Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ns "influensserit" vetivät herneitä nenäänsä Ivana Helsingin avautumisesta

Vierailija
27.03.2022 |

Oikeassahan tuo oli. Itsekin olen seurannut noita vaikuttajia, jotka availevat instassaan ovelle tulleita pr-paketteja. Ennen kuin joku kertoo, että olen kade niin enpä ole.

Mitä edes tekee noilla kaikilla tuotteilla, jos ei ole niille käyttöä?

Tuossa teille lääke, jos vituttaa:
https://media.riemurasia.net/albumit/mmedia/ac/y9/fvtj/358006/106283120…

Kommentit (565)

Vierailija
381/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä hankkisin ammatin jossa saa oikeaa palkkaa, jos kerran on niin vaikeaa kun paolat ja muut vaan haluaa lähettää vaatteita, eikä siis tajua että mun pitää maksaa asuntolaina!

Tuo on jo noloa itserakkaan itsensäesittelijän uhriutua, että mä oon pitänyt tuota mekkoa ilmaiseksi päällä ja maksanut veroa, vaikka tarviin rahaa!

Kai joitain ei nämä haittaa, mutta itse suljen saitin tai vähintään skippaan aina kun näen kaupallista yhteistyötä tai mekko saatu-juttuja.

Vierailija
382/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Somesta ja vaikuttajista ja vaikuttajamainonnasta eitarvitse pitää eikä käyttää, ei heitä silti tarvitse lytätä ja haukkua. Jos tienaavat 50t-250t kotimaisetkin vuodessa niin ei voi kovin huono ja tarpeeton duuni olla.

Kun argumentit loppuu niin sitten hyökätään henkilöön. Kiitos vaan , itse saan aivan riittävät tulot mielekkäästä ja tuottavasta työstä. Eikä tarvitse kerjätä eikä tyrkyttää turhaa tavaraa ihmisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähä satojentuhansien suomalaisten sisustukseen, harrastuksiin, pukeutumiseen, ihonhoitoon, kauneudenhoitoon, ostoksiin, ruuanlaitoon, taloon ja asumiseen vaikuttaa juuri somessa ja lehdissä näkyvät vaikuttajat ja käyttämänsä ja mainostamansa tuotteet. Jokaiselle lajille löytyy oma vaikuttaja, blogi ja somesivu. On typerää edes väittää muuta.

Lol! Jokaiselle kellekään ei koskaan löydy "omaa" ei-toivottua ja ärsyttävää tyhjäpäätyrkkypakkotuputtajaa.

Vierailija
384/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jop citymarket käyttää yhteistöissä vaikuttajia. Samoin lähes kaikki sisustus- ja muotiliikeet ja tavaratalot.

Samoin pankit, vakuutustyhtiöt yms.

Lidl samoin. Kauneushoitolat. Meikkimerkit.

Vierailija
385/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nuo vaikuttajat monen ihmisen kulutukseen ja valintoihin vaikuttaa kun katsoo heidän vuositulojaan ja paljon yritykset heitä käyttää ja mitä kaikkia projekteja heillä menee ja missä ovat mukana.

Isoja nimiä suomessa esim. Linda Juhola, Alexa Dagmar, Mariannan, Hanna Väyrynen, Jonna Leppänen, Aino Rossi, Sofia Ruutu, Metti Forssel, Veronica Verho, Sara Sieppi, Natalia Oona, Julia Toivola, Miia Johansson ym ym.

Kylläpä ihmiset elää tiukasti omassa kuplassaan. Ainoa porukasta, joka on edes kaukaisesti tutun kuuloinen on Sara Sieppi ja hänkin sen ansiosta että luin juuri lehdestä jutun Pia-Maria Lavosesta https://www.satakunnankansa.fi/ihmiset/art-2000008706915.html

En tiennytkään että Sara Siepistä tuli Miss Suomi vasta kun joku tyyppi luopui tittelistä. En kyllä pysty kuvittelemaan mitään tuottetta, jonka Sara Sieppi tai joku muu noista täysin tuntemattomista "isoista" nimistä saisi myytyä minulle tai kenellekään tuttavalleni.

Eli et ole somessa tai seuraa ketään vaikuttajaa osmessa. Miksi sitten kommentoit heitä koskevaan ketjuun jos et tiedä asiasta mitään?

Koska olen somessa, enkä seuraa siellä ketään "vaikuttajaa" , vaan suoraan yrityksiä ja putiikkeja sekä tiettyjä harrastus aiheita katson olevani pätevä edustamaan niitä somenkäyttäjiä, joita influenserit eivät tavoita.

Teen aivan samoin. Seuraan kotimaisia suunnittelijoita ja brändejä suoraan, enkä tarvitse yhtään somettajaa siihen väliin.

Onko kukaan muu kuin somettajat itse hehkuttaneet työtään? Luulen että heitä seuraa lähinnä uteliaat ja tirkistelijät. Siksi alekoodeja ei käytetä.

Niinpä ja kun klikkaukset vähenee niin vähennetään vaatetta tai vedetään kilarit jostain, että päästään otsikoihin takaisin. Säälittävää elämää.

Vierailija
386/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Somesta ja vaikuttajista ja vaikuttajamainonnasta eitarvitse pitää eikä käyttää, ei heitä silti tarvitse lytätä ja haukkua. Jos tienaavat 50t-250t kotimaisetkin vuodessa niin ei voi kovin huono ja tarpeeton duuni olla.

Kun argumentit loppuu niin sitten hyökätään henkilöön. Kiitos vaan , itse saan aivan riittävät tulot mielekkäästä ja tuottavasta työstä. Eikä tarvitse kerjätä eikä tyrkyttää turhaa tavaraa ihmisille.

Mutta tv, radio, lehti ja kadunvarsimainonta on kuitenkin ok? Mutta jos siitä maksetaan Metti Forsselille niin se ei ole ok vaikka yritys ihan itse sen maksaa ja valitsee? Miksi?

Vierailija
387/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko pointti tässä vaikuttaja-keskustelussa on se, että kyllä, oli kovasti muotia jonkin aikaa että vaikuttajat mainostivat, ja aidosti toivat brändeille ja putiikeille asiakkaita.

Mutta, se on n. 5-8 vuotta sitten.

Nykyään vaikuttajia on liikaa, ja kaikki vaikuttavat kunhan on tyyliin 500 ostettua seuraajaa :D :D

Koko ala alkaa nyt vasta järjestyä, kun koko "alan" arvo on kokenut huiman deflaation, eikä aidosti ole kovinkaan arvokasta työtä enää.

Uskon vakaasti että tämänkaltainen, puhtaasti somessa mainostaminen (puhutaan suoraan, sitähän se on, rahasta tai materiasta) alkaa olemaan aika väsynyttä. 

Seuraajia heillä on runsaasti, en minä sillä, mutta uskoisin että lähes ketään ei aidosti enää kiinnosta, koska ovat käytännössä vain ja ainoastana markkinointikanava, eikä enää mitään seurattavaa kontenttia....

Vierailija
388/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tapahtuma-, tv-, lehti-, radio- ja tienvarsimainonta on ok ja voit sen perusteella tehdä hankintoja, mutta jos yritys haluaa mainostaa vaikuttajan avulla ja maksaa esim alexa dagmarille somemainonnasta niin tämä ei ole ok? Sehän on vain yksi kanava muiden joukossa?

Ja tiesitkö että vaikuttajat tekevät muutamakin mainotaa ja markkinointia yrityksille kuin vain omassa somessa näkyvän? Yritykset maksavat vaikuttajille markkinontisuunnitelmista ja mainonnan tekemisestä muihin välineisiin kuin vaan someen. Tämä on todella yleistä.

Vierailija
389/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jop citymarket käyttää yhteistöissä vaikuttajia. Samoin lähes kaikki sisustus- ja muotiliikeet ja tavaratalot.

Enpä ole koskaan tuollaiseen vaikuttajayhteistyöhön törmännyt. Hukkaan menee suuren asiakasmäärän osalta , mikäli yritykset niin tekee. Jos minulla on tarvetta pankista, vakuutusyhtiöstä tai Lidlin, cittarin tai vaikka vepsäläisen tuotteesta, osaan ilman vaikkua selata kyseisten firmojen mainosläpykät tai nettisivut ja vaikkapa ottaa kontaktin aspaan ennenkuin teen ratkaisuni.

Vierailija
390/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurinosa sisustuksessakin suosituista tavaroista ja huonekaluista nousee isoksi koska vaikuttajat. Esim. Hay, Hakola, Marimekko, Artek, Eames, New works yms.

Kommenttisi vahvistaa Hesarin tämänpäiväisen jutun

"Klassinen psykologinen koe paljastaa, miksi Venäjän kansa vaikenee Putinin sodasta

Laumasielu tahtoo toimia niin kuin muutkin."

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000008704724.html

Vierailija
391/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpä ole koskaan tuollaiseen vaikuttajayhteistyöhön törmännyt. Hukkaan menee suuren asiakasmäärän osalta , mikäli yritykset niin tekee. Jos minulla on tarvetta pankista, vakuutusyhtiöstä tai Lidlin, cittarin tai vaikka vepsäläisen tuotteesta, osaan ilman vaikkua selata kyseisten firmojen mainosläpykät tai nettisivut ja vaikkapa ottaa kontaktin aspaan ennenkuin teen ratkaisuni.

Lidl on vaikuttajamarkkinoinni avulla myynyt usean malliston loppuun päivässä. Eli on hyötyä.

Vierailija
392/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se että sinä et törmää ei tarkoita etteikö muut käytä sitä.

Vierailija
393/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tapahtuma-, tv-, lehti-, radio- ja tienvarsimainonta on ok ja voit sen perusteella tehdä hankintoja, mutta jos yritys haluaa mainostaa vaikuttajan avulla ja maksaa esim alexa dagmarille somemainonnasta niin tämä ei ole ok? Sehän on vain yksi kanava muiden joukossa?

Ja tiesitkö että vaikuttajat tekevät muutamakin mainotaa ja markkinointia yrityksille kuin vain omassa somessa näkyvän? Yritykset maksavat vaikuttajille markkinontisuunnitelmista ja mainonnan tekemisestä muihin välineisiin kuin vaan someen. Tämä on todella yleistä.

Koska somemainonta on mainonnan harmaata aluetta. Nämä influensserit esiintyy vertaissuosittelijana vaikka käytännössä tekevät mainontaa rahasta.

Vierailija
394/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antti Homma Hesarissa 31.12.21:

”Voin sanoa, että vaikuttajatyö on niljaisinta paskaa, mitä maailmassa on. En halua olla enää missään tekemisissä vaikuttajien tai vaikuttajatoimistojen kanssa.”

Kyse on läpinäkyvyydestä.

”Kuvio on epäilyttävä. Jos mainostan Mobile 1 Rally Formula -öljyä, että osta tämä, niin kaikki näkevät, että Holman pitää maksaa asuntolaina.”

”Instagramissa selitän, miten Mobile 1 Rally Formula -öljy on ihanan tuntuinen iholla. Pitää vakuuttaa, että käytän tuotetta. Se on hirveää.”

Holma muistuttaa, että tietää, mistä puhuu, koska oli kolme vuotta päätoiminen vaikuttaja, siis influensseri, joka esitteli muun muassa elintarvikkeita Instagramissa. Enää Antti Holmasta ei tule vaikuttajaa.

”Ei, vaikka Punainen Risti pyytäisi. Ihmiset saavat tehdä, mitä haluavat, mutta minä en halua enää olla vaikuttajien kanssa tekemisissä.”

Antti nyt tuntee maailman tuskaa aina jostain asiasta. Toivon kaikkea arasta hänelle, mutta en osaa pitää häntä totuuden torvena, viestiä tuntuu värittävän ajoittain vahva masennus. 

Vierailija
395/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se,mikäli yritys käyttää tuota niin ei tarkoita sitä, että sillä olisi mitään vaikutusta kuin hyvin pieneen määrään ihmisiä.

Ihan uteliaisuudesta, nyt olisi kiva nähdä muutama kaupallinen yhteistyö vaikkapa Lidlin tai LähiTapiolan kanssa, joltain influensserina itseään pitävältä.

Vierailija
396/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidl on vaikuttajamarkkinoinni avulla myynyt usean malliston loppuun päivässä. Eli on hyötyä.

Minkä malliston?

Vierailija
397/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Voin sanoa, että vaikuttajatyö on niljaisinta paskaa, mitä maailmassa on. En halua olla enää missään tekemisissä vaikuttajien tai vaikuttajatoimistojen kanssa.”

”Kuvio on epäilyttävä. Jos mainostan Mobile 1 Rally Formula -öljyä, että osta tämä, niin kaikki näkevät, että Holman pitää maksaa asuntolaina.”

”Instagramissa selitän, miten Mobile 1 Rally Formula -öljy on ihanan tuntuinen iholla. Pitää vakuuttaa, että käytän tuotetta. Se on hirveää.”

Holma muistuttaa, että tietää, mistä puhuu, koska oli kolme vuotta päätoiminen vaikuttaja, siis influensseri, joka esitteli muun muassa elintarvikkeita Instagramissa. Enää Antti Holmasta ei tule vaikuttajaa.

”Ei, vaikka Punainen Risti pyytäisi. Ihmiset saavat tehdä, mitä haluavat, mutta minä en halua enää olla vaikuttajien kanssa tekemisissä.”

"Antti on hyvä tyyppi ja tosi hauska. Antti sanoo julkisuudessa näin, joten sen täytyy olla totta. Minäkin alan halveksua influenssereita."

Ja sitten haukutaan somehenkilöden seuraajia lampaiksi. =D 

Vierailija
398/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta tv, radio, lehti ja kadunvarsimainonta on kuitenkin ok? Mutta jos siitä maksetaan Metti Forsselille niin se ei ole ok vaikka yritys ihan itse sen maksaa ja valitsee? Miksi?

Jos yritys itse haluaa tehdä mainoskampanjan ja valitsee siihen kasvoiksi jonkun julkiksen näen, että se on täysin eri asia, kuin se, että Metti soittaa/meilaa johonkin hotelliin, sanoon tulevansa kyseiseen kaupunkiin ja pyytää ilmaista hotellihuonetta, ja palkkioksi hän voi laittaa sitten kuvan siitä huoneesta omaan instaan. Jonka jälkeen hän ottaa yhteyttä festarijärjestäjään ja pyytää ilmaisia lippuja itselleen ja kaverille (loppuunmyydystä festarista). Muutamaa kuvaa varten.

Jonka jälkeen hän ottaa yhteyttä vaatekauppaan ja sanoo tarvitsevansa uusia vaatteita sinne festariin. Ja ne vaatteet pitäisi saada ilmaiseksi ja vielä vähän rahaa, jotta ne laittaisi vielä päälleen. Siitä yhteistyöstä hän on valmis laittamaan kuvia instaan. Jos tuo ei ole kerjäämistä niin mikä sitten on?

Katumainoksissa jokaiselle on maksettu työhön nähden oikea summa. Mallille, valokuvaajalle, mainostoimistolle ja firman omalle markkinointi osastolle, jopa sille katukylttien asentajalle. He tekevät jotain ja heidän palkkaa on sen mukainen. Pitävät tai ei tuotteesta.

Vaikuttajat vain kerjäävät ja vaativat siitä maksua ollakseen sitä mitä firmojen asiakkaat ovat. Käyttäjiä. He ovat feikkiasiakkaita. Ovat muka tyytyväisiä asiakkaita, vaikka oikeasti he vaativat rahaa käyttääkseen jotain tuotetta.

Vierailija
399/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Antti on hyvä tyyppi ja tosi hauska. Antti sanoo julkisuudessa näin, joten sen täytyy olla totta. Minäkin alan halveksua influenssereita."

Ja sitten haukutaan somehenkilöden seuraajia lampaiksi. =D 

Ei, hän vaan vahvistaa kertomalla oman kokemuksensa mitä muut sisäisesti ovat ajatelleet.

Vierailija
400/565 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se,mikäli yritys käyttää tuota niin ei tarkoita sitä, että sillä olisi mitään vaikutusta kuin hyvin pieneen määrään ihmisiä.

Ihan uteliaisuudesta, nyt olisi kiva nähdä muutama kaupallinen yhteistyö vaikkapa Lidlin tai LähiTapiolan kanssa, joltain influensserina itseään pitävältä.

# eteen ja hakuun instagramissa. Löytyy lähes kaikille yrityksille.