Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korvaava työ sairaslomalla tulee

Vierailija
07.09.2015 |

Korvaava työ on tulossa. Sairasloma ei ole enää kotona vietettävää aikaa automaattisesti. Merkkejä siitä on, että esim. opiskellaan työajalla työpaikalla. Riippuu tietysti sairaudesta ja työtehtävistä, mutta tämä toimii myös esim. sosiaali- ja terveysalalla. Se on oikea suunta sillä monet sairaudet mahdollistavat tämän. Esim. tenniskyynärpää, selkäkivut, kuumeeton flunssa, masennus jne. Tämä on jo käytössä todella monella työpaikalla ja laajenee koko ajan. Olen työterveyslääkäri, isossa lääkäriasemassa, joten näen satojen työpaikkojen tilanteet ja käytäntö laajenee koko ajan. Korvaava työ on tätä päivää. Sairasloma kirjoitetaan nykyiseen työhön ei kaikkiin töihin!! Kirjoitin tämän viestin siksi, että se toisessa keskustelussa korvaava työ aiheutti suurta tuskaa. Valmistautukaa siis työelämässä myös tähän muutokseen.

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollut korvaava työ käytössä jo kauan. Puhetyö mutta jos esim ääni pois, voi aina tehdä laaduntarkkailuun liittyviä tehtäviä.

Vierailija
22/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 18:21"]

Korvaava työ on tulossa. Sairasloma ei ole enää kotona vietettävää aikaa automaattisesti. Merkkejä siitä on, että esim. opiskellaan työajalla työpaikalla. Riippuu tietysti sairaudesta ja työtehtävistä, mutta tämä toimii myös esim. sosiaali- ja terveysalalla. Se on oikea suunta sillä monet sairaudet mahdollistavat tämän. Esim. tenniskyynärpää, selkäkivut, kuumeeton flunssa, masennus jne. Tämä on jo käytössä todella monella työpaikalla ja laajenee koko ajan. Olen työterveyslääkäri, isossa lääkäriasemassa, joten näen satojen työpaikkojen tilanteet ja käytäntö laajenee koko ajan. Korvaava työ on tätä päivää. Sairasloma kirjoitetaan nykyiseen työhön ei kaikkiin töihin!! Kirjoitin tämän viestin siksi, että se toisessa keskustelussa korvaava työ aiheutti suurta tuskaa. Valmistautukaa siis työelämässä myös tähän muutokseen.

[/quote]

Ole hyvä ja lopeta lääkärinä esiintyminen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 19:23"]Meillä ollut korvaava työ käytössä jo kauan. Puhetyö mutta jos esim ääni pois, voi aina tehdä laaduntarkkailuun liittyviä tehtäviä.
[/quote]

Sama juttu. Korvaavan työn tekijät on ollu hyvä juttu meillä. Saadaan tehtyä hommia mitä ei muuten ehdi.

Vierailija
24/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni selkä on raskaassa rakennustyössä kulunut aivan loppuun ja odottaa leikkausta. Lääkäri oli ehdottanut että voisiko tehdä kevyempiä töitä työmaalla. Varmaan se ainoa työkaveri olisi todella tyytyväinen kun mies aamulla sanoisi että joo tästä lähtien lakaisen lattioita sillee kevyesti. No mistäpä lääkäri voisi tietää rakennusalan töistä yhtään mitään, toki voisi kuvitella ettei siellä paperin pyörittäjää tarvita. 

Vierailija
25/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän olisi hienoa! Olen itse hoitaja ja sain tehdä osasairauspäivärahalla kevyempiä hommia. Se oli kuin lottovoitto. Sain enemmän rahaa kuin sairaslomalla ja sain olla töissä! Olin viikkotolkulla kotona ja siitä ei tullut kuin surku. Hoitoalalla on hirveä määrä pummeja, milloin ollaan saikulla kun on ihottumaa, millon kun on ranne kipeä. Ei edes yritetä. Minä sain työterveydestä vuolaat kehut siitä että en jää "ikävine vaivoineni" kotiin vaan ilmoitan työnantajalle että haluan tulla töihin ja löytyykö töitä -myös työnantaja oli todella tyytyväinen ja kevyitä töitä löytyi paljon ja se myös helpotti raskaamman työn raatajia.

Vierailija
26/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskeeko tämä myös esimiehiä?

Vierailija
27/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkäsairaana kävin töissä, kun firma maksoi taksin. En kyennyt kävelemään paljon ja lisäksi bussireitti kulkee mukulakivikatua osan matkaa. Se oli murhaa selälle. Mutta taksi ajoi eti reittiä ja jousitukset on toista.

Vierailija
28/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 19:41"]Koskeeko tämä myös esimiehiä?
[/quote]

Mitäs luulet. No tietysti koskee. Terveisin jo 10 vuotta korvaavaa työtä tehden.

Vierailija
29/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaava työ on tosi hyvä asia. Pari vuotta ollu käytössä. Ei huonoa sanottavaa!!

Vierailija
30/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mut olis määrätty työuupumuksen takia tekemään korvaavaa työtä työpaikalle, olisin luultavasti tappanut itseni. Kiusaamista esimiehen puolelta aiheutti työuupumuksen.

Jalassa oli rasitusvamma, yritin tehdä varastotyöntekijän töitä, joista osan ainakin pystyin tehdä istumalla. Mutta matka julkisilla työpaikalle aiheutti rasitusvamman pahentumista, joten tuli pitempi sairasloma sen työssäkäynnin takia.

Abortista sain 3päivää sairaslomaa. Jos olisin ollut nekin päivät töissä, olisin sotkenut verellä työpaikan tuolit. Mut ehkä se on sen korvaavan työn tekemisen arvoista. Vuosin verta monta viikkoa.

Vierailija
31/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:24"]Jos mut olis määrätty työuupumuksen takia tekemään korvaavaa työtä työpaikalle, olisin luultavasti tappanut itseni. Kiusaamista esimiehen puolelta aiheutti työuupumuksen.

Jalassa oli rasitusvamma, yritin tehdä varastotyöntekijän töitä, joista osan ainakin pystyin tehdä istumalla. Mutta matka julkisilla työpaikalle aiheutti rasitusvamman pahentumista, joten tuli pitempi sairasloma sen työssäkäynnin takia.

Abortista sain 3päivää sairaslomaa. Jos olisin ollut nekin päivät töissä, olisin sotkenut verellä työpaikan tuolit. Mut ehkä se on sen korvaavan työn tekemisen arvoista. Vuosin verta monta viikkoa.
[/quote]

Jäkäjäkä. Sairasloma ei tuu olemaan tulevaisuudessa enää samanlainen. Koita tottua. Osa saikuista jää, osa ei.

Vierailija
32/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei kykene enempää kuin kykenee, vaikka kuinka vedettäisiin hirttosilmukkaa tiukemmalle. Työnantajat eivät usko, mutta pää jää vetävän käteen. Mitään säästöjä ei tällä tulla saavuttamaan.

Vierailija
33/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:00"]Ihminen ei kykene enempää kuin kykenee, vaikka kuinka vedettäisiin hirttosilmukkaa tiukemmalle. Työnantajat eivät usko, mutta pää jää vetävän käteen. Mitään säästöjä ei tällä tulla saavuttamaan.
[/quote]

Enemmistölle tämä sopii. Niinkuin täälläkin joku kirjoitti, että on joka vuosi reilun viikon poissa, vaikkei ole kipeä. Niille tää on tärkeää ja tarpeen. Tunnolliset työntekijät ei huomaa eroa.

Vierailija
34/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaat hyväksyvät, ei koske valtiolla minua ainakaan. Lääkäri kuuntelee aina, sopii yksityiselle sektorille.

Vierailija
35/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä sanellut lääkärille, ja tuohon ei julkisella suostuta, että paska huuleen ap.

Vierailija
36/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en sairaana töitä tee, tuli korvaava työ käyttöön tai ei.

Vierailija
37/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:11"]

[/quote]

Aivan niin, asia ei ole noin mustavalkoinen,mitä aloittaja väittää. Saikulla ollaan kotona ja pitkään.

Vierailija
38/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:06"]Lampaat hyväksyvät, ei koske valtiolla minua ainakaan. Lääkäri kuuntelee aina, sopii yksityiselle sektorille.
[/quote]

No, täällä on kääntäjä, joka on valtiolla ja on tehnyt korvaavaa työtä kun varvas murtui. Yleensä duunissani juoksen paikasta töihin, mutta saikkuni aikana "vuori tuli Muhammedin luokse".

Vierailija
39/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:11"]Minä en sairaana töitä tee, tuli korvaava työ käyttöön tai ei.
[/quote]

Saattaa olla että sulla ei pian oo noita huolia kun seuraavissa yt:ssä tulee kenkää.

Vierailija
40/122 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:11"]

[/quote]

Aivan niin, asia ei ole noin mustavalkoinen,mitä aloittaja väittää. Saikulla ollaan kotona ja pitkään.

Tiedätkö mitä, valtion leipä on pitkä ja virka säilyy ja saikuttaa saa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi