Tuleekohan itsemurhat yleistymään?
Suomessa löytyy moni joka tekee parhaansa pärjätäjseen, nyt sekään ei riitä kun tuloja leikataan ja elinkustannukset nousee. Kuinkakohan moni ahdistuu niin että tämä oli viimeinen niitti? Moniko vie perheensä samalla hautaan kun ei ole varaa elää?
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:14"]Olkaa nyt ensin vuosi asunnottomana. Katsotaan sen jälkeen vieläkö pakolaispolitiikka on aivan jees.
[/quote]
Ei ne rahat pakolaisille mene vaan suoraan Sipilän ja muiden ökyporvareiden taskuun.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:25"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 21:56"]Miksi yleistyisi? Tuissa ja etuuksi palataan 15-20 vuotta taaksepäin ja elämää oli silloinkin ja ihmiset oli onnellisia [/quote] HINNAT OLI SILLOIN PALJON MATALAMMALLA. 120 MARKALLA (20 E) SAI KÄYDÄ MONTA KERTAA RUOKAKAUPASSA HAKEMASSA ISOJA KASSILLISIA. NYT SILLÄ RAHALLA EI SAA MITÄÄN.
[/quote]
Paitsi että 20 euroa on noin vain noin satanen markoiksi muutettuna.
Milloin joku yrittää ampua esim. Soinia hengiltä? Pettänyt kaikkia jotka antoi hänelle äänensä.
Edelleen: äärimmäisen tasainen tulonjako ja tällaisia puhutaan.... lol!
Minun puolestani voitte tappaa itsenne, ei kiinnosta paskan vertaa. Kiittämättömät paskat.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 21:14"]
Suomessa löytyy moni joka tekee parhaansa pärjätäjseen, nyt sekään ei riitä kun tuloja leikataan ja elinkustannukset nousee. Kuinkakohan moni ahdistuu niin että tämä oli viimeinen niitti? Moniko vie perheensä samalla hautaan kun ei ole varaa elää?
[/quote]
Arvot on aika lailla vinksallaan sinulla ja peukuttajillasi. Säälin teitä. Ei ihme että Suomella menee näin huonosti kun teidänlaisia ahneita ihmisiä on suurin osa. Ihmisiä jotka kuppaa toisten tekemän työn tuloksen omiin taskuihinsa.
Tietää juuri että julkisen pellet täällä itkee lujiten.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:42"]
Milloin joku yrittää ampua esim. Soinia hengiltä? Pettänyt kaikkia jotka antoi hänelle äänensä.
[/quote]
Häpeä!!! Sipilä ja Stubb ovat syylliset.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 21:14"]
[/quote]
Arvot on aika lailla vinksallaan sinulla ja peukuttajillasi. Säälin teitä. Ei ihme että Suomella menee näin huonosti kun teidänlaisia ahneita ihmisiä on suurin osa. Ihmisiä jotka kuppaa toisten tekemän työn tuloksen omiin taskuihinsa.
[/quote] Arvot vinksallaan, kun rahat ei nytkään riitä ylimääräiseen. Ei ulkomaanmatkoja, ei lehtiä, ei maksukanavia, ei kampaamokäyntejä, ei hemmottelua kosmetologilla. 18e/kk harrastukseen. Vaatteet kirpparilta tai halpahallin aletuotteista. Näin työssäkäyvällä. Viikonloput ja pyhät töissä. Tästä vielä vähennetään. En ole itseäni tappamassa, mutta moniko valmiiksi masentunut näkee tämän viimeisenä niittinä? Ei tässä ole arvoista kyse, vaan siitä että ihmisiä ajetaan nurkkaan.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:50"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 21:14"]
[/quote]
[/quote] 1600e/kk käteen.. ja vähemmän jos työn takia (sairaita lapsia tuodaan hoitoon) sairastuu. Olen kyllä niin ahne kun haluaisin edes sen 1609e eikä vähemmän.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:00"]
Epätoivoiset teot varmasti lisääntyvät. Ei ihminen kestä mitä tahansa. Mut se mikä tulee olemaan iso ongelma on mielenterveyden menettäneet ihmiset. Näin kylmää ja tiukkaa aikaa ei oo aikoihin nähty. Kun aikuisten psyyke ei enää kestä, samalla menee lastenkin edellytykset selvitä. Ongelmat kumuloituu. Tähänkään mennessä ei ole ollut riittävästi voimavaroja tukea ja auttaa ihmisiä. ja nyt niitä kaikkein kovimmalla rasituksella olevia potkitaan urakalla päähän. Mistä määrärahat pelastaa edes heidän syrjäytyvät lapsensa??? Hallitus on ääliöitä täynnä- tämä on perusasia ja tulee maksamaan todella paljon. Särkynyttä, toivonsa menettänytttä ihmistä on vaikeaa, ellei mahdotonta korjata vaikka hän saisi kaiken avun. Kannattais ennen kaikkea panostaa kansan syviin, uurastaviin riveihin, että heillä olis toivoa. Nythän se vedetään vessasta alas.
[/quote]
Jos näiden säästöjen takia joku tappaa itsensä niin ei se säästöistä johdu vaan siitä että ihmisen arvot on jo ennestään päin peetä.
Ihan naurattaa kaltaisesesi itkijä. Nauraisit sinäkin.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:42"]
[/quote]
Häpeä!!! Sipilä ja Stubb ovat syylliset.
[/quote]
Lindström on sanonut nimenomaisesti ajavansa paikallista sopimista, palkamalennuksia ja pakkotyöstä kieltäytymisen sanktioita. Sehän tässä on TYÖMINISTERI, joka näistä leikkauksista vastaa muutenkin. Painija persut ja niiden äänestäjät vittuun, olette aiheuttaneet tän tilanteen. Demarit piti kaudellaan duunarien puolta.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 21:28"]Kun on lama, itsemurhat vähenee.
[/quote] Tämä lama lisää itsemurhia. Lapsilisät jne olivat ihan toista luokkaa silloin. Väitän että lapsiperheet ovat tämän laman kärsijöitä.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:58"]
Epätoivoiset teot varmasti lisääntyvät. Ei ihminen kestä mitä tahansa. Mut se mikä tulee olemaan iso ongelma on mielenterveyden menettäneet ihmiset. Näin kylmää ja tiukkaa aikaa ei oo aikoihin nähty. Kun aikuisten psyyke ei enää kestä, samalla menee lastenkin edellytykset selvitä. Ongelmat kumuloituu. Tähänkään mennessä ei ole ollut riittävästi voimavaroja tukea ja auttaa ihmisiä. ja nyt niitä kaikkein kovimmalla rasituksella olevia potkitaan urakalla päähän. Mistä määrärahat pelastaa edes heidän syrjäytyvät lapsensa??? Hallitus on ääliöitä täynnä- tämä on perusasia ja tulee maksamaan todella paljon. Särkynyttä, toivonsa menettänytttä ihmistä on vaikeaa, ellei mahdotonta korjata vaikka hän saisi kaiken avun. Kannattais ennen kaikkea panostaa kansan syviin, uurastaviin riveihin, että heillä olis toivoa. Nythän se vedetään vessasta alas.
[/quote]
Jos näiden säästöjen takia joku tappaa itsensä niin ei se säästöistä johdu vaan siitä että ihmisen arvot on jo ennestään päin peetä.
[/quote]
Ei naurata yhtään kun tajuaa että sunlaisiasi ihmisiä on. Et tunne mua, etkä selvästi asiaa mistä puhun. Mä tunnen. Olen itse kasvattanut hienosti pärjäävät lapseni pätkätöillä ja yksinhuoltajana. Ja pärjännyt hyvin niin. Mutta tiedän hyvin myös, kuinka hauras ihminen on, jos liikaa potkitaan päähän. Ei se mistään arvoista ole kiinni. Jos on noin kova sydän ja ylimielinen asenne kuin sulla, on varmasti vaikeaa ymmärtää sitä omaakaan sisintään. Varmasti pysyy paremmin pystyssä kun ei ole empatiakykyä ollenkaan. Joku vauriohan sulla on kun olet noin pilkallinen. Jos saisit siihen apua, tajuaisit kyllä mistä puhun. Ja kyllä, jos kykenisit olemaan hieman inhimillisempi, tajuaisit että samat inhimilliset asiat koskettaisivat myös sinua. ON todella surullista että maailmassa on noin kylmiä, epäempaattisia ihmisiä. Ihmettelen kovin, millaisia ne sun hienot arvot mahtavat olla.
Miten heikkoja te muut ihmiset olette? itse olen 42v enkä ole ikinä työelämään päässyt, en saanut ammattia ja aina olen elänyt köyhästi enkä ole itseäni tappanut.t.ammattivalittaja
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:58"]
[/quote]
[/quote]Valitettavasti maailmassa on paljon kaltaisiasi, jotka eivät osaa asettua toisen asemaan.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 09:24"]
Miten heikkoja te muut ihmiset olette? itse olen 42v enkä ole ikinä työelämään päässyt, en saanut ammattia ja aina olen elänyt köyhästi enkä ole itseäni tappanut.t.ammattivalittaja
[/quote]
Ihmiset ovat kovin erilaisia. Hienoa, että olet kuitenkin jaksanut elää, vaikka taidatkin olla ns "syrjäytynyt". Heikkoudesta täytyy kyllä sanoa, että se ei ole varsinaisesti heikkous niinkuin tässä kulttuurissa usein kuvitellaan. OIkeasti voi olla vahva ja rohkea vasta sitten, kun tietää olevansa myös heikko. SE taitaa olla myötätunnonkin edellytys. Ja lastenkasvatuksen. Jos vanhemmat ei hyväksy itsessään olevaa heikkoutta, lapsilla on aika kovat olot kasvaa. Luulen, et aika usein ihmiset kuvittelee olevansa jotain hienoa, kun eivät ole "heikkoja" vaikka tosiasiassa ovat ihan pihalla ja vaan suorittavat elämäänsä. Jos pysähtyisivät hetkeksi, tajuaisivat olevansa täynnä pelkoja ja sitä "heikkoutta".
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 22:09"]
70-luvulla oli huomattavasti niukemmat olot kuin mitä ihmisillä nykyään. Ihan kivaa oli silti.
Suomalaisen ratkaisu elämän vastoinkäymisiin on itsemurha. Maailma on suomalaiselle niin tavattoman epäoikeudenmukainen paikka.
[/quote]
Suomalainen on täysin systeemin orja eikä omasta tahdostaan. Täällä ei itsenäinen ihminen pärjää, joten on täysin ymmärrettävää, että yhteiskunnan oletetaan pitävän huolta. Maksetaanhan me sille puolet tuloistamme veroa, joudutaan nöyrinä alistumaan kaikenlaiseen kontrolliin ihan pikkuvauvasta vaariin. Olen asunut useammassa maassa eikä missään ihminen ole niin alistettu kuin Suomessa. Jos elämä täällä tuntuu epäreilulta, se ei ole mikään illuusio vaan aivan todellinen olotila.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 09:40"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2015 klo 09:24"]
[/quote]
Ihmiset ovat kovin erilaisia. Hienoa, että olet kuitenkin jaksanut elää, vaikka taidatkin olla ns "syrjäytynyt". Heikkoudesta täytyy kyllä sanoa, että se ei ole varsinaisesti heikkous niinkuin tässä kulttuurissa usein kuvitellaan. OIkeasti voi olla vahva ja rohkea vasta sitten, kun tietää olevansa myös heikko. SE taitaa olla myötätunnonkin edellytys. Ja lastenkasvatuksen. Jos vanhemmat ei hyväksy itsessään olevaa heikkoutta, lapsilla on aika kovat olot kasvaa. Luulen, et aika usein ihmiset kuvittelee olevansa jotain hienoa, kun eivät ole "heikkoja" vaikka tosiasiassa ovat ihan pihalla ja vaan suorittavat elämäänsä. Jos pysähtyisivät hetkeksi, tajuaisivat olevansa täynnä pelkoja ja sitä "heikkoutta".
[/quote]Niin olen syrjäytynyt kuitenkin haluan jo lapseni takia elää ja uskon että muutkin vaikka toisin uhoavat. Ei täällä kukaan nälkään kuole ja monilla on ollut vuosikymmenet asiat hyvin ja ovat tienanneet hyvin niin pienet vähennykset tuloihin ei voi haitata heitä. Pitää osata luopua hienoista taloista yms toiset elää koko elämänsä köyhästi mutta silti pärjäävät. Pitää osata nyt muidenkin luopua taloudellisesti.ap
[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 21:56"]Miksi yleistyisi? Tuissa ja etuuksi palataan 15-20 vuotta taaksepäin ja elämää oli silloinkin ja ihmiset oli onnellisia
[/quote]
HINNAT OLI SILLOIN PALJON MATALAMMALLA. 120 MARKALLA (20 E) SAI KÄYDÄ MONTA KERTAA RUOKAKAUPASSA HAKEMASSA ISOJA KASSILLISIA. NYT SILLÄ RAHALLA EI SAA MITÄÄN.