Jos ruokitte pihalla niin sillille ei saa antaa maitoa
Siilille ei saa tarjota maitoa, sillä siilit ovat laktoosi-intolerantikkoja ja saavat maidosta ripulin ja vatsakipuja. Ripuli johtaa pikkuhiljaa siilin kunnon heikkenemiseen, mikä ei varmasti ole kenenkään siilinystävän tavoite. Maidon sijaan matala ja tukeva vesiastia on hyvä laittaa tarjolle
Kommentit (21)
Eipä mun pihalla sillit käy syömässä. Nehän on enempi niitä meressä eläviä otuksia
Sillille maitoa? Kuka ihme edes sillejä ruokkii? Saati maidolla? Kaataa maitoa jossain rannalle mereen?
Siilille voi antaa kissalle tarkoitettua märkä- ja kuivamuonaa, sekä maustamatonta kanaa ja jauhelihaa. Tarjotun ruoan pitää olla sokeritonta, viljatonta ja kalatonta. Liota kuivamuonaa vedessä, aina ennen tarjoilua. Siilien hampaat eivät sovellu kovan ruoan jauhamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Siilille voi antaa kissalle tarkoitettua märkä- ja kuivamuonaa, sekä maustamatonta kanaa ja jauhelihaa. Tarjotun ruoan pitää olla sokeritonta, viljatonta ja kalatonta. Liota kuivamuonaa vedessä, aina ennen tarjoilua. Siilien hampaat eivät sovellu kovan ruoan jauhamiseen.
Hyvä.
Saan lynkkaukswn, mutta miksi siilejä pitää ruokkia?
Vierailija kirjoitti:
Eipä mun pihalla sillit käy syömässä. Nehän on enempi niitä meressä eläviä otuksia
Siksi merivesi on suolaista, kun sillit ui siellä.
Ei kannata siilejä syöttää, samalla syöttää rottia
Olen tajonnut maitoa pihani siileille jo vuosikymmeniä joten en ukso että noissa jutuissa on perää.
Olen heitellyt siilille juustoa. Ne löytävät jokaisen juustonpalan, vaikka heittää vuorenkilpien sekaan.
Yks vuosi siili synnytti ja pito poikasiaan aivan pihakeinumme vieressä. Keinu oli siis käytössä. Nykyään ei ole moneen vuoteen ollut siilejä.
Tampereella
Vierailija kirjoitti:
Nyt ei puhuttu siileistä, vaan silleistä.
Sillit eivät liiku pihoilla, vaan ne joko loiskivat merissä, tai lepäävät lasipurkissa jääkaapissa.
Onko tähän ketjuun kokoontunut kirjoitustaidottomien ryhmä?
Yksi koko ajan sekoittaen kunnes seos on tasaista.
1970-luvulla laitettu maitoa, vettä, kermaa, kotiruokia, kalaa, lihaa puutarhan pihalle eli oli kaikkea muutakin koko he-vi-osasto.
Eihän siilin ole pakko syödä. Aina se luonnossa valkkaa.
Moderaation tekoälyavustajan pitäisi estää kaikki viestit, joissa on kirjoitusvirheitä.
Siili syö mielellään loukkuun jääneitä hiiriä.
Silli syö pieniä kaloja ja sellasta mut ei ole pihalla näkynyt
Siilit ovat jo menneet talvihorrokseen, joten ei hätää tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Moderaation tekoälyavustajan pitäisi estää kaikki viestit, joissa on kirjoitusvirheitä.
Sitten ei olisi sinunkaan viestiäsi julkaistu.
Älä puhu paskaa, laulussakin sanotaan että kulkevat maitotonkka kaulassa.