Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten 45-50 v voi treenata ja laittautua hotiksi?

Vierailija
27.03.2022 |

Millaista treeniä ja tyyliä te keski-ikäiset hot mamat käytätte? Olen 47 ja lähtötilanne on aika hyvä, mutta olen taas talven aikana nuutunut ja rupsahtanut. Olisi kiva olla kesällä taas päitä kääntävässä kunnossa. Ei kiitos mitään vanhoja ihmisiä loukkaavia kommentteja, kaikki ihmiset vanhenevat.

Kommentit (118)

Vierailija
1/118 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täällä. Pitäisi kai laihduttaa vähän ja kuntoilla. Lisäksi valkaista hampaat ja kasvatta tukkaa pidemmäksi. Ja hankkiutua eroon rumimmista vaatteista. Ja hymyillä iloisesti.

Vierailija
2/118 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen kuntosalitreeni? Voiko tehdä kotona kehonpainotreeninä jos osaa liikkeet? Vai onko sali välttämätön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/118 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu rupes bodaamaan.

Vierailija
4/118 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin menin kampaajalle. Siellä kuuntelin ammattilaista. Sen jälkeen menin tavaratalon kosmetiikkaosastolle, jossa työskentelee kosmetologeja. Valitsin ammattitaitoisen myyjän avulla ja tuella uudet meikkisävyt sekä harjoittelin ikääni sopivan huolellisen ja luonnollisen meikin tekemisen. Opetelin nyppimään kunnolla kulmat. Lopuksi menin asialliseen vaate-ja kenkäkauppaan jossa myytiin aikuisten vaatteita ja asusteita. Kotiin tultuani viskasin teinivaatteet ja linttaan astutut kengät roskikseen. Kyllä kannatti.

Vierailija
5/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko tuo "päätä kääntävä" vertauskuva vai haluatko oikeasti kääntää päitä tuon ikäisenä?

50v solakka kyselee. Mulle riittää, että voin hyvin ja hyväksyn itseni. Toki töitä täytyy tehdä vartalon solakkuuden eteen. Teen kotona kiinteyttäviä jumppaliikkeitä. Kävelylenkkejä yli tunnin päivässä.

Kulutan sen mitä syön.

Vierailija
6/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen kuntosalitreeni? Voiko tehdä kotona kehonpainotreeninä jos osaa liikkeet? Vai onko sali välttämätön?

Voi hyvin tehdä myös kotona tai ulkona jos osaa liikkeet ja löytyy välineitä, ei tarvita salia. Ulkotreenipaikat on hyviä!

Lisäki vielä juoksua, porrastreeniä ja sellaista aerobista harjoitetta.

Vierailija
7/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käyn salilla noin 3 krt vkossa, sen lisäksi hot joogaa/power pilatesta. Kroppa on tikissä ja kiinteä, tosin työssänikin tulee askelia kiitettävästi.

Hyvä ruokavalio, pitää syödä riittävästi jos treenaa! En kieltäydy mistään, mutta herkuttelen kohtuudella.

Säännöllinen ihonhoito, seerumit ja voiteet kondikseen;)

Hyvä tyyli, unohda "aikuisen naisen tyyli" ja pukeudu kuten haluat. Itse olen alalla, joten pukeudun kivasti ja sopivan trendikkäästi. Voin laittaa cropatun paidan Esim. korkeavyötäröisten housujen kanssa.

Geenit vaikuttaa, mutta nää avittaa :)

N46 (jota luullaan usein kolmekymppiseks;))

Vierailija
8/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salia on vaikea korvata kotitreenillä. Jos haluaa hyvän pepun ja kiinteät jalat niin isoilla painoilla pitää tehdä. Toki voi tehdä jotain kevyempää kotitreeniä lisäksi.

T.8 (N46)

Vierailija
9/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä haluatko näyttää ikäiseltäsi ja hyvältä, vai nuoremmalta.

Valitettavasti jälkimmäinen ei onnistu, vaan erilaisten pistoshoitojen jälkeen voit kääntää päitä vääristä syistä.

Vierailija
10/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama ongelma täällä. Pitäisi kai laihduttaa vähän ja kuntoilla. Lisäksi valkaista hampaat ja kasvatta tukkaa pidemmäksi. Ja hankkiutua eroon rumimmista vaatteista. Ja hymyillä iloisesti.

Hommia riittää. Tekohymy kruunaa kaiken. 

Vierailija
11/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55-vuotias nainen, ja menen täysin kolmevitosesta farmariasussa 🤷🏻‍♀️

Vierailija
12/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sali-uskovaiset aina sanoo että vain sali kelpaa. Mutta ei pidä paikkaansa, kehonpainotreeni tuo myös tuloksia joskin lihaksia ei saa NIIN paljob kasvamaan.

Vihaan ja inhoan salia, jaa siksi teen kotona kehonpinojumppaa.

Myöskin juoksen ja joogaan. Ja olen yhä 47v iässä ”hot” ikäisekseni. Eli omassa verrokkiryhmässä.

Vierailija
13/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli ottaa ihan tiukimmillaan, ettei käytä mitään välineitä niin selkä ja hauis ovat vaikeimmin treenattavat. Kyykyt eri muodoissaan ja punnerruksen eri tavoin hoitavat jalat, rintalihakset, ojentajat ja olkapäät kyllä. Leuanvetotanko avuksi, niin selkä ja hauiskin hoituu. 

Sali ei ole välttämätön, mutta huomattavasti treeniä helpottava käytettävyyden osalta. Voi paremmin hakea sopivaa painomäärää ja tehdä siten tehokkaamman treenin. 

Itse aloitin urheilutauon jälkeen salilla tehden pari kertaa viikossa kuntopiirinä kehoa läpi. Tein kahden vastaliikkeen setteinä kehon läpi. Esimerkiksi hauisliike ja heti sen perään ojentajiin kohdistuva liike. Rintalihas-selkä muodosti toisen luontaisen parin. Jalat-olkapäät muodosti minun kolmannen parin. Alkuun tein 3 sarjaa kutakin liikettä ja jokaisessa sarjassa 10 toistoa. Painot sen mukaan, että pystyin tekemään toistot hyvällä tekniikalla. Parin kuukauden jälkeen erottelin lihakset omiksi treenipäivikseen tehden selkä-hauis, rinta-olkapää-ojentaja sekä jalkatreenin yhtenä päivänä. Sekoitin myös treeniä tekemällä osan liikkeistä isommilla painoilla, mutta tehden vain kuusi toistoa per sarja. 

Vierailija
14/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn salilla noin 3 krt vkossa, sen lisäksi hot joogaa/power pilatesta. Kroppa on tikissä ja kiinteä, tosin työssänikin tulee askelia kiitettävästi.

Hyvä ruokavalio, pitää syödä riittävästi jos treenaa! En kieltäydy mistään, mutta herkuttelen kohtuudella.

Hyvä tyyli, unohda "aikuisen naisen tyyli" ja pukeudu kuten haluat. Itse olen alalla, joten pukeudun kivasti ja sopivan trendikkäästi. Voin laittaa cropatun paidan Esim. korkeavyötäröisten housujen kanssa.

Ei todellakaan pidä unohtaa ”aikuisen naisen tyyliä”. Ainakin itse saan kovasti kehuja klassisesta tyylikkäästä pukeutumisesta töissä. Kotelomekkoja, jakku ja istuva hame jne. Olen johtoa, joten en voi/saa mennä missään napapaidassa töihin.

Vierailija
15/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole mitään pistoksia, eikä pidennyksiä. Silti näytän hyvältä, kyllä se on se kokonaisuus mikä vaikuttaa. Ihon hoitoon olen panostanut aina ja käytän keväästä syksyyn 50spf suojakerrointa kasvoilla.

N46 (edelleen)

Vierailija
16/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitenkään.

Suosittelen et ikääntyvä paras olla ihan omanaan se toimii eikä yrittää liikoja ku vuodet on vieriny eikä niitä saa takas vaikka kuinka yrittää.

Vierailija
17/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan pidä unohtaa ”aikuisen naisen tyyliä”. Ainakin itse saan kovasti kehuja klassisesta tyylikkäästä pukeutumisesta töissä. Kotelomekkoja, jakku ja istuva hame jne. Olen johtoa, joten en voi/saa mennä missään napapaidassa töihin.

Tottakai riippuu tilanteesta ja mitä työtä tekee. Tarkoitinkin noin YLEENSÄ, koska tosi moni jämähtää tässä iässä ja pukeutuu tylsästi. Vaikka kroppa sallisi enemmän ( ja nyt en tarkoita mitää paljastelua). Persoonallinen tyyli on kiinnostava, joillekin sopii klassinen tyyli.

Vierailija
18/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sali on 20 kilometrin päässä, kysynkin, onko joku päässyt 8 kg kahvakuulalla tuloksiin? Montako treenikertaa viikossa olette tehneet? Ylipainoa ei ole, mutta 48 vuotta on näemmä se kohta, jossa arkiliikunta eli lumityöt ja polttopuiden tekeminen ei enää riitä kuntoiluksi.

Vierailija
19/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole mitään pistoksia, eikä pidennyksiä. Silti näytän hyvältä, kyllä se on se kokonaisuus mikä vaikuttaa. Ihon hoitoon olen panostanut aina ja käytän keväästä syksyyn 50spf suojakerrointa kasvoilla.

N46 (edelleen)

Useimmat 46 v. Ovat sen näköisiä että heitä luullaan 30v. Ei meidän ikäiset vielä ole rupsahtanut vaikka moni luulee niin.

T.toinen 46v.

Vierailija
20/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sali on 20 kilometrin päässä, kysynkin, onko joku päässyt 8 kg kahvakuulalla tuloksiin? Montako treenikertaa viikossa olette tehneet? Ylipainoa ei ole, mutta 48 vuotta on näemmä se kohta, jossa arkiliikunta eli lumityöt ja polttopuiden tekeminen ei enää riitä kuntoiluksi.

Ei ole päässyt. Liian kevyt paino.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme