Paras tapa päästä ylimääräisestä rojusta eroon?
Meille on kerääntynyt kamalasti kaikkea tarpeetonta tavaraa, joka vie kaiken kaappi- ja varastotilan. Leluja, joilla lapset ei enää leiki, pieneksi jääneitä lasten vaatteita ja kenkiä. Myös naisten vaatteita mulla on ihan liikaa, kun niille ei ole tilaa. Osa on jopa häkkivarastossa matkalaukuissa. Kenkiä paljon, osaa en ole edes koskaan käyttänyt.
Ahdistaa tää tavaran määrä. En jaksa edes siivota, kun lamaannun tavaran määrästä.
Kertokaa paras tapa päästä tavarasta eroon. Kirppispöytää en jaksa vaivautua ottamaan. Mulla oli kerran, mutta tuotto oli tosi pieni vaivaan verrattuna, vaikka myin hyväkuntoista tavaraa ja vaatetta max. 2€/kpl.
Lähinnä mietin kannattaako netissä myyminen. Hyvä puoli on että voi myydä vähän kerrallaan, sitä mukaa kun ehtii lajitella. Mutta esim. naisten vaatteet ei varmaan mene kaupaksi? Ja lasten vaatepakettienkin kokoomisessa ja kuvaamisessa menee oma aikansa.
Vai lahjoitanko vaan kaiken kuka nyt vaan suostuu vastaanottamaan?
Mua kiinnostaa tässä nyt teidän kokemukset rahallisen hyödyn ja vaivan suhteesta. Että kannattaako "tavallista" ei arvokasta tavaraa myydä vai lahjoittaa?
Kommentit (4)
En saa sossusta mitään, koska mulla on omistusasunto. Ja aloitukseen unohdin laittaa että ehjää ja hyvää tavaraa en periaatteestakaan halua heittää roskiin.
Ap
Oman paikkakunnan Facebook-kirppari on ainakin täällä tosi hyvä paikka myydä suht edullista hyväkuntoista käyttötavaraa. Olen saanut kämppääni tosi paljon tyhjennettyämm sen ansiosta. Välillä kyllä ärsyttää varailijat jotka ei sitten haekaan tavaroita, mutta muuten tosi toimiva systeemi.
Helpointa on viedä kierrätyskeskukseen. Netissä myyminen on vaivalloista sumplimisineen ja postitteluineen, itse en ainakaan jaksaisi alkaa myymään mitään mistä voi pyytää alle parisataa euroa.
Hommaa häätö, niin isännöintifirma hoitaa kaiken kaatopaikalle. Sossusta saa 250 € maksusitoumuksen Konttiin, jos et omista muuta kuin päälläsi olevat vaatteet.