Onko jollain vielä muovimattoa lattiamateriaalina?
Asutko vuokralla vai omassa? Jos omassa niin mikä on syynä muovilattian pitoon jos teillä sellainen on? Onko helpompi lemmikkien kanssa?
Kommentit (68)
Meillä on tällainen modernimpi muovimatto eli vinyylilankku. Ihan koiran vuoksi otettiin, laminaatti on liukas ja parketti naarmuuntuu helpommin kuin tämä. Vaikuttanut oikein hyvältä tähän asti. Ja omassa talossa asutaan ja itse sai rakennusvaiheessa valita lattiamateriaalit.
Oisko 70-luvulta tää talo. Hyvä on lattia, ei valittamista. Ei ole tarvetta päivittää vain päivittämisen takia.
Muovimatto ihan ehdoton koiranpennun kanssa.
Kyllä niitä valitettavasti on edelleen. Olen katsellut tässä uutta asuntoa ja niihin törmää usein.
Minunkin mies, rakennus sellainen, haluaisi vaihtaa vessan klinkkerit muovimatoksi, olisi kuulemma paljon parempi kosteissa tiloissa.
On koska se nyt vaan on paras. On koira ja kakaroita. 2015 rakennettu okt ja kaikki paitsi märkätilat parkettikuvioista muovimattoa. en muuhun kyllä vaihda
Minulla! 50-luvulla rakennettu talo ja alkuperäinen matto yhä edelleen.
Jep. Deittasin yhtä miestä. Hänen asunnossaan oli sininen muovimatto. Siis koko asunnossa. Asunto n. 42 m², yksiö-kaksio. En pystynyt jatkamaan tapailua.
Keittiöön just laitatin. Vanha puutalorivari 70-luvun lopulta ja lattia hieman vino, joten laminaatti ei sopinut ja ois pitänyt tehdä jotain pohjatöitä. Tila myös aika ikävän mallinen, joten tuollaiset paloista kootut jutut kans aika vaikea laittaa, myös kaltevuudenkin takia.
Koiria meillä on aina ollut, ja köökissä muovimatto, kun vielä vuokralla asuttiin. Nyt siis omassa. Kun hyvin pitää, eikä naarmuta pintaa, säilyy pinttymättä. Iso matto vielä muovimaton päällä, keittiön pöydän alla. Siisti ja helppohoitoinen, miedolla aineella vain kun pesee.
Ja muovimattovalikoimat rautakaupoissa ovat runsaat, ei ne mihinkään häviämässä ole. Samanlaista muovijätettä se on laminaattikin.
Miten niin "vielä"?
Kaikkien pitäisi laittaa lattiaan jotain paskaa tarjousparkettia vain siksi että sinulla ei ole elämää ja tuijotat jokaisen tosiTV-ohjelman jossa *caching* kämpän hinta nousee 200 000€ kun sutii vähän maalarinvalkoista seinään ja levittää tarjouslaarin 2mm viilulla päällystetyt pahvibriketit lattiaan.
Laadukas muovimatto on ylivoimaisesti paras ratkaisu keittiöön ja eteiseen sekä vessoihin jos talossa on tarkoitus elääkin eikä ottaa vain kuvia myyntirempasta etuoveen euronkuvat silmissä vilisten.
Itse paukutin tavallista isommalla nitojalla eteisen muovimaton puualustaansa kiinni, kun reunat käpristyivät ylöspäin. Vanha puinen vuokratalo, jossa ihan kaikki vain sinne päin. Keittiössä laminaattit lattialla, mutta eivätpä nekään ole tasaisesti, nelijalkainen tuoli keikkuu hiukan, vaikka mihin kohtaan lattiaa sen asentaa. Tämä on ihan paska rakennus, mutta kun muuhun ei ole varaa, nytkin kaksi kolmannesta vuokrasta tulee tukena. Kuitenkin saataa olla paikkakunnan halvin neliövuokra. -mutta autetaan me vaan ukrainalaisia, suomalaisilla ei ole niin väliä. -Kummasti alkoivat covid-luvut nousta, kun tänne ihan yksityishenkilöiden toimesta, oma-alotteisesti käytiin pikkubusseilla hakemasta väkeä Ukraina-Puola -rajalta. -toki se sairaustapausten lisääntyminen voi johtua muustakin, mutta kukapa sen tietää? -tämä talo on niin huonossa kunnossa, että varmaan ukrainalaisetkin pakenisivat. Sahanpurueristeet talon seinissä. Arvaahan sen, missä kunnossa eriteet ovat vuosikymmenien jälkeen. Ulkoseinistä maali lohkeilee irti isoina riekaleina. Se, onko muovimatto vai joku muu, on niitä pienimpiä kysymyksiä.
On, 1980-luvun omistusasunto kerrostalossa, enpä ole jaksanut vaihdatuttaa sen jälkeen kun muutin tänne. On kuitenkin puhdas ja siisti ja helppo hoitaa.
Noin voi todellakin olla, en kiistä. Suomessakin iltalehdyköissa esitellään kaikenlaista kahdensadan euron pintaremppaa, maalataan kylppärin kaakeleita, laitetaan muovikalvoa keittiön kaapinoviin. Mitä pirun älyvapaata hommaa se on?
Mulla kelpais muovimatto kunhan olisi kivan värinen, eikä sellainen oksennuksen värinen ruskea. Nykyisessä kämpässä on eteisessä ruma muovimatto, keittiössä kiva harmaa laattakuvioinen, muualla laminaatti.
Aloittaja on juuri saanut elämänsä ensimmäisen laminaattilattian ja nyt täytyy kysellä muka kiinnostuneena, että "onko jollain VIELÄ muovimattoa..." Hassu tyyppi on hän.
Minulla ei ole enää, kun muutin just muovimattoasunnosta pois (oma, ei vuokra). Ottaisin mielelläni muovimattoa kaikkialle, vaikkei ole lapsia eikä eläimiä. Minusta se on kivan tuntuinen jalan alla ja hiljainen.
Minulla. Vuokralla. 60-luvun talo.
Tosi rumanvärinen ja pinttyneen likainen vaikka kuinka pesisi ei saa täysin puhtaaksi, mutta tykkään silti enemmän kuin laminaatista tai parketista.
Haluaisin vaan vähän nätimmän näköiset, nämä on sellaista ihmeellistä sinissenharmaata/mustaa/valkoista pikkusotku kuvoita sekaisin keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla! 50-luvulla rakennettu talo ja alkuperäinen matto yhä edelleen.
Varmaan linoleumia, ei kai tuohon aikaan muovimattoja vielä ollut
Pakko laittaa keittiöön koska lattian on niin epätasainen.
On. Vuokra-asunto 1960-luku. Pehmeää muovia verrattuna 1980-luvun muovimattoon. Reunoista lähtee imurilla matto lattiasta irti.