Miten 45-50 v voi treenata ja laittautua hotiksi?
Millaista treeniä ja tyyliä te keski-ikäiset hot mamat käytätte? Olen 47 ja lähtötilanne on aika hyvä, mutta olen taas talven aikana nuutunut ja rupsahtanut. Olisi kiva olla kesällä taas päitä kääntävässä kunnossa. Ei kiitos mitään vanhoja ihmisiä loukkaavia kommentteja, kaikki ihmiset vanhenevat.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Kun sali on 20 kilometrin päässä, kysynkin, onko joku päässyt 8 kg kahvakuulalla tuloksiin? Montako treenikertaa viikossa olette tehneet? Ylipainoa ei ole, mutta 48 vuotta on näemmä se kohta, jossa arkiliikunta eli lumityöt ja polttopuiden tekeminen ei enää riitä kuntoiluksi.
Hommaisin kyllä yhden isomman kuulan lisäksi. 16-20kg, niillä voit tehdä kyykkyjä, yhden jalan mavee ym. Silloin kun salit oli kiinni, niin tein fit clubin kautta treeniä. Kannattaa myös ostaa kumpparisetti, nekin on tosi käteviä. Mulla on semmonen missä on 3 erilaista.
N46
Vierailija kirjoitti:
Kun sali on 20 kilometrin päässä, kysynkin, onko joku päässyt 8 kg kahvakuulalla tuloksiin? Montako treenikertaa viikossa olette tehneet? Ylipainoa ei ole, mutta 48 vuotta on näemmä se kohta, jossa arkiliikunta eli lumityöt ja polttopuiden tekeminen ei enää riitä kuntoiluksi.
Saat tolla timmin kropan kun teet pitkiä sarjoja. Kyykyjä ja kaikkiin mahdollisiin suuntiin yhdenkäden nostoja ja heilautuksia unohtamatta. 2-3 tuntia viikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole mitään pistoksia, eikä pidennyksiä. Silti näytän hyvältä, kyllä se on se kokonaisuus mikä vaikuttaa. Ihon hoitoon olen panostanut aina ja käytän keväästä syksyyn 50spf suojakerrointa kasvoilla.
N46 (edelleen)
Useimmat 46 v. Ovat sen näköisiä että heitä luullaan 30v. Ei meidän ikäiset vielä ole rupsahtanut vaikka moni luulee niin.
T.toinen 46v.
Kyllä valitettavasti on, näen työssäni päivittäin...
Kaikista huvittavinta on se, että nämä luulee mua huomattavasti nuoremmaksi 😅.
Olen siis vaateliikkeessä töissä.
N46
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saat tolla timmin kropan kun teet pitkiä sarjoja. Kyykyjä ja kaikkiin mahdollisiin suuntiin yhdenkäden nostoja ja heilautuksia unohtamatta. 2-3 tuntia viikko.
Älä lupaile liikoja. Kyykyt 8kg painolla on melkein yhtä tyhjän kanssa aikuiselle ihmiselle.
Nyt täytyy sitten erottaa mauton tyrkky ja oikeasti seksikäs.
Tyrkyllä on piukeeta lyhyttä vaatetta, tissivako näkyvissä ja meikkiä puolen puodin valikoima. Huulet töttöröllä ja sotkunuttura. Monet kuvittelevat olevansa todella seksyjä:D
Seksikäs voi olla hyvinkin klassisesti ja peittävästi pukeutunut kun vaatteet on vartalolle oikeanlaiset. Meikkiä vain sen verran että korostaa kauneutta. Hiukset aina siististi leikatut, puhtaat ja laitetut (vaikka vain nutturalle)
Hyväkuntoisella ja kauniisti kannetulla hoikalla-normaalipainoisella vartalolla on helppoa olla seksikäs.
Panosta aitoon hyvinvointiin. Nuku riittävästi ihan aina. Juo vettä riittävästi ihan aina. Venyttele/joogaa/rentoudu pieni hetki ihan jokainen päivä. Syö kehoa kuunnellen (jos kuuntelee kehoa, niin syö automaattisesti oikein ja hyvälaatuista ravintoa). Pidä huoli hapen saamisesta, ulkoile tai pidä ainakin ikkunat auki jonkin aikaa päivittäin.
Kumuloitunut stressi kehossa ja mielessä ovat ne, jotka vanhentavat ja sairastuttavat. Luo elämästäsi tietoisesti sellaista, ettet kaipaa arjestasi enää lomalle.
Jos elää näin, alkaa sisäinen hyvinvointi väkisin näkyä myös ulospäin. Mikään pukeutuminen tai tietty meikkityyli, treenaustapa ei ylitä ytimesi hyvinvoinnin vaikutusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole mitään pistoksia, eikä pidennyksiä. Silti näytän hyvältä, kyllä se on se kokonaisuus mikä vaikuttaa. Ihon hoitoon olen panostanut aina ja käytän keväästä syksyyn 50spf suojakerrointa kasvoilla.
N46 (edelleen)
Useimmat 46 v. Ovat sen näköisiä että heitä luullaan 30v. Ei meidän ikäiset vielä ole rupsahtanut vaikka moni luulee niin.
T.toinen 46v.
Kukaan 46-vuotias ei mene kolmekymppisestä vaikka moni uskookin näyttävänsä nuoremmalta kuin on. Vaikka olisi kuinka hoitanut itseään niin kyllä ikä näkyy, nelikymppisessä on jo eri tavalla yleistä kuluneisuutta kuin kolmekymppisessä. Enkä siis tarkoita ryppyjä tai harmaita hiuksia tms. vaan yleistä olemusta. Freesi ja kaunis voi toki olla ja monet ovatkin mutta turha luulla että näyttää 15 vuotta ikäänsä nuoremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä lupaile liikoja. Kyykyt 8kg painolla on melkein yhtä tyhjän kanssa aikuiselle ihmiselle.
No kyykkyjä en voi tehdä ilman painoakaan, koska polvet ei kestä.
N48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46 (edelleen)
T.toinen 46v.
Kukaan 46-vuotias ei mene kolmekymppisestä vaikka moni uskookin näyttävänsä nuoremmalta kuin on. Vaikka olisi kuinka hoitanut itseään niin kyllä ikä näkyy, nelikymppisessä on jo eri tavalla yleistä kuluneisuutta kuin kolmekymppisessä. Enkä siis tarkoita ryppyjä tai harmaita hiuksia tms. vaan yleistä olemusta. Freesi ja kaunis voi toki olla ja monet ovatkin mutta turha luulla että näyttää 15 vuotta ikäänsä nuoremmalta.
Törmään asiaan lähes päivittäin, eri tilanteissa. Joten tämä ei ole mikään oma uskomus 😉. Kyllä mä sen tiesin, että täällä alkaa armoton kivittäminen jos tämän kehtaa sanoa ääneen täällä. Kivaa päivää sullekin!
N46
ihan sama, mutta paikan päällä myös henkilöknunan jäsen jättää miesasiakkaan rauhaan ellei halua lisäksi GDPR -rikkomuksia eteensä.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn salilla noin 3 krt vkossa, sen lisäksi hot joogaa/power pilatesta. Kroppa on tikissä ja kiinteä, tosin työssänikin tulee askelia kiitettävästi.
Hyvä ruokavalio, pitää syödä riittävästi jos treenaa! En kieltäydy mistään, mutta herkuttelen kohtuudella.
Säännöllinen ihonhoito, seerumit ja voiteet kondikseen;)
Hyvä tyyli, unohda "aikuisen naisen tyyli" ja pukeudu kuten haluat. Itse olen alalla, joten pukeudun kivasti ja sopivan trendikkäästi. Voin laittaa cropatun paidan Esim. korkeavyötäröisten housujen kanssa.
Geenit vaikuttaa, mutta nää avittaa :)
N46 (jota luullaan usein kolmekymppiseks;))
Usein 55+ mies menee kolmevitosesta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kykkää perse/ polvet lattiaan asti nii sitä kuulaa ei edes tarvitse. Toki se voi olla toisessa ylhäällä olevassa kädessä niin tulee muukin kuin perberi treenattua samalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyykkyjä en voi tehdä ilman painoakaan, koska polvet ei kestä.
N48
Hyvästä pebasta ei kannata sitten haaveilla
minä en ainakaan miehenä mene jumppamaan siksi että joku tapittava kommunikointikyvytön stalkkaa jatkuvasti ja rähjää kun siihen puututaan.
AP on jo niin vanha, ettei hottikseksi kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N46 (edelleen)
T.toinen 46v.
En kyllä tiedä ketään 46-vuotiasta joka näyttäisi 30-vuotiaalta…
Oikeastiko luulette näyttävänne saman ikäisiltä kuin vuonna 1992 syntyneet tällä hetkellä?
46v voi näyttää hyvältä ja freesiltä ilman mitään tuollaista hassua muka 30-vuotiaalta näyttämistäkin.
46v ei tosiaan ole mikään mummo, mutta ei myöskään 30-vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Itse käyn salilla noin 3 krt vkossa, sen lisäksi hot joogaa/power pilatesta. Kroppa on tikissä ja kiinteä, tosin työssänikin tulee askelia kiitettävästi.
Hyvä ruokavalio, pitää syödä riittävästi jos treenaa! En kieltäydy mistään, mutta herkuttelen kohtuudella.
Säännöllinen ihonhoito, seerumit ja voiteet kondikseen;)
Hyvä tyyli, unohda "aikuisen naisen tyyli" ja pukeudu kuten haluat. Itse olen alalla, joten pukeudun kivasti ja sopivan trendikkäästi. Voin laittaa cropatun paidan Esim. korkeavyötäröisten housujen kanssa.
Geenit vaikuttaa, mutta nää avittaa :)
N46 (jota luullaan usein kolmekymppiseks;))
Hohhoijaa. On se kumma kun vauvapalsta on aina täynnä näitä, joita luullaan 20 vuotta nuoremmiksi.
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy sitten erottaa mauton tyrkky ja oikeasti seksikäs.
Tyrkyllä on piukeeta lyhyttä vaatetta, tissivako näkyvissä ja meikkiä puolen puodin valikoima. Huulet töttöröllä ja sotkunuttura. Monet kuvittelevat olevansa todella seksyjä:D
Seksikäs voi olla hyvinkin klassisesti ja peittävästi pukeutunut kun vaatteet on vartalolle oikeanlaiset. Meikkiä vain sen verran että korostaa kauneutta. Hiukset aina siististi leikatut, puhtaat ja laitetut (vaikka vain nutturalle)
Hyväkuntoisella ja kauniisti kannetulla hoikalla-normaalipainoisella vartalolla on helppoa olla seksikäs.
Juu ei ei ei, jo pelkkä ”siististi leikattu tukka” tekee tätimäisen vaikutelman.
Säälittävää myös tuo toisen tyylisten naisten ”tyrkyksi” nimitteleminen, not cool. 👎
Pitämällä itsensä tosi hoikkana ja lihakset kasassa riittää. Ilman pistoshoitoja, hiusvahvisteita etc, ei huonoille geeneille voi yhtään mitään; naama rupsahataa, huulet ohenevat entisestään ja kalju paistaa jo aiemminkin hiirenhäntäisen tukan alta.