Mitä mieltä ihmisestä joka pitää mykkäkoulua kertomatta syytä?
Antaa ymmärtää, että häntä on loukattu, vaikka asia olisi oikeasti toisinpäin.
Kommentit (503)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse koin kokemani mykkäkoulun hyvin raskaana. Tätä teki kaverini/työkaverini muutamia vuosia sitten.
Ensimmäisen kerran hän ei puhunut minulle mitään koko loppupäivänä. Teimme pitkiä päiviä ja olimme työparina aamusta iltaan. Siinä välissä vain mulkaisi vihaisesti, jos avasin suuni.
Illalla sain kaivettua syyn esiin ja selvisi, että olin kysynyt erästä asiaa väärällä tavalla. Olin äänen ihmetellyt jotain asiaa ja kun hän ei tiennyt niin käsitti, että minä arvostelin sitä, ettei hän tiennyt tai kyseenalaistin hänen tietämyksensä. Jotain sellaista, josta hänelle tuli huonompi olo.Mykkäkouluilu ja loukkaantuminen vaikutti minuun vahvasti. Aloin varomaan sanojani hänen kanssaan. Tunsin itseni vääränlaiseksi ja etten osaa kommunikoida oikein. Oman perhetaustan lisäksi tuo kaveruus rikkoi itsetuntoani todella paljon.
Ymmärrän mutta ethän voi tietää kuinka raskaasti hän koki asian?
Jokaisella asialla on ne kaksi puolta. Vähintään.Eikä kyllä yleensäkään voi syyttää ulkomaailmaa omista tunteistaan. Siis muita.
Ne on aina omia tunteita, sinun pitää ne käsitellä ja sinä olet niistä vastuussa. Omista tunteistasi.Ei tollasista vaan pidä välittää, ainakaan niin paljoa.
Vastaus sopii sille mykkäkouluilijalle.
Ei kukaan ansaitse tuollaista käytöstä. Kuten sanottu, se on henkistä väkivaltaa. Väkivalta satuttaa, vaikka kuinka yrittää taistella sitä vastaan.
Ei ansaitse ei, mutta asian ydin olikin se omien tunteiden omistajuus.
Jos joku tuntematon vaikka kadulla sinulle jonkun loukkaavan herjan heittää, niin se on silti täysin sinusta kiinni kuinka paljon sen kommentin annat elämääsi vaikuttaa.
Tunteitasi et voi ulkoistaa etkä myöskään niiden käsittelyä.Helppoahan se on syyttää kaikkia muita omista tunteistaan elämässä aina.
Kun toi sanoi ja teki.
On eri asia kuulla herja kerran tuntemattomalta kuin altistua jatkuvalle mykkäkoululle.
Vierailija kirjoitti:
Mun äitini on mykkäkoulujen kuningatar. Hänellä on ollut aina mykkäkoulu käynnissä jonkun kanssa, niin kauan kuin muistan. Sisarustensa, isäni tai sit meidän lasten. Ystäviä hänellä ei juuri ole ollutkaan (jännä). Ilmapiiri lapsuudenperheessä oli ihan kauhea. Viimeisinä aikoina kotona asuessani äiti oli sitä mieltä, että en olisi saanut siellä enää asua. Olin siis 20v. Ei hän sitä suoraan sanonut, mutta mä maksoin vuokraa kotiin, ostin omat ruokani jne. ja hän piti kuukausien mykkäkoulua. Lähdin opiskelemaan parin sadan km päähän ja vähitellen aloin parantua. Mieheni on rakastanut mut ehjäksi. Äidin kanssa olemme tekemisissä mahdollisimman vähän. Mykkäkoulut ovat vain yksi syy.
Taidat puhua minun äidistäni! Hän oli myös mestari pitämään mykkäkoulua, koskaan ei tiedetty, mistä milloinkin kenkä puristaa. Muutin pois kotoa 16-vuotiaana, mutta avoeroni vuoksi jouduin hetkellisesti vuosien päästä palaamaan kotiin. Tuolloin ainoa asia, mitä äitini parin kotona viettämäni viikon aikana sanoi, oli: "etkö ymmärrä, miten noloa eroni hänelle on" Ei sanaakaan siitä, miltä minusta tuntuu, ei lohdutuksesta tietoakaan. Ja koska en tuosta vielä oppinut, olin parisuhteessa ja jopa naimisissa miehen kanssa, jonka ainoat kommunikointitaidot olivat raivoisa huuto tai mykkäkoulu. Saimme yhden tyttären, jonka asioita tuntuu olevan mahdotonta hoitaa isän kanssa: joko huutaa suoraa huutoa puhelimeen ja lyö luurin korvaan, tai sitten ei vastaa mihinkään viesteihini. Nykyään olen sinkku, eikä äidinkään kanssa paljoa tekemisissä olla.
En mitään.
Jos toinen ei halua puhua minulle, niin sittenpä ei halua. Ei se vaatimalla muuksi muutu. Jos olen loukannut toista, niin pyydän anteeksi. Ei hänen tarvitse senkään jälkeen puhua minulle jos ei halua.
Narsistihuutelut voi jättää sikseen koska narsistin uhri voi olla tuo aloituksessa mainittu "mykkäkouluilija".
Narsistista sekin jäädä vaatimaan toiselta jotakin.
Ei etäisyyden ottamista, rauhoittumista ja omien ajatusten selvittelyä voi mitenkään sekoittaa mykkäkouluun. Jos on kyse omien tunteiden käsittelemisestä, niin silloinhan sitä sanoo "sori, mä meen hetkeksi miettimään mitä puhuttiin, palataan asiaan kun oon saanut vähän tuumata" ja sitten palaa kanssa.
Mykkäkoulussa kyse on vallankäytöstä nimenomaan siksi, että kaikki vuorovaikutus katkaistaan toisen yksipuolisella päätöksellä yllättäen ja tilanne jatkuu tasan niin kauan, kun henkilö haluaa tätä jatkaa. toiselta viedään mahdollisuus kommunikoida ja selvittää asiaa, jätetään avuttomuuden tilaan. Yleensä myöskään mykkäkoulun jälkeen asiaan ei palata, mikä mykkäkoulun milloinkin aiheutti.
Antaisin toisen rauhottua rauhassa? Ei ketään voi pakottaa puhumaan.
Minä ainakin hankkiudun ihmisistä eroon niin. Helppo tapa. Itse kutsun sitä leikkaamiseksi, leikkaan vain toisen pois ja ulos. En vain puhu enää kyseiselle ihmiselle ikinä mitään, silloin sitä ei ole enää minulle olemassa. Suosittelen. Pari vuotta sitten pääsin ikävästä sukulaisesta eroon sillä tavoin. Älkää aliarvioiko mykkäkoulun voimaa. Se toimii! Ei repiviä riitoja eikä tavaroiden heittelyä, ei huutamista eikä muuta ikävää. Siistiä. Just cut them off. Tässä nyt vain sellainen, joka on leikattu pois, yrittää uhriutua. Eiköhän sinut ole leikattu pois ihan syystä. Helppo on toista tulla tänne nimittelemään. Syyllinen löytyy peilistä.
Äidilläni oli kasvatustapana tehdä niin että kun suuttui, ei puhunut sanaakaan ainakaan loppupäivänä eikä yleensä seuraavaan pariin päivään. Jos sille yritti sanoa mitään, se kohteli kuin ilmaa. Sitten alkoi taas käyttäytyä ihan normaalisti eikä aiheesta puhuttu mitään. Aina en edes ymmärtänyt mistä se suuttui. Oli tosi "kivaa" asua sen kanssa kahdestaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä ainakin hankkiudun ihmisistä eroon niin. Helppo tapa. Itse kutsun sitä leikkaamiseksi, leikkaan vain toisen pois ja ulos. En vain puhu enää kyseiselle ihmiselle ikinä mitään, silloin sitä ei ole enää minulle olemassa. Suosittelen. Pari vuotta sitten pääsin ikävästä sukulaisesta eroon sillä tavoin. Älkää aliarvioiko mykkäkoulun voimaa. Se toimii! Ei repiviä riitoja eikä tavaroiden heittelyä, ei huutamista eikä muuta ikävää. Siistiä. Just cut them off. Tässä nyt vain sellainen, joka on leikattu pois, yrittää uhriutua. Eiköhän sinut ole leikattu pois ihan syystä. Helppo on toista tulla tänne nimittelemään. Syyllinen löytyy peilistä.
Ei tuo ole mykkäkoulua vaan välien katkaisemista. Mykkäkoulussa on kyse siitä, että mykkäkoulun pitäjä yrittää kouluttaa/rangaista/alistaa mykkäkoulun kohdetta.
"Antaa ymmärtää, että häntä on loukattu, vaikka asia olisi oikeasti toisinpäin."
Eli on loukattu molemmin puolin. Molempien pitää tulla vastaan ja yrittää ymmärtää. Ja sitten se tärkeä asia: jos jompi kumpi ei pysty tähän, toisen kannattaa alkaa harkita vakavasti joska vain nostaisi kytkintä. Suhteessa aina kuohuu, suhteen todellinen laatu määrittyy sillä, miten sovinto saavutetaan. Onko se sellainen yksipuolinen, että toinen antaa periksi koska ei jaksa ja toinen kokee voittavansa, vai sellainen että molemmat antavat periksi koska eivät jaksa ja kumpikaan ei tunne itseään voittajaksi, vai saadaanko asia oikeasti sovittua.
Mieti millainen tapaus teidän suhde on.
Mulla oli mykkäkouluileva poikaystävä. Asia tuli todenteolla esiin vasta, kun muutettiin opiskeluaikana yhteen. Hän saattoi olla täysin mykkä, kun tulin luennolta kotiin. Ei suostunut puhumaan mitään. Ei kertomaan mitä oli tapahtunut. Vain hiljaisuus. Jos aloitti puhumisen samana päivänä, se oli ihme. Mietit siinä sitten nukkumaan mennessä, että mitä helskuttia on meneillään, kun aamulla asiat olivat vielä hyvin.
Siinä vaiheessa, kun kotiinmeno alkoi tuntua ahdistavalta ja pelotti jo etukäteen, mikä siellä odottaa, päätin erota hänestä. Hän muuten käytti sanoja "luulisi sinun tietävän itse", sitten kun alkoi puhua. Mistä voi tietää, mitä on tapahtunut, kun toinen ei sano mitään. Kun vihdoin asioita saatiin purettua, syyt mykkäkoululle olivat mielestäni kummallisia. En ollut tajunnut ilman eri pyyntöä käydä hakemassa kaupasta jotakin tai tulin liian myöhään luennon päättymisen jälkeen. Liian myöhään oli 15 minuuttia. Tuo kauppajuttukin oli ihan omituinen, koska meidän opiskelijakämpästä oli 100 metriä kauppaan, joten olisi voinut käydä itse tai laittaa tekstarin. Mutta ei, "olisi pitänyt itse ymmärtää".
Aloitin mykkäkoulun, kun ex-ystäväni jatkuvasti juorusi asioitani eteenpäin, vaikka olin aiemmin sanonut hänelle, että koen sen satuttavana ja loukkaavana ja kerorin, että minä haluan itse päättää kenelle kerron asioitani ja milloin. Hän pyysi anteeksi ja asia soviittiin, mutta sitten se taas alkoi. Aloitin mykkäkoulun ja sen jälkeen sitten ghostasin koko ystävän ex-ystäväksi. Kun ei opi, niin ei opi.
Jonkinlainen tunnelukko hänellä. Ei kykene käsittelemään ikäviä asioita. On luultavasti oppinut tavan omilta vanhemmiltaan.
Ex-puoliso harrasti juuri tuota. Viettäköön nyt mykkäkoulua ihan keskenään, minä en pelleilyä jaksa.
Vierailija kirjoitti:
kokemusta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokemusta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän siitä, onko syytä kysytty vai ei. Jos toinen osapuoli ei ole kysynyt mykkäkoulun syytä, niin se mykkäkouluilija ehkä olettaa, että asia on sanomattakin selvä. Jos taas syytä on kysytty eikä mykkäkouluilija silti vastaa, niin se on jo eri juttu.
Ei kai se nyt ihan syyn selvittämisestäkään kiinni ole. Jos kaverisi varastaisi sinulta rahaa tai pilkkaisi lastasi, niin on varmaan ihan yleinen oletus, ettei jatkossa rupatella ihan normaalisti? Paitsi niille, joille ei ole.
Hivenen hämmästelen sitä, että vaikka ap kertoi, että on loukannut mykkäkoululaista, niin siitä huolimatta kaikki asettuivat riviin haukkumaan mykkäkoululaista tietämättä yhtään mistä on kyse.
Niin niin. Sen takia sanoin, että jos syytä ei ole kysytty niin mykkäkoululainen ehkä olettaa asian olevan sanomatta selvä.
Minä luulen, että tuo joka syyttää minua mykkäkoululaiseksi (esiintyäkseen itse uhrina) ei tiedä miksi näin on käynyt juuri sen vuoksi, että on niin itsekeskeinen ihminen.
Jos sinä et puhu mitään, vaikka toinen kuinka kysyisi mikä sinulla on, niin uhriksi tekeytymistäkö se on mielestäsi? Miten ihmisten välisissä suhteissa kukaan voi olettaa, että joku on sanomatta selvää? Silloinhan ihmisen pitäisi olla ajatustenlukija. Mykkäkoululainen ei edes halua selvittää asiaa, vaan haluaa käyttää valtaansa siihen toiseen pitääkseen hänet epätietoisessa ja ahdistuneessa tilassa. Se on henkistä väkivaltaa.
Ei ole kysytty.
Oletko ap? Taidat kuulua niihin ihmisiin, joille ei kerta kaikkiaan ei mene jakeluun, että paskamaiset temput on nyt tehty ja puhumiset on puhuttu. Tiesitkö, ettei kenelläkään ole mitään velvollisuutta olla tekemisissä kenenkään kanssa eikä myöskään kertoa omista ajatuksistaan. Ystävyys, parisuhde ja sukulaissuhdekin perustuvat vapaaehtoisuudelle.
Jos kerran paskamaiset temput on tehty ja puhumiset puhuttu, niin mitä sitä mykkäkoululla hoitamaan. Silloin pannaan välit poikki eikä olla tekemisissä. Johan tuossa teet itsellesikin väkivaltaa, jos pysyt ihmissuhteessa, jossa pidät mykkäkoulua. Ihan järjetöntä.
Sanoin jo ensimmäisissä viesteissä, että minä en pidä mykkäkoulua, vaan olen katkaissut välit. Toinen vain kertoilee ympäriinsä, että pidän mykkäkoulua. Tällaisia tapauksia on taatusti monien muidenkin "mykkäkoululaisten" joukossa. Eli heidät vain väritetään värikynillä kuten ko. henkilön tapana muutenkin on.
Olen käyttänyt koko ajan samaa nimimerkkiä tässä ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Aloitin mykkäkoulun, kun ex-ystäväni jatkuvasti juorusi asioitani eteenpäin, vaikka olin aiemmin sanonut hänelle, että koen sen satuttavana ja loukkaavana ja kerorin, että minä haluan itse päättää kenelle kerron asioitani ja milloin. Hän pyysi anteeksi ja asia soviittiin, mutta sitten se taas alkoi. Aloitin mykkäkoulun ja sen jälkeen sitten ghostasin koko ystävän ex-ystäväksi. Kun ei opi, niin ei opi.
Hankalat tyypit eivät opi eivätkä he ole koskaan tehneet mitään väärää. Sen vuoksi on parempi vain katkaista suhde lopullisesti.
kokemusta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokemusta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kokemusta kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän siitä, onko syytä kysytty vai ei. Jos toinen osapuoli ei ole kysynyt mykkäkoulun syytä, niin se mykkäkouluilija ehkä olettaa, että asia on sanomattakin selvä. Jos taas syytä on kysytty eikä mykkäkouluilija silti vastaa, niin se on jo eri juttu.
Ei kai se nyt ihan syyn selvittämisestäkään kiinni ole. Jos kaverisi varastaisi sinulta rahaa tai pilkkaisi lastasi, niin on varmaan ihan yleinen oletus, ettei jatkossa rupatella ihan normaalisti? Paitsi niille, joille ei ole.
Hivenen hämmästelen sitä, että vaikka ap kertoi, että on loukannut mykkäkoululaista, niin siitä huolimatta kaikki asettuivat riviin haukkumaan mykkäkoululaista tietämättä yhtään mistä on kyse.
Niin niin. Sen takia sanoin, että jos syytä ei ole kysytty niin mykkäkoululainen ehkä olettaa asian olevan sanomatta selvä.
Minä luulen, että tuo joka syyttää minua mykkäkoululaiseksi (esiintyäkseen itse uhrina) ei tiedä miksi näin on käynyt juuri sen vuoksi, että on niin itsekeskeinen ihminen.
Jos sinä et puhu mitään, vaikka toinen kuinka kysyisi mikä sinulla on, niin uhriksi tekeytymistäkö se on mielestäsi? Miten ihmisten välisissä suhteissa kukaan voi olettaa, että joku on sanomatta selvää? Silloinhan ihmisen pitäisi olla ajatustenlukija. Mykkäkoululainen ei edes halua selvittää asiaa, vaan haluaa käyttää valtaansa siihen toiseen pitääkseen hänet epätietoisessa ja ahdistuneessa tilassa. Se on henkistä väkivaltaa.
Ei ole kysytty.
Oletko ap? Taidat kuulua niihin ihmisiin, joille ei kerta kaikkiaan ei mene jakeluun, että paskamaiset temput on nyt tehty ja puhumiset on puhuttu. Tiesitkö, ettei kenelläkään ole mitään velvollisuutta olla tekemisissä kenenkään kanssa eikä myöskään kertoa omista ajatuksistaan. Ystävyys, parisuhde ja sukulaissuhdekin perustuvat vapaaehtoisuudelle.
Jos kerran paskamaiset temput on tehty ja puhumiset puhuttu, niin mitä sitä mykkäkoululla hoitamaan. Silloin pannaan välit poikki eikä olla tekemisissä. Johan tuossa teet itsellesikin väkivaltaa, jos pysyt ihmissuhteessa, jossa pidät mykkäkoulua. Ihan järjetöntä.
Sanoin jo ensimmäisissä viesteissä, että minä en pidä mykkäkoulua, vaan olen katkaissut välit. Toinen vain kertoilee ympäriinsä, että pidän mykkäkoulua. Tällaisia tapauksia on taatusti monien muidenkin "mykkäkoululaisten" joukossa. Eli heidät vain väritetään värikynillä kuten ko. henkilön tapana muutenkin on.
Olen käyttänyt koko ajan samaa nimimerkkiä tässä ketjussa.
Ok. Mutta kun tämä keskustelu koskee mykkäkoulua. Miksi tulet tähän ketjuun selvittämään väliesi katkaisuja antaen ymmärtää, että ne ovat sinun mykkäkoulujasi, vaikka samaan aikaan ymmärrät, ettei ole ollenkaan kyse mykkäkoulusta? Tämän ketjun otsikko kertoo käsiteltävän asian. Avaa oma ketju välien katkaisuun. Tulee omituinen kuva ihmisestä, joka ei ymmärrä käsiteltävää asiaa, mutta jonka on pakko kuitenkin osallistua keskusteluun asian vierestä.
se on vallankäyttöä ja tyypillistä narsisteille
Mietin vain, että josko vaikka itse olisit se vaikea. Toinen kaipaa tasapainoista elämää ja sulkee sinut pois...
Olet oikeassa omista tunteista pitää ottaa vastuu. Toisaalta, jos kerrotaan lapsuudesta asti, että on täysin kelpaamaton omana itsenään, niin tuollainen kokemus vain korostaa niitä tunteita siinä ihmisessä.
Virhe tapahtuu, kun antaa omien tunteiden ottaa vallan ja sättii itseään. Tuossa tilanteessa tulisi todeta, että tuo mitä mykkäkouluilija tekee on väärin enkä ansaitse sitä. Huonolla itsetunnolla varustettu ei välttämättä siihen pysty vaan antaa pompottelun jatkua.