Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ns "influensserit" vetivät herneitä nenäänsä Ivana Helsingin avautumisesta

Vierailija
27.03.2022 |

Oikeassahan tuo oli. Itsekin olen seurannut noita vaikuttajia, jotka availevat instassaan ovelle tulleita pr-paketteja. Ennen kuin joku kertoo, että olen kade niin enpä ole.

Mitä edes tekee noilla kaikilla tuotteilla, jos ei ole niille käyttöä?

Tuossa teille lääke, jos vituttaa:
https://media.riemurasia.net/albumit/mmedia/ac/y9/fvtj/358006/106283120…

Kommentit (565)

Vierailija
441/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tää ventovieraiden sometyyppien elämän tarkka vahtaaminen on surullinenkin ilmiö kun taustalla kaupallisuus.Mulla on ikäiseni, 45 v kaveri joka puhuu tosi paljon somejulkkiksista, Nata tai Eeva sitä, Olga tai Sara tätä. Aivan kuin he olisivat hänen ystäviään. Nämä kirjoittavat arkiasioistaan, eivät mistään harrastuksiin tms.liittyvästä. Ei voi tietää millaisia he oikeasti ovat, ovatko oikeasti mulavia. Ystävä takertuu pinnalliseen illuusioon sen sijaan että etsisi kavereita jotka olisivat vastavuoroisesti hänestä kiinnostuneita.

Vierailija
442/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon tätä influensserijuttua vähemmälle huomiolle on jäänyt tässä sivussa paljastunut harjoittelijoiden ja työvoiman hyväksikäyttö: erilaisten vaatetusalan koulutusten harjoittelijoita on käytetty käytännössä ompelemaan liukuhihnatyöllä samaa saumaa ilmaiseksi koko harjoittelun ajan ja jos on esim. saanut flunssan kesken harjoittelut, on irtisanottu.

Lisäksi liikkeisiin haetaan myyjiä, joille ei tarjotakaan työsuhdetta, vaan haastattelussa ilmoitetaan, että myyjä toimii yrittäjänä.

Kaikilla aloilla harjoittelussa voi joutua tekemään "vähempi arvoisia" hommia. Insinööri voi joutua harjoittelussa leikkaamaan nurmikkoa ja itc-asentaja muuttomieheksi ja siivoamaan.

Monissa myyntihommissa tehdään töitä provikalla. Jos ei saa mieleistään sopimusta , ei hommaan kannata ryhtyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä pskanlänkyttäjiä oikein AMK koulutetaan. Varmaan saavat opintotukeakin.

"Maailman ensimmäinen somevaikuttajien AMK-koulutus starttaa Tampereella – Linjalla opiskelee myös Instagram-tähti Joalin Loukamaa"

https://yle.fi/uutiset/3-12030760

"Sometähti Joalin Loukamaa on pestattu opintolinjan vetonaulaksi" Missä avoimuus ja läpinäkyvyys?

Maksaako siis itse hömppäopintonsa vai hömppäopegurut shaibaansa markkinoivalle pääpellelleen? 

Vierailija
444/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus huokuu kyllä nyt... Mutta ihan oikeasti, niistä saaduista tuotteista maksetaan siis ihan tulovero, ei alv. Jos saat 100€ arvoisen tuotteen, se on sama kuin saisit 100€ palkkaa. Ainoa vaan ettei sillä rätillä osteta kaupasta ruokaa lapselle...

Itse teen sometyötä sivutyönä. Minulla on yritys ja laskutan työni siitä kautta. Tienaan noin 500-1000€/kk rahana josta maksan siis alvin (tosin alarajahuojennus tuo alvista takaisin osan tai kaikki jos vuositulot jää rajojen alle) sekä tuloverot. Sen lisäksi saan vaihtelevasti muutaman satasen verran tuotepalkkioita, joista myös maksan tuloveron. Sen lisäksi käyn ihan kokopäiväisesti päivätöissä tavallisena palkansaajana. Minulla on pieni, aktiivinen instatili jossa on noin 10 000 seuraajaa, ja laskutan yritykseni kautta noin 200€ +alv yhdestä yhteistyöstä. Pelkillä tuotepalkkioilla en suostu yhteistöitä tekemään, koska se on pelkkää persnettoa.

Mutta miksi tällainen sivutyö/työ aiheuttaa niin kovasti pahaa verta täällä? Ihan yhtälailla kartutan omalta osaltani yhteistä veropottia, ja sivutuloni tulee yhteistyöyritysten mainoskampanjabudjeteista. Miksi se on niin kauheaa?

Se, että viitsit käyttää aikaasi täysin turhaan toimintaan. Turhaan kulutukseen yllyttämistä pitäisi todellakin suitsia. Joka pai9kkaan tunkeva mainostus ja kaupallisuus on internetin syöpä.

Mitä itse teet työksesi? -ohis

Kehitän ympäristöystävällisempiä energiaratkaisuja fossiilisten polttoaineista eroon pääsemiseksi.

Etkä kehitä. Olet ilmastofanaatikkokommari, joka on julkisella huonosti palkatussa työssä. Siksi olet niin katkera.

Lol. Itse haluan käyttää älyni ja voimavarana parempaan tulevaisuuteen kaikille. Myös teille repoanoille. Ainakin voi olla tyytyväinen jokaisen työpäivän jälkeen. Toisin kuin te

Onneksi täällä palstalle voi kirjoittaa anonyymisti. Sä kirjoitat täällä niin ilkeästi ja myrkyllisesti, että jos tietäisin kuka olet, tekisin9 susta huoli-ilmoituksen.

Sä olet selvästi ihminen, joka ei pysty toimimaan yhdessä sovittujen aikataulujen ja toimintamallien mukaisesti etkä selvästikään pysty toimimaan ryhmissä eikä sulla ole kovin ihmeellinen tunneälykään. Et tule siis koskaan menestymään työelämässä eli siinä vaiheessa kun sua ei haluta käyttää enään voiton maksimoinnissa, sulla ei ole mitään kykyä elättää itseäsi.

Sitten meidän verorahoista maksellaan sulle tukia, jotta et joudu sillan alle ja myymään pyllyäsi vanhoille miehille. Vaikka oman kertomasi mukaan sekin voisi olla sulle mieleisempää hommaa kuin vanha kunnon ”toimistotyö”.

Yberääliö hyysärihahmo: huolissaan omilla aivoillaan ajattelevasta tyrkkymainoksiin lankeamattomasta. 

Vierailija
445/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä sen tiedän, että jos joku mekko on jollain näyttelijällä Oscareissa tai ensi-illassa päällä, se varmasti huomataan ja menihän takavuosina USAssa Marimekkoa kaupaksi, koska Jackie Kennedyllä oli useampi Marimekko.

Mutta sitä minä en tajua, miksi kukaan ostaisi mitään siksi, että se on instakuvassa päällä jollakulla, joka on nimennyt itsensä influensseriksi, mutta ei ole mitenkään tunnettu muuten, ei siis laula, ei näyttele, ei urheile huipputasolla, ei kirjoita kirjoja…

Vierailija
446/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttajien ongelma on se, että heillä on vain oma naamansa ja perceensä, joidenka ympärillä itsekeskeiset, tyhjäpäiset tekstinsä ja puhki muokatut kuvansa pyörivät kehässä, kun taas tuotteet & palvelut ovat yritysten.

Jos tästä yhtälöstä karsii tarpeettomat pois niin putsaukseen joutuvat auttamatta vaikkukorvat, ei toisin päin.

Vierailija
447/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jop citymarket käyttää yhteistöissä vaikuttajia. Samoin lähes kaikki sisustus- ja muotiliikeet ja tavaratalot.

Samoin pankit, vakuutustyhtiöt yms.

Lidl samoin. Kauneushoitolat. Meikkimerkit.

Enpä ole koskaan tuollaiseen vaikuttajayhteistyöhön törmännyt. Hukkaan menee suuren asiakasmäärän osalta , mikäli yritykset niin tekee. Jos minulla on tarvetta pankista, vakuutusyhtiöstä tai Lidlin, cittarin tai vaikka vepsäläisen tuotteesta, osaan ilman vaikkua selata kyseisten firmojen mainosläpykät tai nettisivut ja vaikkapa ottaa kontaktin aspaan ennenkuin teen ratkaisuni.

Lidl on vaikuttajamarkkinoinni avulla myynyt usean malliston loppuun päivässä. Eli on hyötyä.

Minkä malliston?

Esim lenkkarit.

Sitten vielä kuvat niistä vaikuttajista, jotka sai Lidlin lenkkarit kaupallisena yhteistyönä ja jotka sai myynnin aikaiseksi.

Eipä tuosta mallistosta olisi edes tiennyt muuten kuin vaikuttajien kautta.

Tietenkin tiesi. Jokaikinen, joka luki Lidl mainoslehden ja jokaikinen, joka siellä kaupassa käy. Seinillä julisteita ja tuotteita koreissa. Olen ostanut elämäni aikana vaikka kuinka paljon tuotteita, joita yksikään vaikku ei ole mainostanut.

Vierailija
448/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi teet avauksen aiheesta, josta et selvästikään tiedä mitään? Jos Paola Suhosen mielestä influensserit ovat tyhmiä ja noloja, miksi sitten hän on pyrkinyt tekemään yhteistyötä heidän kanssaan? Miksi on pyrkinyt hyötymään heistä? (Nimenomaan hyötynyt hän on, koska ei ole ollut valmis maksamaan tehdystä työstä.)

Voisiko olla niin, että Suhonen on käyttänyt influenssereiden palveluja, todennut että ne ovat huonoja, ja nyt kertoo kokemuksistaan?

Vierailija
449/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kateus huokuu kyllä nyt... Mutta ihan oikeasti, niistä saaduista tuotteista maksetaan siis ihan tulovero, ei alv. Jos saat 100€ arvoisen tuotteen, se on sama kuin saisit 100€ palkkaa. Ainoa vaan ettei sillä rätillä osteta kaupasta ruokaa lapselle...

Itse teen sometyötä sivutyönä. Minulla on yritys ja laskutan työni siitä kautta. Tienaan noin 500-1000€/kk rahana josta maksan siis alvin (tosin alarajahuojennus tuo alvista takaisin osan tai kaikki jos vuositulot jää rajojen alle) sekä tuloverot. Sen lisäksi saan vaihtelevasti muutaman satasen verran tuotepalkkioita, joista myös maksan tuloveron. Sen lisäksi käyn ihan kokopäiväisesti päivätöissä tavallisena palkansaajana. Minulla on pieni, aktiivinen instatili jossa on noin 10 000 seuraajaa, ja laskutan yritykseni kautta noin 200€ +alv yhdestä yhteistyöstä. Pelkillä tuotepalkkioilla en suostu yhteistöitä tekemään, koska se on pelkkää persnettoa.

Mutta miksi tällainen sivutyö/työ aiheuttaa niin kovasti pahaa verta täällä? Ihan yhtälailla kartutan omalta osaltani yhteistä veropottia, ja sivutuloni tulee yhteistyöyritysten mainoskampanjabudjeteista. Miksi se on niin kauheaa?

Siksi, että kaikki nuo "yhteistyöt" voi olla pelkkää valhetta. Eli käytät tuotetta ja kerrot siitä mielipiteen ja mainostat tuotetta ja saat siitä palkan. Voitko ikinä rehellisesti sanoa, että tuote oli ihan sysipaska? Tätä kuraa en ottaisi vastaan edes ilmaiseksi? Et. Sinun pitää vain maireasti mainostaa.

Tämä on se mikä somessa mättää. Se epärehellisyys ja pinnallisuus. Vihaan sitä ja arvostan Paolaa nyt aivan vallattoman paljon kun hän rohkeasti puhuu tästä ääneen.

En tietenkään voi haukkua tuotetta josta teen mainoksen, mutta tietysti valitsen itse ne tuotteet joista mainoksia teen. Miksi ihmeessä haluaisin mainostaa tuotetta jonka koen sysipaskaksi?? Siinähän menettäisin hyvin nopeasti seuraajieni luottamuksen, ja se taas johtaisi tilin suosion laskuun. En minä sitä halua, joten en ikinä ottaisi mainostettavaksi tuotetta jonka takana en voi 100% olla.

Eli tiedät aina tuotteen olevan hyvä jo ennen kuin olet sitä kokeillut?

Tästä koko tapauksesta tulee sellainen kuva, että influenserit eivät oikeasti tykänneet Paolan vaatteista, mutta pitkin hampain suostuivat yhteistyöhön hyvää hyvyyttään ja tukeakseen pientä suomalaista yritystä. Tämä mättää. Valheita valheiden perään. En usko yhteenkään vaikuttajaan. Voisin uskoa, jos olisivat rehellisiä. Kertoisivat kerrankin, että "tätä voidetta testasin ja se oli turha, tämän mekon sain yhteistyöllä, mutta puristaa rinnoista, eikä istu kunnolla". Hallelujaa, sellaista sometyyppiä rakastaisin joka ihan oikeasti tuntisi ja eläisi elämää, eikä esittelisi vain pelkkää kiiltokuvaa ja namnamihattaraa. Ja en todellakaan tarkoita, että aina pitäisi haukkua myöskään, mutta olisi rehellinen.

Sitä Paola merkitsee minulle. Rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä.

Kyllä minä saatan tililläni mainita myös esimerkiksi huonosta palvelusta tai huonosta tuotteesta. Ne eivät kuitenkaan ole yhteistöitä, vaan ihan ostamiani tuotteita. Yhteistöihin otan vain niitä tuotteita joita pidän rehellisesti hyvinä omasta mielestäni. Miksi ottaisin jonkun huonon tuotteen? En yhtään pysty käsittämään tätä ajatusta että se on valetta jos se on yhteistyönä kehuttu. Yhteistöitä on kuitenkin tarjolla niin paljon että niistä voi ihan valita ne mistä itse tykkää.

No entäs sara sen jokainen postaus on mainos ja aina uusi juttu? Eli sen kämpässä pitäisi olla tuhansia tuotteita jotka on niin ihania? Mut silti näkyy kämppä olevan tyhjillään ja se mainostettu tuete ei näy siellä enään sen yhden mainoksen jälkeen? Vaan seuraavana päivänä on jo uusi tuote mainostettavana? Miksi ette koskaan kehu sitä tuotetta ennän sen mainoksen jälkeen? Siis sara sanoo onpa ihana tämä rasva mut kuukauden päästä ei sitä enään mainosta? Ja kehu sitä et hei muistatteko tämän tuotteen se on ollut minulla nyt kuukauden käytössä ja vielläkin tykkään siitä ja sit näkyy se purnukka ilman yhteistyö sanaa?

Vierailija
450/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että kaikki nuo "yhteistyöt" voi olla pelkkää valhetta. Eli käytät tuotetta ja kerrot siitä mielipiteen ja mainostat tuotetta ja saat siitä palkan. Voitko ikinä rehellisesti sanoa, että tuote oli ihan sysipaska? Tätä kuraa en ottaisi vastaan edes ilmaiseksi? Et. Sinun pitää vain maireasti mainostaa.

Tämä on se mikä somessa mättää. Se epärehellisyys ja pinnallisuus. Vihaan sitä ja arvostan Paolaa nyt aivan vallattoman paljon kun hän rohkeasti puhuu tästä ääneen.

En tietenkään voi haukkua tuotetta josta teen mainoksen, mutta tietysti valitsen itse ne tuotteet joista mainoksia teen. Miksi ihmeessä haluaisin mainostaa tuotetta jonka koen sysipaskaksi?? Siinähän menettäisin hyvin nopeasti seuraajieni luottamuksen, ja se taas johtaisi tilin suosion laskuun. En minä sitä halua, joten en ikinä ottaisi mainostettavaksi tuotetta jonka takana en voi 100% olla.

Eli tiedät aina tuotteen olevan hyvä jo ennen kuin olet sitä kokeillut?

Tästä koko tapauksesta tulee sellainen kuva, että influenserit eivät oikeasti tykänneet Paolan vaatteista, mutta pitkin hampain suostuivat yhteistyöhön hyvää hyvyyttään ja tukeakseen pientä suomalaista yritystä. Tämä mättää. Valheita valheiden perään. En usko yhteenkään vaikuttajaan. Voisin uskoa, jos olisivat rehellisiä. Kertoisivat kerrankin, että "tätä voidetta testasin ja se oli turha, tämän mekon sain yhteistyöllä, mutta puristaa rinnoista, eikä istu kunnolla". Hallelujaa, sellaista sometyyppiä rakastaisin joka ihan oikeasti tuntisi ja eläisi elämää, eikä esittelisi vain pelkkää kiiltokuvaa ja namnamihattaraa. Ja en todellakaan tarkoita, että aina pitäisi haukkua myöskään, mutta olisi rehellinen.

Sitä Paola merkitsee minulle. Rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä.

Kyllä minä saatan tililläni mainita myös esimerkiksi huonosta palvelusta tai huonosta tuotteesta. Ne eivät kuitenkaan ole yhteistöitä, vaan ihan ostamiani tuotteita. Yhteistöihin otan vain niitä tuotteita joita pidän rehellisesti hyvinä omasta mielestäni. Miksi ottaisin jonkun huonon tuotteen? En yhtään pysty käsittämään tätä ajatusta että se on valetta jos se on yhteistyönä kehuttu. Yhteistöitä on kuitenkin tarjolla niin paljon että niistä voi ihan valita ne mistä itse tykkää.

No entäs sara sen jokainen postaus on mainos ja aina uusi juttu? Eli sen kämpässä pitäisi olla tuhansia tuotteita jotka on niin ihania? Mut silti näkyy kämppä olevan tyhjillään ja se mainostettu tuete ei näy siellä enään sen yhden mainoksen jälkeen? Vaan seuraavana päivänä on jo uusi tuote mainostettavana? Miksi ette koskaan kehu sitä tuotetta ennän sen mainoksen jälkeen? Siis sara sanoo onpa ihana tämä rasva mut kuukauden päästä ei sitä enään mainosta? Ja kehu sitä et hei muistatteko tämän tuotteen se on ollut minulla nyt kuukauden käytössä ja vielläkin tykkään siitä ja sit näkyy se purnukka ilman yhteistyö sanaa?

Juuri näin.

Vierailija
451/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähä satojentuhansien suomalaisten sisustukseen, harrastuksiin, pukeutumiseen, ihonhoitoon, kauneudenhoitoon, ostoksiin, ruuanlaitoon, taloon ja asumiseen vaikuttaa juuri somessa ja lehdissä näkyvät vaikuttajat ja käyttämänsä ja mainostamansa tuotteet. Jokaiselle lajille löytyy oma vaikuttaja, blogi ja somesivu. On typerää edes väittää muuta.

Minun kohdallani näihin vaikuttaa kyllä eniten Prisman sisäänostajan päätökset. Luen blogeja vain jos minulla on joku ongelma, johon googlaan ratkaisua ja haku johtaa sellaiseen.

t. Rivijuntti.

Vierailija
452/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jop citymarket käyttää yhteistöissä vaikuttajia. Samoin lähes kaikki sisustus- ja muotiliikeet ja tavaratalot.

Samoin pankit, vakuutustyhtiöt yms.

Lidl samoin. Kauneushoitolat. Meikkimerkit.

Enpä ole koskaan tuollaiseen vaikuttajayhteistyöhön törmännyt. Hukkaan menee suuren asiakasmäärän osalta , mikäli yritykset niin tekee. Jos minulla on tarvetta pankista, vakuutusyhtiöstä tai Lidlin, cittarin tai vaikka vepsäläisen tuotteesta, osaan ilman vaikkua selata kyseisten firmojen mainosläpykät tai nettisivut ja vaikkapa ottaa kontaktin aspaan ennenkuin teen ratkaisuni.

Lidl on vaikuttajamarkkinoinni avulla myynyt usean malliston loppuun päivässä. Eli on hyötyä.

Lidlhän myi kaikki erikoistarjouksensa loppuun ensimmäisen päivän aamuna jo ennen vaikuttajien aikaa, koska niitä oli myynnissä sen verran vähän. Tuskin tämä asia on muuttunut.

Vierailija
453/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseasiassa on tutkittu että esim. kardashianeilla on enemmän valtaa ihmisiin ja heidän mielipiteisiin kuin pressalla ja lehdillä, että tuota miettisin vähän näitä kommentteja.

Jos olisin vaatesuunnittelija, en todellakaan haluaisi että tuotteitani käyttävät ihmiset, jotka ottavat vaikutteensa joltain Kardashianeilta.

Vierailija
454/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltainen neste on noussut eräillä hattuun ja harhakuvittelevat olevansa korvaamattomia vaikka ennen tätä turhakelaumaa selvittiin & tullaan selviämään senkin jälkeen kun #koijarikupla väistämättä lopulta puhkeaa.

Vierailija
455/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entisenä markkinoinnin opiskelijana (työllistynyt muulle alalle) Paola otti esiin asian, jota olen monesti miettinyt ja josta olen ystävieni kanssa käynyt keskusteluja. Tämän keskustelun siivittämänä löysin sattumalta ensimmäisen Ivanan mekon, jonka aion tilata.

Ivana Helsingin mekot ovat sen hintaisia, että luulen ettei Suomesta löydy montakaan, jonka kanssa hänen kannattaisi tehdä yhteistyötä. Veikkaan, että moni saattaakin ostaa jonkun 50 euron mekon jonkun vaikuttajan ansiosta, mutta Suhosen mekot ovat sen hintaisia, että mitään tulovirtaa ei yhteistöistä vaikuttajien kanssa ole varmasti kertynyt.

Seuraan itsekin aktiivisesti somea, mutta todella harva yhteistyöpostaus saa minut ostamaan, vaikka olenkin hyvätuloinen. Saatan toki kokeilla jotain uutuuskahvia tai ikkunanpesuliinaa, jos sen näen jossain yhteistyöpostauksessa ja sellaiselle sattuu juuri tarvetta olemaan. En kuitenkaan osta 200 euron mekkoa pelkän yhteustyöpostauksen innostamana. Tai jos minulla on tarve uusille juoksu kengille, niin en perusta ostopäätöstä jonkun @pirkkopetterijanniinan yhteustyöpostaukseen, vaan luotan enemmän esimerkiksi pr-naapurini mielipiteeseen. Mainos on aina mainos.

Vierailija
456/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tapahtuma-, tv-, lehti-, radio- ja tienvarsimainonta on ok ja voit sen perusteella tehdä hankintoja, mutta jos yritys haluaa mainostaa vaikuttajan avulla ja maksaa esim alexa dagmarille somemainonnasta niin tämä ei ole ok? Sehän on vain yksi kanava muiden joukossa?

Ja tiesitkö että vaikuttajat tekevät muutamakin mainotaa ja markkinointia yrityksille kuin vain omassa somessa näkyvän? Yritykset maksavat vaikuttajille markkinontisuunnitelmista ja mainonnan tekemisestä muihin välineisiin kuin vaan someen. Tämä on todella yleistä.

Jos Alexa Dagmar tekee somessa kristallinkirkkaasi sen, ettei hän suosittele tuotetta sen ominaisuuksien perusteella, vaan siksi, että hänet on lahjottu tekemään niin, niin asia on ok 👍. 

Nämä Alexat, Metit, Hannat ja muut suomen isoimmat vaikuttajat voi itse valita parhaat tuotteet ja yritykset päältä joita mainostaa koska tunkua on. Miksi ihmeessä he tekisivät huonojen tuotteiden ja yritysten kanssa yhteistyötä koska se aika olisi pois hyviltä joita haluavat käyttää? Jos haluaisin dysonin imurin en missään nimessä mainostaisi electroluxia, koska en tekisi heidän imurilla mitään vaan haluaisin sen dysonin. Toki valitaan ne merkit, yritykset ja tuotteet mistä itse pidetään.

Niin ja kehutaan niitä maksusta mainoskanavalla. Se on ihan sama kuin ostos-TV. En vieläkään ymmärrä miksi seuraisin tällaisia koko elämässä myyneitä ihmisiä.

Kun olisivatkin myyneet vain oman elämänsä. Monet käyttävät myös lapsiaan häpeilemättä mainosmalleina.

Vierailija
457/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Someinfluenssereiden suosio kertoo AINOASTAAN maailman tyhmenemisestä, eikä sitä ihmiskunnan aikana enää valitettavasti käännetä. 

Sori siitä. -Stubb

Vierailija
458/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikein. Toivoisin että muutkin äänestäisivät jaloillaan. Ostan vain tuotteita joita ei ole someh**rattu.

Vierailija
459/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siunattu kupallinen yhteistyö

Vierailija
460/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää, että tässäkin ketjussa jotkut näistä somemarkkinoijista jankuttavat siitä, kuinka he maksavat VEROJA tuloistaan ja siis myös niistä tavaralahjoista. Haloo, joka ikinen meistä palkansaajista ja yrittäjistä maksaa veronsa, siinä ei ole mitään kehumisen aihetta.