Hakisitteko työpaikkaan jossa esimiestehtävissä toimii entinen koulukiusaaja?
Paikka olisi hyvä mutta epäilyttää tämä henkilö.
Miksi tästä aiheesta ei saa puhua?
Kommentit (85)
Pienenä koulukiusaaja, isona työpaikkakiusaaja
Vierailija kirjoitti:
Näinhän se valitettavasti menee.
En oikein usko siihen, että kaikki menneet voi pyyhkiä sanomalla, ettei saa tuomita sen perusteella, millainen ihminen oli lapsena. Ehkä joku antaa kaiken anteeksi kirkkain silmin, minä en pystyisi. Tai en helvetissä ainakaan koulukiusaajani alaiseksi menisi, ei ikinä. En koskaan voisi kunnioittaa häntä esimiehenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajilta menee matto alta kun ette usko niiden valtaan enää. Se on kaikki illuusiota ja ryhmädynamiikalla pelaamista. Tarkkailkaa ja harjoitelkaa peli, mutta käyttäkää sitä vain hyvään tarkoitukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajilta menee matto alta kun ette usko niiden valtaan enää. Se on kaikki illuusiota ja ryhmädynamiikalla pelaamista. Tarkkailkaa ja harjoitelkaa peli, mutta käyttäkää sitä vain hyvään tarkoitukseen.
Valitettavasti homma ei mene ihan näin. Olen ollut työpaikassa, jossa (narsistisella) kiusaajalla oli oman esimiehensä vankkumaton tuki. Ei valitettavasti mennyt kiusaajalta matto alta, vaikka meitä oli useampia, jotka eivät hänen peliinsä lähteneet. Yli puolet pienen työyhteisön osaajista lähti ja ne, jotka jäivät, voivat töissä huonosti. Kiusaaja sen kun porskuttaa….
"Pienenä koulukiusaaja, isona työpaikkakiusaaja."
Johdonmukaista.
Sula mahdottomuus, ihan ajatuksen tasollakin...
Vierailija kirjoitti:
Tämä kiusaaja ei varmasti edes muista että on kiusannut ketään tai ole muistavinaan.
Ei ole muistavinaan, ja sitä paitsi, "sehän oli vaan leikkiä".
Kyllä, koska olen kasvanut ihmisenä ja jos hän yrittäisi jonkinlaisia kiusaamistaktiikkaa, niin kykenisin nyt "taistelemaan" takaisin. Ehkä jopa työskentelisin niin, että ottaisin hänen paikan tulevaisuudessa.
Totta kai, vedättäisin sen mulkeron itsarin partaalle.
"Sehän oli vaan leikkiä."
Tietenkin...
Yhdessä työpaikassa esimies oli omien sanojensa mukaan ollut joskus koulukiusaaja. Oli loistava esimies, paras urallani. Ei ole mitään pahaa sanottavaa hänestä. Ihmiset muuttuvat ajan saatossa.
- entinen koulukiusattu
Olen varma, että lapseni koulussa olevista öykkäreistä tulee johtajia ja minun kiltistä lapsestani joku matalapalkkalainen, joka ei etene mihinkään ja kärsii siitä, tai ihmisarka työtön.
Taitava kiusaaja on jo lapsena oppinut valtapelit ja dominanssin manipuloinnilla. Iso riski hakea työpaikkaan, jossa tiedät esihenkilön taipumuksista. Itse en hakisi paikkaan noilla lähtötiedoilla. Pitäisi saada todella vahvaa näyttöä, että ihminen on muuttunut ja johtaminen työpaikassa on reilua, jotta edes harkitsisin.
Vierailija kirjoitti:
Taitava kiusaaja on jo lapsena oppinut valtapelit ja dominanssin manipuloinnilla. Iso riski hakea työpaikkaan, jossa tiedät esihenkilön taipumuksista. Itse en hakisi paikkaan noilla lähtötiedoilla. Pitäisi saada todella vahvaa näyttöä, että ihminen on muuttunut ja johtaminen työpaikassa on reilua, jotta edes harkitsisin.
Miten persoonnallisuushäiriöinen voisi muuttua?
Vierailija kirjoitti:
Yhdessä työpaikassa esimies oli omien sanojensa mukaan ollut joskus koulukiusaaja. Oli loistava esimies, paras urallani. Ei ole mitään pahaa sanottavaa hänestä. Ihmiset muuttuvat ajan saatossa.
- entinen koulukiusattu
Tästä kokemuksesta huolimatta en siltikään hakeutuisi sellaisen ihmisen alaisuuteen, joka on aiemmin kiusannut minua. Vaikka ihminen olisi muuttunut, en välttämättä itse olisi riittävän sinut menneiden kokemusten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Olen varma, että lapseni koulussa olevista öykkäreistä tulee johtajia ja minun kiltistä lapsestani joku matalapalkkalainen, joka ei etene mihinkään ja kärsii siitä, tai ihmisarka työtön.
Sun lapsella on kuitenkin ihmisyys tallella ja mahdollisuus onneen.
Hakisin, ja kertoisin avoimesti kaikille jotka kuuntelee työpaikalla, millainen teidän yhteinen historianne on. Ja jos pomo vaikuttaa normaalilta, saattaisin kehua ettei enää vaikuta yhtään niin inhottavalta kiusaajalta mitä laspena ja hyvä että on saanut apua.