Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvaava työ sairaslomalla tulee

Vierailija
07.09.2015 |

Korvaava työ on tulossa. Sairasloma ei ole enää kotona vietettävää aikaa automaattisesti. Merkkejä siitä on, että esim. opiskellaan työajalla työpaikalla. Riippuu tietysti sairaudesta ja työtehtävistä, mutta tämä toimii myös esim. sosiaali- ja terveysalalla. Se on oikea suunta sillä monet sairaudet mahdollistavat tämän. Esim. tenniskyynärpää, selkäkivut, kuumeeton flunssa, masennus jne. Tämä on jo käytössä todella monella työpaikalla ja laajenee koko ajan. Olen työterveyslääkäri, isossa lääkäriasemassa, joten näen satojen työpaikkojen tilanteet ja käytäntö laajenee koko ajan. Korvaava työ on tätä päivää. Sairasloma kirjoitetaan nykyiseen työhön ei kaikkiin töihin!! Kirjoitin tämän viestin siksi, että se toisessa keskustelussa korvaava työ aiheutti suurta tuskaa. Valmistautukaa siis työelämässä myös tähän muutokseen.

Kommentit (122)

Vierailija
121/122 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 18:25"]Kaikilla aloilla ei vain oikein pysty korvaavaa työtä järjestää. Minä olen siivooja ja toki pystyn osan töistäni tekemään kipeälläkin selällä, mutta kyllä se on työnantajallekin parempi että palkkaa sijaisen joka pystyy hoitamaan kaikki työni tehokkaasti ja nopeasti.

Monilla aloilla lähtökohtaisesti näin on, mutta nykyisin selkäkipuisia pidetään työpaikalla esim. sijaisen työhönopastajana. Myös siivousalalla. Monet selkävaivat hyötyvät kävelystä ja liikkumisesta. T. ap

Totta.

Vierailija
122/122 |
25.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin tuo on käytössä. Tosin purinaa tulee siitä, että joutuu vatsataudissa työpaikalle ja tartuttaa muut, mutta sairauspäiviä ei tule ja kaikki on tyytyväisiä. Tosikiva nukkua jossain vessan lattialla, kun ei kykene työhuoneeseen palaamaan, mutta tää on tätä päivää.

Tätä päivää joo.

Kolaripotilaskin kärrätään ambulanssilla töihin - ei hoitoon nykypäivänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan