Kutinaa päässä ja selässä
Kamala kutina, kuivaa...
Mikä auttaa? Apua.
Mikä shamppoo toimisi?
Kommentit (4)
Ensin kuorit noilla aineilla päänahan. Sitten kaikista kosteuttavinta shampoota ja hoitsikkaa päähän ja lopuksi laitat vielä päänahkaan jätettävä System 4 Climbazole Scalp Tonic T.
Pitäisi auttaa. Ja rasvaa sun selkää.
Kuvailet minulle tuttua oloa pari vuotta sitten. Piti nukkua haarukka yöpöydällä, kun selkää kutitti niin stanasti. Ja päätä. Ja niskaa. Ei kutita enää.
Ratkaisu: gluteeniton ruokavalio. Vaikka et uskoisikaan, kannattaa kokeilla pari kuukautta. Kyllä siinä ajassa selviää, onko sinun kohdallais kyse gluteeniyliherkkyydestä. Minun oli.
Gluteenittomuus on nykyään helppoa, kun on monenlaisia gluteenittomia leipiä ja myös kahvileipiä. Pakastekaapeista kannattaa etsiä Semperin tuotteita, tai sitten ruotsalaista merkkiä Fria. Suomalainen Moilaset-leipomo tekee myös glut.tuotteita. Samoin sellainen kuin Vuohelan herkku. En mainosta, informoin vain.
Hyllyjen leipähyllyjen ja pakastekaappien reunoissa on selvä merkintä Glu tai jtk sinnepäin merkiksi gluteenittomasta tuotteesta.
Puuroa voi keittää riisistä, hirssistä, tattarista, kvinoasta ja myös kaurasta ( maks. 50 g/pv). Nuo edellä mainitsemani luontaisesti gluteenittomat viljat kannattaa ennen keittämistä huuhdella kattilassa muutamaan kertaan, tulee raikkaampaa, kun pölyt pestään pois. Myös keittoaikaa kannattaa varata enemmän. Minä keitän aina paketillisen kerralaan ja laitan kerta-annoksiin pakastimeen.
Suosittelen kokeilemaan!
Onko kukaan muu saanut apua gluteenittomuudesta?
Tervasampoo.