Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Wolt joutuu nostamaan kuljetusmaksuja - kuskeilla ei jää nyt työstään juuri mitään käteen

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei käykään länsimaiden kurjistuvan keskiluokan puolesta ilmaiseksi hakemassa pizzaa tai hamppareita lähikorttelista. Olipa yllätys!

Vierailija
62/86 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Av-palstan eukot voi jatkossa lyllertää itse hakemaan noutoruokansa. Täysin epäonnistunut konsepti alunperinkin, että ulkomailta haalittu halpatyövoima kuskaa työehtosopimuksista piittaamatta jotain kympin annoksia kilometrin matkan jonkun ihravalaan kotiin.

Asun sen verran kaukana, että wolt tuo ruuan edelleen. Inhoan kokkaamista ja tilaaminen on näppärää. Onneksi ei ole pikkurahasta puutetta..👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkeivät nostaisikaan niin ongelma on että on ihan täysin tuurista kiinni muutenkin millaisen kuskin saa, onko kuljetettu hyvin onko aikataulussa (no se ei aina ole kuskin vika), sitten vielä se että ravintoloita yleensä ei kauheasti kiinnosta meneekö annos niin justiinsa kun ei ole asiakastakaan edes näkyvissä. Ala siinä sitten soittelemaan perään kun taas tilaukesta unohtui jotain jne.

Itse en enää näitä palveluita käytä, jatkuvasti tulee jonkinlaisia virheitä ja ei ole enää vaivan arvoista kun koko ajan pitäisi niistä jonnekin reklamoida ja samassa ajassa olisi tehnyt jo itse.

Vierailija
64/86 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotipizza, Mäkkäri, Hese... Huomattu on, että samasta annoksesta saa maksaa nyt noin 5 euroa enemmän... Sitten jos kuljetus kallistuu saman verran, koko pikaruoan nauttimisen syvin olemus katoaa. Siitä tulee liian kallista.

Lähes samalla hinnalla voi syödä jo "oikeassakin" ruokaravintolassakin...

Vierailija
65/86 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei käykään länsimaiden kurjistuvan keskiluokan puolesta ilmaiseksi hakemassa pizzaa tai hamppareita lähikorttelista. Olipa yllätys!

Kannattaa hyödyntää ilmaisia kuljetuksia!

Vierailija
66/86 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastaan.. CO2 pitoisuudet oli satakertaisia maailmassa ja puut kasvoivat satametrisiksi. Hiilidioksidi ei oo mikään myrkky, vaan kasvien ja sitä kautta ihmisten elin ehto

Tämä on faktaa. Ilman hiilidioksidia kuolisimme hyvin nopeasti. Maapallolla on ollut esim. keskiajalla huomatattasti lämpimämpää kuin nyt ja ilmakehän hiilidioksidipitoisuus on ollut huomattavasti korkeampi - silloin Grönlantikin oli vielä vihreä (siitä sen nimikin tulee) ja Euroopassa saatiin viljavia satoja ja kasvillisuus kukoisti. Tämä on tarkistettavissaolevaa faktaa. Ilmasto on viilennyt jo pitkään, vaikka ilmastohuijarit muuta väittävätkin.

Vierailija
67/86 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi eivät kulje polkupyörillä? Miten bensanhinta vaikuttaa mitenkään woltinpyöräilyyn?

Itse asiassa polkupyörän polttoaine on kaikista kalleinta energiaa, ellei tarkoitus ole laihduttaa ja pitää kuntoa yllä.

Jos siis ihan puhtaasti lasketaan ihmisravinnon hintaa ja ihmisen hyötysuhdetta.

Kumpaankohan menee enemmän energiaa, 15 kg polkupyörän vai 1500 kg auton liikuttamiseen?

Vierailija
68/86 |
25.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi eivät kulje polkupyörillä? Miten bensanhinta vaikuttaa mitenkään woltinpyöräilyyn?

Itse asiassa polkupyörän polttoaine on kaikista kalleinta energiaa, ellei tarkoitus ole laihduttaa ja pitää kuntoa yllä.

Jos siis ihan puhtaasti lasketaan ihmisravinnon hintaa ja ihmisen hyötysuhdetta.

Kumpaankohan menee enemmän energiaa, 15 kg polkupyörän vai 1500 kg auton liikuttamiseen?

Sen polkupyörän päällä istuu sillä ajava ihminen, hänen painonsa pitää ottaa myös huomioon. Typerys.

Vierailija
69/86 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni aloitti päätoimisesti woltin lähettinä hommat pari kuukautta sitten. Hän oli sitä ennen lasten hoitajana päiväkodissa, mutta irtisanoutui.

Nyt woltin lähettinä saa kuulemma tuplana sen verran rahaa kuin mitä sai lasten hoitajana. Ja vähemmillä työtunneilla, itse valitsemana aikana. 

Heittää kyllä keikkaa nyt myös iltaisin ja joka toinen viikonloppu keskimäärin. 

Hänen mukaansa on uskomatonta, kuinka paljon kaiken ikäiset ihmiset tilaa woltin kautta ruokaa. Eikä vain iltaisin, myös lounaita tilataan todella paljon woltin välityksellä.  

Eli kyllä tuossa hommassa hyvillekin ansioille pääsee jos vain on ahkera. Ja tietty pitää myös "haistaa"  millä suunnalla kannattaa olla milloinkin. 

Vierailija
70/86 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni aloitti päätoimisesti woltin lähettinä hommat pari kuukautta sitten. Hän oli sitä ennen lasten hoitajana päiväkodissa, mutta irtisanoutui.

Nyt woltin lähettinä saa kuulemma tuplana sen verran rahaa kuin mitä sai lasten hoitajana. Ja vähemmillä työtunneilla, itse valitsemana aikana. 

Hänen mukaansa on uskomatonta, kuinka paljon kaiken ikäiset ihmiset tilaa woltin kautta ruokaa. Eikä vain iltaisin, myös lounaita tilataan todella paljon woltin välityksellä.  

Eli kyllä tuossa hommassa hyvillekin ansioille pääsee jos vain on ahkera. Ja tietty pitää myös "haistaa"  millä suunnalla kannattaa olla milloinkin. 

Siskosi taitaa olla ihan suomalainen ja hoitaa hommat näppärästi, tuntee alueen ja tietää miten liikkua? :)

Vierailija
71/86 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siskosi taitaa olla ihan suomalainen ja hoitaa hommat näppärästi, tuntee alueen ja tietää miten liikkua? :)

Kyllä, suomalainen on. Tekee hommia isossa kaupungissa jossa voi liikkua monta kuukautta vuodessa sähköpotkulaudalla. 

Niin uskomattomalta kuin se kuulostaakin, niin hommia olisi kuulemma tarjolla vielä useammalle lähetille ruuhka-aikoina. Nyt kaikki aktiivisena olevat saavat painaa ympäri kaupunkia pää märkänä, kun tilauksia sen kun satelee. 

Vierailija
72/86 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hey cmon ihmiset, jos tilaatte roskaruokaa niin käyttäkää nyt edes hyötyliikuntaa hyödyksi.

Jos ujostelette mennä paikan päälle, niin tiedoksi että mcdonalds on valaita täynnä. Sinne mahtuu uimaan muiden valaiden joukkoon. Ei mitään hävettävää.

Vierailija
73/86 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereen Hervannassa kuljetukset lempi pizzerioistani ilmasia ja hyvä  pizza (paras Pizzeria Mervani) maksaa 13.90/15e. Eli 10e kuljetusmaksut kuulostaa oudoilta, kuka sellasia makselee?

Ilmeisen moni maksaa kuljetuksesta mitä vaan. 

Naapuripariskunta omistaa Turussa kiinalaisen ravintolan. Nyt miettivät ihan tosissaan, että pitäisikö muuttaa pienempiin tiloihin, kun asiakkaita ei enää käy paikan päällä läheskään sitä määrää kuin ennen. Nyt n 80% kaikista tilauksista tulee woltin tai foodoran kautta. Jopa lounaat tilataan herkästi sitä kautta eikä kävellä itse paikan päälle lounaalle. Käytännössä he tarvitsisivat isomman keittiön, mutta pienemmän salin. Liikevaihto ei ole heillä kärsinyt.

Annoksia heillä menee kyllä paljon ja wolt kuljettaa ne perille. Tapa ruokailla on vain muuttanut muotoaan. 

Vierailija
74/86 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen ite safkani. Minä ja ravintoloitsija voitetaan kummatkin.

Vierailija
75/86 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, paljonko siis wolt-kuski saa yhdestä keikasta? 3 euroa, 5 euroa vai enemmän?

Vierailija
76/86 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haen ite safkani. Minä ja ravintoloitsija voitetaan kummatkin.

Hyvä sulle. Mä taas tilaan joka toinen päivä woltin kautta ruokaa. Voitan siinä aikaa, kun ei mene aikaa ruuan laittoon eikä tarvitse poistua kotoa tätä varten. 

Vierailija
77/86 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi jotkut suhtautuu vihamielisesti woltia kohtaan? Ei kai se ole keneltäkään pois, jos joku tätä kautta tilaa ruokansa ja joku toinen tätä kautta sen toimittaa?

Vierailija
78/86 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tampereen Hervannassa kuljetukset lempi pizzerioistani ilmasia ja hyvä  pizza (paras Pizzeria Mervani) maksaa 13.90/15e. Eli 10e kuljetusmaksut kuulostaa oudoilta, kuka sellasia makselee?

Ilmeisen moni maksaa kuljetuksesta mitä vaan. 

Naapuripariskunta omistaa Turussa kiinalaisen ravintolan. Nyt miettivät ihan tosissaan, että pitäisikö muuttaa pienempiin tiloihin, kun asiakkaita ei enää käy paikan päällä läheskään sitä määrää kuin ennen. Nyt n 80% kaikista tilauksista tulee woltin tai foodoran kautta. Jopa lounaat tilataan herkästi sitä kautta eikä kävellä itse paikan päälle lounaalle. Käytännössä he tarvitsisivat isomman keittiön, mutta pienemmän salin. Liikevaihto ei ole heillä kärsinyt.

Annoksia heillä menee kyllä paljon ja wolt kuljettaa ne perille. Tapa ruokailla on vain muuttanut muotoaan. 

Juuri viime viikolla olin illastamassa, toisessa kaupungissa tosin, ja kiinnitin samaan asiaan huomion. Meitä asiakkaita oli ravintolan sisällä kourallinen, mutta ovipumppu lauloi taukoamatta, kun woltin lähetit haki sieltä annoksia. 

Tarjoilijan päähomma näytti olevan pakattujen annosten tuonti keittiöstä näille kuskeille. Kysessä oli ihan tavallinen arki-ilta. Sen otannan perusteella woltia kyllä käytetään paljon. 

Vierailija
79/86 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikkeivät nostaisikaan niin ongelma on että on ihan täysin tuurista kiinni muutenkin millaisen kuskin saa, onko kuljetettu hyvin onko aikataulussa (no se ei aina ole kuskin vika), sitten vielä se että ravintoloita yleensä ei kauheasti kiinnosta meneekö annos niin justiinsa kun ei ole asiakastakaan edes näkyvissä. Ala siinä sitten soittelemaan perään kun taas tilaukesta unohtui jotain jne.

Itse en enää näitä palveluita käytä, jatkuvasti tulee jonkinlaisia virheitä ja ei ole enää vaivan arvoista kun koko ajan pitäisi niistä jonnekin reklamoida ja samassa ajassa olisi tehnyt jo itse.

Minulla täysin päinvastaisia kokemuksia. Esim. nepalilaisten ravintoloiden annokset ovat isompia take away kuin paikan päällä. Otamme aina yhden annoksen vähemmän kuin syöjiä on, koska varmasti riittää kaikille. Joku ruuhkainen lauantai-ilta tuli alennuskuponki kun kuljetus oli myöhässä, ja todellakin kauppakeskuksissa näkee paljon noita kuskeja, töitä selvästi riittää. Ja olen myös huomannut, että ainakin Espoon Tapiolan alueen kuskeilla näyttää myös olevan kivempia autoja, pieniä mutta varsin uuden näköisiä. Toki mopo/skootterikuskit lisääntyneet paljon kesän myötä 

Vierailija
80/86 |
30.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi jotkut suhtautuu vihamielisesti woltia kohtaan? Ei kai se ole keneltäkään pois, jos joku tätä kautta tilaa ruokansa ja joku toinen tätä kautta sen toimittaa?

Musta tuntuu, että joitain närästää se kun m-muuttaja voi saada ahkerana kuskina enemmän tuloja kuin mitä hän itse saa ns. normi työstä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi