Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä voisin saada lisätietoa opettajan pätevyydestä?

Vierailija
08.09.2015 |

Poikamme lukiossa oli eräs n.25-30-vuotias opettaja, joka opetti historiaa, yhteiskuntaoppia, filosofiaa ja et:tä. Nyt hän on tyttäreni yläkoulussa opettajana, ja opettaa hissan ja yh:n lisäksi äidinkieltä ja kirjallisuutta. Laskin, että näin monen aineen pätevyyteen tarvittaisiin vähintään 420 op opinnot + muut pakolliset kurssit. Googlettamalla selvisi vain, että hän on todella tehnyt gradunsa historiaan 3 vuotta sitten. Mistä voisin saada lisätietoa hänen pätevyydestään virkaan?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 09:11"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 08:52"]Työhakemukset ovat osin julkista tietoa, joten voit kysyä asiaa koululta. Toisaalta vaikka hän olisi epäpätetä, niin et voi vaikuttaa asiaan mitenkään. Hänet on valittu opettajaksi ja hän opettaa luokkaa työsopimuksensa mukaisesti. Voin myös kertoa, että laskelmasi 420 opintopisteestä eivät pidä paikkaansa. Sivuaineista riittää vähäisemmät opintosuoritukset. [/quote] Lain mukaan näin: Historia 120 op Yh 60 op Filosofia 60 op Suomen kieli 60 op Kirjallisuus 60 op Elämänkatsomustieto 60 op T. opettaja (katsokaa laista jos ette usko)

[/quote]

Ah, luin huonosti kun en katsonut, että yläasteella ja lukiossa oli noin eri ainekokonaisuudet, joten tuskinpa hänellä on noita kaikkia pätevyyksiä. Mutta se ei tee hänestä huonoa opettajaa.

Vierailija
22/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat lapseni ovat nyt valittaneet tästä opettajasta. Asia ihmetyttää minua myös siksi, että opettajalla on sama sukunimi kuin opetustoimenjohtajalla (erittäin harvinainem sukunimi).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat valittaneet mistä? Ei osaa opettaa vai on lepsu vai on ilkeä?

Jos se ei ole virassa vaan sijainen, se saa opettaa vaikka mitä. Mun pojalla on liikunnanopettajana niiden kouluavustaja, jolla on joku liikuntakurssi suoritettuna.

Vierailija
24/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:14"]Lapset ovat valittaneet mistä? Ei osaa opettaa vai on lepsu vai on ilkeä?

Jos se ei ole virassa vaan sijainen, se saa opettaa vaikka mitä. Mun pojalla on liikunnanopettajana niiden kouluavustaja, jolla on joku liikuntakurssi suoritettuna.
[/quote]

He valittavat, että hän ei ole asiantunteva (esim. kirjoitelmat korjattu ihan väärin ja numerot laskeneet huomattavasti). Oli kertonut tytön luokalle että on nyt vakituisesti täällä. T. ap

Vierailija
25/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:14"]Lapset ovat valittaneet mistä? Ei osaa opettaa vai on lepsu vai on ilkeä? Jos se ei ole virassa vaan sijainen, se saa opettaa vaikka mitä. Mun pojalla on liikunnanopettajana niiden kouluavustaja, jolla on joku liikuntakurssi suoritettuna. [/quote] He valittavat, että hän ei ole asiantunteva (esim. kirjoitelmat korjattu ihan väärin ja numerot laskeneet huomattavasti). Oli kertonut tytön luokalle että on nyt vakituisesti täällä. T. ap

[/quote]

Numerot laskeneet - siis tänä syksynä jo? Pyydä lapselta sellainen korjattu kirjoitelma ja tarkista itse, mitä on korjattu väärin. Jos edellinen opettaja oli lepsu ja tämä tiukka, niin tietty oppilaat valittaa.

Vierailija
26/26 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 12:10"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2015 klo 10:14"]Lapset ovat valittaneet mistä? Ei osaa opettaa vai on lepsu vai on ilkeä? Jos se ei ole virassa vaan sijainen, se saa opettaa vaikka mitä. Mun pojalla on liikunnanopettajana niiden kouluavustaja, jolla on joku liikuntakurssi suoritettuna. [/quote] He valittavat, että hän ei ole asiantunteva (esim. kirjoitelmat korjattu ihan väärin ja numerot laskeneet huomattavasti). Oli kertonut tytön luokalle että on nyt vakituisesti täällä. T. ap

[/quote] mistä tiedät että on korjattu väärin? Voitko antaa esimerkin tai pari.