Kuuluuko treffeillä miehen tarjota ja ostaa naiselle lahjoja?
Vai kannatatteko tasa-arvoisempaa mallia, jossa molemmat maksavat itse tai molemmat tarjoavat toisilleen vuorotellen.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kasvanut ulkomailla ja tottunut siihen, että mies maksaa treffeillä ravintola- ym. laskut. Ei se sitä tasa-arvoa mitenkään vähennä.
missä kasvoit?
Joku kiva kaulakoru ja pullo kuohuvaa. Siitä sitten taksilla syömään hienoon ravintolaan. Ensitreffeille käy tällainen.
Mitä ihmeen lahjoja? Onko mies joulupukki? :D
Mielestäni ravintolassa molemmat maksavat omansa. Poikkeuksena ehkä jos toinen kutsuu ja vie johonkin kalliiseen paikkaan, sitten hän voisi myös maksaakin.
Muualla kuin Suomessa mies haluaa antaa hyvän vaikutelman itsestään ja miehelle on kunnia asia osoittaa kyvykkyyttä.
Se tarkoittaa huomionosoituksia, mutta ei tarvita kalliita lahjoja, vaan että mies ottaa naisen huomioon. Jos haluaa antaa lahjan niin Euroopassa, Americas ja Aasiassa on esim kukka / kukkia, tai jos nainen näkee kaupassa jotakin mistä pitää (ei välttämättä kallista) niin mies automaattisesti tarjoutuu ostamaan sen naiselle.
Naiset tarkkailevat tätä miehen halukkuutta tehdä naisen elämästä hiukan helpompaa ja mukavampaa ja se luonnollisesti herättää vastakaikua naisessa, se on ihan luonnolaki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En lähde treffeille jos mies ei tarjoa, koska kuuluu herrasmiehen tapoihin.
Ei enää eletä perinteisten sukupuoliroolien aikaa.
Kelpuutan miehekseni ainoastaan herrasmiehen enkä käytöstavatonta pikkukakaraa.
Terveisiä vain suomalaisille miehille jotka ovat vain ottamassa vaan ette antamassa niin ihan turha itkeä kun naiset eivät viihdy seurassa.
Jos ei ole sydäntä, halua olla vastavuoroinen eikä sielua jakaa, niin jää yksin ihan omasta syystä.
Nainen tarjoaa miehelle/toiselle naiselle. Sitten kukkia ja joku lahja miehelle.
Voi elämä näitäkin kommentteja, mitä pikkuprinsessoja täällä on? Ahdistaisi jos mies toisi jotain lahjoja ja todellakin maksan omat ruokani ja juomani.
Tietysti kumpikin maksaa omansa. Ja lahjojenosto molemminpuolista tai ei ollenkaan. Ei saa tunkea raha-asioita ihmissuhteisiin, eivät kuulu sinne
Yhden ainoan kerran olen treffeillä käynyt niin mies solvasi minua ja molemmat maksoivat omansa. En lähde enää treffeille tässä maassa enkä tapaile suomalaisia, kun tavat ovat niin erilaisia mihin olen tottunut.
Vierailija kirjoitti:
Muualla kuin Suomessa mies haluaa antaa hyvän vaikutelman itsestään ja miehelle on kunnia asia osoittaa kyvykkyyttä.
Se tarkoittaa huomionosoituksia, mutta ei tarvita kalliita lahjoja, vaan että mies ottaa naisen huomioon. Jos haluaa antaa lahjan niin Euroopassa, Americas ja Aasiassa on esim kukka / kukkia, tai jos nainen näkee kaupassa jotakin mistä pitää (ei välttämättä kallista) niin mies automaattisesti tarjoutuu ostamaan sen naiselle.
Naiset tarkkailevat tätä miehen halukkuutta tehdä naisen elämästä hiukan helpompaa ja mukavampaa ja se luonnollisesti herättää vastakaikua naisessa, se on ihan luonnolaki.
Suomessa miehet ei ole mitään sirkus marakatteja jotka yrittää tempuillaan viihdyttää ja saada huomiota. Pohjoismaiseen kulttuuriin kuuluu kohdata toiset aitoina ihmisinä. Tasavertaisina ja ilman mitään kommervenkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Voi elämä näitäkin kommentteja, mitä pikkuprinsessoja täällä on? Ahdistaisi jos mies toisi jotain lahjoja ja todellakin maksan omat ruokani ja juomani.
Mutta miksi? Vaikutat todella raavaalta ja miehiseltä. Varmaan kositkin miestä.
Miksi nainen kiinnostuisi miehestä jolla ei ole varaa maksaa edes kahveja tai ateriaa, tai halua hakea naista autolla (jos ollaan matkan päässä), niin jää b-luokan mies ilman naista ihan omasta syystä.
Ei kukaan lähde suhteeseen tai pariudu vain omaa etua ajavan miehen kanssa.
Ei ole tulevaisuuden pesä eikä pesue turvassa.
Aivan abc asia.
Lahja kuuluu enemmän parisuhteeseen. Juoma ei pakollinen, vapaaehtoinen, miehen harkinnassa oleva.
Omasta mielestä ensitreffeillä miehen kuuluu tarjota. Lahjojen jakaminen kuuluu sitten johonkin jo vakaampaan suhteeseen.
mies54v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa miehet ei ole mitään sirkus marakatteja jotka yrittää tempuillaan viihdyttää ja saada huomiota. Pohjoismaiseen kulttuuriin kuuluu kohdata toiset aitoina ihmisinä. Tasavertaisina ja ilman mitään kommervenkkejä.
Ei ne ole mitään sirkustemppuja vaan käytöstapoja ja mies haluaa huolehtia naisestaan. En tajua miehiä joita ei kiinnosta kohdella naista hyvin ja arvostaen.
Miksi ihmeessä miehen täytyisi aina maksaa? Miten se on herrasmiehen mitta? En tajua. En tarvitse muutenkaan mitään elättäjää itselleni, joten en koskaan haluaisi jonkun tarjoavan minulle aina kaiken. Herrasmiesmäisyys mitataan mielestäni muilla kriteereillä kuin se, kustantaako joku minulle asiat x, y ja z.
Vierailija kirjoitti:
Omasta mielestä ensitreffeillä miehen kuuluu tarjota. Lahjojen jakaminen kuuluu sitten johonkin jo vakaampaan suhteeseen.
mies54v
Miksi miehen kuuluu tarjota ensitreffeillä?
Nainen52
"Ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa"