Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tässä "kriteerini" naiselle

Vierailija
11.09.2015 |

Tällaiset postaukset ovat ilmeisesti jotenkin suosittuja täällä? Laitoin kriteerit lainausmerkkeihin, koska kyseessä ei ole mikään työhakemus. Mutta seurustelukumppanilta etsin tällaisia ominaisuuksia:

- fiksu

- kaunis tai söpö

- vahva estetiikantaju, ymmärtää esimerkiksi pukeutumisen ja sisustamisen päälle

- huumorintajuinen (= pitää vitseistäni)

- akateeminen, taidealan tai kulttuurialan koulutus

- ei vegaani

- ei halua lapsia

- hoikka, siro

- sivistynyt

- arvostaa arkisia nautintoja kuten kahvilla käyntiä

- haluaa asua kaupungissa

- pitää ruoasta ja juomasta

- arvostaa kirjallisuutta, kuvataiteita ja muuta kulttuuria, mahdollisesti itsekin taiteellinen

- pitää seksistä, matkailusta ja mukavasta elämästä

Listan minulle tärkeitä ominaisuuksia, enkä maininnut tässä mitään sellaisia perusjuttuja kuin hyvä hygienia, ei huumeongelmaa tai ei väkivaltaista käytöstä.

Kommentit (106)

Vierailija
21/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:29"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:27"]

Sitä mä vain ihmettelen, miksi te kilvan riennätte kertomaan, täytättekö apn: kriteerejä vai ette.

[/quote]

Ihmettele vain. :) Huvikseni ilmoitin, ilmeisesti aika huvikseen ap:kin tämän kirjoitti eikä tosissaan seuranhakumielessä.

[/quote]Niinpä, minäkin huvikseen nyt ilmoitan, että täytän kriteereistä 13, yksi vaan jää puuttumaan. Ihmetteletkö tätäkin? 

[/quote]

Kyllä. Vähän edelleen ihmettelen.

Vierailija
22/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä lista vaikka yllättävän rajattu tuo koulutusala. Mihin se edes perustuu?

[/quote]Myönnän että tuo koulutusala on noista rajauksista turhin. Kadun jo, että laitoin sen. Se perustuu lähinnä siihen, että kaikki tuntemani ihmiset, joihin nämä kriteerit sopviat (sikäli kun tiedän), ovat joko akateemisia tai sitten kulttuuri- tai taidealan väkeä: opettajia, tuottajia, kirjoittajia, muusikoita, tutkijoita, kauppatieteilijöitä, muotoilijoita, medianomeja, kääntäjiä... -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:18"]

Tällaiset postaukset ovat ilmeisesti jotenkin suosittuja täällä? Laitoin kriteerit lainausmerkkeihin, koska kyseessä ei ole mikään työhakemus. Mutta seurustelukumppanilta etsin tällaisia ominaisuuksia:

- fiksu

- kaunis tai söpö

- vahva estetiikantaju, ymmärtää esimerkiksi pukeutumisen ja sisustamisen päälle

- ei vegaani

- ei halua lapsia

- hoikka, siro

- sivistynyt

- arvostaa kirjallisuutta, kuvataiteita ja muuta kulttuuria, mahdollisesti itsekin taiteellinen

Listan minulle tärkeitä ominaisuuksia, enkä maininnut tässä mitään sellaisia perusjuttuja kuin hyvä hygienia, ei huumeongelmaa tai ei väkivaltaista käytöstä.

[/quote]

Ranskalaisten taide-elokuvien naiset ovat tälläisiä. Kultturelleja, tyylikkäitä ja kauniita. Todellisuudessa suurin osa naisista on persjalkaisia äitejä jotka hiihtävät tuulipuku päällä Suomen loskakeleissä ja katsovat tositv-sarjoja taidenäyttelyissä käymisen sijaan. Ja mitkä chanssit jollain suomalaisella tuulipukuinsinöörillä on löytää tälläinen ranskalaisten taide-elokuvien nainen? ja onko tuulipukuinsinöörit tulleet ajatelleeksi, että ehkä ranskalaisten taide-elokuvien naisia ei oikeasti ole olemassa, aivan samoin kuin ei ole olemassa harlekiini-kirjojen rikkaita ja romanttisia lääkäreitäkään?

Vierailija
24/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaikkea tuota, mutta haluan lapsia joskus. Ja tuosta sinun vitseistä pitämisestä en tietenkään osaa sanoa.

Vierailija
25/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kriteerit miehelle (joka myös minulla on) olisivat:

- tumma

- herkkä ja empaattinen

- älykäs, lukenut, sivistynyt

- vaativassa ammatissa, mielellään luovuutta vaativassa

- kohtuullisen hyvätuloinen

- ei polta

- ei juo

- haluaa asua pikkukaupungissa omakotitalossa

- haluaa harrastaa yhdessä

- perhekeskeinen, haluaa lapsia

- kätevä käsistään

- mielellään pitkä, komea ja urheilullinen (ei dealbreaker)

- auttavainen ja antelias, ei itsekäs.

Vierailija
26/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:29"]

Ihan hyvä lista vaikka yllättävän rajattu tuo koulutusala. Mihin se edes perustuu?

[/quote]Myönnän että tuo koulutusala on noista rajauksista turhin. Kadun jo, että laitoin sen. Se perustuu lähinnä siihen, että kaikki tuntemani ihmiset, joihin nämä kriteerit sopviat (sikäli kun tiedän), ovat joko akateemisia tai sitten kulttuuri- tai taidealan väkeä: opettajia, tuottajia, kirjoittajia, muusikoita, tutkijoita, kauppatieteilijöitä, muotoilijoita, medianomeja, kääntäjiä... -ap
[/quote]

Ok eli mikä tahansa akateeminen ala kelpaa. Luin sen jotenkin niin että on pitänyt akateemisesti kouluttautua joko kulttuuri tai taidealalle :D Sitten se on hiukan ymmärrettävämpi, että toivoo toisen olevan yleensäkin hyvin koulutettu.

Vierailija
27/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla täsmää muuten mutta opiskelen sairaanhoitajaksi :D

Vierailija
28/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:36"]

[/quote]

Minusta taas ei ole yhtään turha. Minulle se on jopa dealbreaker, koska yhteinen tausta ja kiinnostuksen kohteet on kaikkein tärkein yhteensopivuudelle (sen kuuluisan kemian lisäksi)

Vierailija
29/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:37"]

- fiksu

- kaunis tai söpö

- ei vegaani

- ei halua lapsia

- hoikka, siro

- sivistynyt

[/quote]

Ranskalaisten taide-elokuvien naiset ovat tälläisiä. Kultturelleja, tyylikkäitä ja kauniita. Todellisuudessa suurin osa naisista on persjalkaisia äitejä jotka hiihtävät tuulipuku päällä Suomen loskakeleissä ja katsovat tositv-sarjoja taidenäyttelyissä käymisen sijaan. Ja mitkä chanssit jollain suomalaisella tuulipukuinsinöörillä on löytää tälläinen ranskalaisten taide-elokuvien nainen? ja onko tuulipukuinsinöörit tulleet ajatelleeksi, että ehkä ranskalaisten taide-elokuvien naisia ei oikeasti ole olemassa, aivan samoin kuin ei ole olemassa harlekiini-kirjojen rikkaita ja romanttisia lääkäreitäkään?

[/quote]Hauskaa, että mainitsit ranskalaisten taide-elokuvien naiset. Jos elokuvakerhon tai Kavin näytöksessä esitetään rasnkalaista uuden allon elokuvaa, tyypillisessä näytöksessä on useita naisia (ja jokunen mies), joihin nämä kriteerit sopivat. Vakuutan, että he ovat ihan olemassa.

(Siinä olet oikeassa, että tuulipukuinsinöörillä ei varmaan olekaan kummoisia mahdollisuuksia saada tällaista naista. Sori.) -ap

Vierailija
30/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä lista, ei mielestäni mitenkään kohtuuton. Mukava että mieskin osaa kirjoittaa listan joka ei ole joko typerää provoilua tai julistus, että kuka tahansa nainen kelpaa.

Vierailija
31/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:36"]

[/quote]

Minusta taas ei ole yhtään turha. Minulle se on jopa dealbreaker, koska yhteinen tausta ja kiinnostuksen kohteet on kaikkein tärkein yhteensopivuudelle (sen kuuluisan kemian lisäksi)

[/quote]On totta, että koulutus ennustaa voimakkaasti kiinnostuksenkohteita ja arvoja ja monia muita ominaisuuksia, mutta se ei määritä niitä ehdottomasti. Ymmärrän sinänsä miksi etenkin naiset laittavat deitti-ilmoituksiin kriteeriksi akateemisuuden. -ap

Vierailija
32/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma listani unelmanaisesta

- kaunis tai söpö

- Pitää seksistä (usein ja estottomasti)

- Kulinaristi ja loistava ruuanlaittaja

- Toimelias

- Puhelias

- muodokas tiimalasi(liian isoa perää tai tissejä ei ole :D)

- Ei tärkkää meikellä naamaansa tai käytä muitakaan myrkkyjä ja teko juttuja

- Vegaani(olen itsekin)

- Rakastaa marjastaa ja sienestää

- Eläinrakas(kaksi koiraa löytyy)

- Mieluiten lähellä omanikäiseni ehkä -5v max.

Vierailija
33/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin olla ns. vaimomatskua. Päivän pelastus ;)
T. 14/14 nainen

Vierailija
34/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muu on AP:n listassa check paitsi ala on väärä (vaikkakin akateeminen sekin) ja olen vegaani.

Mitä voitin?

Vierailija
35/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännää, miten ihmiset haluavat niin erilaisia asioita kumppaneiltaan. Itse täytän nuo muut kriteerit, mutta on jo lapsi, en juo kahvia, enkä ole koskaan oikein välittänyt sisustamisesta.

Vierailija
36/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:49"]

Taidankin olla ns. vaimomatskua. Päivän pelastus ;) T. 14/14 nainen

[/quote]Heh. Ei kai siitä nyt ole voinut olla mitään epäilystä? :D -ap

Vierailija
37/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheita listoja. Mulle riittää että mies on miehekäs, hellä ja varustettu sopivalla meisselillä.

Vierailija
38/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:56"]

Kaikki muu on AP:n listassa check paitsi ala on väärä (vaikkakin akateeminen sekin) ja olen vegaani.

Mitä voitin?

[/quote]Aloitusviestini on hyvä esimerkki pilkutuksen tärkeydestä. Akateeminen, taidealan tai kulttuurialan koulutus on aivan eri asia kuin akateeminen taidealan tai kulttuurialan koulutus. Hurja ajatus, että joltakulta jää elämänkumppani löytymättä tällaisen lukuvirheen takia! :) -ap

Vierailija
39/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:56"]

Mitä voitin?

[/quote]Aloitusviestini on hyvä esimerkki pilkutuksen tärkeydestä. Akateeminen, taidealan tai kulttuurialan koulutus on aivan eri asia kuin akateeminen taidealan tai kulttuurialan koulutus. Hurja ajatus, että joltakulta jää elämänkumppani löytymättä tällaisen lukuvirheen takia! :) -ap

[/quote]

Hupsansaa. No elämänkumppani on löytynyt onneksi mulle jo, mutta onneksi tämä virhe tuli tehtyä julkisesti jotta muut potentiaaliset naiset eivät mene sivu suun!

Vierailija
40/106 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:37"]

- fiksu

- kaunis tai söpö

- ei vegaani

- ei halua lapsia

- hoikka, siro

- sivistynyt

[/quote]

[/quote]

Suomestakin löytyy paljon erilaisia piirejä, elämäntapoja ja alakulttuureja. Tällaisia naisia on ainakin ap:n mainitsemalla taide- ja kulttuurialalla suuremmissa kaupungeissa varsin riittämiin, eivät ne ole mitään legendaa. Miksi arvelet ap:n olevan itse perusmetsola? Ei kai kukaan tuulipukuinsinööri tosissaan haluaisi noin eri todellisuudessa elävää puolisoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme