Ns "influensserit" vetivät herneitä nenäänsä Ivana Helsingin avautumisesta
Oikeassahan tuo oli. Itsekin olen seurannut noita vaikuttajia, jotka availevat instassaan ovelle tulleita pr-paketteja. Ennen kuin joku kertoo, että olen kade niin enpä ole.
Mitä edes tekee noilla kaikilla tuotteilla, jos ei ole niille käyttöä?
Tuossa teille lääke, jos vituttaa:
https://media.riemurasia.net/albumit/mmedia/ac/y9/fvtj/358006/106283120…
Kommentit (565)
Vierailija kirjoitti:
Eli puhui yleisellä tasolla influensserikulttuurista. Näytä nyt minulle, missä tuossa viitataan mihinkään tiettyihin henkilöihin? Suurennuslasilla katson enkä näe?
Kenellä ei ole ammattiosaamista, kuka huutelee mutu-tuntumalla, kuka julistaa itsensä influensseriksi? Kerro sinä minulle, mistä tai kenestä hän tuossa puhuu, jos ei vaikuttajista? Mitä se "influensserikulttuuri" on?
Vierailija kirjoitti:
Harrastan trendien seuraamista ja olin nuorempana eräänlainen esi-influensseri - en tosin somessa. Olen hankkinut sittemmin kaksi oikeasti hyödyllistä ammattia. Olen tässä tapauksessa täysin Suhosen puolella.
Jo vuosien ajan on ollut kasvava trendi vähentää someaikaa ja kulutusta. Ei netissä ole enää influenssaamassa ja vaikuttumassa kuin pahimmat lampaat. Todelliset trendit ovat kulkemassa kaikenlaista aitoa DIY:tä ja UG:ta kohti. Jossain vaiheessa ne laimenevat ja siirtyvät kuluttajatasolle Suomessakin, kuten kaikki trendit. Anti-kaupallisuus trendinä ei kauhean hyvin sovellu somealustoille tyrkytettäväksi. Vuosi tai kaksi, niin näemme markkinoinnin ja somen muuttuneen täysin. Fiksuimmat eivät ole koskaan ottaneet vinkkejään sieltä ja aina vaan suurempi joukko ihmisiä tulee kammoamaan sitä, että ottaisi vinkkejä noloiksi muuttuneilta tahoilta.
Voimalle tulee aina vastavoima, kun aikaa on kulunut tarpeeksi ja nyt luojan kiitos suunta kääntyy. En yhtään ihmettelisi, vaikka IH palaisi 90-luvun keinoihin uskottavuutta hakiessa. Esimerkiksi zinet ovat tällä hetkellä nousussa.
Voit laittaa lähteitä tilastoihin, joissa näytetään Suomen käytön ja kulutuksen vähentyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli puhui yleisellä tasolla influensserikulttuurista. Näytä nyt minulle, missä tuossa viitataan mihinkään tiettyihin henkilöihin? Suurennuslasilla katson enkä näe?
Kenellä ei ole ammattiosaamista, kuka huutelee mutu-tuntumalla, kuka julistaa itsensä influensseriksi? Kerro sinä minulle, mistä tai kenestä hän tuossa puhuu, jos ei vaikuttajista? Mitä se "influensserikulttuuri" on?
Niin, vaikuttajista yleisellä tasolla! Ei kenestäkään henkilökohtaisesti - ei laajempia käsitteitä kohtaan voi olla mitään "loanheittoa"! Mitä jos Suhonen olisi puhunut vaikka muodin maailmasta influenssereiden sijaan, ja kommentti olisi vaikka: "Koen nykyään muodin hyvin vieraaksi, se perustuu jatkuvan kulutuksen ihannointiin todellisen luovuuden kustannuksella, ja muotitalot manipuloivat kuluttajia juoksemaan kuin harakat aina vain uutuuttaan kiiltävien asioiden perässä."
Kuka muotisuunnittelija voisi tuosta älähtää, että Suhonen mustamaalaa ja maalittaa juuri meitä??
Itse en aktiivisesti seuraa ketään. Mutta joskus luen. Heti jos joku " yhteistyönä" jotain mainostaa, niin jää ostamatta. Hanna g yms...
Skodaa en myöskään osta jne. Ihme kupla tää somepelleily. Jokainen kuvaa itseään kadulla kohtalokas ilme naamallaan lattemuki kädessä beige poplari päällä. Semmoista se on tämä nykyajan " työ,".
Käsityöpalstoilla kerjäävät tekemään islantilaisneuleen ilmaiseksi yhteistyön nimissä. On röyhkeetä. Ikäänkuin joku niitä pystyis tehtailemaam 6 päivässä vaikka 1000 seuraajaa sen haluais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Influensserikulttuuri on aika pitkälti kerjäämiskulttuuri. He ilmoittavat saapuvansa kaupunkiin ja kerjäävät hotellihuonetta. He ilmoittavat menevänsä juhliin ja kerjäävät hametta. He ilmoittavat tarvitsevansa meikkejä ja kerjäävät niitä. Festarit tulossa, kerjätään liput jne. Muut tuottavat ihan aitoja tuotteita, he vaan ilmaiseksi haluavat kaikkea ja antavat ymmärtää, että koska he ovat he ja muut ihailevat ja kuuntelevat heitä, heille pitäisi antaa kaikki ilmaiseksi.
Paola on ihan yhtä suuri influensseri kuin kuka tahansa noista, jotka älähtivät. Ellei jopa enemmän. Eikä hän todennäköisesti kerjää kaikilta muilta firmoilta ilmaiseksi kankaitaan, koneitaan, vuokraansa ja mainostilaansa sillä selityksellä, että muut sitten saavat ilmaista mainosta, jos hän kertoo käyttävänsä niiden kankaita tai vuokratilaa.
Vierailija kirjoitti:
Käsityöpalstoilla kerjäävät tekemään islantilaisneuleen ilmaiseksi yhteistyön nimissä. On röyhkeetä. Ikäänkuin joku niitä pystyis tehtailemaam 6 päivässä vaikka 1000 seuraajaa sen haluais.
Noita kerjääjiä riittää jokaiselle tekijälle. Piirtäjälle, kynsienlaittajille, neulojille, vaatevalmistajalle, verhonmyyjille, hotellin omistajalle jne.
Ennen heille annettiin tarra, nyt he haluavat kokonaisen tuotteen. Se on loppumassa, se kaiken antamien ilmaiseksi, koska kaikki tietävät, että ilmaan sisältöä vaikuttajat eivät ole mitään ja heidän on pakko silti ostaa vaatteita ja hotellihuoneita jne.
Monella on ihan tarpeeksi kysyntää ilman mitään tarvetta vaikuttajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Influensserikulttuuri on aika pitkälti kerjäämiskulttuuri. He ilmoittavat saapuvansa kaupunkiin ja kerjäävät hotellihuonetta. He ilmoittavat menevänsä juhliin ja kerjäävät hametta. He ilmoittavat tarvitsevansa meikkejä ja kerjäävät niitä. Festarit tulossa, kerjätään liput jne. Muut tuottavat ihan aitoja tuotteita, he vaan ilmaiseksi haluavat kaikkea ja antavat ymmärtää, että koska he ovat he ja muut ihailevat ja kuuntelevat heitä, heille pitäisi antaa kaikki ilmaiseksi.
Paola on ihan yhtä suuri influensseri kuin kuka tahansa noista, jotka älähtivät. Ellei jopa enemmän. Eikä hän todennäköisesti kerjää kaikilta muilta firmoilta ilmaiseksi kankaitaan, koneitaan, vuokraansa ja mainostilaansa sillä selityksellä, että muut sitten saavat ilmaista mainosta, jos hän kertoo käyttävänsä niiden kankaita tai vuokratilaa.
Minusta jotenkin tuntuu että täällä puhutaan kokoajan lähinnä jostain muutamasta isommasta julkkissomevaikuttajasta ja heitä matkivista tileistä jolla on juuri ja juuri se 1000 seuraajaa seuraajaringeistä kerättynä.
Suurin osa keskikokoisista vaikuttajista kun tekee pääasiassa omaa juttuansa, oli se sitten mikä hyvänsä, ja yhteistöitä siinä sivussa, eikä mitään kerjäten vaan ihan mainostoimistojen listoilta yhteistöitä hakien. Esimerkiksi boksi ja somessa.com ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, vaikuttajista yleisellä tasolla! Ei kenestäkään henkilökohtaisesti - ei laajempia käsitteitä kohtaan voi olla mitään "loanheittoa"! Mitä jos Suhonen olisi puhunut vaikka muodin maailmasta influenssereiden sijaan, ja kommentti olisi vaikka: "Koen nykyään muodin hyvin vieraaksi, se perustuu jatkuvan kulutuksen ihannointiin todellisen luovuuden kustannuksella, ja muotitalot manipuloivat kuluttajia juoksemaan kuin harakat aina vain uutuuttaan kiiltävien asioiden perässä."
Kuka muotisuunnittelija voisi tuosta älähtää, että Suhonen mustamaalaa ja maalittaa juuri meitä??
Suhosen sössötyksistähän voisi "älähtää" kuka tahansa vaikuttaja, mutta kai siihen nyt ennen kaikkea reagoivat he, joiden kanssa tämä ihminen on tehnyt yhteistyötä. Tuolla viitattiin heihinkin, ja varmaan jopa ennen kaikkea heihin, kun muista vaikuttajista Suhosella ei ole kokemusta.
Jos mulla on huono kokemus myyntimiehestä, en lähde julistamaan, että myyntikulttuuri on mulle hyvin vieras. Se ei perustu ammattiosaamiseen, vaan manipulointiin, suoranaiseen valehteluun sekä häikäilemättömään oman edun tavoitteluun. Ei, annan palautetta suoraan myyntimiehelle ja varoitan muita huijarista, vetämättä samalla hyviä myyjiä lokaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, että siis Paola pyörittäisi yritystään pelkästään kerjäämillään materiaaleilla ja työvoimalla? Taidat olla sekaisin koko ihminen.
Kai meillä jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Miksi juuri Paolan sanomiset on niin loukkaavia?Sanoihan myös Antti Holma vaikuttajia ää |¡ öiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kai meillä jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseen. Miksi juuri Paolan sanomiset on niin loukkaavia?Sanoihan myös Antti Holma vaikuttajia ää |¡ öiksi.
Nyt ne olivat nämä Suhosen kommentit, jotka moni on kokenut loukkaavina. Heilläkin oli tämä oikeus ilmaista. Se siitä, kaikki jatkavat eloaan eteenpäin entistä viisaampina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus huokuu kyllä nyt... Mutta ihan oikeasti, niistä saaduista tuotteista maksetaan siis ihan tulovero, ei alv. Jos saat 100€ arvoisen tuotteen, se on sama kuin saisit 100€ palkkaa. Ainoa vaan ettei sillä rätillä osteta kaupasta ruokaa lapselle...
Itse teen sometyötä sivutyönä. Minulla on yritys ja laskutan työni siitä kautta. Tienaan noin 500-1000€/kk rahana josta maksan siis alvin (tosin alarajahuojennus tuo alvista takaisin osan tai kaikki jos vuositulot jää rajojen alle) sekä tuloverot. Sen lisäksi saan vaihtelevasti muutaman satasen verran tuotepalkkioita, joista myös maksan tuloveron. Sen lisäksi käyn ihan kokopäiväisesti päivätöissä tavallisena palkansaajana. Minulla on pieni, aktiivinen instatili jossa on noin 10 000 seuraajaa, ja laskutan yritykseni kautta noin 200€ +alv yhdestä yhteistyöstä. Pelkillä tuotepalkkioilla en suostu yhteistöitä tekemään, koska se on pelkkää persnettoa.
Mutta miksi tällainen sivutyö/työ aiheuttaa niin kovasti pahaa verta täällä? Ihan yhtälailla kartutan omalta osaltani yhteistä veropottia, ja sivutuloni tulee yhteistyöyritysten mainoskampanjabudjeteista. Miksi se on niin kauheaa?
Siksi, että kaikki nuo "yhteistyöt" voi olla pelkkää valhetta. Eli käytät tuotetta ja kerrot siitä mielipiteen ja mainostat tuotetta ja saat siitä palkan. Voitko ikinä rehellisesti sanoa, että tuote oli ihan sysipaska? Tätä kuraa en ottaisi vastaan edes ilmaiseksi? Et. Sinun pitää vain maireasti mainostaa.
Tämä on se mikä somessa mättää. Se epärehellisyys ja pinnallisuus. Vihaan sitä ja arvostan Paolaa nyt aivan vallattoman paljon kun hän rohkeasti puhuu tästä ääneen.
En tietenkään voi haukkua tuotetta josta teen mainoksen, mutta tietysti valitsen itse ne tuotteet joista mainoksia teen. Miksi ihmeessä haluaisin mainostaa tuotetta jonka koen sysipaskaksi?? Siinähän menettäisin hyvin nopeasti seuraajieni luottamuksen, ja se taas johtaisi tilin suosion laskuun. En minä sitä halua, joten en ikinä ottaisi mainostettavaksi tuotetta jonka takana en voi 100% olla.
Eli tiedät aina tuotteen olevan hyvä jo ennen kuin olet sitä kokeillut?
Tästä koko tapauksesta tulee sellainen kuva, että influenserit eivät oikeasti tykänneet Paolan vaatteista, mutta pitkin hampain suostuivat yhteistyöhön hyvää hyvyyttään ja tukeakseen pientä suomalaista yritystä. Tämä mättää. Valheita valheiden perään. En usko yhteenkään vaikuttajaan. Voisin uskoa, jos olisivat rehellisiä. Kertoisivat kerrankin, että "tätä voidetta testasin ja se oli turha, tämän mekon sain yhteistyöllä, mutta puristaa rinnoista, eikä istu kunnolla". Hallelujaa, sellaista sometyyppiä rakastaisin joka ihan oikeasti tuntisi ja eläisi elämää, eikä esittelisi vain pelkkää kiiltokuvaa ja namnamihattaraa. Ja en todellakaan tarkoita, että aina pitäisi haukkua myöskään, mutta olisi rehellinen.
Sitä Paola merkitsee minulle. Rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä.
En tee yhteistyösopimuksia ennen kuin olen kokeillut tuotetta tai palvelua, tietenkään. Ajatuskin on ihan hullu, miten uskaltaisin tehdä sopimuksen että mainostan jotain tuotetta omilla kasvoillani hyvänä jos en siinä vaiheessa tiedä jo että se on hyvä? Kuten sanoin, siinähän menisi hyvin nopeasti uskottavuus seuraajien silmissä eikä se olisi hyväksi tilille. Tili on kuitenkin pääasiassa olemassa siksi että jaan siellä aihetta joka on intohimoni, kaupalliset yhteistyöt ovat mukava lisätulo joka mahdollistaa sen että voin panostaa intohimooni entistä enemmän.
Ymmärrät kuitenkin varmaan, että osa kaupallisia yhteistöitä tekevistä ei ole niin tarkka mainostamiensa tuotteiden tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tee yhteistyösopimuksia ennen kuin olen kokeillut tuotetta tai palvelua, tietenkään. Ajatuskin on ihan hullu, miten uskaltaisin tehdä sopimuksen että mainostan jotain tuotetta omilla kasvoillani hyvänä jos en siinä vaiheessa tiedä jo että se on hyvä? Kuten sanoin, siinähän menisi hyvin nopeasti uskottavuus seuraajien silmissä eikä se olisi hyväksi tilille. Tili on kuitenkin pääasiassa olemassa siksi että jaan siellä aihetta joka on intohimoni, kaupalliset yhteistyöt ovat mukava lisätulo joka mahdollistaa sen että voin panostaa intohimooni entistä enemmän.
Ymmärrät kuitenkin varmaan, että osa kaupallisia yhteistöitä tekevistä ei ole niin tarkka mainostamiensa tuotteiden tasosta.
Siis työn laatu vaihtelee tekijän mukaan, kuten kaikilla aloilla. Siksi ei olekaan kovin järkevää mustamaalata koko alaa. Suuri osa vaikuttajista on juuri noin tarkkoja kuin lainaamasi, eipä heitä muuten tulisi seurattuakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No influensserit nyt kokeilevat vaikuttaa sitten siihen suuntaan että Ivana Helsingille tulee tästä jotain haittaa :D Siinähän se oikea ammattitaito punnitaan :D
Olenko mä todella ainoa, jota tässä tapauksessa mietityttää se, että on tehty laajasti yhteistyötä somevaikuttajien kanssa, mutta nyt sitten haukutaan kaikki vaikuttajat? Kaikkien muiden mielestä tämä on ihan ok?
Jos on suostunut mekkopalkalla tekemään, on sitä jälkeenpäin mahdotonta lähteä muuttamaan, niin kuin missä tahansa muussakaan kaupan käynnissä.
Toinen asia, että jos joku haukkuu kaikki alani työntekijät julkisesti, ei se ole kutsu osallistua yhteiseen somesotaan.
Ulkopuolisen taas on täysin mahdotonta ottaa kantaa asiaan, josta tietää sitä ja tätä somessa kirjoitettua, mutta josta ei ole mitään oman käden tietoa.
Jos suomalainen oikeusjärjestelmä toimisi samalla tavalla, että kiistat käydään suosituimmuus menetelmällä, olisi vallassa oman käden oikeuteen perustuva lynkkayskulttuuri.
Ei kai tässä olekaan kyse siitä, että ne vaikuttajat ovat lähdössä jälkikäteen muuttamaan yhteistyön laatua, vaan sitä, että he kertovat oman puolensa asiasta. Paola Suhonen on kertonut oman puolensa ja nyt vaikuttajat, joiden kanssa Suhonen on omasta aloitteestaan pyrkinyt yhteistyöhön tai ollut yhteistyössä, kertovat nyt, mitä yhteistyö heidän kannaltaa on ollut.
Eivätkö he mielestäsi saisi kertoa sitä?
Asioista voi keskustella huonoilla tavoilla ja hyvillä tavoilla.
Kumpi Suhosen keskustelunavaus mielestäsi oli, huono vai hyvä tapa?
Siihen vastaamisen tapa on se, joka merkitsee. Provosoimisesta ei kannata koskaan provosoitua.
Eli sinä et näe ongelmaa siinä, että Suhonen haukkuu entiset yhteistyökumppaninsa radiossa?
Miksi hän muuten pyrki provosoimaan?
Suhonen ei haukkunut ketään yhteistyökumppaniaan, hän kritisio ilmiötä yleisellä tasolla. Instatyttelit veti herneen neukkuun koska osui liian lähelle ja lähtivät kostoretkelle. No joutabvaa kitinää maailmaan mahtuu toki, mutta itselleen ja "brändilleen " nämä "influenserit" eniteb haittaa tekevät.
Paolakaan ei ole puhdas pulmunen, mutta yleisesti puhui ilmiöstä ja 13tusinassa sopulit, (joille viitta sopii) älähtivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut tätä juttua ja suurin osa ihmisistä Paolan puolella. "Vaikuttajille" selviää nyt, mitä ihmiset oikeasti heistä ajattelee. Niillä on pieni oma piirinsä ja keskenään "vaikuttavat". Arvo myynnille ollut nolla, siksihän nämä ei ole provikkapalkkaan suostuneet. Maailman isoimmat brändit lopettaneet kaiken yhteistyön "vaikuttajien" kanssa vuosi pari sitten, koska niiden somettaminen ei myyntiä lisännyt.
Menisivät opiskelemaan ja oikeisiin töihin. Kuvitteliko nää oikeasti, että elämä vois olla kuin someilluusiota? Muut opiskelee ja raataa töissä ja nämä kuvaavat naamaansa ja takapuoltaan ja omaa elämäänsä someen. Ei suurinta osaa ihmisiä vaan kiinnosta noi. Monissa herättävät vastenmielisyyttä. Sitten nämä "vaikuttajat" vielä kuvittelevat, että niille halutaan maksaa rahaa siitä loputtomiin. Kuoleva alue tämä.
Mutta siis sä et näe mitään ongelmaa siinä, että Paola Suhonen on tehnyt yhteistyötä somevaikuttajoen kanssa, jotka ovat ajatelleet hyvää hyvyyttään tukevansa pientä suomalaista merkkiä ja tehneet yhteistyöt siksi ilmaiseksi ja nyt sitten Suhonen kertoo, ettei lainkaan arvosta näitä ihmisiä, joiden kanssa on tehnyt yhteistyötä?
Olen eri mutta en. En näe ongelmaa tämän suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kateus huokuu kyllä nyt... Mutta ihan oikeasti, niistä saaduista tuotteista maksetaan siis ihan tulovero, ei alv. Jos saat 100€ arvoisen tuotteen, se on sama kuin saisit 100€ palkkaa. Ainoa vaan ettei sillä rätillä osteta kaupasta ruokaa lapselle...
Itse teen sometyötä sivutyönä. Minulla on yritys ja laskutan työni siitä kautta. Tienaan noin 500-1000€/kk rahana josta maksan siis alvin (tosin alarajahuojennus tuo alvista takaisin osan tai kaikki jos vuositulot jää rajojen alle) sekä tuloverot. Sen lisäksi saan vaihtelevasti muutaman satasen verran tuotepalkkioita, joista myös maksan tuloveron. Sen lisäksi käyn ihan kokopäiväisesti päivätöissä tavallisena palkansaajana. Minulla on pieni, aktiivinen instatili jossa on noin 10 000 seuraajaa, ja laskutan yritykseni kautta noin 200€ +alv yhdestä yhteistyöstä. Pelkillä tuotepalkkioilla en suostu yhteistöitä tekemään, koska se on pelkkää persnettoa.
Mutta miksi tällainen sivutyö/työ aiheuttaa niin kovasti pahaa verta täällä? Ihan yhtälailla kartutan omalta osaltani yhteistä veropottia, ja sivutuloni tulee yhteistyöyritysten mainoskampanjabudjeteista. Miksi se on niin kauheaa?
Siksi, että kaikki nuo "yhteistyöt" voi olla pelkkää valhetta. Eli käytät tuotetta ja kerrot siitä mielipiteen ja mainostat tuotetta ja saat siitä palkan. Voitko ikinä rehellisesti sanoa, että tuote oli ihan sysipaska? Tätä kuraa en ottaisi vastaan edes ilmaiseksi? Et. Sinun pitää vain maireasti mainostaa.
Tämä on se mikä somessa mättää. Se epärehellisyys ja pinnallisuus. Vihaan sitä ja arvostan Paolaa nyt aivan vallattoman paljon kun hän rohkeasti puhuu tästä ääneen.
En tietenkään voi haukkua tuotetta josta teen mainoksen, mutta tietysti valitsen itse ne tuotteet joista mainoksia teen. Miksi ihmeessä haluaisin mainostaa tuotetta jonka koen sysipaskaksi?? Siinähän menettäisin hyvin nopeasti seuraajieni luottamuksen, ja se taas johtaisi tilin suosion laskuun. En minä sitä halua, joten en ikinä ottaisi mainostettavaksi tuotetta jonka takana en voi 100% olla.
Eli tiedät aina tuotteen olevan hyvä jo ennen kuin olet sitä kokeillut?
Tästä koko tapauksesta tulee sellainen kuva, että influenserit eivät oikeasti tykänneet Paolan vaatteista, mutta pitkin hampain suostuivat yhteistyöhön hyvää hyvyyttään ja tukeakseen pientä suomalaista yritystä. Tämä mättää. Valheita valheiden perään. En usko yhteenkään vaikuttajaan. Voisin uskoa, jos olisivat rehellisiä. Kertoisivat kerrankin, että "tätä voidetta testasin ja se oli turha, tämän mekon sain yhteistyöllä, mutta puristaa rinnoista, eikä istu kunnolla". Hallelujaa, sellaista sometyyppiä rakastaisin joka ihan oikeasti tuntisi ja eläisi elämää, eikä esittelisi vain pelkkää kiiltokuvaa ja namnamihattaraa. Ja en todellakaan tarkoita, että aina pitäisi haukkua myöskään, mutta olisi rehellinen.
Sitä Paola merkitsee minulle. Rehellisyyttä ja suoraselkäisyyttä.
Mainostavat yleensä ihan mitä vaan sössöä. Halveksin koko alaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paola on ihan yhtä suuri influensseri kuin kuka tahansa noista, jotka älähtivät. Ellei jopa enemmän. Eikä hän todennäköisesti kerjää kaikilta muilta firmoilta ilmaiseksi kankaitaan, koneitaan, vuokraansa ja mainostilaansa sillä selityksellä, että muut sitten saavat ilmaista mainosta, jos hän kertoo käyttävänsä niiden kankaita tai vuokratilaa.Täh, että siis Paola pyörittäisi yritystään pelkästään kerjäämillään materiaaleilla ja työvoimalla? Taidat olla sekaisin koko ihminen.
Aivan, sinusta se olisi aivan käsittämätöntä ja sitä nämä vaikuttajat juuri tekevät.
Käyttävät jotain tuotetta ja haluavat sen ilmaiseksi tai, että siitä maksetaan jopa heille sillä verukkeella, että alkuperäinen tekijä saa mainosta siitä. Paola voisi sanoa, että Finlaysonin kuuluisi antaa hänelle ilmaiseksi kankaita tai ehkä jopa maksaa hänelle siitä. Hän sitten laittaa Ivana Helsingin instatilille maininnan yhteistyöstä ja kuvan kankaasta. Nyt sitten Paola ihmettelisi, että miksi Finlayson ei pidä tästä kuviosta ja kritisoi tätä ”kulttuuria”.
Tämä on siis vertauskuva.
Kaikki pakkotuputukseen tai puolitäysinväkisintyrkytykseen vähänkään viittaava mainostus on etovaa.
Kuka/mikä taho näitä rivisomesopuliklooneja rättirihkamakerjäyspyllistelyineen on pyytänyt/tilannut?