Ns "influensserit" vetivät herneitä nenäänsä Ivana Helsingin avautumisesta
Oikeassahan tuo oli. Itsekin olen seurannut noita vaikuttajia, jotka availevat instassaan ovelle tulleita pr-paketteja. Ennen kuin joku kertoo, että olen kade niin enpä ole.
Mitä edes tekee noilla kaikilla tuotteilla, jos ei ole niille käyttöä?
Tuossa teille lääke, jos vituttaa:
https://media.riemurasia.net/albumit/mmedia/ac/y9/fvtj/358006/106283120…
Kommentit (565)
Paola Suhosen rievut on muutenkin ihan ala-arvoisia. Sain lahjaksi aamutakin, jossa merkkikin oli ommeltu vinoon, kaikki saumat sinnepäin hutaistuja ja helma epätaisainen. En maksaisi siitä kymppiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän osaltani Iivanan päätöstä.
Kysymys on se että onko Paola itse näitä somemarkkinoijia vikitellyt, vai onko yrityksessa markkinointia hoitanut joku muu...Minulla on yritys jossa valmistan käsityönä arvokkaitakin, uniikkeja tuotteita.
N. kerran-kaksi kuukaudessa saan pyyntöjä ilmaisesta tavarasta "vaikuttajilta".
Olen alussa jopa sitä tehnyt, mutta tulokset ovat olleet laihaakin laihempia.
Nykyään pyydän jonkinlaista seurantaa edellisistä yhteistöistä, esim. seuraajien siirtymistä, rahallista arvoa, ja sopiiko että kysyn aiemmilta kumppaneilta hyötysuhdetta.Noim 29/30 jättää vastaamatta tähän kokonaan.
Eli käytännössä ei ole hajuakaan minkä arvoinen oikeasti on markkinoille.Ja koska minä itse valmistan kaikki tuotteet, menetän 2 kertaa sen rahan jonka mainostajalle luovutan:
Ensin tuotteen hinnan, ja samalla työajan toisen, myyntiin menevän tuotteen osalta.Ei se vaan niin kannattavaa ole, ja olen käytännössä lopettanut moisen itsekin.
Aitojen asiakkaiden spontaanit kehut somessa ovat tienanneet minulle uusina asiakkaina valtavasti enemmän......
Jatkan tätä vielä, olen siis yllä olevan kirjoittaja.
-Mainostan kyllä somessa, mutta ihkaoikeina mainoksina.
Mieleen tuli yksi markkinoija, joka halusi n. 250 € arvoisen tuotteen ilmaiseksi, ja lupasi kuuta ja aurinkoa taivaalta jos tehtäisiin "yhteistyötä".
Ehdotin kainosti, että tämä sopii niin, että hän maksaa tuotteen, ja saa alennuskoodin jota asiakkaat voivat käyttää. Jokaisesta ostoksesta jossa koodia käytetään, hän saisi 10% itselleen, joko lahjakorttina yritykseeni, TAI halutessaan rahana.
Lisätäkynä kerroin että hyvitän MYÖS koko 250€ hänelle siitä tuotteesta, jos alennuskoodeja käytetään enemmän kuin 10kpl (hinnasta riippumatta), TAI koodin voimassaoloaikana minulle siirtyy 100 seuraajaa tai enemmän.
Ei kiinnostanut.
Olisi joutunut aidosti markkinoimaan, eikä vain postamaan yhtä tai kahta kuvaa......
Onnea vaan etsintään, jos noilla spekseillä etsit mainostoimistoa tekemään markkinointikampanjaa.
Kiitos onnentoivotuksista!
Ikävä huomata että tämä kommenttisi oli se mitä sait irti noista kahdesta kommentistani.
Miten päädyit ajattelemaan että "noilla spekseillä" koitin hakea mainostoimistoa?
Vai etkö erota ketjussa mainittuja "somevaikuttajia" mainostoimistoista?
Rumempiä rytkyjä saa hakea, kun nämä ivanan rätit. Ei ole ihme, jos myyntiä ei tule eihän somettajatkaan ihmeisiin pysty.
Vierailija kirjoitti:
Myrsky vesilasissa. Somevaikuttajia seuraa, ken tahtoo. Minua ei kiinnosta, en seuraa. Antaa Suhosenkin tehdä työnsä ilman somevaikuttajia, jos ne eivät häntä kiinnosta.
Toki mutta ongelma olikin että suhonen käyttää somevaikuttajia edelleen jatkuvasti mutta silti päätti haukkua heidät ja tekemänsä työn nollaksi ja turhaksi julkisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän osaltani Iivanan päätöstä.
Kysymys on se että onko Paola itse näitä somemarkkinoijia vikitellyt, vai onko yrityksessa markkinointia hoitanut joku muu...Minulla on yritys jossa valmistan käsityönä arvokkaitakin, uniikkeja tuotteita.
N. kerran-kaksi kuukaudessa saan pyyntöjä ilmaisesta tavarasta "vaikuttajilta".
Olen alussa jopa sitä tehnyt, mutta tulokset ovat olleet laihaakin laihempia.
Nykyään pyydän jonkinlaista seurantaa edellisistä yhteistöistä, esim. seuraajien siirtymistä, rahallista arvoa, ja sopiiko että kysyn aiemmilta kumppaneilta hyötysuhdetta.Noim 29/30 jättää vastaamatta tähän kokonaan.
Eli käytännössä ei ole hajuakaan minkä arvoinen oikeasti on markkinoille.Ja koska minä itse valmistan kaikki tuotteet, menetän 2 kertaa sen rahan jonka mainostajalle luovutan:
Ensin tuotteen hinnan, ja samalla työajan toisen, myyntiin menevän tuotteen osalta.Ei se vaan niin kannattavaa ole, ja olen käytännössä lopettanut moisen itsekin.
Aitojen asiakkaiden spontaanit kehut somessa ovat tienanneet minulle uusina asiakkaina valtavasti enemmän......
Jatkan tätä vielä, olen siis yllä olevan kirjoittaja.
-Mainostan kyllä somessa, mutta ihkaoikeina mainoksina.
Mieleen tuli yksi markkinoija, joka halusi n. 250 € arvoisen tuotteen ilmaiseksi, ja lupasi kuuta ja aurinkoa taivaalta jos tehtäisiin "yhteistyötä".
Ehdotin kainosti, että tämä sopii niin, että hän maksaa tuotteen, ja saa alennuskoodin jota asiakkaat voivat käyttää. Jokaisesta ostoksesta jossa koodia käytetään, hän saisi 10% itselleen, joko lahjakorttina yritykseeni, TAI halutessaan rahana.
Lisätäkynä kerroin että hyvitän MYÖS koko 250€ hänelle siitä tuotteesta, jos alennuskoodeja käytetään enemmän kuin 10kpl (hinnasta riippumatta), TAI koodin voimassaoloaikana minulle siirtyy 100 seuraajaa tai enemmän.
Ei kiinnostanut.
Olisi joutunut aidosti markkinoimaan, eikä vain postamaan yhtä tai kahta kuvaa......
Onnea vaan etsintään, jos noilla spekseillä etsit mainostoimistoa tekemään markkinointikampanjaa.
Oletpa ylimielinen. Vaikkukorva ilmeisesti.
Johan kirjoittaja totesi, että ei saanut rahalle vastinetta vaikulta. Miksi ihmeessä hän siis käyttäisi heitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myrsky vesilasissa. Somevaikuttajia seuraa, ken tahtoo. Minua ei kiinnosta, en seuraa. Antaa Suhosenkin tehdä työnsä ilman somevaikuttajia, jos ne eivät häntä kiinnosta.
Toki mutta ongelma olikin että suhonen käyttää somevaikuttajia edelleen jatkuvasti mutta silti päätti haukkua heidät ja tekemänsä työn nollaksi ja turhaksi julkisuudessa.
Hän ei haukkunut heitä. Hän keskusteli ilmiöstä ja ihan aiheesta. Lueppa juttu uudelleen. Somettajat ovat ne, jotka ovat syyllistyneet haukkumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuon kirjoittaja etsi mainostoimistoa tekemään markkinointikampanjaa.
Satunnaiset webbikirjoittelijat ottavat häneen yhteyttä ja pyytävät ilmaisia tavaroita. Kirjoittaja siinä kertoo ehtonsa, joilla häneen yhteyttä ottanut satunnainen webbikirjoittelija saa tavaran ilmaiseksi.
Kylmä totuushan on, että 95% tapauksissa "vaikuttajan" yhteydenotosta tehty tavaralahjoitus ei johda yhteenkään uuteen kauppaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos influensereiden mm. yksi louis vuitton laukku saavutti niin suuren suosion, että siihen oli 1,5 v jono ympäri maailman. Ko. laukku maksoi 1400€ eli ei ihan pikkurahoja. En väittäisi ettei influenssereilla ole valtaa tai näkyvyyttä.
Moniko näistä influensereista oli suomalaisia ja moniko suomalainen osti kyseisen veskan?
Hieman suhteellisuudentajua kiitos.
Se, että joku 10 000 seuraajan Leena pitää päällään mekkoa ja kirjoittaa siihen syssyyn kömpelön ja päälleliimatun hehkutuksen mainospuheena tuskin myy kauheasti mekkoja. Näkyvyyttä tulee, joo, mutta uskon että aika harvoin konkretisoituu kaupoiksi asti.
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa on tutkittu että esim. kardashianeilla on enemmän valtaa ihmisiin ja heidän mielipiteisiin kuin pressalla ja lehdillä, että tuota miettisin vähän näitä kommentteja.
Montako asukasta on jo yksin USAssa ja montako länsimaissa, joiden nuorten naisten voisi kuvitella olevan kiinnostuneita seuraamaan Kardashianin edesottamuksia? Montako "Kardashiania" on Suomessa ja montako seuraajaa on Suomen suosituimmalla "influenserilla"? Nyt vähän suhteellisuudentajua tähän vaikuttavuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei haukkunut heitä. Hän keskusteli ilmiöstä ja ihan aiheesta. Lueppa juttu uudelleen. Somettajat ovat ne, jotka ovat syyllistyneet haukkumiseen.
Sanoi narsistisiksi, mutu tuntumalla tehdyksi, noloksi. Joten kyllä haukkui. Lueppa itse.
Kyllähän nämä vaikuttajat on ihan itse perustaneet alansa, kehittäneet sitä ja nämä isoimmat tehneet sitä 15 vuotta jo. Kyllä siinä alkaa olla alansa ammattilainen toisin kuin paola väittää.
Kyllähä satojentuhansien suomalaisten sisustukseen, harrastuksiin, pukeutumiseen, ihonhoitoon, kauneudenhoitoon, ostoksiin, ruuanlaitoon, taloon ja asumiseen vaikuttaa juuri somessa ja lehdissä näkyvät vaikuttajat ja käyttämänsä ja mainostamansa tuotteet. Jokaiselle lajille löytyy oma vaikuttaja, blogi ja somesivu. On typerää edes väittää muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos influensereiden mm. yksi louis vuitton laukku saavutti niin suuren suosion, että siihen oli 1,5 v jono ympäri maailman. Ko. laukku maksoi 1400€ eli ei ihan pikkurahoja. En väittäisi ettei influenssereilla ole valtaa tai näkyvyyttä.
Moniko näistä influensereista oli suomalaisia ja moniko suomalainen osti kyseisen veskan?
Hieman suhteellisuudentajua kiitos.
Kyseinen laukku löytyy lähes kaikilta suomalaisilta vaikuttajilta kaapista sekä suomessakin siihen oli 1,5 v jono eli moni.
Esim balmuir olisi aika pikkutekijä ilman vaikuttajia.
Myöhemmin samana päivänä Suhonen avautui Ylellä ottamalla kantaa nimenomaan vaikuttajakulttuuriin sosiaalisessa mediassa.
– Influensserikulttuuri on minulle hyvin vieras, se ei perustu ammattiosaamiseen, vaan on hyvin mutu-tuntumalla huutelua ja itsensä influensseriksi julistamista, Suhonen sanoi. Hän myös veikkasi, että tulevaisuudessa influensserina olo voidaan mieltää jopa noloksi.
Tässä kyllä haukutaan. Vaikuttajat ovat itse perustaneet alansa, lienee ammattiosaaminen kyseessä jos tehnyt sitä 15 vuotta.
Influensserit ja heidän kaverinsa ketjussa onnistuvat vain turauttamaan lisää kakkaa housuihinsa.
Näistä on käyty keskustelua suljettujen ovien takana meidän vaikuttajien sekä muotialan toimijoiden kesken jo vuosia, ja epäkohtia on paljastunut laajalti. Me olemme saaneet satoja viestejä niin vaikuttajilta kuin merkin entisiltä työntekijöiltä sekä brändin yhteistyökumppaneilta liittyen siihen, mitä he ovat kokeneet Ivana Helsingin ja Paola Suhosen kanssa, jatkaa Puljujärvi.
Suurinosa sisustuksessakin suosituista tavaroista ja huonekaluista nousee isoksi koska vaikuttajat. Esim. Hay, Hakola, Marimekko, Artek, Eames, New works yms.
Juntit hopottaa toisiaan ja LV nauraa matkalla pankkiin.