Tunnistautuminen poliisiasemalla henkilökorttia varten, mutta..
Olen silpunnut vanhan henkilökortin ja passini. Miten tunnistautuminen nyt tapahtuu, osaako joku kertoa? Luin, että tunnistautuminen kestää pidempään.157
Kommentit (11)
Tunnistautumisessa esitetään sarja kysymyksiä, joihin vain sinä olemalla nimenomaan sinä tiedät oikeat vastaukset.
Jos täytät lomakkeen netissä verkkotunnuksilla etukäteen, eivät kysele. Jos et, kyselevät. Olin vanhempieni mukana vastikään poliisilaitoksella ja tuollainen oli ero toiminnassa.
Vierailija kirjoitti:
Jos täytät lomakkeen netissä verkkotunnuksilla etukäteen, eivät kysele. Jos et, kyselevät. Olin vanhempieni mukana vastikään poliisilaitoksella ja tuollainen oli ero toiminnassa.
Kyllä kyselevät.
Juuri kuukausi sitten hain uudet henkkarit (hakemuksen täytin netissä verkkopankkitunnuksilla). Kysyivät mm. aviomiehen nimen ja syntymäajan sekä lasten syntymäajat.
Muistaakseni et myöskään voi hakea sitten sitä koska et voi todistaa henkilöllisyyttäsi. Näin oli ainakin itselläni kun hain passia ja ei ollut esim. ajokorttiakaan. Piti tehdä valtakirja ja sillä sai sitten toinen sen haettua.
Minulla oli niin vanhentunut passi(vuosien sairastelun takia en tarvinnutkaan sitä missään joten en hakenut heti uutta) että jouduin siihen kuulusteluun mutta ei se mitään pelottavaa ole. Kysyvät omia henkilökohtaisia tietoja ja siinä se.
Kiitos! Ajokortin otan mukaan. Mulle ei tullut mieleenkään, että uuden kortin hakemiseen tarvitaan vanha kortti. Ei olisi pitänyt leikata sitä🙈
Ap
Piti näyttää kaikki plussakortit missä oli nimi. Ajokortti, kelakortti ja pankkikortit. Ei kyselty mitään. Sain hakea ihan normaalisti poliisilaitokselta kun valmis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kyselevät.
Juuri kuukausi sitten hain uudet henkkarit (hakemuksen täytin netissä verkkopankkitunnuksilla). Kysyivät mm. aviomiehen nimen ja syntymäajan sekä lasten syntymäajat.
Äidiltäni eivät kysynyeet yhtään kysymystä. Isäni ei täyttänyt verkossa, kyselivät osoitetta, lapsista jne.
Kysyvät sulta tietoja, esim vanhempiesi tai lastesi nimet.