Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten 45-50 v voi treenata ja laittautua hotiksi?

Vierailija
27.03.2022 |

Millaista treeniä ja tyyliä te keski-ikäiset hot mamat käytätte? Olen 47 ja lähtötilanne on aika hyvä, mutta olen taas talven aikana nuutunut ja rupsahtanut. Olisi kiva olla kesällä taas päitä kääntävässä kunnossa. Ei kiitos mitään vanhoja ihmisiä loukkaavia kommentteja, kaikki ihmiset vanhenevat.

Kommentit (118)

Vierailija
101/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

naisten skannailusta ei saanut kommentoida, poistoon meni

Vierailija
102/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joogatunneilla käy aivan upeita naisia, myös viisikymppisiä ja vanhempiakin. Olen erehtynyt pitämään paria kuusikymppistä joogaajaa 10-20 vuotta nuorempana.

Itse olen vasta 41 mutta viiden vuoden joogaharrastus on selkeästi tehnyt minusta hotimman. Vartaloon on palannut sellaista sutjakkuutta, joka katoaa monelta iän myötä ja salitreeneissä. Siinä kiinteytyvät niin selkä, hartiat, käsivarret, kasvot, leukalinja, reidet, takapuoli, kyljet kuin vatsakin.

Jooga myös lisää kehotietoisuutta niin, että tulee valinneeksi itselleen sopivampaa ravintoa, nukuttua paremmin ja vähennettyä stressiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joogatunneilla käy aivan upeita naisia, myös viisikymppisiä ja vanhempiakin. Olen erehtynyt pitämään paria kuusikymppistä joogaajaa 10-20 vuotta nuorempana.

Itse olen vasta 41 mutta viiden vuoden joogaharrastus on selkeästi tehnyt minusta hotimman. Vartaloon on palannut sellaista sutjakkuutta, joka katoaa monelta iän myötä ja salitreeneissä. Siinä kiinteytyvät niin selkä, hartiat, käsivarret, kasvot, leukalinja, reidet, takapuoli, kyljet kuin vatsakin.

Jooga myös lisää kehotietoisuutta niin, että tulee valinneeksi itselleen sopivampaa ravintoa, nukuttua paremmin ja vähennettyä stressiä.

Tämä on totta, jooga on rakas harrastus mulle (ja power pilates). Liikkuvuus pysyy hyvänä ja iho jotenkin (?) hehkuu. Erittäin hyvä lisä salitreenille.

N46

Vierailija
104/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 55-vuotias nainen, ja menen täysin kolmevitosesta farmariasussa 🤷🏻‍♀️

Uskoo ken tahtoo ja vielä "farmariasussa".

Vierailija
105/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lehtimäki 55v mutta ei mee 35v enää. -sivusta

Vierailija
106/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

aikakone

Ai Sani vai? Siinä vasta nuorekas ja timmi mimmi.

Tosiaan nuorekas,jäänyt -90 luvulle ja niin tunkkainen tupakanpolttaman äänensä kanssa ja naamasta näkee,että miten elää.

Vierailija
107/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse käyn salilla noin 3 krt vkossa, sen lisäksi hot joogaa/power pilatesta. Kroppa on tikissä ja kiinteä, tosin työssänikin tulee askelia kiitettävästi.

Hyvä ruokavalio, pitää syödä riittävästi jos treenaa! En kieltäydy mistään, mutta herkuttelen kohtuudella.

Säännöllinen ihonhoito, seerumit ja voiteet kondikseen;)

Hyvä tyyli, unohda "aikuisen naisen tyyli" ja pukeudu kuten haluat. Itse olen alalla, joten pukeudun kivasti ja sopivan trendikkäästi. Voin laittaa cropatun paidan Esim. korkeavyötäröisten housujen kanssa.

Geenit vaikuttaa, mutta nää avittaa :)

N46 (jota luullaan usein kolmekymppiseks;))

Hohhoijaa. On se kumma kun vauvapalsta on aina täynnä näitä, joita luullaan 20 vuotta nuoremmiksi.

Ihmiset ei vaan yleensä katso vieraita ihmisiä niin tarkasti, että he voisivat mitenkään luotettavasti arvioida kenenkään ikää. Jared Leto on uudessa Morbius-leffassa ja nopeasti katsottuna näyttää todellakin kolmekymppiseltä, vaikka hän on 50. Mutta kun tarkasti katsoo ja etsii ikääntymisen merkkejä, niin kyllä sen näkee, että hän on noin 50-vuotias. Maailma on täynnä ihmisiä, joita luullaan nuoremmiksi sen takia, ettei se kommentoija katso tarkasti. En ymmärrä, miten se voi olla monelle niin ufo konsepti, että aina ihmetellään, miten on niin paljon ihmisiä, jotka kuulee olevansa ikäistään nuoremman näköisiä.

Luuletko Jaredia luomuksi?

Vierailija
108/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni ei ole mitään pistoksia, eikä pidennyksiä. Silti näytän hyvältä, kyllä se on se kokonaisuus mikä vaikuttaa. Ihon hoitoon olen panostanut aina ja käytän keväästä syksyyn 50spf suojakerrointa kasvoilla.

N46 (edelleen)

Useimmat 46 v. Ovat sen näköisiä että heitä luullaan 30v. Ei meidän ikäiset vielä ole rupsahtanut vaikka moni luulee niin.

T.toinen 46v.

Kukaan 46-vuotias ei mene kolmekymppisestä vaikka moni uskookin näyttävänsä nuoremmalta kuin on. Vaikka olisi kuinka hoitanut itseään niin kyllä ikä näkyy, nelikymppisessä on jo eri tavalla yleistä kuluneisuutta kuin kolmekymppisessä. Enkä siis tarkoita ryppyjä tai harmaita hiuksia tms. vaan yleistä olemusta. Freesi ja kaunis voi toki olla ja monet ovatkin mutta turha luulla että näyttää 15 vuotta ikäänsä nuoremmalta.

Törmään asiaan lähes päivittäin, eri tilanteissa. Joten tämä ei ole mikään oma uskomus 😉. Kyllä mä sen tiesin, että täällä alkaa armoton kivittäminen jos tämän kehtaa sanoa ääneen täällä. Kivaa päivää sullekin!

N46

Olen samaa mieltä. Ei ole temppu eikä mikään jos on pysynyt kunnossa ja on hoikka sekä huolehtii itsestään sekä on tyylikäs. Tämä nyt vaan on fakta, lähes kaikki ystäväni kuuluvat tähän sarjaan, en usko että ollaan ihmeolentoja. N45

Ja kukaan -92 ei luule teitä ikäisekseen tyttöporukaksi

On kyllä itsetuntoa sen verran, ettei tulisi mieleenkään miettiä mitä joku -92 kelailee. 

No tässähän väite oli, että useimmat 46v on siinä kunnossa että luullaan 30-vuotiaaksi ja sinä säestit.

Varmasti näytätte ihan hyvältä ja freesiltä, mutta ette 30-vuotiailta ja miksi pitäisikään?

En ymmärrä mikä ongelma oma ikä on joillekin 40+ ihmisille, kun pitää väkisillä vääntää jotain ”ihan kolmikymppiseltä näytetään”-juttua…

Näitä näkee palstalla niin miehissä kuin naisissakin.

Ja jos ei tulisi mieleenkään miettiä mitä joku -92 kelailee, niin miksi edes haluatte näyttää sen ikäisiltä?

Ilman maskia minulta kysyttiin 44-vuotiaana useamman kerran papereita alkoa ostaessa eri kohteiss, joten ilmeisesti joku luuli nuoremmaksi. Sinun totuus nyt vaan ei ole koko totuus, monet 40v ja päälle ovat sen näköísiä, että heitä saatetaan luulla nuoremmiksi. Kukaan ei erityisemmin halua näyttää juuri kolmekymppisiltä, se tässä nyt ei ole pointti.  

Väite oli, että useimmat 46-vuotiaat ovat sen näköisiä, että heitä luullaan 30-vuotiaaksi.

Kuka sellaista on väittänyt? Mainitsin, että mua usein luullaan kolmekymppiseksi.

N46

Siis missä tilanteissa tuo ikä otetaan yleensäkin puheeksi? 

Vierailija
109/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan miehiltä olen oppinut että jos on 55v ja laittaa ylleen farmariasun ja farmarilippalakin, on kuuminta hottia ja tavoiteltu kaikkien pari-kolmekymppisten silmissä.

Luotan tähän neuvoon, ja olen todella KUUMA, ei haittaa ylipaino tai valahtanut naama - koska _farmariasu_!

Vierailija
110/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 47 ja ikäiseni näköinen - silti yhä kaunis. Ihan naurettavaa yrittää selitellä että ”kyllä mä näytän 30 vuotiaalta”. Kas kun siinä ei ole mitään pahaa näyttää oman ikäiseltä.

Hymy huuleen vaan niin se jos mikä saa näyttämään kauniilta. Nyrpeä ilme ja kireä luonne saa näyttämään taas vanhalta ja ikävältä.

Vierailija
111/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstan miehiltä olen oppinut että jos on 55v ja laittaa ylleen farmariasun ja farmarilippalakin, on kuuminta hottia ja tavoiteltu kaikkien pari-kolmekymppisten silmissä.

Luotan tähän neuvoon, ja olen todella KUUMA, ei haittaa ylipaino tai valahtanut naama - koska _farmariasu_!

Nyt nettikaupat kaatuu nurin kun kaikki lähtee tilaamaan farmariasua! Onko mielestänne 5/5 kun on farmarihousut, farmaritakki, farmari-liivi ja farmarilippis?

Vierailija
112/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä joogalla ”rakennettu” keho on paljon kauniimpi kuin salilla tehty.

113/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 55-vuotias nainen, ja menen täysin kolmevitosesta farmariasussa 🤷🏻‍♀️

En ollenkaan kyseenalaista, tää on vaan niin raskasta olla aina farmariasussa😭

Mutta itse kysymykseen miten nainen hotiksi niin se ei paljoa vaadi koska me miehet olemme aika yksinkertaisia🙂

Huoliteltu ulkomuoto riittää aika pitkälle ja terve itsetunto🙂

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
114/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sali on 20 kilometrin päässä, kysynkin, onko joku päässyt 8 kg kahvakuulalla tuloksiin? Montako treenikertaa viikossa olette tehneet? Ylipainoa ei ole, mutta 48 vuotta on näemmä se kohta, jossa arkiliikunta eli lumityöt ja polttopuiden tekeminen ei enää riitä kuntoiluksi.

Saat tolla timmin kropan kun teet pitkiä sarjoja. Kyykyjä ja kaikkiin mahdollisiin suuntiin yhdenkäden nostoja ja heilautuksia unohtamatta. 2-3 tuntia viikko.

Älä lupaile liikoja. Kyykyt 8kg painolla on melkein yhtä tyhjän kanssa aikuiselle ihmiselle.

Kykkää perse/ polvet lattiaan asti nii sitä kuulaa ei edes tarvitse. Toki se voi olla toisessa ylhäällä olevassa kädessä niin tulee muukin kuin perberi treenattua samalla.

Näytä mulle yksikin lihaksikas, timmi keski-ikäinen kroppa joka on saavutettu kehonpainotreenillä tai pienillä painoilla. Itse en ole vielä sellaista nähnyt.

Sellaista ei ole. Kehonpainotreeni opettaa lihaksen tekemään liikkeet tehokkaammin ja itseasiassa vähemmällä vaivalla sen sijaan että kasvattaisi lihasta. Lihas siis oppii suoriutumaan samasta tehtävästä käyttäen siihen entistä vähemmän voimaa. Tämä sitten tulkitaan väärin lihaksen kehittymiseksi vaikka suunta on täysin päinvastainen. Lihas ei kasva ellei siihen kohdistu progressiivinen ylikuorma ja lihaksen rikkoutuminen siitä johtuen.

Tämä!!

N46

Eli kaikki balettitanssijat ovat lihaksettomia plösöjä, kun eivät nostele painoja?

Eli neuvosi ap:lle on ruveta treenaamaan päivässä 8h viitenä päivänä viikossa? Seuraavat 20 vuotta että pääsee tavoitteeseen?

Vierailija
115/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmekymppinen on niin epämäärinen ikä, että varmasti moni 25-45 vuotias voi näyttää "kolmekymppiseltä". Ja vielä viisikymppinenkin voi ihan hyvin mennä esim. 38-39 vuotiaasta, ainakin jos ei ala tarkemmin katsoa esim. käsiä, joista ikä usein paljastuu. Jossain vaiheessa tulee sitten se piste, jonka jälkeen selkäesti mummoutuu eikä mikään enää auta, mutta se ikä varmasti vaihtelee, toisilla se tulee jo viisikymppisenä, toisilla kuusikymmisinä. Varmaa on vain se, että kaikki vanhenee. 

Vierailija
116/118 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun sali on 20 kilometrin päässä, kysynkin, onko joku päässyt 8 kg kahvakuulalla tuloksiin? Montako treenikertaa viikossa olette tehneet? Ylipainoa ei ole, mutta 48 vuotta on näemmä se kohta, jossa arkiliikunta eli lumityöt ja polttopuiden tekeminen ei enää riitä kuntoiluksi.

Saat tolla timmin kropan kun teet pitkiä sarjoja. Kyykyjä ja kaikkiin mahdollisiin suuntiin yhdenkäden nostoja ja heilautuksia unohtamatta. 2-3 tuntia viikko.

Älä lupaile liikoja. Kyykyt 8kg painolla on melkein yhtä tyhjän kanssa aikuiselle ihmiselle.

Kykkää perse/ polvet lattiaan asti nii sitä kuulaa ei edes tarvitse. Toki se voi olla toisessa ylhäällä olevassa kädessä niin tulee muukin kuin perberi treenattua samalla.

Näytä mulle yksikin lihaksikas, timmi keski-ikäinen kroppa joka on saavutettu kehonpainotreenillä tai pienillä painoilla. Itse en ole vielä sellaista nähnyt.

Sellaista ei ole. Kehonpainotreeni opettaa lihaksen tekemään liikkeet tehokkaammin ja itseasiassa vähemmällä vaivalla sen sijaan että kasvattaisi lihasta. Lihas siis oppii suoriutumaan samasta tehtävästä käyttäen siihen entistä vähemmän voimaa. Tämä sitten tulkitaan väärin lihaksen kehittymiseksi vaikka suunta on täysin päinvastainen. Lihas ei kasva ellei siihen kohdistu progressiivinen ylikuorma ja lihaksen rikkoutuminen siitä johtuen.

Tämä!!

N46

Eli kaikki balettitanssijat ovat lihaksettomia plösöjä, kun eivät nostele painoja?

Balettitanssijat treenaa myös kuntosalilla, mutta kuten olet huomannut he ei ole kovin lihaksikkaita vaan lähinnä sitkeitä ja hyvin alipainoisen näköisiä, koska pyritään hyvin hentoon ulkonäköön ja alhaiseen kehonpainoon, jotta nostot olisi helpompia.

Vierailija
117/118 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Salia on vaikea korvata kotitreenillä. Jos haluaa hyvän pepun ja kiinteät jalat niin isoilla painoilla pitää tehdä. Toki voi tehdä jotain kevyempää kotitreeniä lisäksi.

T.8 (N46)

Kuka haluaa palloperseen?! Olen aina ollut sitä mieltä, että pieni on kaunista. Olen siis se solakka 50v. Ja on hyvä peppu kotiJUMPALLA. Oikeat liikkeet ratkaisee. Toki olen lähtökohtaisesti hyvän pepun omaava ilman "treenejä". Ylläpidän lihaskuntoa.

Vierailija
118/118 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoittautua latiksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan