Istuin tänään bussissa nuorten edessä. Puheeseen sujautettiin usein sana "legit". Mitä ihmettä se tarkoittaa?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin olisi selvinnyt sekunnissa, kirjoittamalla Googleen "legit".
https://www.google.com/search?q=legit&oq=legit&aqs=chrome..69i57j0i512j…
Miksi näitä Google-jankkaajia osuu joka ketjuun? Saahan sitä ihminen kysyä. Vai veikö ap paikkasi palstajonossa?
Ap, aikuisen kuuluukin tuntea itsensä muumioksi nuorisoa kuunnellessa, luonnollinen kehityskaari.
Mulla meni pitkään tajuta miksi mun teini kommentoi kaikkea aina sus.
Ei hän hyssytellytkään olemaan hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Se tarkoittaa, että pian niidii lyödä jotakuta.
Tai eka juottaa känniin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla meni pitkään tajuta miksi mun teini kommentoi kaikkea aina sus.
Ei hän hyssytellytkään olemaan hiljaa.
Sus siunakkoon.
Leg = Jalka. It = Se. Legitiimi = Jalkatiimi. Tai laillinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhennys sanasta "legitimate". Teinislangissa takoittaa "tosiaan", "todella". En kuitenkaan usko etta osaavat lausua sen oikein jos sina kuulit sen "legit".
Kerrotko, miten legit kuuluu oikeaoppisesti lausua?
Suomalaisittain juurikin legit, engl. legzit.
"Seems legit" on ironinen ilmaus joka tarkoittaa sitä ettei jokin asia ole sitä mitä väittää olevansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhennys sanasta "legitimate". Teinislangissa takoittaa "tosiaan", "todella". En kuitenkaan usko etta osaavat lausua sen oikein jos sina kuulit sen "legit".
Suomalaisittain juurikin legit, engl. legzit.
Reps :D:D
Vierailija kirjoitti:
Sä olet varmaan se joka ei vahingossakaan sano skype?
Vierailija kirjoitti:
legit
a shortened form of the word "legitimate". however, this term is nowhere near the real meaning of "legitimate", since it is commonly used to describe things as cool or extremely awesome.
Luuleeko joku, että teinit lukee englanninkielisestä sanakirjasta merkityksiä, kun käyttävät slangisanoja? Idea slangisanoilla juuri on, ettei vanhempi polvi hiffaa tai löydä merkitystä sanakirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämäkin olisi selvinnyt sekunnissa, kirjoittamalla Googleen "legit".
https://www.google.com/search?q=legit&oq=legit&aqs=chrome..69i57j0i512j…
Miksi näitä Google-jankkaajia osuu joka ketjuun? Saahan sitä ihminen kysyä. Vai veikö ap paikkasi palstajonossa?
Saa kysyä, mutta tuntuu typerältä, että joku kysyy asiaa palstalta, vaikka saisi vastauksen huomattavasti nopeammin ja varmemmin googlaamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele netissa kuinka se aannetaan, suomen kielessa ei ole sellaisia kirjaimia etta voisin se kirjoitettuna opettaa. Se on legitimate sanan alkuosa.
Kaikki pitaa aina tarjottimella tuoda. Mika teita vaivaa etta ette osaa itse mitaan tietoa etsia? Kymmenvuotias lapsenlapseni osaa enemman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä olet varmaan se joka ei vahingossakaan sano skype?
#jonneteitiedä, mikä on skype.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuntele netissa kuinka se aannetaan, suomen kielessa ei ole sellaisia kirjaimia etta voisin se kirjoitettuna opettaa. Se on legitimate sanan alkuosa.
Kaikki pitaa aina tarjottimella tuoda. Mika teita vaivaa etta ette osaa itse mitaan tietoa etsia? Kymmenvuotias lapsenlapseni osaa enemman.
No, minun 3-vuotias lapseni tietää, että asumme Suomessa. Siksi myös lausumme sanat pääosin niin kuin ne kirjoitetaan. Plus: legitimate lausutaan muutenkin aika lailla legitimeit. Englantia kun voi lausua HYVIN monella tavalla. Ihan natiivitkin lausuvat sitä todella monella tapaa. Kysy vaikka siltä 10v lapsenlapseltasi. Hän on selkeästi fiksumpi kuin isoäitinsä.