töistä. Kiva. Hyvä, että on vielä tämmöisiäkin miehiä olemassa. En mä muuten ees siivoa, enkä hoida lapsiakaan, kiva, että sä sit tekisit nekin varmaan mieluummin kuin antaisit huostaan. Meinaan oon tällainen parisuhteen kuluessa romahtanut nainen. No, minunkin mieheni pysyy rinnallani, mutta ikinä ei piittais, vaikka olisin nainut viisi ennen häntä.

[/quote]

Olen seurustellut muutaman naisen kanssa, ja jotain tapailuja siihen päälle. Ikinä en ole keltään saanut mitään täyshoitolaa ruokineen ja siivouksineen, joten en sellaisia osaa odottaakaan. Teen osani kotitöistä vaikken niistä pidäkään, ehkä naisen tarvitsee vähän patistella, mutta teen osani. En ole mikään tyranni noin yleisesti, mutta haluan varmistaa sen, että parisuhteessani on edes jollain tapaa tasapuolinen asetelma paitsi kotitöiden, myös tunnemaailman osalta.

t. kolmevitonen mies

Vierailija
50/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wtf eihän teinikihlat edes tarkoita mitään.. Kaikki sitä tekee.

Vierailija
51/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Puhun siitä miten asiat menevät. Kannattaa ymmärtää seuraava perusperiaate ainakin Suomesta puhuttaessa: varsinkin nuorten, 15-30v ihmisten suhteissa, nainen useimmiten valitsee suhteen alkamisen, ja nainen valitsee suhteen loppumisen. Ne suhteet, joissa mies on valinnut kumpaakaan näistä asioista, ovat tuossa ikäluokassa harvinaisia poikkeuksia. Tämä on tosiasia, jonka voit itsekin todeta, jos alat miettimään ympärilläsi tapahtuvia tai tapahtuneita parisuhteita ihan todellisina tapahtumaketjuina, ilman mitään romantiikkapuhetta tai muuta vastaavaa.

[/quote]

Tämä menee juuri kuten "kolmevitonen mies" kuvailee. Parisuhteet alkavat naisten hyväksynnällä ja loppuvat yleensä naisten päätöksellä. Demonstraationa voi lukea vaikka näitä AV-palstan avauksia: "olen päättänyt lopettaa parisuhteen, mutta mieheni ei tiedä sitä vielä". 

Kääntyykö se jossain vaiheessa ikää, en osaa sanoa. 

Vierailija
52/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:46"]

[/quote]

t. kolmevitonen mies

[/quote]

[/quote]

Olen seurustellut muutaman naisen kanssa, ja jotain tapailuja siihen päälle. Ikinä en ole keltään saanut mitään täyshoitolaa ruokineen ja siivouksineen, joten en sellaisia osaa odottaakaan. Teen osani kotitöistä vaikken niistä pidäkään, ehkä naisen tarvitsee vähän patistella, mutta teen osani. En ole mikään tyranni noin yleisesti, mutta haluan varmistaa sen, että parisuhteessani on edes jollain tapaa tasapuolinen asetelma paitsi kotitöiden, myös tunnemaailman osalta.

t. kolmevitonen mies

[/quote]

No eihän sen tarvinnut olla, juurihan sanoit, että toinen voi muuttua ihan millaiseksi vaan, etkä sä eroaisi tai jättäisi. 

Vierailija
53/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:48"]

[/quote]

Puhun siitä miten asiat menevät. Kannattaa ymmärtää seuraava perusperiaate ainakin Suomesta puhuttaessa: varsinkin nuorten, 15-30v ihmisten suhteissa, nainen useimmiten valitsee suhteen alkamisen, ja nainen valitsee suhteen loppumisen. Ne suhteet, joissa mies on valinnut kumpaakaan näistä asioista, ovat tuossa ikäluokassa harvinaisia poikkeuksia. Tämä on tosiasia, jonka voit itsekin todeta, jos alat miettimään ympärilläsi tapahtuvia tai tapahtuneita parisuhteita ihan todellisina tapahtumaketjuina, ilman mitään romantiikkapuhetta tai muuta vastaavaa.

[/quote]

Tämä menee juuri kuten "kolmevitonen mies" kuvailee. Parisuhteet alkavat naisten hyväksynnällä ja loppuvat yleensä naisten päätöksellä. Demonstraationa voi lukea vaikka näitä AV-palstan avauksia: "olen päättänyt lopettaa parisuhteen, mutta mieheni ei tiedä sitä vielä". 

[/quote]

Entä ne avaukset, joissa mies ei enää vastaa mihinkään puheluihin? 

???

Vierailija
54/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Oliko tämä 35:nen mies? Jos oli, niin et ilmeisesti oo ollut kovinkaan vaikean naisen kanssa... Eli helppo lässyttää ettet eroaisi. :)

[/quote]

Ei ollut ja olen ollut ja kaikki on koettu pahimpaan helvettiin asti

Vierailija
55/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

???

[/quote]

Niissä on tavoiteltu (ja annettua pimpsdaalenia) miehelle, johon kyseisellä naisella ei ole lähellekään "varaa". Naisilla on joskus vähän hukassa se paljonko nahkalompsasta löytyy pätäkkää.

t. kolmevitonen mies

Vierailija
56/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:49"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:46"]

[/quote]

t. kolmevitonen mies

[/quote]

[/quote]

t. kolmevitonen mies

[/quote]

No eihän sen tarvinnut olla, juurihan sanoit, että toinen voi muuttua ihan millaiseksi vaan, etkä sä eroaisi tai jättäisi. 

[/quote]

Vaikka siksi kuuluisaksi jakorasiaksi. Bipolaarisessa oireyhtymässä ei lainkaan harvinaista.

Vierailija
57/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, eikö me tästä lopputulemasta kokoajan keskusteltukin.

"players are only interested when they are playing"

Vierailija
58/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 20:51"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

???

[/quote]

Niissä on tavoiteltu (ja annettua pimpsdaalenia) miehelle, johon kyseisellä naisella ei ole lähellekään "varaa". Naisilla on joskus vähän hukassa se paljonko nahkalompsasta löytyy pätäkkää.

t. kolmevitonen mies

[/quote]

No mistä sä sen voit tietää? itselleni tuollaisia ovat tehneet sitäpaitsi miehet, jotka ovat olleet selkeästi alapuolellani. Mutta vaikka olisivatkin, niin et sitten katso, että nämä naisten puheet, jossa mies aiotaan jättää, vaikkei tämä tietäisikään, niin ovat kanssa näitä "nainen selkeästi jättämänsä miehen yläpuolella" ja mies saaanut kokoajan säälistä olla naisen kanssa? Etkö nyt voisi olla vähän tasapuolisempi noiden ajatustesi kanssa? Eli jos naisella on tasoaan ylempi mies se on naisen vika, mutta jos miehellä on ja nainen jättää niin... Se on sit miehen vika. Mitäs ei arvannut, ettei pillun saanti kestä.

Vierailija
59/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta, mies 35v. Olen tosiaan päättänyt molemmat avoliittoni. Ensimmäisen päätin, koska mies oli pettänyt ja toisen päätin, koska mies ryhtyi alkoholistiksi. Totaalisen käytettyä kamaa ollaan. Ihme kun nykyinen mieheni ei halveksu minua. T. Nainen 29v.

Vierailija
60/70 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sua sit kolmevitonen mies pelota mennä avioon jos oot asettanut itsellesi ehdon, ettet saa erota? Mä en ainakaan vois mennä sit kenenkään kans naimisiin, jos noin hyveellinen pitäisi olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän