Montako lasta toivoisit vielä saavani?
Miksi? Millä aikataululla? Ikäsi ja koulutus/työtaustasi?
Itse haluaisin vielä 1-2. Esikoinen nyt 8 kk. Itse vähän vajaa 30 v, ylempi korkeakoulututkinto ja useita vuosia oman alan töitä.
Kommentit (27)
0. Lapsia on jo riittävästi. Tässä loppuelämän aikana. 45 olen ja hoitoalan koulutus ja työtausta, nyt kotona.
Haluaisin vielä 2 asta. Ikää 37 vuotta, nyt kaksi lasta. Ylempi korkeakoulututkinto, yrittäjä. Lienee vielä mahdollisuuksian rajoissa, mutta kiire voi tulla.
Pitkän aikaa toivoin vielä yhtä, mutta nyt olen ajatellut, että olen liian "vanha". 3 lasta ja 40 v. Ammatillinen koulutus, kotirouva.
En yhtään. 3 on jo ja ikää minulla 32
Se tie on niin nähty, että ei enää yhtään!
1-2 lasta. Kolme lasta on, ikä 34vuotta. Mahdollisuus vielä saada on alle 1%luokkaa, miehelle tehty vasektomia.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:41"]Haluaisin vielä 2 asta. Ikää 37 vuotta, nyt kaksi lasta. Ylempi korkeakoulututkinto, yrittäjä. Lienee vielä mahdollisuuksian rajoissa, mutta kiire voi tulla.
[/quote]
Eikö 4 lasta tunnu aika paljolta? Vaikeaa kuvitella elämää neljän kanssa:)
Nolla. Kaksi riittää. Nyt kun ovat teinejä, tajuaa vasta nyt paljon niihin uppoaa rahaa... Silloin kun lapsia suunnittelee, ei tajua mihin ryhtyy....
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:41"]Haluaisin vielä 2 asta. Ikää 37 vuotta, nyt kaksi lasta. Ylempi korkeakoulututkinto, yrittäjä. Lienee vielä mahdollisuuksian rajoissa, mutta kiire voi tulla. [/quote] Eikö 4 lasta tunnu aika paljolta? Vaikeaa kuvitella elämää neljän kanssa:)
[/quote]
Ei tunnu. Minulla on 5 omaa ja 2 "bonuslasta". ohis
0!
On 2 teiniä ja vaikka kaikki ok niin todellakin riittää sekä henkisesti että taloudellisesti ;)
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:44"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:41"]Haluaisin vielä 2 asta. Ikää 37 vuotta, nyt kaksi lasta. Ylempi korkeakoulututkinto, yrittäjä. Lienee vielä mahdollisuuksian rajoissa, mutta kiire voi tulla. [/quote] Eikö 4 lasta tunnu aika paljolta? Vaikeaa kuvitella elämää neljän kanssa:)
[/quote]
No paljon lapsia mä haluaisinkin! Mun on ihan helppo kuvitella elämä neljän kanssa, lapsuudenperheessäni meitä lapsia oli 5.
T. 4 (ooh, selvä merkki!)
Haluaisin kolme lasta, valmistun vuoden päästä ammattikorkeakoulusta ja olen silloin 24 vuotias. Haaveissa tehdä lapset ennen 30 vuoden ikää joten ei tässä mahdottomasti ole aikaa ;) tulevaisuudessa haaveilen konsulttihommista jolloin voin tehdä töitä omien aikataulujen mukaan ja osittain kotoa käsin. Mies vakituisessa työssä ja lasten ollessa pieniä voisin kuvitella meidän kummankin pyörittävän konsulttiyritystä jolloin lasten hoito onnistuu vuorottelemalla. Aika näyttää!
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:54"]
Haluaisin kolme lasta, valmistun vuoden päästä ammattikorkeakoulusta ja olen silloin 24 vuotias. Haaveissa tehdä lapset ennen 30 vuoden ikää joten ei tässä mahdottomasti ole aikaa ;) tulevaisuudessa haaveilen konsulttihommista jolloin voin tehdä töitä omien aikataulujen mukaan ja osittain kotoa käsin. Mies vakituisessa työssä ja lasten ollessa pieniä voisin kuvitella meidän kummankin pyörittävän konsulttiyritystä jolloin lasten hoito onnistuu vuorottelemalla. Aika näyttää!
[/quote]
Reipasta työntekoa sitten vaan molemmille, että saatte resurssit kuntoon ennen perheen perustamista! :)
Ainakin kymmenen etä saadaan länsimainen kulttuuri ja kristillinen uskonto taas nousuun.
Olen 24-vuotias kahden lapsen äiti. Nuorempi ei ole vielä kahta vuotta, mutta viimeistään kun kolme täyttää, haluan opiskella itselleni ammatin ja päästä työelämään. Kolmannen lapsen ehkä vielä haluamme, ja ikäni puolesta ei siihen ole kiirettä. Ehkä siinä 30-vuotiaana kuitenkin viimeistään, jos silloin haluamme kolmannen.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:37"]
Miksi? Millä aikataululla? Ikäsi ja koulutus/työtaustasi? Itse haluaisin vielä 1-2. Esikoinen nyt 8 kk. Itse vähän vajaa 30 v, ylempi korkeakoulututkinto ja useita vuosia oman alan töitä.
[/quote]Sulla on aika perustavanlaatuinen virhe kysymyksessäsi.
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:59"][quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:37"]
Miksi? Millä aikataululla? Ikäsi ja koulutus/työtaustasi? Itse haluaisin vielä 1-2. Esikoinen nyt 8 kk. Itse vähän vajaa 30 v, ylempi korkeakoulututkinto ja useita vuosia oman alan töitä.
[/quote]
Mikä virhe?
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="11.09.2015 klo 10:37"]
[/quote]
Et sitten jaksanut lukea ketjua edes viestiin numero 2 asti.
Jos ois rahaa niin haluisin vielä yhden. Nyt on kolme ja tähän on tyydyttävä näillä talousnäkymillä.
Siis saavaSi. Ap