Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä lähihoitajan kannattaa lähteä lukemaan?

Vierailija
12.09.2015 |

Olen ollu lähihoitajana 3v lähinnä vanhusten parissa. Tällä hetkellä olen tyytyväinen palkkaani ja saan itse päättää työvuoroni. Olen kuitenkin miettinyt mitä kannattaa lähteä lukemaan, sos. ja terveydenhuolto ala kiinnostaa, mutta tulevat leikkaukset järkyttävät. Onko mitään järkeä lähteä lukemaan sairaanhoitajaksi (3.5v) ja palkka ei nouse kuin vaivaiset 200e? Vastuu ja stressi nousevat. Fysioterapeutti, röntgenhoitaja, tervedenhoitaja, lääkäri yms eivät kiinnosta ja niihin on todella vaikea päästä hakrmaan koska karsivat jo päättötodistuksen pisteistä huonommat pois. Onko tässä nykytilanteessa järkeä lukea toista hoitoalan koulusta? Sairaanhoidollinen puoli kiinnostaa, mutta toisaalta saan nykyisessä työssäni lähihoitajana myös ottaa verikokeita, hoitaa haavat ym. Mitä koulusta suosittelette? Onko koulutuksia joita lh voi käydä jonka myötä palkkaki nousisi? En halua käydä koulua enkä pitkiä koulutuksia jos palkkataso pysyy samana. Myös seka aloja ja miesvaltaisia aloja saa ehdoittaa, etenkin amk alat kiinnostavat, kertokaa kokemuksianne!:)

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tein lähihoitajan hommia pari vuotta valmistumisen jälkeen, ihan mukavaa työtä, mutta halusin jatkokouluttautua ja nyt opiskelen ensimmäistä vuotta bioanalyytikoksi. Palkka tuskin kovin korkea tälläkään alalla, mutta mielenkiintoinen ala ainakin omasta mielestäni.

Vierailija
2/8 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 18:55"]Minä tein lähihoitajan hommia pari vuotta valmistumisen jälkeen, ihan mukavaa työtä, mutta halusin jatkokouluttautua ja nyt opiskelen ensimmäistä vuotta bioanalyytikoksi. Palkka tuskin kovin korkea tälläkään alalla, mutta mielenkiintoinen ala ainakin omasta mielestäni.
[/quote]

Tätä olen joskus miettinyt. En tiedä olisko liian "tieteellistä" minulle. Lisäksi ainakin pk-seudulle todella vaikea päästä lukemaan. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2015 klo 18:40"]

Olen ollu lähihoitajana 3v lähinnä vanhusten parissa. Tällä hetkellä olen tyytyväinen palkkaani ja saan itse päättää työvuoroni. Olen kuitenkin miettinyt mitä kannattaa lähteä lukemaan, sos. ja terveydenhuolto ala kiinnostaa, mutta tulevat leikkaukset järkyttävät. Onko mitään järkeä lähteä lukemaan sairaanhoitajaksi (3.5v) ja palkka ei nouse kuin vaivaiset 200e? Vastuu ja stressi nousevat. Fysioterapeutti, röntgenhoitaja, tervedenhoitaja, lääkäri yms eivät kiinnosta ja niihin on todella vaikea päästä hakrmaan koska karsivat jo päättötodistuksen pisteistä huonommat pois. Onko tässä nykytilanteessa järkeä lukea toista hoitoalan koulusta? Sairaanhoidollinen puoli kiinnostaa, mutta toisaalta saan nykyisessä työssäni lähihoitajana myös ottaa verikokeita, hoitaa haavat ym. Mitä koulusta suosittelette? Onko koulutuksia joita lh voi käydä jonka myötä palkkaki nousisi? En halua käydä koulua enkä pitkiä koulutuksia jos palkkataso pysyy samana. Myös seka aloja ja miesvaltaisia aloja saa ehdoittaa, etenkin amk alat kiinnostavat, kertokaa kokemuksianne!:)

[/quote]Ei niihin nyt niin vaikea ole päästä...voit käydä avoimessa suurimman osan noista tutkinnoista, jos et pääse heti sisään. Myös hierojan ammatti on terveysalan ammatti ja pätevyyden saa vuodessa.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
4/8 |
12.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää miettiä, oletko nyt sellaisessa työssä, jota haluat tehdä. Sairaanhoitajana voisit varmaankin tehdä samantyyppistä työtä kuin nytkin, mutta jos haet mitä tahansa sh-työtä, voit "joutua" terveyskeskuksen vuodeosastolle tms. etkä varmasti saa päättää omia työvuorojasi. Sairaalassa on myös vuorotyö ja nimenomaan sairaanhoitajien etuisuuksia ollaan nyt poistamassa ja huonontamassa.

Itse opiskelin lähihoitajan ammatin jälkeen sosionomiksi AMK:ssa, mutta en voi sitä erityisesti suositella, koska itse en ole työllistynyt mitenkään erinomaisesti sen(kään) tutkinnon avulla. Tuntuu, etten ole erityisen pätevä oikein mihinkään ja niin tuntuu ympäristökin ajattelevan. Työkokemuksen myötä olen onneksi onnistunut työllistymään toistaiseksi.

Vierailija
5/8 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
6/8 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/8 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
8/8 |
13.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin opiskella farmasrutiksi, mutta niin kauan kun mies on työtön ei taida onnistua =( opintotuki+työmarkkinatuki ei oikein elätä 2 aikuista ja 3 lasta. Pakko nyt olla töissä se joka töitä saa, vaikka harmittaahan se et mies istuu tohtorin papereilla kotona =(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan