Mitä mieltä ihmisestä joka pitää mykkäkoulua kertomatta syytä?
Antaa ymmärtää, että häntä on loukattu, vaikka asia olisi oikeasti toisinpäin.
Kommentit (503)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsikö jotkut tahallaan väärin, vai käytettiinkö tietoisesti narsistista manipulaatiota tuossa, että mykkäkoulun väitetään olevan tervettä itsensä suojelua ja rajojensa pitämistä?
On ihan eria ilmaista selkeästi, ettei halua keskustella tietystä asiasta, pitää hetken hengäksen (riitatilanteessa, ihmissuhteessa...), haluaa päättää yhteydenpidon/ihmissuhteen kuin aloittaa mielenosoituksellinen mykkäkoulu, jossa ei ilmaise mitään, vaan jättää toisen osapuolen epätietoisuuteen.
Hyvin sanottu.
Ei. Ei ole ymmärretty yhtään mitään väärin. Joissain tilanteissa voi sanoa, kuten ehdotit, mutta on tilanteita, joissa se ei toimi. Silloin on todellakin mahdollista, että ns mykkäkoulu on erinomainen suojaava keino.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset ovat usein eri mieltä asioista ja kommunikoivat ihan eri tavalla. Se joka on kylmempi tyyppi, hyökkäävä ja itsekeskeisempi, on luultavasti ammattimainen mököttäjänarsku. Jokin ei toimi ihmissuhteessa. Jos kiltti mököttää, ehkä häntä on loukattu pahasti, muttei kai usein mökötä tai kauaa. Paitsi jos on pakko olla toisen seurassa.
Osaa kiltitkin mököttää thtä lailla. Ei tämä ole mikään kiltteyskysymys.
miten on mahdollista, että suomessa tällaista edes kysellään? kuuluu suomalaisuuteen olla hiljaa ja mököttää ilman syytä. maailmassa on niin paljon meteliä ja melusaastetta, ettei sitä pidä lisätä joutavia lörpöttelemällä. luulisi tämän olevan ihan yleissivistystä ja kaikilla tiedossa. meidän ukko on melkoinen tuppisuu, joten ei paljoa puhu. mutta tietää, että jos minä en puhu, on hän jotain silloin mokannut. voi sitten tehdä korjausliikkeen kun on selvittänyt, että mitä tuli tehtyä. näin se kuuluu elämän soljua. hiljalleen ja hiljaa.
Eihän mykkäkouluilija välttämättä itsekään tiedä syytä mykkäkoululleen. se teki niin , se teki näin , aina mykkäkoululaisen mielestä väärinpäin. Todellinen syy on se että asiat ei ole menneet mykkäkouluilijan mielen mukaisesti , mutta sitähän se ei ikinä tunnusta. Narsistin pelleilyä! En katso minuuttiakaan moista.
Saa pitää kouluaan ihan keskenään.
Vierailija kirjoitti:
miten on mahdollista, että suomessa tällaista edes kysellään? kuuluu suomalaisuuteen olla hiljaa ja mököttää ilman syytä. maailmassa on niin paljon meteliä ja melusaastetta, ettei sitä pidä lisätä joutavia lörpöttelemällä. luulisi tämän olevan ihan yleissivistystä ja kaikilla tiedossa. meidän ukko on melkoinen tuppisuu, joten ei paljoa puhu. mutta tietää, että jos minä en puhu, on hän jotain silloin mokannut. voi sitten tehdä korjausliikkeen kun on selvittänyt, että mitä tuli tehtyä. näin se kuuluu elämän soljua. hiljalleen ja hiljaa.
Onko kiva olla henkisesti väkivaltainen lähintä ihmistään kohtaan?
Persoonallisuus jäänyt kehittymättä aikuisen tasolle.
Marttyyri, epäkypsä, ei osaa käsitellä tunteita, huomion kipeä. Tuollaiset mykkäkoululaiset jotka ei kerro syytä kannattaa poistaa elämästään, kuluu vain turhaa energiaa sellaisten oikkujen arvailuun.
Vierailija kirjoitti:
Akathan pitää mykkäkoulua aina kertomatta syytä. Korkeintaan tiuskaistaan, että kaikki on ihan ok, vaikka kilometrin päähän näkee, että jotain hiekkaa siellä vaginassa on.
Jos olet joutunut naisystäväsi mykkäkoulun kokemaan, niin syy siihen löytyy tuosta kirjoituksestasi. Vastenmielistä.
Vaikka olenkin sitä mieltä, että mykkäkoulu on henkistä väkivaltaa ja mököttäjän omien korvien välissä oleva ongelma, niin sinun tekstistäsi paistaa kilometrin päähän, että olet osa ongelmaa.
vaikeneminen on kultaa. ei syytä paniikkiin ja hypervempulointiin.
Mykkäkoulua harrastava käyttää valtaa. Todella ärsyttävä ja lapsellinen piirre ihmisessä. En sietäisi ollenkaan. En liioin jaksa puhkianalysointia ja jatkuvaa lätinää omista ja toisen tunteista ja tekemisistä.
Vähemmän itsekeskeisyyttä ja enemmän yhdessä tekemistä.
Mykkäkoulu johtuu useimmiten siitä, että joku ihminen juoruaa toisten asioista muille ihmisille, ja lisäksi vääristelee tosiasioita. Eihän sellaisen ihmisen kanssa voi puhua, kun ei tiedä miten se kertoo tapaamisesta muille ihmisille.
Huomion kipeys teettää tuota ja kaikkea muuta vastaavaa.
Epävarmuus itsestä pistää kiristämään huomiota.
Olen sitä mieltä että silloin mykkäilijä ei itsekään pidä syytä tarpeeksi vakavana, joten ei siksi viitsi kertoa sitä. Parempi esittää että olisi pahemminkin loukattu.
Sitä mieltä, että kyseessä on epäkypsä henkilö.
Entinen työkeverini harrasti tuota, että suuttua möksähti yhtäkkiä jostakin, mikä ei minulle auennut ollenkaan. Kun kysyin, mikä on hullusti, hän totesi vain naama nyrpeänä ja loukkaantuneen oloisena "Mieti sitä!"
En jaksanut pitkään arvuutella, joten jätin asian (ja tyypin) sikseen.
Aikuiset selvittävät asiansa puhumalla. Jos tämä ei kehotuksesta huolimatta ala onnistua, niin ei jatkoon.
Sosiaalista osaamattomuutta, todennäköisesti traumaperäisiä syitä lukkiutumiseen. Jos on esim hylkäämisen trauma, voi riitatilanteesaa "splitata", eli mielessään alitajuisesti päättää että toinen on paha ihminen, jonka jälkeen kieltäytyy puhumasta rankaistakseen toista. Lapsenomainen selviytymiskeino. Surullistahan se on jos ei saa omia tunteitaan ja tarpeitaan ilmaistua jotta tulisi kohdatuksi ja rakastetuksi. Terapiaan ja tunnelukkoteoriaan tutustumaan!
Nyt tulee natsistikirvestä niin että heiluu. Kai tajuatte että jotkut tulee perheistä joissa tehdään noin, ja ei puhuta tunteista kos-kaan ikinä mil-loinkaan? Ne työkalut on silloin aika vähäiset. Oisko kasvamisen paikka teillä pilkkaajilla myöskin?
Suurin osa ihmisistä näyttää suuttumuksensa ja loukkaantumisensa kovalla äänellä (harvempi ihan oikeasti pystyy siinä kohti keskustelemaan asioista tyynesti ja tasapainoisesti). Sitten on pienempi osa jotka ei jostain syystä pysty/halua ei niin huutamaan tai keskustelemaan ja mykkäkoulu on sitten se heidän tapansa näyttää etteivät ole tyytyväisiä tilanteeseen mutta olisihan se tietysti hyvä että mykkäkoulun pitäjä ensiksi sanoisi syyt miksi aikoo pitää hiljaisuutta eikä luulla että toinen ne syyt automaattisesti ymmärtää.
Puolisollani oli se kotoa vanhemmilta opittu malli jossa sitä mykkäkoulua oli kuukausi kaupalla. Se on kamalaa henkistä väkivaltaa ja minä en sellaiseen pystyisi. Minun kotonani taas toinen ääripää. Siellä huudettiin ja loukattiin äärimmäiseen asti ja kamalaa hermoja raastavaa nalkutusta.
Oli meillä alussa nuorena vaikeeta löytää sellainen kultainen keskitie ja näistä lapsuudenkodin opituista huonoista malleista pois pääseminen ettei mentäisi äärimmäisyyksiin. Ja se sitten ajan kanssa alkoi onnistumaan alkuvaikeuksien jälkeen. Kyllä se työtä itsensä kanssa vaatii. Toista ei muuttaa kuin vain itseään. Kun itseään alkaa muuttamaan niin yleensä toisellakin tule halua muuttaa itseään jos ei ole luonnevikainen.
Äitini on mestari pitämään mykkäkouluja, mutta onpa tasan ainoa nainen mun elämässä, joka niitä harrastaa.
Tähän ikään en ole muita naisia tavannut, jotka mykkäkouluilis. Kaikki järjestäen miehiä. Veljeni tietty ovat äidiltä mallin oppineet. Mutta sitten eksiä ja duunikavereita. Huh.
Tälläkin hetkellä mun lähin duunikaveri hauska ja hyvin asiat natsaava mies, sitten joskus olen ollut esim labrakokeissa ja tullut sovitusti puoli tuntia myöhässä. Loppu viikon mököttää asiasta, kun hän joutu tekemään sen ylimääräisen puolituntisen! Saakelin tunnevammainen idari sanon mä siihen ja sitten jatketaan puhdistetussa ilmapiirissä.