MITEN TE JAKSATTE SIIVOTA???
Minä en vaan jaksaisi. Millään. Ja ei, en voi madaltaa vaatimustasoa jne. Haluan kuitenkin asua ihmisasunnossa. Koko ajan pitäisi puunata jotain kohtaa. Nytkin on ikkunat vielä keväältä pesemättä!
Kommentit (51)
Oon huomannut ihan saman. Musta tuntuu että suurin osa vaan fuulaa. Siivoaa näennäisesti ja nopeasti. kkunatkin vain 1krt/vuodessa. En tiedä ketään jatkuvaa puunaajaa tai jos väittävät niin tekevänsä niin kylässä käydessä huomaan itse paikkoja mitä ei ole siivottu.
Mulla on korkeat siisteysvaatimukset ja paha olla jos ne ei täyty. Olen oppinut siivoamaan ihan vaan oman hyvän olon vuoksi.
Aloittaminen voi olla vaikeaa, auttaisiko lopputuloksen miettiminen? Myös siivouksen näyvät tulokset kannustaa :)
Joo just siivosin, pakkohan se on, joka päivä jotain. Kyllähön se sit palkitsee, kun sen on viittiny tehä.
En jaksa stressata siivoamisella itseäni. Ikkunat olen pessyt 4 vuotta sitten. Ja silloinkin se oli yhtä helvettiä, niin en ole toimenpidettä toistanut.
Ja kyllä, ikkunamme varmaan on pskaset, mut ei haittaa, koska meillä on verhot kokoajan ikkunoiden peittona.
Joo inhoan siivoamista. Pelkkä ajatus siitä, että melkein joka päivä pitäisi puunata, että koti säästyisi siistinä, ärsyttää.. Eikä mulla edes ole korkea siisteystaso tai mitään.
Joskus teen sillein että kuuntelen vaikka 3 biisiä ja niiden biisien ajan pitää järjestää kotia mahdollisimman tehokkasti.
Onko muita käytännön vinkkejä? Minä aattelin kokeilla seuraavaksi sitä, että viskaan aivot narikkaan tyystin ja puunaan seuraavat 29 minuuttia. Tauko ja taas 29 minuuttia. Menen ikkuna kerrallaan aivotonna, ensin sisäpuolelta. Nyt on eteisen ikkunat jo pesty!
Ap
No, niinsanotut viikkosiivoukset hoituu. Teen kuitenkin joka päivä jonkun sellaisen siivouksen, jota tehdään harvemmin. Esim. uuninpesu, parvekkeen pesu, ilmanvaihtokanavien pesu, kaappien pesu (yksi kaappi),lamppujen pesu. Radio päällä tai rokki soimaan, niin sujuu.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:06"]Joskus teen sillein että kuuntelen vaikka 3 biisiä ja niiden biisien ajan pitää järjestää kotia mahdollisimman tehokkasti.
[/quote]
Tää on hyvä. :D Tarviin itse kanssa aina jonkun tämmösen kikan, jonkun millä voin tehdä selväksi itelleni että aikaa ei tartte käyttää ihan kauheesti. Tehokkaasti kun siivoaa niin ei siihen pienehkössä asunnossa kauaa mene, muttakun se aloittaminen on se ongelma.
Yks vinkki minkä kuulin oli käyttää äänikirjoja silleen että sitä saa kuunnella vaan siivotessa. :D Sit tulee ehkä tehtyä ekstraakin kun on kiinnostava kirja.
Mä taas en tajua ihmisiä jotka EIVÄT jaksa siivota. Varsinkin sossupummit jotka loisivat kotona 24/7 ja kämppä on kuin kaatopaikka. Hyi helevetti...
Eniten ärsyttää se, että koko ajan pitää keskeyttää. Nytkin pitää lähteä hakemaan auto huollosta, sitten tulee lapsi koulusta, ruoanlaitto, keittiön siistiminen, koirat, läksyjen valvonta, toinen lapsi kotiin kaverilta, ja taas sitten niitä ikkunoita.ja taas ruoanlaittoa ja keittiön siistiminen jne. Ap
Kun wc ja keittiö on suht siistit niin niillä pärjää hyvin.
Siivouksesta saa kotitalousvähennyksen. Tai palkkaa joku lukiolainen halvalla siivoomaan? Paitsi tietysti jos sulla on sen verran isoja lapsia, teet kotityövuorolistan jokaiselle jotain.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:22"]Mä taas en tajua ihmisiä jotka EIVÄT jaksa siivota. Varsinkin sossupummit jotka loisivat kotona 24/7 ja kämppä on kuin kaatopaikka. Hyi helevetti...
[/quote]
Sunkin kannattais ensin kokeilla sitä "sossupummin" elämää, joka monille aiheuttaa masennusta, syrjäytymistä, voimattomuutta yms.
Sit jos siihen vielä yrität lisätä siivoamisen, kaupassa käynnit, ruokien valmistuksen yms. Niin ei sitä vaan jaksa kaikkea.
Itse masennuksen kanssa taistelleena on ollut suoranainen ihme jos olen jaksanut esim suihkussa käydä joka toinen tai joka kolmas päivä. Siivoamiset menee yleensä siihen, et edellisenä iltana suunnittelen intoa puhkuen mitä teen seuraavana päivänä ja kun aamu sarastaa niin totean vain etten jaksakaan tehdä mitään ja vietän päiväni sohvan nurkassa täysin.
Mä tilasin Saksasta vaihtelun vuoksi siivousaineita ja taas jaksaa siivota. Ihana tuoksu niissä ja edullisiakin.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:33"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:22"]Mä taas en tajua ihmisiä jotka EIVÄT jaksa siivota. Varsinkin sossupummit jotka loisivat kotona 24/7 ja kämppä on kuin kaatopaikka. Hyi helevetti... [/quote] Sunkin kannattais ensin kokeilla sitä "sossupummin" elämää, joka monille aiheuttaa masennusta, syrjäytymistä, voimattomuutta yms. Sit jos siihen vielä yrität lisätä siivoamisen, kaupassa käynnit, ruokien valmistuksen yms. Niin ei sitä vaan jaksa kaikkea. Itse masennuksen kanssa taistelleena on ollut suoranainen ihme jos olen jaksanut esim suihkussa käydä joka toinen tai joka kolmas päivä. Siivoamiset menee yleensä siihen, et edellisenä iltana suunnittelen intoa puhkuen mitä teen seuraavana päivänä ja kun aamu sarastaa niin totean vain etten jaksakaan tehdä mitään ja vietän päiväni sohvan nurkassa täysin.
[/quote]Totta. Ja jos vielä asuu yksin kynnys nousee. Onko sulla tuttuja jotka vois auttaa silloin tällöin? Tehdä ruokaa valmiiksi, imuroida tms.
S[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:33"]Kun wc ja keittiö on suht siistit niin niillä pärjää hyvin.
[/quote]Lisättäköön vielä ,että se on minulla Paljon omasta fiiliksestä kii viitsinkö siivota.
Sit ku sille tuulelle satun niin kyllä tulee puhdasta jälkeä;-).. Usein kuitenkin tarvitsen jonkin alku lämmittelyn siivousinnon puhkeamiseksi esim.kauppareissun tms. arjesta irrottautumisen.
Nostan kyllä hattua sellasille kotiäideille jotka jaksaa pitää kiinni siivousajoista ilman mitään alkulämmittelyjä.
En jaksa myöskään jaksa elää sonnan keskellä.Nautin siististä kodista.
3 alle kouluikäistä, siivottavaa riittää mutta siivotaan lasten kanssa yhdessä leikin varjolla :)
Minulla se ei ole jaksamiskysymys, en millään viitsisi siivota, olen laiska, mutta jaksan kyllä, kun pakkohan se on.