Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rukoiletteko?

Vierailija
10.09.2015 |

En ole minkään sortin uskonlahkoon kuuluva, kristin uskossa olen. Mutta lähiaikoina on tapahtunut paljon ikäviä asioita, joita en pysty purkamaan muutakuin rukouksin, että voisin kuvitella huomisen päivän olevan hyvä. Elän hektistä pikkulapsiaikaa.Kuvittelen että rukoukset auttaa. Vai onko sitä jo sekoamispisteessä..

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen melkein joka ilta. Hyvä päätös päivälle. Nöyränä huokaan ylöspäin huolet ja kiitokset ja Jumala ei ole pettänyt minua tai muitakaan. Rukoilen myös läheisten lisäksi monien tuttujen tai vaikka ihan satunnaisesti tapaamieni ihmisten puolesta. Jumala rakastaa kaikkia. On myös tutkittu, että rukoilu rentouttaa. 

Vierailija
2/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rukoile koskaan, mutta ymmärrän kyllä ihmisiä, jotka niin tekevät. Onhan se jonkinlaista meditaatiota ja asioiden jäsentelyä päässä. Ja keskustelua, ainakin itsensä jos ei muun kanssa. Yleensä itselleenkin avautuminen auttaa ja helpotta oloa. Mutta ei ole minun juttuni. Lapsena kyllä rukoilin ja nuoruudessani, mutta siitä on jo vuosikymmeniä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilen paljon sekin on avun kutsumista henkivoimilta, muuten en rukoile

Vierailija
4/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen rukoilun loukkauksena Kaikkivaltiasta kohtaan. Hän tietää jo kaiken ja on kaiken säätänyt miten haluaa, eikä tarvitse meidän kiitoksiamme tai anomuksiamme.

Vierailija
5/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä

Vierailija
6/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiroilen minäkin joskus, kun lapset ei ole kuulemassa;) Ja myönnän että sekin välillä auttaa!;) AP.

Vierailija
7/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen, mutta mua hävettää se. En meinaan muista muita rukouksia kuin sen mikä alkaa: minä lapsi pienoinen. Jotenkin noloa rukoilla lapsena opitulla rukouksella.

Jatkan tuon jälkeen aina rukoilua. Kiitän ensin asioista, päivän tapahtumista, sitten pyydän anteeksi esim. Jos olen ollut kiukkuinen ja lopussa pyydän esim. Että lapseni olisivat onnellisia jne.

Enkä usko, että edes mieheni tietää mun olevan näin uskovainen.

Vierailija
8/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on ihana iltarukous, joka sanotaan lasten kanssa: Taivaallinen isä, kiitos tästä päivästä, leikeistä ja leluista, kavereista ja kodista. Kiitos kaikesta hyvästä, mitä minulla on. Siunaa ja varjele huominen päivä.aamen AP

Vierailija
9/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen päivittäin ruoka- ja iltarukouksen. Myös satunnaisesti silloin tällöin bussissa, harrastuksissa ja työpaikalla.

Vierailija
10/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta kunnioitan toisten rukoilua. Mikä ketäkin auttaa :) T. ateisti

Vierailija
11/23 |
10.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:57"]

En, mutta kunnioitan toisten rukoilua. Mikä ketäkin auttaa :) T. ateisti

[/quote]

Hienosti sanottu!

Minä rukoilen, aina illalla ja joskus muulloinkin.

Vierailija
12/23 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.09.2015 klo 22:55"]

Tässä on ihana iltarukous, joka sanotaan lasten kanssa: Taivaallinen isä, kiitos tästä päivästä, leikeistä ja leluista, kavereista ja kodista. Kiitos kaikesta hyvästä, mitä minulla on. Siunaa ja varjele huominen päivä.aamen AP

[/quote]

Entä jos päivä on ollut suoraan sanottuna p*ska? Jos Jumalaa pitää kiitää hyvästä päivästä, saako häntä syyttää huonosta päivästä?

Vierailija
13/23 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en usko moiseen hölynpölyyn.

Vierailija
14/23 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen paljon, joskus kun asiat järjestyy, en oikein voi edes uskoa sitä. Ota riski ja rukoile:)

Vierailija
15/23 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvakseltaan rukoilen. Se mietityttää miten minulla voi olla sellainen Jumala, joka antoi Raakelia muka 7 v odottaneelle miehelle lukuisia orjattaria. Osaako tätä kukaan selittää uskottavasti?

Vierailija
16/23 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rukoile enkä lähettele joulupukille kirjeitä..

Vierailija
17/23 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole rukoillut vuosiin. Nuoren perheenjäsenen kuoleminen syöpään ja hänen pitkät sairastelujaksonsa ovat osaltaan muuttaneet elämänkatsomustani. Apua ylhäältä ei tule. En tuomitse ketään rukoilevaa ja ymmärrän tuon prosessin. Elämä on vain tehnyt minusta realistin.

Vierailija
18/23 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen asiasta jossakin määrin huonoa omatuntoa, sillä rukoilen lähinnä vain silloin kun minulla menee huonosti ja asiat ovat solmussa. Kun asiat menevät taas hyvin, niin rukoilu unohtuu kokonaan. Uskovainen en ole ja olen vain tapakristitty, jonka lähipiirissä ei ole uskovaisia ihmisiä ollenkaan. En ole myöskään ikinä keskustellut tästä aiheesta kenenkään kanssa vaan se on vain ja ainoastaan minun oma juttuni.

Vierailija
19/23 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen palvoja, saatanan palvoja

Vierailija
20/23 |
11.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni suomalainen rukoilee, vaikka ei kokisi itseään "uskovaiseksi". Rukoilu on varmaan huomattavasti yleisempää kuin moni tajuakaan. Se on vain jotain niin intiimiä, ettei siitä puhuta kenellekään. Itse uskon rukoilun hyötyyn vahvasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi