Hakisitteko työpaikkaan jossa esimiestehtävissä toimii entinen koulukiusaaja?
Paikka olisi hyvä mutta epäilyttää tämä henkilö.
Miksi tästä aiheesta ei saa puhua?
Kommentit (85)
Mulla kävi niin, että meillä vaihtui esimies ja uudeksi esimieheksi tuli mua harrastuksessa kiusannut henkilö. Ei siinä, hän on hyvä esimies, mutta mua ahdistaa olla tekemisissä hänen kanssaan. Pitäisi vaan päästä yli siitä vanhasta kiusaamisesta, mutta ei se ole niin helppoa
En osaa sanoa. Suurin osa ihmisistä on täysin kykeneviä kiusaamaan, jos heille annetaan syy. Tästä mob mentaliteetti kumpuaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varma, että lapseni koulussa olevista öykkäreistä tulee johtajia ja minun kiltistä lapsestani joku matalapalkkalainen, joka ei etene mihinkään ja kärsii siitä, tai ihmisarka työtön.
Sun lapsella on kuitenkin ihmisyys tallella ja mahdollisuus onneen.
No, eipä sillä tallella olevalla ihmisyydellä ruokaa, sähköä ja vessapaperia makseta. Ja kyllä tällainen jatkuva syrjäytymisvaara kyynistää ja kovettaa ihmistä, ei seitsemän vuoden pallohukkaisuuden ja rahattomuuden jälkeen enää mitään hymytyttöjä olla.
T. Kiltti, lempeä ja kiusattu kympin tyttö, joka on aina välillä joko työtön, tai ex-kiusaajiensa asiakaspalvelija
Saattaisin koeajan jälkeen muuttua ihan he***tin hankalaksi alaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Hakisin, ja kertoisin avoimesti kaikille jotka kuuntelee työpaikalla, millainen teidän yhteinen historianne on. Ja jos pomo vaikuttaa normaalilta, saattaisin kehua ettei enää vaikuta yhtään niin inhottavalta kiusaajalta mitä laspena ja hyvä että on saanut apua.
"Saanut apua"? Mistä sinä sen tiedät? Minun k o ulukiusaamiseni loppui murrosikään, kun empatiakykyni kehittyi ja aloin myös h ä v etä k i u saamistouhujani. Mitään apua en saanut.
Kuulostat siltä, että janoat päästä itse k i u s aamaan ja n ö y r y y ttämään ex-k i u s aajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttuuko ihminen?
Tässä on tasan kaksi koulukuntaa: toisten mielestä muuttuu, toisten mielestä ei.
Ei tähän kysymykseen mitään yleispätevää vastausta voi tältä pohjalta olla.
Ei muutu. Tiedän yhden koulukiusaajan josta tuli työpaikkakiusaaja. Voisin kertoa yhtä sun toista tästä ihmisrauniosta, mutta olkoon.
Osa ihmisistä muuttuu, kaikki ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttuuko ihminen?
Tässä on tasan kaksi koulukuntaa: toisten mielestä muuttuu, toisten mielestä ei.
Ei muutu. Tiedän yhden koulukiusaajan josta tuli työpaikkakiusaaja. Voisin kertoa yhtä sun toista tästä ihmisrauniosta, mutta olkoon.
Et sä voi yhden tuntemasi tapauksen perusteella tehdä kaikkia kiusaajia koskevia yleistyksiä.
Jotkut onneksi voivat muuttua, mutta se vaatii jonkinlaisen herätyksen, omien virheidensä tunnistamisen ja paljon peiliinkatsomista. Ikävä kyllä kaikki ihmiset eivät tähän kykene.
Tarkoitatko, että hän olisi kiusannut minua vai tarkotatko sitä, että jokin juorulehtijuttu olisi väittänyt hänen kiusanneen muita?
Hakisin, jos kiusaaaminen olisi ollut vähäistä, koska ihmiset muuttuvat. En, jos kammottavaa. En ole joutunut kovin pahasti koulukiusatuksi.
Esim. Stubbin alaiseksi hakeutuisin, koska olen tavannut hänet ja hän on erittäin miellyttävä mies.
Hakisin, mutta vain sellaiseen tehtävään, jossa toimisin hänen esimiehenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuttuuko ihminen?
Et sä voi yhden tuntemasi tapauksen perusteella tehdä kaikkia kiusaajia koskevia yleistyksiä.
Jotkut onneksi voivat muuttua, mutta se vaatii jonkinlaisen herätyksen, omien virheidensä tunnistamisen ja paljon peiliinkatsomista. Ikävä kyllä kaikki ihmiset eivät tähän kykene.
Minulla tämä tapahtui luonnostaan murrosiän myötä.
Kun aiemmin olin oksentanut pahaa oloani ulospäin mm. kiusaamalla, murrosiän myötä (kasiluokalla) negatiivisuus alkoi suuntautua sisäänpäin, joka johtikin sitten ahdistukseen ja masennukseen.
En ole tuon jälkeen kiusannut ketään, ja esim. työyhteisöissä olen tarkoituksella pysytellyt kaikenlaisten valtapelien ja juoruamisten ulkopuolella. Ehkä herkistyin oman historiani perusteella näkemään tällaisia epäterveitä asetelmia, kuka tietää.
Joka tapauksessa se tosiasia, että olen joskus ollut kiusaaja, painaa minua edelleen nyt keski-ikäisenä ja todennäköisesti elämäni loppuun asti.
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko, että hän olisi kiusannut minua vai tarkotatko sitä, että jokin juorulehtijuttu olisi väittänyt hänen kiusanneen muita?
Hakisin, jos kiusaaaminen olisi ollut vähäistä, koska ihmiset muuttuvat. En, jos kammottavaa. En ole joutunut kovin pahasti koulukiusatuksi.
Esim. Stubbin alaiseksi hakeutuisin, koska olen tavannut hänet ja hän on erittäin miellyttävä mies.
Jotkut kiusaajat osaavat julkisesti esittää miellyttävää.
Vaatisin koko hallinnon ja organisaation kartan näkyville. Selvittäisin kaikkien nimettyjen taustat, alkaen lastentarhakiusaamisesta, edeten koulumaailmaan. Myös arvosanat, jos ovatkin menestyneet heikommin kuin minä itse ja sitten muka esimiehenä!
Hyvä ehkä selvittää myös missä asuvat ja vähän tiedustella naapureilta ja sosiaalisen median kontakteilta. Ettei tule papereita lähetettyä turhaan.
Vierailija kirjoitti:
Olenkin aina miettinyt, että ovatkohan työpaikkakiusaajat entisiä koulukiusaajia.
Osa varmasti on. Ihmiselämään kuuluu muutenkin vahvasti oman aseman pönkittäminen tavalla tai toisella. Toiset käyttävät kyseenalaisia keinoja, jos taidot eivät riitä.
Olisikohan hyvä syy kieltäytyä vai tulisiko karenssia?
Ylpeyteni ei mitenkään sallisi. En enää edes muistele omia vanhoja kiusaajiani mietnkään pahalla, koska ymmärrän että he olivat silloin vain kehittymättömiä lapsia ja kasvoivat myöhemmin ihan asiallisen oloisiksi ihmisiksi, mutta siltikään en.
Hakisin jos kyseessä on entinen koulukiusaaja, mutta jos kyseessä olisi nykyinen niin en varmaan hakisi.
Vierailija kirjoitti:
Hakisin jos kyseessä on entinen koulukiusaaja, mutta jos kyseessä olisi nykyinen niin en varmaan hakisi.
Meinaat, että tämä esimies olisi koulumaailmassa töissä, jossa kiusaisi edelleen koululaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitava kiusaaja on jo lapsena oppinut valtapelit ja dominanssin manipuloinnilla. Iso riski hakea työpaikkaan, jossa tiedät esihenkilön taipumuksista. Itse en hakisi paikkaan noilla lähtötiedoilla. Pitäisi saada todella vahvaa näyttöä, että ihminen on muuttunut ja johtaminen työpaikassa on reilua, jotta edes harkitsisin.
Miten persoonnallisuushäiriöinen voisi muuttua?
Lapsesta ei voi diagnosoida persoonallisuushäiriötä, koska lapsen persoona muuttuu vielä niin paljon.
Olenkin aina miettinyt, että ovatkohan työpaikkakiusaajat entisiä koulukiusaajia.