Mitä mieltä ihmisestä joka pitää mykkäkoulua kertomatta syytä?
Antaa ymmärtää, että häntä on loukattu, vaikka asia olisi oikeasti toisinpäin.
Kommentit (503)
Vierailija kirjoitti:
No jotenkin todella outohan tuommoinen ihminen on. Tutustuin mieheni tuttuun (naispuolinen) ja meistä tuli hyviä kavereita myös. Vietimme aikaa joskus yhdessä (minä, hän, mieheni ja hänen miesystävänsä ).
Kerran sitten lähti meiltä, kaikki oli normaalisti, sen jälkeen alkoi täysi mykkäkoulu (normaalisti viestitteli minulle viikottain). Kysyin onko kaikki ok, vastaukseksi sain jotain tylyä ja ympäripyöreää siitä kuinka hän on kiireinen eikä aikaa vastailla viesteihin.
Muutaman kuukauden kuluttua rouva sitten otti itse yhteyttä ja pyysi kutsuille ostamaan jotain hänen kauppaamiaan tuotteita, tyyliin Tupperware :D En mennyt paikalle..
Aikaisemmin tämä tyyppi oli kertonut minulle, kuinka oli ollut useamman kuukauden puhumatta entiselle, samassa taloudessa asuvalle miesystävälleen. Hän oli myös riidan yhteydessä huuhtonut sormuksen vessanpöntöstä alas ja pihdannut seksiä puoli vuotta… Kertoi näistä jotenkin ylpeänä, minusta kuulosti jo silloin sairaalta.
Eli tavallaan mykkäkoulu ei yllättänyt, taitaa olla kyseisen naikkosen tapa ”kostaa” jotain olemattomia loukkauksia.
Emme enää ole tekemisissä.
Jotkut ovat myös täysin kyvyttömiä näkemään, miten loukkaavat jatkuvasti muita ihmisiä.
Minunkin yksi ystäväni selvästi pitää itseään parempana ihmisenä. Vähän väliä ujuttaa lauseisiin jotain, millä tätä viestittää. Ja joka keskustelussa pitää saada viimeinen sana ja saada olla oikeassa, vaikka olisi väärässä.
Eipä tuollaisen kanssa kannata alkaa väittelemään. Sikäli etäisyyden ottaminen tai mykkäkoulu tms on ihan ok vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli pari tuollaista kaveria teininä. Kävi esim. niin, että vitsailimme ja naureskelimme jollekin asialle. Vaikka asia oli siinä hetkessä kaverille ok, hän sitten myöhemmin keksi jostain syystä loukkaantua siitä (näki vitsailussa jonkin itseensä kohdistuvan piiloloukkauksen tms). Piti sitten pari seuraavaa päivää mykkäkoulua ja kertoi vasta paljon myöhemmin, miksi oli suuttunut. Jos edes koskaan kertoi.
Todella rasittavaa, enkä yllättyisi vaikka nuo ihmiset olisivat samanlaisia nyt kolmekymppisinäkin. Aikuisena minun ei onneksi ole enää tarvinnut viettää aikaa tuollaisten kanssa, en jaksaisi sitä ollenkaan.
Et kuulosta kovinkaan kivalta kaverilta itsekään.
Et ota toisen tunteita huomioon. Loukkasit toista. Ohitat koko asian sillä että tyyppihän nauroi itsekin. Alkoi pitämään mykkäkoulua ja myöhemmin kertoi syyn jota pidät keksittynä kun tyyppihän oli vitsailussasi mukana.
Oma aikuistuminen jäi kesken ja ajattelet että et ihmettele että nää olis samanlaisia kuin teininä... Jep jep..
On ihmisiä jotka nauraa hekottavat, vaikka heitä potkittaisiin päähän. Luuletko että heillä on oikeasti hauskaa? Että se on kivaa kun tulee monoa päähän? Potkitko vähän lisää, kun tyyppi huutaa kuin kivaa on?
^ drama queen…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jotenkin todella outohan tuommoinen ihminen on. Tutustuin mieheni tuttuun (naispuolinen) ja meistä tuli hyviä kavereita myös. Vietimme aikaa joskus yhdessä (minä, hän, mieheni ja hänen miesystävänsä ).
Kerran sitten lähti meiltä, kaikki oli normaalisti, sen jälkeen alkoi täysi mykkäkoulu (normaalisti viestitteli minulle viikottain). Kysyin onko kaikki ok, vastaukseksi sain jotain tylyä ja ympäripyöreää siitä kuinka hän on kiireinen eikä aikaa vastailla viesteihin.
Muutaman kuukauden kuluttua rouva sitten otti itse yhteyttä ja pyysi kutsuille ostamaan jotain hänen kauppaamiaan tuotteita, tyyliin Tupperware :D En mennyt paikalle..
Aikaisemmin tämä tyyppi oli kertonut minulle, kuinka oli ollut useamman kuukauden puhumatta entiselle, samassa taloudessa asuvalle miesystävälleen. Hän oli myös riidan yhteydessä huuhtonut sormuksen vessanpöntöstä alas ja pihdannut seksiä puoli vuotta… Kertoi näistä jotenkin ylpeänä, minusta kuulosti jo silloin sairaalta.
Eli tavallaan mykkäkoulu ei yllättänyt, taitaa olla kyseisen naikkosen tapa ”kostaa” jotain olemattomia loukkauksia.
Emme enää ole tekemisissä.
Jotkut ovat myös täysin kyvyttömiä näkemään, miten loukkaavat jatkuvasti muita ihmisiä.
Minunkin yksi ystäväni selvästi pitää itseään parempana ihmisenä. Vähän väliä ujuttaa lauseisiin jotain, millä tätä viestittää. Ja joka keskustelussa pitää saada viimeinen sana ja saada olla oikeassa, vaikka olisi väärässä.
Eipä tuollaisen kanssa kannata alkaa väittelemään. Sikäli etäisyyden ottaminen tai mykkäkoulu tms on ihan ok vaihtoehto.
Niin tai ehkä sinä olet vaan tyypillinen mielensäpahoittaja, jonka pitää aina löytää syy loukkaantua, ja jos ei todellista syytä ole, niin sellainen keksitään vaikka väkisin.
Vierailija kirjoitti:
Narsistihan se sellainen tai muuten pahasti luonnevikainen. Juoksisin karkuun.
taloyhtiössämme asuu samassa rapussa eräs kaveri, joka ei ole tervehtinyt minua 10 vuoteen,
vaimoltani kysyy vastaan tullessa, että mitäs ........ kuuluu ?
en tietääkseni ole mitään velkaa hänelle,
kaikenlaisia meitä on
Mykkäkoulun idea menee jos kertoo, miksi pitää mykkäkoulua ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli pari tuollaista kaveria teininä. Kävi esim. niin, että vitsailimme ja naureskelimme jollekin asialle. Vaikka asia oli siinä hetkessä kaverille ok, hän sitten myöhemmin keksi jostain syystä loukkaantua siitä (näki vitsailussa jonkin itseensä kohdistuvan piiloloukkauksen tms). Piti sitten pari seuraavaa päivää mykkäkoulua ja kertoi vasta paljon myöhemmin, miksi oli suuttunut. Jos edes koskaan kertoi.
Todella rasittavaa, enkä yllättyisi vaikka nuo ihmiset olisivat samanlaisia nyt kolmekymppisinäkin. Aikuisena minun ei onneksi ole enää tarvinnut viettää aikaa tuollaisten kanssa, en jaksaisi sitä ollenkaan.
Et ota toisen tunteita huomioon. Loukkasit toista. Ohitat koko asian sillä että tyyppihän nauroi itsekin. Alkoi pitämään mykkäkoulua ja myöhemmin kertoi syyn jota pidät keksittynä kun tyyppihän oli vitsailussasi mukana.
Oma aikuistuminen jäi kesken ja ajattelet että et ihmettele että nää olis samanlaisia kuin teininä... Jep jep..
On ihmisiä jotka nauraa hekottavat, vaikka heitä potkittaisiin päähän. Luuletko että heillä on oikeasti hauskaa? Että se on kivaa kun tulee monoa päähän? Potkitko vähän lisää, kun tyyppi huutaa kuin kivaa on?
^ drama queen…
Niinhän te narsistit aina sanotte ;)
Mitäs teet kun tämä on lähipiirissäsi?
Tällaisen ihmisen kanssa "kannattaa" lähteä lomamatkalle asumaan samaan hotellihuoneeseen viikoksi. Aivan uskomatonta kidutusta kun toinen mykkistelee ja tiedät ettet voi lähteä tilanteesta pois. Ei ole aikuisen ja vastuuntuntoisen ihmisen käytöstä mykkäkoulu.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs teet kun tämä on lähipiirissäsi?
Miksi on? Roikutko perässä vielä loukattuasikin etkä tajua pysyä poissa?
Vierailija kirjoitti:
Tällaisen ihmisen kanssa "kannattaa" lähteä lomamatkalle asumaan samaan hotellihuoneeseen viikoksi. Aivan uskomatonta kidutusta kun toinen mykkistelee ja tiedät ettet voi lähteä tilanteesta pois. Ei ole aikuisen ja vastuuntuntoisen ihmisen käytöstä mykkäkoulu.
Miksi hän haluaisi seuraasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä sekoitetaan mykkäkoulu välien katkaisuun. Olennainen asia siis on: onko mykkäkoululainen halukas pitämään yhteyttä vai pyrkiikö eroon?
Mistä tiedät, kun ei kommunikoi? Helpostihan mykkäkoulu muuttuu välien katkomiseksi, jos ei asu saman katon alla. Samaa toisen demonisointia ja ehdottomuutta taustalla sekä välien katkomisessa että mykkäkoulussa.
Menetkö jooko hoitamaan mielenterveyttäsi ja saivartelemaan johonkin muualle…
Mitä mieltä moisesta ihmisestä siis olen?
No en tunne ja aivan ihmiseltähän tuo kuulostaa, se on sosiaalinen keino eristää toinen omasta elämästä hetkeksi.
Näkisin että koska se on ase, niin paras tapa puolustautua siltä on riisua toinen aseista. Eli tarkoittaa että jos ei anna sen keinon vaikuttaa, niin siltä menee teho.
Sille mykkäkouluilijalle välinpitämättömyys asiasta on luultavasti pahin asia. Hänhän oikein kaipaa sillä reaktiota ja toisen loukkaamista.
Näyttää hälle takaisin että ei kiinnosta, ei välitä siitä ja ettei se sun elämään vaikuta. Eli elä omaa elämääsi vaan eteenpäin ja ignooraa mykkäkouluilija täysin.
Näin mä neuvoisin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mieltä moisesta ihmisestä siis olen?
No en tunne ja aivan ihmiseltähän tuo kuulostaa, se on sosiaalinen keino eristää toinen omasta elämästä hetkeksi.Näkisin että koska se on ase, niin paras tapa puolustautua siltä on riisua toinen aseista. Eli tarkoittaa että jos ei anna sen keinon vaikuttaa, niin siltä menee teho.
Sille mykkäkouluilijalle välinpitämättömyys asiasta on luultavasti pahin asia. Hänhän oikein kaipaa sillä reaktiota ja toisen loukkaamista.
Näyttää hälle takaisin että ei kiinnosta, ei välitä siitä ja ettei se sun elämään vaikuta. Eli elä omaa elämääsi vaan eteenpäin ja ignooraa mykkäkouluilija täysin.
Näin mä neuvoisin.
Toimii myös silloin että tavoite on päinvastainen, eli saada olla rauhassa.
Itse olen sellainen etten vihaisena kykene keskustelemaan. En pidä mykkäkoulua, mutta pidän etäisyyttä ja vastaan tietysti kysymyksiin, mutta ei minua silloin kiinnosta käydä kahvilla tms.
Mutta, jos mykkäkoulua pitää ilman selvää syytä, on passiivisaggressiivinen sekä jatkaa tätä mykkäkoulua kauan, on kyseessä henkinen väkivalta.
Olen itsekin sortunut tähän parisuhteissa kun vitutuskäyrä on ollut huipussa miehen ryypiskelyn takia.
Vierailija kirjoitti:
Katkovatko mykkäkoulua harrastavat helposti välejä perheenjäseniin/ystäviin/sukulaisiin?
Ei ne katko välejä, etenkin jos ovat narsisteja. Niistä ei pääse eroon ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole myöskään mukavaa sellaisen kanssa, joka katsoo asiakseen ryhtyä huomauttelemaan/ piikittelemään yms pitämään ”ilmaa puhdistavia” puheeksiottokeskusteluja ystävälleen kesken lomamatkan.
Mulla oli peruskouluaikoina kaveri, joka teki tuota jatkuvasti. Siis niin raivostuttavaa! Enää en tuommoista kattelisi!