Tässä "kriteerini" naiselle
Tällaiset postaukset ovat ilmeisesti jotenkin suosittuja täällä? Laitoin kriteerit lainausmerkkeihin, koska kyseessä ei ole mikään työhakemus. Mutta seurustelukumppanilta etsin tällaisia ominaisuuksia:
- fiksu
- kaunis tai söpö
- vahva estetiikantaju, ymmärtää esimerkiksi pukeutumisen ja sisustamisen päälle
- huumorintajuinen (= pitää vitseistäni)
- akateeminen, taidealan tai kulttuurialan koulutus
- ei vegaani
- ei halua lapsia
- hoikka, siro
- sivistynyt
- arvostaa arkisia nautintoja kuten kahvilla käyntiä
- haluaa asua kaupungissa
- pitää ruoasta ja juomasta
- arvostaa kirjallisuutta, kuvataiteita ja muuta kulttuuria, mahdollisesti itsekin taiteellinen
- pitää seksistä, matkailusta ja mukavasta elämästä
Listan minulle tärkeitä ominaisuuksia, enkä maininnut tässä mitään sellaisia perusjuttuja kuin hyvä hygienia, ei huumeongelmaa tai ei väkivaltaista käytöstä.
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:29"]Ihan hyvä lista vaikka yllättävän rajattu tuo koulutusala. Mihin se edes perustuu?
Itsellä olisi tällainen lista miehelle jos en olisi miestä jo nuorena löytänyt:
- kiltti ja toisen huomioonottava
- kätevä käsistään, ahkera
- älykäs
- haluaa lapsia ja haluaa olla hyvä isä
- komea ja yli 180cm pitkä, urheilullinen
- tykkää matkustelusta mutta toisaalta myös koti-illoista
- haluaa puolisonsa olevan paras ystävänsä
- auttavainen ja antelias, ei itsekäs
.
Onneksi siis tällainen on jo 18. vuotta rinnalla kulkenut :)
[/quote] kas kummaa, minä täytän nää kriteerit. Eipä tarvi enää ihmetellä suosiota
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:37"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:18"]
Tällaiset postaukset ovat ilmeisesti jotenkin suosittuja täällä? Laitoin kriteerit lainausmerkkeihin, koska kyseessä ei ole mikään työhakemus. Mutta seurustelukumppanilta etsin tällaisia ominaisuuksia:
- fiksu
- kaunis tai söpö
- vahva estetiikantaju, ymmärtää esimerkiksi pukeutumisen ja sisustamisen päälle
- huumorintajuinen (= pitää vitseistäni)
- akateeminen, taidealan tai kulttuurialan koulutus
- ei vegaani
- ei halua lapsia
- hoikka, siro
- sivistynyt
- arvostaa arkisia nautintoja kuten kahvilla käyntiä
- arvostaa kirjallisuutta, kuvataiteita ja muuta kulttuuria, mahdollisesti itsekin taiteellinen
- pitää seksistä, matkailusta ja mukavasta elämästä
Listan minulle tärkeitä ominaisuuksia, enkä maininnut tässä mitään sellaisia perusjuttuja kuin hyvä hygienia, ei huumeongelmaa tai ei väkivaltaista käytöstä.
[/quote]
Ranskalaisten taide-elokuvien naiset ovat tälläisiä. Kultturelleja, tyylikkäitä ja kauniita. Todellisuudessa suurin osa naisista on persjalkaisia äitejä jotka hiihtävät tuulipuku päällä Suomen loskakeleissä ja katsovat tositv-sarjoja taidenäyttelyissä käymisen sijaan. Ja mitkä chanssit jollain suomalaisella tuulipukuinsinöörillä on löytää tälläinen ranskalaisten taide-elokuvien nainen? ja onko tuulipukuinsinöörit tulleet ajatelleeksi, että ehkä ranskalaisten taide-elokuvien naisia ei oikeasti ole olemassa, aivan samoin kuin ei ole olemassa harlekiini-kirjojen rikkaita ja romanttisia lääkäreitäkään?
[/quote]
Höpöhöpö. Jos ei ole juuri SINUN pienissä piireissäsi, ei tarkoita ettei olisi ollenkaan. Jos on taidealan koulutus ja asuu Helsingin keskustassa niin aivan varmasti tuntee tusinan verran tuollaisia naisia. Minä ainakin.
Minun listani miehelle
- väitöskirja tehty
- vähintään 180 cm pitkä
- vasemmistolainen ja elämäntapaliberaali ajatusmaailmaltaan
- haluaa lapsia
- on hyvä isä -materiaalia
- pitää eläimistä
- on nähnyt maailmaa
- ei ole itsetuhoinen
- tykkää seksistä, mutta on uskollinen
- ei ole persaukinen
Minua aina huvittaa miesten toive löytää nainen, joka pitää ruoasta ja juomasta eikä syö pelkkiä salaatteja. Saman naisen pitäisi kuitenkin olla siro ja hoikka :D
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 16:13"]
Minun listani miehelle
- väitöskirja tehty
- vähintään 180 cm pitkä
- vasemmistolainen ja elämäntapaliberaali ajatusmaailmaltaan
- haluaa lapsia
- on hyvä isä -materiaalia
- pitää eläimistä
- on nähnyt maailmaa
- ei ole itsetuhoinen
- tykkää seksistä, mutta on uskollinen
- ei ole persaukinen
[/quote]Kaikki muut kohdat täyttyy paitsi vasemmistolaisuus, onnea etsintään.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 16:05"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 15:52"]
Aika kauhistus, jos joku hakee itsensä kaltaista. Eivätkös vastavoimat tasapainota toisiansa.
[/quote]
Eivät ainakaan minun mielestäni. Minusta tuo on suurin perusteeton parisuhteisiin liittyvä myytti. Kyllä minä ainakin hauan kumppanikseni ihmisen, joka jakaa arvoni, elämänasenteeni ja ison osan mielenkiinnonkohteistani. -ap
[/quote]
Eikö uusista asioista kuitenkin opi vähän muutakin, kuin ne omat kuviot?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 16:16"]
Minua aina huvittaa miesten toive löytää nainen, joka pitää ruoasta ja juomasta eikä syö pelkkiä salaatteja. Saman naisen pitäisi kuitenkin olla siro ja hoikka :D
[/quote]
Miksi?
Näillä listauksilla ei ole sinänsä mitään merkitystä, koska vaikka joku nainen täyttäisikin joka ikisen kohdan, niin tosielämän kemiat saattavat olla aivan täysin yhteensopimattomat. Toki kannattaa suurin piirtein samanlaista etsiä, muttei kannata odottaa, että vuorovaikutus olisi luonnollisen tuntuista edes joka viidennen "samanhenkisen" ihmisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:19"]
EN luultavasti pidä sun vitseistä ja sanon sen ääneen, sori
[/quote]
Komppi tälle. Ap:n aloitus kokonaisuudessaan oli vitsi, joka ei naurattanut yhtään.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 14:18"]
- hoikka, siro
[/quote]
pitkällä aikavälillä nämä ominaisuudet kumoavat toisensa, eli sun on valittava kriteeriksi vain jompikumpi.
- fiksu - CHECK
- kaunis tai söpö - CHECK
- vahva estetiikantaju, ymmärtää esimerkiksi pukeutumisen ja sisustamisen päälle - CHECK
- huumorintajuinen (= pitää vitseistäni) - CHECK (jos vitsisi ovat hyviä)
- akateeminen, taidealan tai kulttuurialan koulutus - NOPE (matemaattisluonnontieteellinen maisteri)
- ei vegaani - CHECK (mutta kasviruokapainotteisesti kyllä syön)
- ei halua lapsia - CHECK
- hoikka, siro - NOPE. Normaalipainoinen olen, mutta siroksi tai hoikaksi mua ei voi kutsua.
- sivistynyt - CHECK
- arvostaa arkisia nautintoja kuten kahvilla käyntiä -CHECK
- haluaa asua kaupungissa - CHECK! (Tämä mullekin tärkeää!)
- pitää ruoasta ja juomasta - CHECK
- arvostaa kirjallisuutta, kuvataiteita ja muuta kulttuuria, mahdollisesti itsekin taiteellinen - CHECK
- pitää seksistä, matkailusta ja mukavasta elämästä - CHECK
Missä te tällaista haluavat miehet piileksitte? Valtaosa miehistä, joihin itse törmään haaveilevat omakotitalosta jossain kehyskunnassa parin lapsen kanssa eikä heitä saa kuin pakottamalla esim. taidemuseoon, teatteriin tai balettiin eivätkä he todellakaan ymmärrä naisten sisustus- ja laittautumisintoa.
Hyödyllinen vapaapäivä? Koetapas ensi kerralla aistia enemmän tunteitasi kuin listojasi. Parempi lopputulos? Niin kauan, kun kiinnität katseesi yksittäisiin ominaisuuksiin, et näe kokonaista ihmistä. Kasva vielä vähän vähän vähän.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 15:50"]
Miksi kukaan edes alkaa miettimään jotain "kriteerejä" noinkin tarkasti. Joko nappaa tai ei nappaa. Koskaan en ole ymmärtänyt näitä listojen tekijöitä. Kyllä sen tietää jos osuu oikea ihminen kohdalle, ilman mitään listoja. Pidättekö treffeillä kirjaa montako pistettä se kokelas saa?
[/quote]
Aika kauhistus, jos joku hakee itsensä kaltaista. Eivätkös vastavoimat tasapainota toisiansa. Jing & Jang
T: Mies
[/quote]
No kyllä mun mielestä toimivan suhteen pohjalla täytyy olla myös yhteisiä asioita. Suurten linjojen kuten lapsien hankinnan ja asumispreferenssin pitää mennä yksi yhteen, jos haluaa, että molemmat voi elää täyttä onnellista elämää. Pienemmät yhteiset jutut kuten yhteiset mielenkiinnonkohteet ja harrastukset taas tuo suhteeseen "paras ystävä" -puolen. En mä ainakaan jaksaisi seurustella tyypin kanssa, jonka kanssa ainoa yhteinen asia olisi seksi. Seksikin on tietty tärkeä, mutta kylläs en kumppanin pitää olla myös tyyppi, jonka kanssa vietää aikaa sängyn ulkopuolellakin ja jonka kanssa voi keskustella asioista.
-N28
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 16:50"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 15:50"]
Miksi kukaan edes alkaa miettimään jotain "kriteerejä" noinkin tarkasti. Joko nappaa tai ei nappaa. Koskaan en ole ymmärtänyt näitä listojen tekijöitä. Kyllä sen tietää jos osuu oikea ihminen kohdalle, ilman mitään listoja. Pidättekö treffeillä kirjaa montako pistettä se kokelas saa?
[/quote]
Aika kauhistus, jos joku hakee itsensä kaltaista. Eivätkös vastavoimat tasapainota toisiansa. Jing & Jang
[/quote]
No kyllä mun mielestä toimivan suhteen pohjalla täytyy olla myös yhteisiä asioita. Suurten linjojen kuten lapsien hankinnan ja asumispreferenssin pitää mennä yksi yhteen, jos haluaa, että molemmat voi elää täyttä onnellista elämää. Pienemmät yhteiset jutut kuten yhteiset mielenkiinnonkohteet ja harrastukset taas tuo suhteeseen "paras ystävä" -puolen. En mä ainakaan jaksaisi seurustella tyypin kanssa, jonka kanssa ainoa yhteinen asia olisi seksi. Seksikin on tietty tärkeä, mutta kylläs en kumppanin pitää olla myös tyyppi, jonka kanssa vietää aikaa sängyn ulkopuolellakin ja jonka kanssa voi keskustella asioista.
-N28
[/quote]
Aivan näin.
Itsetuhoinen nainen on seksikäs. Jännänainen.
Sopisin, mutta jos mies "kriteeri"listassaan mainitsee ettei ihannenainen saa olla vegaani, kiinnostus lopahti. En ole itse vegaani useiden huonojen tekosyiden vuoksi, mutta ihailen ja kunnioitan ihmisiä jotka nykymaailmassa osaavat laittaa eläinten hyvinvoinnin omien makunautintojensa edelle ja ovat sitoutuneet kohtelemaan kaikkia eläviä olentoja satuttamatta ja tappamatta. Ei siis jatkoon, mutta toivottavasti joskus tärppää!
Minulla meni niin että ensin löysin miehen ja huomasin että hän olikin kaikea mitä voisin ikinä toivoa kumppanilta. Omine vikoineen tottakai mutta pidän hänestä sellaisena.
Ohhoh, mä täytän ap:n kaikki kriteerit :D
- suoritan jatko-opintoja yliopistolla
- olen useasti kuullut olevani kaunis, itsehän sitä on vaikea arvioida
- tykkään sisustaa industrial loft -tyyliin, asun vanhassa kerrostalossa kantakaupungissa ja pukeudun hillityn tyylikkäästi (tummansininen, harmaa, musta, valkoinen -linja, aidot luonnonmateriaalit, vähän koruja, nude meikki)
- rakastan nokkelaa tilannekomiikkaa ja yhteiskunnallisesti oivaltavia ironisia vitsejä
- FM, kielet ja kulttuuri pääaineena
- ei vegaani, mutta kasvisruokapainotteinen ruokavalio
- en halua lapsia
- siro ja sporttinen (BMI 20)
- seuraan politiikkaa, yhteiskunnallista keskustelua ja luen klassikoita, en katso Salkkareita :)
- tykkään käydä extempore kahviloissa, viinilasillisella, illallisella, pienpanimokierroksella jne.
- mitä isompi kaupunki, sen parempi (New York <3)
- ks. yllä
- en ole itse taiteellinen, mutta käyn 3-5 taidenäyttelyssä per vuosi ja kierrän museoita matkoillani
- kyllä, kyllä, kyllä!
Ei ap:n lista ole ollenkaan liian vaativa! Itse en tosin ole ollut vapailla markkinoilla yli 15 vuoteen :)
Mä olen vissiin tosi outo kun ei mulla ole ikinä mitään tiettyjä kriteerejä ollut miesten suhteen. Mä vain ihastuin ja rakastuin ja sitten se oli menoa :) 14 vuotta myöhemmin edelleen onnellisena elellään.
Täyttäisin ap:n kriteereistä kaikki paitsi tuosta huumorintajusta ei voi tietää varmuudella ;)
Tiedä sitten, että kuvaavatko ap:n valitsemat kohdat varmuudella ihannenaistaan, koska siinä missä olen korkeakulttuurin runsas kuluttaja ja suurkaupungissa asuva, niin yhtälailla olen vietän aikaani liikkuen, bilettäen ja esim. rakastan viettää pidempiä aikoja maalla. Muutoinkaan en ole se 'hipsterinaisen' stereotyyppi, mitä ap mitä ilmeisemmin etsii.