hei kerrostalon asukas, suhtautumisesi naapurisi yösuihkutteluun?
Jos naapurisi käy esim. yöllä noin klo 1 suihkussa, niin haittaisko sua?
Minä ymmärrän, että naapurini, joka on yksinhuoltaja, jolla on kolme alaikäistä lasta, ja yölläkin kuulen joskus veden laskua eli naapurissa ollaan suihkussa keskellä yötä, mutta ei se mua haittaa, mutta naapurin naapuria kuulema nyt haittaa. Kaikenlaisia kyttääjiä sitä onkin.
Kommentit (50)
Meille ei äänet kuulu joten ei häiritse. Naapurini kysyi kuuluiko hänen pesukoneen ääni meille kun oli pessyt pyykkiä klo 23 jälkeen. Ei häirinnyt koska sekään ei kuulunut meille.
Ei haittaa yhtään. Ei kuulu suihkuttelun ääni mihinkään muualle kuin kylpyhuoneeseen, eli esim. makkarissa ei häiritse. Ja vaikka häiritsisikin, olisi ongelma minun puolellani eikä sen suihkuttelijan.
Minun naapurini suihkussakäynnit ei ainakaan kuulu muualle asuntoon kuin heikosti kylpyhuoneeseen, koska sen seinän takana on myös ilmeisesti kylpyhuone. Eikä haittaa. Suihkussa on kyllä oikeus käydä.
Ei mitään haittaa, kerrostalossa kun ollaan ,on ääniä.
Juuri niin, kantapääkävelijät ja basson jumputtajat.
Miten semmoinen voi jotain haitata? Ei siitä niin isoa ääntä lähde että siihen heräisi. Ja jos on niin herkkä että herää niin kannattaa ottaa unilääkettä.
Ollos huoleton, poikas valvoo yöt ja ahkeroi. On tonneja takana ja rautaa alla.
Ei ole kiva tulla 10-16 tunnin työpäivän jälkeen yöllä kotiin ja pitäisi mennä hikisenä nukkumaan. Elämä on.
Meille ei ainakaan kuulu naapurin suihku kuin kylppäriin, ja sinnekin heikosti. Aika vähän kuuluu ääniä muutenkaan. Aiemmasta naapurista oli meluhaittaa, mutta se olikin hullu :(
Koska olen kunnon kansalainen ja vetelen sikeitä siihen aikaan ei asia haittaa minua eikä muita tasapainoisia henkilöitä tipan vertaa, eli hyviä suihkutteluja vaan! :)
Kuuluu normaalin elämisen ääniin. Minua ei haittaa eikä naapurien maholliset haittaamisetkaan liikuta.
Kyllähän yöllä saa käydä suihkussa, jos se on välttämätöntä. Samoin wc:ssä tai pestä vauvan, jos se on tarpeen. Siitä löytyy mustaa valkoisella. Tietysti turhaa melua pitää välttää.
"Meille ei äänet kuulu joten ei häiritse. Naapurini kysyi kuuluiko hänen pesukoneen ääni meille kun oli pessyt pyykkiä klo 23 jälkeen. Ei häirinnyt koska sekään ei kuulunut meille."
Pesukoneen ääni ei kuulu, mutta sitäkin selvemmin kuuluu pesukoneen linkous eli ei ole suositeltavaa pestä pyykkiä hiljaisuuden aikana.
Mua ei ärsytä mikään muu ääni, kun basson jumputus. Edellisessä kämpässä naapuri vaihtui tiuhaan (=sai häädön) ja viimeinen olikin sitten From Hell. Soitti jotain hiton sähköbassoa nupit kaakossa. Ja melkeinpä sitä yhtä ja samaa biisiä päivästä ja yöstä toiseen ja tunnista toiseen.
Lopulta tuo meni sitten siihen, että tuo pälli aloitti soittamisen kello kymmenen (=hiljaisuus alkoi juuri silloin) ja soitti esim. kahteen asti. Ei auttanut poliisille soitot, ei ovikellon rimputus, ei mikään. Joskus soitto alkoi "jo" seiskalta ja jatkui sinne kolmeen asti.
Ja möly kuului myös naapuri talon pihalle ja sisälle asti. Kesä kun oli ja kaikki räppänät ja parvekkeen ovet auki.
Sinä kesänä ei hirveämmin tullutkaan yöllä nukuttua... Ja sitten sain lopulta tarpeekseni ja muutin muualle.
Mulle ei edes kuulu naapureiden suihkussa käynti. Sen sijaan yläkerran asukkaan keittiöhanan käyttäminen kuuluu selkeästi. Yksiössä asuvalle se on joskus yöllä/nukkumaan mennessä häiritsevää, mutta eipä tulisi mieleenkään valittaa. Saattaahan omatkin lorottelut kuulua muille. Se on osa kerrostaloelämää.
Käykää ihmeessä suihkussa, mikäli yölläkin tarve vaatii. Olen lukenut, ettei sitä voi taloyhtiön säännötkään kieltää. Eihän sitä suihkua tarvitse yöaikaan ihan täysillä pitää. Juhlijalle sanoisin, että älä sammu suihkun alle. Mikäli olet tosi änkyrässä, niin jätä suihkussa käynti aamuun. Tulee halvemmaksi ;D
Minäkin ymmärrän aloittajaa, ja käynkin suihkussa joskus yöaikaankin, ihan vaan sen takia, että olen sen tarpeessa. Intiimiosastoni käyn pesemässä ennen ja etenkin jälkeen aktin, ja ihan suihkuttelen koko vartalon rakastelun jälkeenkin. Ja vähät välitän naapureista, kuulkootpa tai eivät mun suihkuttelun ääniä keskellä yötä. Nukkukoot pölvästit, eikä tarvitse olla kuulolla, että missä suihku suhisee.
Mää en oo 23-vuoden aikana ikinä kuullut naapurin käyvän suihkussa edes päivällä, aika likaista sakkia.
Jos ei kestä elämisen ääniä, on hyvä ja muuttaa pois kerrostalosta/rivitalosta.
Kyllä maalla on mukavaa! :)
Täällä on seinät kuin paperia ja jopa wc-paperin riuhtaisu telineestä kuuluu. Mutta ei häiritse suihkunkaan ääni. Eihän se ole kuin tasaista kohinaa. Ihan hyvin pystyn nukahtamaan jos kuulen että naapuri menikin näköjään suihkuun vielä. Ainut ääni mikä tässä talossa ärsyttää on KANTAKÄVELIJÄT ja ikkunoista pihalta kuuluva lasten rääkynä. Kantapääkävelijät on pahin. Kerrostalon rakenteet vielä kun vahvistavat sitä töminää, niin se kantautuu tuolta kerrosta alempaakin minun kämppääni kuin bassokaijuttimen äänenä. Hirveää "TUM-TUM-TUM.."
N26