Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ns "influensserit" vetivät herneitä nenäänsä Ivana Helsingin avautumisesta

Vierailija
27.03.2022 |

Oikeassahan tuo oli. Itsekin olen seurannut noita vaikuttajia, jotka availevat instassaan ovelle tulleita pr-paketteja. Ennen kuin joku kertoo, että olen kade niin enpä ole.

Mitä edes tekee noilla kaikilla tuotteilla, jos ei ole niille käyttöä?

Tuossa teille lääke, jos vituttaa:
https://media.riemurasia.net/albumit/mmedia/ac/y9/fvtj/358006/106283120…

Kommentit (565)

Vierailija
401/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jop citymarket käyttää yhteistöissä vaikuttajia. Samoin lähes kaikki sisustus- ja muotiliikeet ja tavaratalot.

Samoin pankit, vakuutustyhtiöt yms.

Lidl samoin. Kauneushoitolat. Meikkimerkit.

Enpä ole koskaan tuollaiseen vaikuttajayhteistyöhön törmännyt. Hukkaan menee suuren asiakasmäärän osalta , mikäli yritykset niin tekee. Jos minulla on tarvetta pankista, vakuutusyhtiöstä tai Lidlin, cittarin tai vaikka vepsäläisen tuotteesta, osaan ilman vaikkua selata kyseisten firmojen mainosläpykät tai nettisivut ja vaikkapa ottaa kontaktin aspaan ennenkuin teen ratkaisuni.

Lidl on vaikuttajamarkkinoinni avulla myynyt usean malliston loppuun päivässä. Eli on hyötyä.

Minkä malliston?

Esim lenkkarit.

Vierailija
402/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jop citymarket käyttää yhteistöissä vaikuttajia. Samoin lähes kaikki sisustus- ja muotiliikeet ja tavaratalot.

Enpä ole koskaan tuollaiseen vaikuttajayhteistyöhön törmännyt. Hukkaan menee suuren asiakasmäärän osalta , mikäli yritykset niin tekee. Jos minulla on tarvetta pankista, vakuutusyhtiöstä tai Lidlin, cittarin tai vaikka vepsäläisen tuotteesta, osaan ilman vaikkua selata kyseisten firmojen mainosläpykät tai nettisivut ja vaikkapa ottaa kontaktin aspaan ennenkuin teen ratkaisuni.

Lidl on vaikuttajamarkkinoinni avulla myynyt usean malliston loppuun päivässä. Eli on hyötyä.

Lidlin tuote-erät ovat Max muutamia kymmeniä per myymälä niin ei ole kovin vaikea myydä tuote-erää loppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä malliston?

Esim lenkkarit.

Sitten vielä kuvat niistä vaikuttajista, jotka sai Lidlin lenkkarit kaupallisena yhteistyönä ja jotka sai myynnin aikaiseksi.

Vierailija
404/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän 12-50 vuotiaat on somessa iso ryhmä joihin tuo vaikuttajamarkkinointi iskee.

Jokaiselle halukkaalle löytyy jotakin. Toki voi pysyä kokonaan poiskin jos ei tunnut omalle. En minäkään välitä Kebabista mutten kaikkia kebabin valmistajia lyttää.

Vierailija
405/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä malliston?

Esim lenkkarit.

Sitten vielä kuvat niistä vaikuttajista, jotka sai Lidlin lenkkarit kaupallisena yhteistyönä ja jotka sai myynnin aikaiseksi.

Eipä tuosta mallistosta olisi edes tiennyt muuten kuin vaikuttajien kautta.

Vierailija
406/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tapahtuma-, tv-, lehti-, radio- ja tienvarsimainonta on ok ja voit sen perusteella tehdä hankintoja, mutta jos yritys haluaa mainostaa vaikuttajan avulla ja maksaa esim alexa dagmarille somemainonnasta niin tämä ei ole ok? Sehän on vain yksi kanava muiden joukossa?

Ja tiesitkö että vaikuttajat tekevät muutamakin mainotaa ja markkinointia yrityksille kuin vain omassa somessa näkyvän? Yritykset maksavat vaikuttajille markkinontisuunnitelmista ja mainonnan tekemisestä muihin välineisiin kuin vaan someen. Tämä on todella yleistä.

Koska somemainonta on mainonnan harmaata aluetta. Nämä influensserit esiintyy vertaissuosittelijana vaikka käytännössä tekevät mainontaa rahasta.

Eivät vaan feikkiasiakkaita, jotka antavat ymmärtää kuinka käyttäisivät ja ostaisivat tuotetta, jotta sinä ostaisit, mutta jos sitten heidän itsensä pitäisi oikeasti maksaa, niin alkaa ihan lehdissä itku siitä, kun ei maksettu tarpeeksi siitä, että käyttivät tuotetta.

Vierailija
407/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlin tuote-erät ovat Max muutamia kymmeniä per myymälä niin ei ole kovin vaikea myydä tuote-erää loppuun.

Ja liikkeitä on kymmeniä, satoja ja tuhansia.

Vierailija
408/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen saanut vaikuttajilta hyviä vinkkejä, alekoodeja, ideoita ja inspiraatiota. Vähän kuin naistenlehtejä lukisi.

Vierailija
409/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, Yleisesti on tiedossa että nämä ns. influencerit kerjäävät IvanaH:n tapaisilta yrityksiltä vaatteita yhteistyötä vastaan jotta olisi jotakin muutakin kuin Henkkamaukkaa ja Zaraa pistää päälle. 

Paola ei haukkunut vaikuttajia vaan kertoi fiksusti ettei yhteistyö ole toiminut sellaisella tavalla että se olisi hänen yritykselleen mielekästä. Hän on sponsoroinut vaikuttajia antamalla tuotelahjoituksia näkyvyyttä  vastaan mutta todennut ettei se ole toiminut edullisena mainoksena hänen yritystään kohtaan ja lopettanut yhteistyön. Ei hänellä ole mitään velvollisuutta kehua vaikuttajia jos hänen mielestään paikallaan on kritiikki. Vaikuttajien on nyt vaan se nieltävä ettei mahdollinen asiakas halua jatkaa yhteistyötä heidän kanssaan huonojen kokemusten takia. Hankkikoon ilmaisrytkynsä muualta. Mun mielestä outoa että noin kauheasti hermostuivat kritiikistä. Onhan siitä tutkimuksia tehty viime vuosien aikana että vanhanaikainen mainonta sanomalehdissä ja mainoslehtisissä puree edelleen paremmin OSTAVIIN asiakkaisiin kuin somenäkyvyys. Minullekin on alkanut pitkästä aikaa tipahtelemaan hyvälaatuisia mainoslehtiä muotifirmoilta ja alkanut tulemaan kutsuja asiakasiltoihin joissa muotinäytöstä, purtavaa ja viiniä sekä muuta kivaa.. Niitä muotimainoslehtisiä  on tullut selailtua viime aikoina, ovat kuin pieniä muotilehtiä. Ja olen niiden perusteella myös ostanut. ne pikkupuravat, hemmottelut ja skumppalasit kuuluvat vakiasiakkaille pr;nä, ei suinkaan vaikuttajille:D Onneksi varsin monet yritykset  ovat tämän tajunneet. Kanta-asiakas tuo aina lisää asiakkaita mukanaan. 

Olen samaa mieltä. Hemmottelut ja asiakasillat kuuluvat maksaville asiakkaille, eikä ahneille välikäsille. Hyvä jos yrityksissä on tajuttu tämä.

Stockmann järjesti upeat 130 vuotis juhlat

ostan Stockkalta noin 1000 kuussa

Missä kutsu?

Vierailija
410/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että sinä et törmää ei tarkoita etteikö muut käytä sitä.

Se,mikäli yritys käyttää tuota niin ei tarkoita sitä, että sillä olisi mitään vaikutusta kuin hyvin pieneen määrään ihmisiä.

Ihan uteliaisuudesta, nyt olisi kiva nähdä muutama kaupallinen yhteistyö vaikkapa Lidlin tai LähiTapiolan kanssa, joltain influensserina itseään pitävältä.

# eteen ja hakuun instagramissa. Löytyy lähes kaikille yrityksille.

Kokeilin huvikseni #lidl ja eipä sieltä tullut muuta kuin puolalaisia , virolaisia ja saksalaisia influenssereita vastaan. Minä jo kuvittelin että näkisin Sara Siepin kaupittelemassa Lidlin camp lenkkareita.

Vierailija
411/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tapahtuma-, tv-, lehti-, radio- ja tienvarsimainonta on ok ja voit sen perusteella tehdä hankintoja, mutta jos yritys haluaa mainostaa vaikuttajan avulla ja maksaa esim alexa dagmarille somemainonnasta niin tämä ei ole ok? Sehän on vain yksi kanava muiden joukossa?

Ja tiesitkö että vaikuttajat tekevät muutamakin mainotaa ja markkinointia yrityksille kuin vain omassa somessa näkyvän? Yritykset maksavat vaikuttajille markkinontisuunnitelmista ja mainonnan tekemisestä muihin välineisiin kuin vaan someen. Tämä on todella yleistä.

Jos Alexa Dagmar tekee somessa kristallinkirkkaasi sen, ettei hän suosittele tuotetta sen ominaisuuksien perusteella, vaan siksi, että hänet on lahjottu tekemään niin, niin asia on ok 👍. 

Vierailija
412/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko some on aika lailla pilalla Metan masinoimana. Joku täällä kyseli aiemmin miksi IG:ssä ei ole enää tykkäyksiä. Ihmiset kertoi, että jo joka kolmas kuva on mainos. Jos seuraa vaikuttajia, voi olla että vain joka kolmas kuva on oikeasti kiinnostava, jos sitäkään.

Aiemmin IG oli hyvä harrastusfoorumi. Nyt se on mainoskanava ja kaupallistuu jatkuvasti enemmän. Vaikuttajat ovat suuri osa sitä sontaa. Ei huvita käyttää arvokasta aikaa sellaiseen.

Vierailija
413/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hah, Yleisesti on tiedossa että nämä ns. influencerit kerjäävät IvanaH:n tapaisilta yrityksiltä vaatteita yhteistyötä vastaan jotta olisi jotakin muutakin kuin Henkkamaukkaa ja Zaraa pistää päälle. 

Paola ei haukkunut vaikuttajia vaan kertoi fiksusti ettei yhteistyö ole toiminut sellaisella tavalla että se olisi hänen yritykselleen mielekästä. Hän on sponsoroinut vaikuttajia antamalla tuotelahjoituksia näkyvyyttä  vastaan mutta todennut ettei se ole toiminut edullisena mainoksena hänen yritystään kohtaan ja lopettanut yhteistyön. Ei hänellä ole mitään velvollisuutta kehua vaikuttajia jos hänen mielestään paikallaan on kritiikki. Vaikuttajien on nyt vaan se nieltävä ettei mahdollinen asiakas halua jatkaa yhteistyötä heidän kanssaan huonojen kokemusten takia. Hankkikoon ilmaisrytkynsä muualta. Mun mielestä outoa että noin kauheasti hermostuivat kritiikistä. Onhan siitä tutkimuksia tehty viime vuosien aikana että vanhanaikainen mainonta sanomalehdissä ja mainoslehtisissä puree edelleen paremmin OSTAVIIN asiakkaisiin kuin somenäkyvyys. Minullekin on alkanut pitkästä aikaa tipahtelemaan hyvälaatuisia mainoslehtiä muotifirmoilta ja alkanut tulemaan kutsuja asiakasiltoihin joissa muotinäytöstä, purtavaa ja viiniä sekä muuta kivaa.. Niitä muotimainoslehtisiä  on tullut selailtua viime aikoina, ovat kuin pieniä muotilehtiä. Ja olen niiden perusteella myös ostanut. ne pikkupuravat, hemmottelut ja skumppalasit kuuluvat vakiasiakkaille pr;nä, ei suinkaan vaikuttajille:D Onneksi varsin monet yritykset  ovat tämän tajunneet. Kanta-asiakas tuo aina lisää asiakkaita mukanaan. 

Olen samaa mieltä. Hemmottelut ja asiakasillat kuuluvat maksaville asiakkaille, eikä ahneille välikäsille. Hyvä jos yrityksissä on tajuttu tämä.

Stockmann järjesti upeat 130 vuotis juhlat

ostan Stockkalta noin 1000 kuussa

Missä kutsu?

Stockmann tulee aina vähän jälkijunassa. Luulen että Tokmanni ehtii ensin.

Vierailija
414/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä olen saanut vaikuttajilta hyviä vinkkejä, alekoodeja, ideoita ja inspiraatiota. Vähän kuin naistenlehtejä lukisi.

Juu aivan varmasti. Sinua kyllä lukisin mieluummin naistenlehtiä , ne on ainakin ammattitaidolla tehty. Monissa kirjastoissa on e-lehti palvelu, jossa kirjastotunnuksilla saa lukee e-lehdet ilmaiseksi. Jos ei siis itse halua tilata.

Vierailija
415/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos Alexa Dagmar tekee somessa kristallinkirkkaasi sen, ettei hän suosittele tuotetta sen ominaisuuksien perusteella, vaan siksi, että hänet on lahjottu tekemään niin, niin asia on ok 👍. 

Nämä Alexat, Metit, Hannat ja muut suomen isoimmat vaikuttajat voi itse valita parhaat tuotteet ja yritykset päältä joita mainostaa koska tunkua on. Miksi ihmeessä he tekisivät huonojen tuotteiden ja yritysten kanssa yhteistyötä koska se aika olisi pois hyviltä joita haluavat käyttää? Jos haluaisin dysonin imurin en missään nimessä mainostaisi electroluxia, koska en tekisi heidän imurilla mitään vaan haluaisin sen dysonin. Toki valitaan ne merkit, yritykset ja tuotteet mistä itse pidetään.

Vierailija
416/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naistenlehdissä on jotain lukemistakin. Kiinnostavia henkilökuvia, ajankohtaisia artikkeleita jne. Maksettuja mainoksia jotka on helppo tunnistaa sellaiseksi. Vaikuilla on vaan mainosta mainoksen perään.

Vierailija
417/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu aivan varmasti. Sinua kyllä lukisin mieluummin naistenlehtiä , ne on ainakin ammattitaidolla tehty. Monissa kirjastoissa on e-lehti palvelu, jossa kirjastotunnuksilla saa lukee e-lehdet ilmaiseksi. Jos ei siis itse halua tilata.

Naisten lehdissä kuvat on ihan käsitelty ja suositellaan sitä mikä pahaiten lehdelle mainoksista maksaa. Laadusta viis. Eihän ne ymmärrä siellä edes kosmetiikan inceistä mitään. Suosittelevat kosmetiikassa ihan puuta heinää.

Vierailija
418/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko some on aika lailla pilalla Metan masinoimana. Joku täällä kyseli aiemmin miksi IG:ssä ei ole enää tykkäyksiä. Ihmiset kertoi, että jo joka kolmas kuva on mainos. Jos seuraa vaikuttajia, voi olla että vain joka kolmas kuva on oikeasti kiinnostava, jos sitäkään.

Aiemmin IG oli hyvä harrastusfoorumi. Nyt se on mainoskanava ja kaupallistuu jatkuvasti enemmän. Vaikuttajat ovat suuri osa sitä sontaa. Ei huvita käyttää arvokasta aikaa sellaiseen.

Tämä. Itsekin olen vähentänyt instan seuraamista ylipäätään, koska tuotteiden tyrkytys ei kiinnosta. . Tätäkin enemmän on ärsyttänyt se jatkuva tyhjänpäiväisyyksien postaus, mutta täällähän sekin tuli selvitettyä, että ihmiset koittaa voittaa instan algoritmin aiheuttaman näkyvyysongelman jatkuvilla postauksilla- olipa sisältöä tai ei.

Vierailija
419/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä Alexat, Metit, Hannat ja muut suomen isoimmat vaikuttajat voi itse valita parhaat tuotteet ja yritykset päältä joita mainostaa koska tunkua on. Miksi ihmeessä he tekisivät huonojen tuotteiden ja yritysten kanssa yhteistyötä koska se aika olisi pois hyviltä joita haluavat käyttää? Jos haluaisin dysonin imurin en missään nimessä mainostaisi electroluxia, koska en tekisi heidän imurilla mitään vaan haluaisin sen dysonin. Toki valitaan ne merkit, yritykset ja tuotteet mistä itse pidetään.

Niin ja kehutaan niitä maksusta mainoskanavalla. Se on ihan sama kuin ostos-TV. En vieläkään ymmärrä miksi seuraisin tällaisia koko elämässä myyneitä ihmisiä.

Vierailija
420/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten lehdissä kuvat on ihan käsitelty ja suositellaan sitä mikä pahaiten lehdelle mainoksista maksaa. Laadusta viis. Eihän ne ymmärrä siellä edes kosmetiikan inceistä mitään. Suosittelevat kosmetiikassa ihan puuta heinää.

Ja sama koskee influenssereita. Luuletko sinä tosissaan että he eivät yhtälailla rahasta suosittele esittelemiään tuotteita.