IL: Vaikuttajat raivostuivat Paola Suhoselle
”Suomalainen muotimerkki Ivana Helsinki on päättänyt poistua sosiaalisesta mediasta 4. huhtikuuta 2022. Tämä ei todellakaan ole tapahtunut kaikessa hiljaisuudessa, vaan vaatemerkin perustaja Paola Suhonen on saanut lausunnoillaan sosiaalisen median vaikuttajat närkästymään.”
” En enää pysty allekirjoittamaan sosiaalisen median maailman arvoja, toimintamalleja enkä sosiaalisen median taustalla toimivien yritysten näkemyksiä tai tulevaisuuden visioita. On siis aika lähteä ja jatkaa seikkailuja kohti uuteen aikaan, uusien tuulien matkassa, Suhonen kuvaili syitä päätöksen takana Tyyli.com aiemmin tällä viikolla.”
” Myöhemmin samana päivänä Suhonen avautui Ylellä ottamalla kantaa nimenomaan vaikuttajakulttuuriin sosiaalisessa mediassa.
– Influensserikulttuuri on minulle hyvin vieras, se ei perustu ammattiosaamiseen, vaan on hyvin mutu-tuntumalla huutelua ja itsensä influensseriksi julistamista, Suhonen sanoi. Hän myös veikkasi, että tulevaisuudessa influensserina olo voidaan mieltää jopa noloksi.”
Vaikuttajat sitten hiiltyivät näistä kommenteista ja alkoivat ottaa esille Suhoselta saamaansa ”epäreilua” ja huonoa kohtelua, joka tässä kontekstissa tarkoittaa siis sitä, että heille on ehdotettu yhteistöitä ilmeisesti pelkästään tuotteita vastaan? Rahaa ei ole influenssereille tarjottu brändin tuotteiden käyttämisestä ja siitä somettamisesta.
Kyllä ihmettelen tätä nykymenoa aika paljon. Aikamoinen syy jälleen ”raivostua”. Ymmärtäisin, jos nämä vaikuttajat oikeasti pyörittäisivät vaikka studiota, jossa otetaan ammattimaiset mainoskuvat tuotteista, tekstit olisi muutakin kuin mutua ja minä #kaupallinenyhteistyö. Mikä on edes kaupallinen yhteistyö, muuta kuin maksettu tuotearvostelu?
Minusta blogit menivät pilalle, kun kaikki alkoi olla kaupallista yhteistyötä. Koko somen idea oli alunperin aitous ja kotikutoisuus, ei brändidiilit. Ei kukaan jaksa niitä maksettuja mainoksia lukea, vaan aitoja kokemuksia ja mielipiteitä. On todella rasittavaa nykyään yrittää ottaa mistään selvää, kun monet tuotearvostelut alkaa sanoilla ”tuote saatu”. Siitä ei sitten ota enää mitään selvää.
Tsemppiä Paolalle ”someraivoon”!
Kommentit (842)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tässä nyt muutamia kuukausia pyörittänyt tuoretta verkkokauppaani ja viikottain tulee useita yhteistyöpyyntöjä. Olen muutamaan suostunut tuotetta vastaan ja valitettavasti lopputulos ei kertaakaan ole ollut sellainen, että siitä olisi kannattanut ”maksaa” edes niitä tuotteita :( Ihan luokatonta materiaalia, jonka perään saa ensinnäkin kysyä useita kertoja ja lopputulos tosiaan niin heikkolaatuista, että menee miinuksen puolelle hyöty..
Näin tuoreena yrittäjänä on ollut pakko lopettaa nuo täysin kannattamattomat yhteistyöräpellykset ja teen jatkossa itse kaiken somemarkkinointimateriaalin sekä pyrin kasvattamaan oman tilin seuraajamääriä. Ihmetyttää myös nuo syytökset ”hyväksikäytöstä”, sillä kyllä nuo influensserit ihan itse mankuvat tuotteita ja asioista on sovittu etukäteen, en ole kertaakaan ketään lähestynyt itse. En ikinä kehtaisi itse kinuta tuotteita yhtään miltään taholta, jos ei ole osaamista tehdä yhtään mitään sen eteen. Valitettavasti nekin tuotteet ovat kuitenkin yrittäjälle maksanut ja jostain syystähän niitä on itselle haluttu.
Tässä kannattaa tehdä paljon taustatyötä että kenen kanssa tekee yhteistyötä. Ne jotka mankuvat tavaroiden perään eivät ole niitä. Heidän sometilinsä ovat heidän ansioluettelonsa, sieltä näet selkeästi kuvien laadut aikaisempien yhteistyökumppaneiden kanssa, tykkäysmäärät ja asiakaskunnan jotka tätä influensseria seuraa. Eli ei kannata ostaa sikaa säkissä vaan koska näitä kyselyitä saapuu ja valitset vaan jonkun ja toivot parasta.
Minulla oli terveyskahvila ja sinne tuli jatkuvalla syötöllä kyselyitä päästäänkö ilmaiselle brunssille näkyvyyttä vastaan, ja en todellakaan jaellut kelle tahansa etuja. Selvitin millaista asiakaskuntaa kaipaisin, ja sen perusteella lähdin tekemään yhteistyötä. Otin itse yhteyttä muutamaan vaikuttajaan, ja sitä kautta erittäin hyvää markkinointia ja hyviä asiakkaita joten olin siihen tyytyväinen.
Mulla on pieni vaatekauppa ja saan säännöllisesti yhteydenottoja näkyvyydestä tuotteita vastaan. Enpä ihmettele, sillä myymäni tuotteet ovat ihania. Valitettavasti vain näitä someyrittäjiä kohtaan olen alusta asti rajannut somea tiukasti ja huolehdin mainonnasta ja markkinoinnista itse kauniiden tyttärieni kanssa.
Virkistävää ei-vaatimattomuutta pienen ihanan vaatekaupan pitäjältä & kauniiden tyttärien äidiltä. Voit olla ylpeä itsestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
8
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia Suhonen sitten yritti hyväksikäyttää näitä vaikuttajia, jos ovat ihan turhia ja ammattitaidottomia hänen mielestään?
Hyväksikäyttää? Eihän heidän ole varmasti ikinä ollut pakko postata Suhosen tuotteita.
Mitä tapahtui sille, että postataan sellaisia juttuja, joista aidosti tykätään ja jotka on omasta mielestä niin hyviä, että haluaa näyttää ja kertoa muillekin? Sitähän some joskus kauan sitten oli.
Ei ole pakko, mutta jos tarjotaan yhteistyötä niin siitä kuuluu sitten myös maksaa. Maksuton näyte (josta influensseri maksaa kuitenkin verot) on eri asia kuin kampanja tai muu työ.
On pyydetty esimerkiksi soittamaan musiikkia tapahtumiin mutta ilman palkkaa, tai kerrottu miten ko influensseri olisi ”juuri oikea” brändin keulakuvaksi, tää on työtä ja työhön kuuluu oleellisena osana palkanmaksu.
Niin, jos pyydetään vaikka dj:ksi tms niin palkasta pitää sopia etukäteen ja tehdä kirjallinen sopimus. Ei pidä lähteä ilmaiseen työhön hyväksikäytettäväksi eikä pidä uskoa lupauksiin. Itse en seuraa ollenkaan näitä somettajia kun ei kiinnosta. En myöskään osta vaatteita verkossa, haluan nähdä vaatteet livenä ensin.
Eikös se ole ihan vaan Paula, mitä sitä omaa nimeä häpeemään, vai onko se muotia vaihtaa nimeä?
Paula on olevinaan, hänestä on moneksi, aikoo kuulema musiikkiakin alkaa tehdä, mitäköhän seuraavaksi, kirjanhan julkimot aina tekevät ja alkavat kutsua itseään kirjailijoiksi kuulumatta edes kirjailijoiden liittoon, ihmeellistä.
Turhanpäiväinen julkimo tuo Paula.
Vai vielä musiikkia… hohhoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni haluaisi tehdä vaikka satunnaisesti puhelinmyyntiä niin, että pohjapalkan sijaan saisit vain provikan myymistäsi asioista? Jos kauppa käy, niin hyvä juttu sulle, mutta jos ei, niin istuisit toimistolla ilmaiseksi ja työnantajalle ei tulisi kuluja.
Seuraava kysymys kuuluukin, että pakottaako joku sinut hyväksymään tällaisen työn? Jos olet sen itse hyväksynyt, niin olet sen hyväksynyt.
Minun näkökannan mukaan influensserit ovat yksityisyrittäjiä, jotka itse ovat vastuussa siitä millaisia sopimuksia tekevät. Jos itse tekee pelkällä tuotepalkalla mainostyötä ja kokee tulleensa hyväksikäytetyksi, niin siinä kohtaa pitää katsoa peiliin ja kieltäytyä sellaisista yhteistyön muodoista. Ja on ihan turha syytellä yrityksiä siitä, että eivät halua maksaa influensserille palkkaa rahana, niiden ei ole missään nimessä pakko käyttää influenssereiden palveluja mainostamisessa perinteisempien kanavien sijaan.
Provikkapalkka olisi ihan hyvä: mainostettu tuote ja ehkä rahapalkkaa joku kiinteä pieni summa siitä mainoksesta, ja jos koodilla ostetaan tavaraa, niin jokaisesta ostosta pieni provikka lisäksi. Se, mitä nuo rahasummat sitten ovat olkoon yrityksen ja vaikuttajan välisen neuvottelun tulosta.
Ja jos sopimusehdotus ei ole hyvä, eikä onnistu neuvottelemaan parempaa, niin voi voi, sitten jättää sopimuksen tekemättä. Eikä tarvitse ulista hyväksikäytöstä. Omasta mielestä tuollainen jälkikäteen julkisuudessa itkeminen on noloa. Jos olisin yrittäjä, niin ekana tulisi mieleen, että kannattaako influensserin kanssa koskaan tehdä yhteistyötä, jos sen jälkeen tulee julkisia hyväksikäyttöitkuja. Ammattimaiset mainostoimistot eivät ainakaan toimi tuolla tavalla, vaikka asiakas vaihtaisi mainostoimistoa.
Joten jos influensseri haluaa, että häntä arvostetaan ammattilaisena, niin sopii töistään sillä tavalla, ettei tarvitse olla jälkikäteen tyytymätön, ja päättää yhteistyöt ammattimaisesti.
Ai niin hän on oikeasti Paula mutta taiteilijanimi on kansainvälisempi Paola. Tästä tulee se feikkivaikutelma, vaikka onhan noita taiteilijanimiä muillakin. Miksi se riipii joidenkin kohdalla enemmän kuin toisten?
Vierailija kirjoitti:
Wannabe-influserit muka ammattikunta. ? Lauma itseään esille tyrkyttäviä naisia ne pääsääntöisesti on. Puhutaan sitten ammattikunnasta kun löytyy merkkinointialankoulutusta ja ammattitaitoa .
Kuten totesin, itsestänikin se tuntuu vieraalta. Kuitenkin esim. noista seuraamistani ruokabloggaajista toinen on koulutukseltaan kokki (toinen lääkäri). Kelpaako hän vaikuttamaan ruoan saralla? Yksi suuri ja mielenkiintoinen vaikuttajien joukko ovat erinäiset retkeilijä-eräjormat, sieltä varmaan löytyy monenlaista koulutusta pohjalta, ehkä jopa sellaista, joka tukee heidän vaikuttamistaan. Tuokin nyt on paljolti asenteesta kiinni, näkeekö muotivaikuttajat "laumana itseään esille tyrkyttäviä naisia". Varmaan sellaisiakin on, mutta myös ihan vain ihmisiä, joille se aihe itsessään on intohimo.
Mites muuten muusikot, onko aito ammattikunta? Siellähän (menestynyttä) itseoppinutta riittää.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän vaikuttajia, mutta toisaalta ymmärrän Suhostakin. Eikö ihminen, joka on hyötynyt somesta, saisi somea ja sen ilmiöitä kritisoida? Itsekin käytän instagramia, ja voin sanoa, että joka kerta kun luon uuden stoorin, toinen puoli aivoistani huutaa, ettei hommassa ole mitään järkeä. Voisin hyvin kuvitella, että jonain päivänä mittani tulee täyteen ja jätän somen kokonaan, vaikka taatusti silloin jotkut nauraa, että "miksi sitten viime viikolla ihan innoissasi postailit".
Luulen, että Suhosella on ollut samankaltaista dissonanssia. Ja itseasiassa, uskon, että monilla vaikuttajillakin on, vaikka eivät sitä ääneen tunnustaisikaan. Tunnereaktio, joka vaikuttajilta on tullut, kielii siitä, että osuttu arkaan paikkaan.
Eikö nyt kannattaisi pysähtyä sen äärelle mitä Suhonen sanoi. Pääpaino hänen kommenteissaan oli kuitenkin siinä, miten some vie meidät pois siitä mikä on aitoa, tekee tuhoja meille. Some on saanut useimmat meistä elämään elämää linssin läpi. Pointti ei ole enää se miltä joku asia tuntuu, vaan se miltä se näyttää. Tunteista on tullut kuvia, elämästä illuusiota. Vaikuttajilla on myös oma vastuunsa tässä.
Samat tuntemukset täällä. Pysähdyn nykyään yhä useammin miettimään, miksi ollenkaan käytän aikaani instassa. Ihan sama postaanko itse vai luenko muiden postauksia, vain hyvin harva niistä tuo iloa ja oivalluksia, sen sijaan aina tulee todella kyllästynyt olo saman kuvajargonin toistumisesta, samojen kaunis sinä -huudahdusten toistamisesta ja koko insta alkaa näyttäytyä kornina ja julmana näyttämönä.
No vaikuttajat nyt sitten kokeilevat miten pystyvät vaikuttamaan yrittäjän myyntiä vähentävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kerjääminen näkyvyyttä vastaan on niin noloa. Miksi kukaan maksaisi kun ala perustuu kerjäämiseen?
Tässä keississä se on tainnut mennä niin päin, että Suhonen on kerjännyt näkyvyyttä ilmaiseksi ilman korvausta tai korkeintaan mekkokorvauksella, josta vaikuttaja maksaa verot. Ja nyt en tarkoita mitään pikkubimboja vaan niitä, jotka ovat tehneet jo pitkään tuota työtä.
Ja millä keinolla Suhonen on mahtanut pakottaa nämä vaikuttajat töihinsä mekkokorvauksella? Kirvestä heiluttamalla vai....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin katsomassa näiden valittajien tilejä ja siellä oli tasan sitä samaa mielikuvituksetonta minä edesta, minä sivusta, minulla punainen takki, minulla sininen lakki ja kaksi ruokakuvaa. Ja lisäksi ne kaikki mainokset, ihan kuin lukisi postimyyntikatalogia. Millaiset ihmiset näitä seuraa tosissaan ja miten tätä arvon influencer voi kutsua sisällöntuotannoksi? Ei minkäänlaista tarinaa tai henkilöbrändiä tai mitään kiinnostavaa. Luulen, että tällaisen pinnallisen mainonnan aika alkaa olla ohitse nyt kun ei enää mainostajien tarvitse paniikissa hypätä uuden perään. Ehkä palataan enemmän sellaisiin "ammattilainen suosittelee" tyyppisiin yhteistöihin tai suoraan yhteistyöhön esimerkiksi artistien kanssa.
Olisiko sinulla linkkejä, keitä kaikkia näitä valittajia oli?
Minä en nähnyt kuin tässä ketjussa useamman keran mainitun Peppi Puljujärven, ja oli tosiaan tylsääkin tylsempi tili. Ei edes minkäänlaista panostusta kuviin, wtf.
Pupulandialta vilkaisin Insta-tiliä pitkästä aikaa. Estetiikan laatu on sitä samaa kuin ennenkin, ei valittamista mutta ei kyllä mitään uuttakaan. Mutta yhdeksästä ensimmäisestä Insta-postauksesta olisi viisi mainospostausta. Sillä lailla.
Kun mainostuottoja alkaa tulla, hiljalleen kanavista tulee käytännössä mainostuskanavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wannabe-influserit muka ammattikunta. ? Lauma itseään esille tyrkyttäviä naisia ne pääsääntöisesti on. Puhutaan sitten ammattikunnasta kun löytyy merkkinointialankoulutusta ja ammattitaitoa .
Kuten totesin, itsestänikin se tuntuu vieraalta. Kuitenkin esim. noista seuraamistani ruokabloggaajista toinen on koulutukseltaan kokki (toinen lääkäri). Kelpaako hän vaikuttamaan ruoan saralla? Yksi suuri ja mielenkiintoinen vaikuttajien joukko ovat erinäiset retkeilijä-eräjormat, sieltä varmaan löytyy monenlaista koulutusta pohjalta, ehkä jopa sellaista, joka tukee heidän vaikuttamistaan. Tuokin nyt on paljolti asenteesta kiinni, näkeekö muotivaikuttajat "laumana itseään esille tyrkyttäviä naisia". Varmaan sellaisiakin on, mutta myös ihan vain ihmisiä, joille se aihe itsessään on intohimo.
Mites muuten muusikot, onko aito ammattikunta? Siellähän (menestynyttä) itseoppinutta riittää.
Mietin kanssa tätä. Tuntuu pahalta sanoa edes ”sisällöntuottaja”, tai ”vaikuttaja” niistä joiden juttuja itse seuraan. Koska heillä se oikeasti perustuu taitoon, tietoon ja huolelliseen taustatyön tekemiseen. Monelta löytyy myös arvostettu, oikea koulutus.
Samalla täytyy todeta, etteivät he ole kovin suosittuja eri alustoilla. Seuraajia on huomattavasti, moninkertaisesti vähemmän kuin jollain ankkahuulilla ja Siepeillä. Eikä joka toinen postaus ole sitä kun tyrkytetään krääsää ja roinaa. Mutta mitä he sitten ovat, jos ei ”vaikuttajia”?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrankin Suhosta on pakko arvostaa. On täysin oikeassa,
Eli ensin hankkii influenssereiden kautta itselleen mainetta ja sitten sylkäisee heitä naamalle?
Suhosella ja Ivana Helsingillä oli mainetta jo ennen instaa ja influsereita. Ensimmäinen pohjoismainen vaatemerkki, joka pääsi Pariisin muotiviikkojen päänäytökseen ja esille New Yorkin muotiviikoilla.
Nykyään sitä merkkiä saa Tokmanniltakin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalion ggareilla ja eräjormailijoilla on näihin muoti-influensereihin se ero, että yleensä he itse tekevät asioita ja postauksissa on sisältöä. Minusta sisällöksi ei riitä tuo että päivitykset ovat tyylin minä sininen takki päällä, minä punainen takki päällä, minä edestä ja minä takaa.
Siis mitä nuo vaikuttajat ovat tehneet? Millaista työtä, mitä se sisältää? Ovatko ottaneet kuvia sometileilleen, jonne ovat ensin kuukausia/vuosia keränneet suuren yleisön vai jotain muuta/mitä? Vai keikistelleet puolinakuna, kuten täällä annetaan ymmärtää?
Henkilökohtaisesti minun ei ole vaikeaa erottaa, milloin somettaja mainostaa tuotetta ja milloin on muuten vain pukeutunut johonkin vaatteeseen. Ajattelen sitä nykyaikaisena mainoksena ja tietenkin oletan, että heille maksetaan siitä.
Toisaalta jos kuvat ovat olleet luokattoman huonoja, niin eihän se sitten kannata yrittäjälle, mutta toisaalta ammattimainen ja erittäin laadukas työ maksaisi... toisaalta kyseinen yritys on sen verran menestynyt ja tuotteet korkealaatuisia, että mainostamiseen on varaa (oletan).
Toivottavasti tähän saisi jotain tolkkua. Mielenkiintoinen aihe! En tunne mainosalaa, mutta vaikuttaa siltä, että se on melkoinen villi länsi palkkoineen ja sopimuksineen.
Vuosia olen seurannut yhtä kirjabloggaria ja lukenut samoja kirjoja, joita kehuu. Ei tämä henkilö saa mitään palkkaa bloggaamiseata. Luottamus ja arvostus menesi heti, jos hän suosittelisi kirjoja maksuperusteisesti. Sehän olisi olisi lahjintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä somevaikuttaja-pellet ovat käytännössä nyky-yhteiskunnan loisia tavara- ja rahapyynnöillään. Sitten jauhetaan puuta heinää ja aina kehutaan ilmaiseksi saatua tuotetta. Ikinä ei tuoda esille tuotteen huonoja puolia, koska siihen loppuisi tuotteiden saanti. Säälittävää toimintaa, jota ei kannata arvostaa pätkääkään.
Ei se nyt ainakaan ammattikseen somea tekevillä ihan noin mene. Yleensä se menee niinpäin, että heihin otetaan juuri seuraajalukujen takia yhteyttä ja lähetetään tuotteita testattaviksi, usein ilman mitään kerjäämisiä ja pyyntöjä. Olen seurannut joitain instagram-vaikuttajia ja he sanovat, että läheskään kaikkea krääsää, mitä heille lähetetään, he eivät ota esille eivätkä arvioi, koska eivät voi rehellisesti niitä tuotteita kehua. Esille nostavat juuri niitä tuotteita, joiden takana voivat seisoa - tämä on se periaate. Isojen firmojen kanssa tehdään sopimukset ja toiminta on ihan ammattimaista, mainostoimiston tapaista.
Eihän ne mainostoimistotkaan mitään ammattimaisia tuotetestaajia ole, vaan mainostavat maksusta mitä vain, mitä sopii mainostaa. Influensseri somekanavassa toimii usein - en väitä, että aina - omien mieltymystensä mukaan.
Ja muistaa toivottavasti maksaa verot kaikesta saamastaan krääsästä.
Kaikesta pyytämättä saadusta krääsästä ei tarvitse maksaa veroa.
Lain mukaan kyllä pitää.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.hs.fi/…Et ilmeisesti lukenut koko artikkelia loppuun asti. :D
”Jos tuotelahjan antaneen yrityksen kanssa on sovittu, että tuote on palkkio näkyvyydestä, se on aina veronalaista tuloa, vaikka olisikin alle 50 euron arvoinen”, Tuunala sanoo."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin kanssa tätä. Tuntuu pahalta sanoa edes ”sisällöntuottaja”, tai ”vaikuttaja” niistä joiden juttuja itse seuraan. Koska heillä se oikeasti perustuu taitoon, tietoon ja huolelliseen taustatyön tekemiseen. Monelta löytyy myös arvostettu, oikea koulutus.
Samalla täytyy todeta, etteivät he ole kovin suosittuja eri alustoilla. Seuraajia on huomattavasti, moninkertaisesti vähemmän kuin jollain ankkahuulilla ja Siepeillä. Eikä joka toinen postaus ole sitä kun tyrkytetään krääsää ja roinaa. Mutta mitä he sitten ovat, jos ei ”vaikuttajia”?
No mitä he käytännössä tekevät? Jos he tekevät vaikka Youtubeen ruuanlaitto-ohjelmaa, kirjoittavat keittokirjoja ja niin päin pois, niin sitten sanoisin vain, että kyseessä on "kokki, jolla on ruokablogi/Youtube-ohjelma/keittokirja" eikä mikään "influensseri". En minä sanoisi ketään Jamie Oliveriakaan influensseriksi, vaikka hänellä sattuisi olemaan yhteistyöpostauksia Instassaan. (En tiedä, onko.) Emilia Clarke on näyttelijä, vaikka olen nähnyt hänen joskus mainostavan Cliniquen kosmetiikkaa Instassaan.
Lääkäri-ruokabloggaaja on lääkäri-ruokabloggaaja. Eräjorma on eräjorma. Näillä kaikilla on jokin juttu tai erikoisosaaminen, joka heidän sisältöään määrittää. Lifestyle-influensserilla ei ole.
Täytyypä alkaa puhua tv ohjelmien välissä tulevista myyntituputuksista vaikuttamiskatkoina 😁.
Suhosella ja Ivana Helsingillä oli mainetta jo ennen instaa ja influsereita. Ensimmäinen pohjoismainen vaatemerkki, joka pääsi Pariisin muotiviikkojen päänäytökseen ja esille New Yorkin muotiviikoilla.