Wolt joutuu nostamaan kuljetusmaksuja - kuskeilla ei jää nyt työstään juuri mitään käteen
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Siskoni aloitti päätoimisesti woltin lähettinä hommat pari kuukautta sitten. Hän oli sitä ennen lasten hoitajana päiväkodissa, mutta irtisanoutui.
Nyt woltin lähettinä saa kuulemma tuplana sen verran rahaa kuin mitä sai lasten hoitajana. Ja vähemmillä työtunneilla, itse valitsemana aikana.
Heittää kyllä keikkaa nyt myös iltaisin ja joka toinen viikonloppu keskimäärin.
Hänen mukaansa on uskomatonta, kuinka paljon kaiken ikäiset ihmiset tilaa woltin kautta ruokaa. Eikä vain iltaisin, myös lounaita tilataan todella paljon woltin välityksellä.
Eli kyllä tuossa hommassa hyvillekin ansioille pääsee jos vain on ahkera. Ja tietty pitää myös "haistaa" millä suunnalla kannattaa olla milloinkin.
Tampere? Itse olen nähnyt supisuomalaisen nuorehkon naisen paiskivan ahkerasti wolt-kuskin hommia keskustan alueella. Ja hän liikkuu usein sähköpotkulaudalla.
Eihän niille kuskeille tarvi mitään jäädäkään. Hyväkskäytettäviähän ne on.
Hyvä, nyt tämäkin epäilty huijarimuhametti pääsee takaisin perheensä pariin Afrikkaan kehittämään omaa kotimaataan.
https://yle.fi/uutiset/3-12432720
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, miksi jotkut suhtautuu vihamielisesti woltia kohtaan? Ei kai se ole keneltäkään pois, jos joku tätä kautta tilaa ruokansa ja joku toinen tätä kautta sen toimittaa?
Musta tuntuu, että joitain närästää se kun m-muuttaja voi saada ahkerana kuskina enemmän tuloja kuin mitä hän itse saa ns. normi työstä.
Tämähän se. Ei uskota, että osa heistä on ahkeria ja saavat ihan hyvän korvauksen hommastaan. Ja kun saavat, epäillään vilunkipeliä.
Niin suomalaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av-palstan eukot voi jatkossa lyllertää itse hakemaan noutoruokansa. Täysin epäonnistunut konsepti alunperinkin, että ulkomailta haalittu halpatyövoima kuskaa työehtosopimuksista piittaamatta jotain kympin annoksia kilometrin matkan jonkun ihravalaan kotiin.
Asun sen verran kaukana, että wolt tuo ruuan edelleen. Inhoan kokkaamista ja tilaaminen on näppärää. Onneksi ei ole pikkurahasta puutetta..👍
Nykyaika: ihmisten varallisuuden yksi muoto on se, kuinka usein tilaa woltin kautta ruokaa!
Ennen koronaa en koskaan tilannut ruokaa kotiinkuljetuksella.
No nykyään tilataan 1-2krt vkossa ihan perus bk, pitsaa, kiinalaista. Lapsilla välillä kotipäiviä esim flunssan takia niin tilaan heille töissä ollessani woltilla ruuat kotiin.
Kyllähän se maksaa. Yritän katsoa mistä saa ilmaisella tai halvalla kotiinkuljetuksella. Silti eroa paikanpäällä syömiseen tulee 10-20e perheellä.