Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN TE JAKSATTE SIIVOTA???

Vierailija
07.09.2015 |

Minä en vaan jaksaisi. Millään. Ja ei, en voi madaltaa vaatimustasoa jne. Haluan kuitenkin asua ihmisasunnossa. Koko ajan pitäisi puunata jotain kohtaa. Nytkin on ikkunat vielä keväältä pesemättä!

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan astioiden särkymistä, koska sillon joudun imuroimaan koko keittiön tarkasti.

Eli joskus on pakko imuroidakin;)

Vierailija
22/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään jaksaisi siivota. Se vaan pitää tehdä ja olla ajattelematta. Muut menee, mut eniten mua ärsyttää keittiö. Siinä kaikessa sälässä, tuhannessa pikkutavarassa jotka pitää laittaa paikoilleen ja murusissa jotka pitää pyyhkiä, on jotain ahdistavaa. Ehkä se on se, että keittiö on taas vartin päästä ihan samannäköinen. Vessatkin pysyy sentäs vähän kauemmin puhtaana ja tavara muuallakin vähän kauemmin aikaa paikoillaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:55"]

En minäkään jaksaisi siivota. Se vaan pitää tehdä ja olla ajattelematta. Muut menee, mut eniten mua ärsyttää keittiö. Siinä kaikessa sälässä, tuhannessa pikkutavarassa jotka pitää laittaa paikoilleen ja murusissa jotka pitää pyyhkiä, on jotain ahdistavaa. Ehkä se on se, että keittiö on taas vartin päästä ihan samannäköinen. Vessatkin pysyy sentäs vähän kauemmin puhtaana ja tavara muuallakin vähän kauemmin aikaa paikoillaan. 

[/quote]Teillä tehdään ruokaa vartin välein, vai häh?

Vierailija
24/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:34"]

Mä tilasin Saksasta vaihtelun vuoksi siivousaineita ja taas jaksaa siivota. Ihana tuoksu niissä ja edullisiakin.

[/quote]

mä kaipaan kanssa uusia siivousaineita, vinkkaisitko tänne mistä tilasit ja mitä. :)

Vierailija
25/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikkunat keväältä pesemättä? Minä en ole pessyt ikkunoita viiteen vuoteen. En oikein osaa asennoitua tuollaiseen mukamas-laiskuuteen, mitä sinulla on.

Vierailija
26/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä peseb ikkunat kerran vuodessa ja kyllä ne paskaset silloin jo on. Nytkin kyllä taas pitäis kun on jälkiä ikkunassa kun rastaat on paskonu ja törmäilly ikkunoihin ja ne on järkyt.

Vierailija
27/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:41"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:34"]

Mä tilasin Saksasta vaihtelun vuoksi siivousaineita ja taas jaksaa siivota. Ihana tuoksu niissä ja edullisiakin.

[/quote]

mä kaipaan kanssa uusia siivousaineita, vinkkaisitko tänne mistä tilasit ja mitä. :)

[/quote]

Näistä mä tykkään:

Appelsiinintuoksuinen yleispuhdistusaine, suihke

https://www.allyouneedfresh.de/cat/Drogerie/Frosch+Orangen+Multifl%C3%A4chen-Reiniger%2C+500+ml?catid=9177&artid=30231&mode=shop

Laventeli yleispuhd.aine
https://www.allyouneedfresh.de/cat/Drogerie/Frosch+Lavendel+Universal+Reiniger%2C+750+ml?catid=9177&artid=1721&mode=shop&page=3

Sensitive käsitiskiaine:

https://www.allyouneedfresh.de/cat/Drogerie/Pril+Sp%C3%BClmittel+Sensitive+DermaSchutz%2C+750+ml?catid=9177&artid=28521&mode=shop&page=2

Aloe vera yleispuhd.aine:

https://www.allyouneedfresh.de/cat/Drogerie/Der+General+Aloe+Vera+Allzweckreiniger%2C+750+ml?catid=9177&artid=5142&mode=shop

Konetiskiaine säästöpakkaus:

https://www.allyouneedfresh.de/cat/Drogerie/Finish+Alles+in+1+Powerball%2C+57+St?catid=9177&artid=30710&mode=shop

Kaikkia siivousaineita ja muita tuotteita:

https://www.allyouneedfresh.de/cat/Drogerie-Putz-+%26+Sp%C3%BClmittel?catid=5076

Vierailija
28/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:41"]

Ikkunat keväältä pesemättä? Minä en ole pessyt ikkunoita viiteen vuoteen. En oikein osaa asennoitua tuollaiseen mukamas-laiskuuteen, mitä sinulla on.

[/quote]Mä en pessy kahteen vuoteen ja sitten kun pesin vihdoin oli ihanan kirkkaat.

Vierailija
29/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:33"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:22"]Mä taas en tajua ihmisiä jotka EIVÄT jaksa siivota. Varsinkin sossupummit jotka loisivat kotona 24/7 ja kämppä on kuin kaatopaikka. Hyi helevetti... [/quote] Sunkin kannattais ensin kokeilla sitä "sossupummin" elämää, joka monille aiheuttaa masennusta, syrjäytymistä, voimattomuutta yms. Sit jos siihen vielä yrität lisätä siivoamisen, kaupassa käynnit, ruokien valmistuksen yms. Niin ei sitä vaan jaksa kaikkea. Itse masennuksen kanssa taistelleena on ollut suoranainen ihme jos olen jaksanut esim suihkussa käydä joka toinen tai joka kolmas päivä. Siivoamiset menee yleensä siihen, et edellisenä iltana suunnittelen intoa puhkuen mitä teen seuraavana päivänä ja kun aamu sarastaa niin totean vain etten jaksakaan tehdä mitään ja vietän päiväni sohvan nurkassa täysin.

[/quote]Totta. Ja jos vielä asuu yksin kynnys nousee. Onko sulla tuttuja jotka vois auttaa silloin tällöin? Tehdä ruokaa valmiiksi, imuroida tms.
[/quote]

On, mut en halua heidän auttavan.
En ole koskaan osannut pyytää apua saati ottaa sitä vastaan. Olen jopa kerran suuttunut kaverilleni joka yritti ehdottaa ihan vaan tiskikoneen tyhjennystä ja täyttöä. Ahdistun jos joku haluaa auttaa mua, en halua olla ns avuton ja avun tarpeessa.

Tiedän tuon olevan todella huono asia elämässä ja joskus jokainen saa olla heikko ja apua tarvitseva. Mut mulle se on hyvin pitkälti itsetuntokysymys.
Vaikka olenkin masentunut ja itsetuntoni on todella heikko, niin siltikään en vain kehtaa myöntää tarvitaevani apua.

Yksin en kuitenkaan asustele (onneksi?), mutta mieskään ei aina jaksa pitkien ja raskaiden työpäivien ja viikkojen jölkeen olla siivoomassa. Ja tästä myös suhteemme on kärsinyt aika paljonkin. Yleisin riidan aihe meillä kun on siivoamattomuus. :/

Vierailija
30/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Helsingissä on todellakin pakko pestä ikkunat kerran vuodessa. Mieluiten keväällä katupöly- ja koivun siitepölykauden jälkeen.

t. Ap

Vierailija
31/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:33"] [quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:22"]Mä taas en tajua ihmisiä jotka EIVÄT jaksa siivota. Varsinkin sossupummit jotka loisivat kotona 24/7 ja kämppä on kuin kaatopaikka. Hyi helevetti... [/quote] Sunkin kannattais ensin kokeilla sitä "sossupummin" elämää, joka monille aiheuttaa masennusta, syrjäytymistä, voimattomuutta yms. Sit jos siihen vielä yrität lisätä siivoamisen, kaupassa käynnit, ruokien valmistuksen yms. Niin ei sitä vaan jaksa kaikkea. Itse masennuksen kanssa taistelleena on ollut suoranainen ihme jos olen jaksanut esim suihkussa käydä joka toinen tai joka kolmas päivä. Siivoamiset menee yleensä siihen, et edellisenä iltana suunnittelen intoa puhkuen mitä teen seuraavana päivänä ja kun aamu sarastaa niin totean vain etten jaksakaan tehdä mitään ja vietän päiväni sohvan nurkassa täysin. [/quote]Totta. Ja jos vielä asuu yksin kynnys nousee. Onko sulla tuttuja jotka vois auttaa silloin tällöin? Tehdä ruokaa valmiiksi, imuroida tms. [/quote] On, mut en halua heidän auttavan. En ole koskaan osannut pyytää apua saati ottaa sitä vastaan. Olen jopa kerran suuttunut kaverilleni joka yritti ehdottaa ihan vaan tiskikoneen tyhjennystä ja täyttöä. Ahdistun jos joku haluaa auttaa mua, en halua olla ns avuton ja avun tarpeessa. Tiedän tuon olevan todella huono asia elämässä ja joskus jokainen saa olla heikko ja apua tarvitseva. Mut mulle se on hyvin pitkälti itsetuntokysymys. Vaikka olenkin masentunut ja itsetuntoni on todella heikko, niin siltikään en vain kehtaa myöntää tarvitaevani apua. Yksin en kuitenkaan asustele (onneksi?), mutta mieskään ei aina jaksa pitkien ja raskaiden työpäivien ja viikkojen jölkeen olla siivoomassa. Ja tästä myös suhteemme on kärsinyt aika paljonkin. Yleisin riidan aihe meillä kun on siivoamattomuus. :/

[/quote]Ehkä tutuilta ei olekaan niin kiva pyytää apua. Paitsi kaikkein läheisimmiltä.

Vierailija
32/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:15"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:36"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:33"] [quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 14:22"]Mä taas en tajua ihmisiä jotka EIVÄT jaksa siivota. Varsinkin sossupummit jotka loisivat kotona 24/7 ja kämppä on kuin kaatopaikka. Hyi helevetti... [/quote] Sunkin kannattais ensin kokeilla sitä "sossupummin" elämää, joka monille aiheuttaa masennusta, syrjäytymistä, voimattomuutta yms. Sit jos siihen vielä yrität lisätä siivoamisen, kaupassa käynnit, ruokien valmistuksen yms. Niin ei sitä vaan jaksa kaikkea. Itse masennuksen kanssa taistelleena on ollut suoranainen ihme jos olen jaksanut esim suihkussa käydä joka toinen tai joka kolmas päivä. Siivoamiset menee yleensä siihen, et edellisenä iltana suunnittelen intoa puhkuen mitä teen seuraavana päivänä ja kun aamu sarastaa niin totean vain etten jaksakaan tehdä mitään ja vietän päiväni sohvan nurkassa täysin. [/quote]Totta. Ja jos vielä asuu yksin kynnys nousee. Onko sulla tuttuja jotka vois auttaa silloin tällöin? Tehdä ruokaa valmiiksi, imuroida tms. [/quote] On, mut en halua heidän auttavan. En ole koskaan osannut pyytää apua saati ottaa sitä vastaan. Olen jopa kerran suuttunut kaverilleni joka yritti ehdottaa ihan vaan tiskikoneen tyhjennystä ja täyttöä. Ahdistun jos joku haluaa auttaa mua, en halua olla ns avuton ja avun tarpeessa. Tiedän tuon olevan todella huono asia elämässä ja joskus jokainen saa olla heikko ja apua tarvitseva. Mut mulle se on hyvin pitkälti itsetuntokysymys. Vaikka olenkin masentunut ja itsetuntoni on todella heikko, niin siltikään en vain kehtaa myöntää tarvitaevani apua. Yksin en kuitenkaan asustele (onneksi?), mutta mieskään ei aina jaksa pitkien ja raskaiden työpäivien ja viikkojen jölkeen olla siivoomassa. Ja tästä myös suhteemme on kärsinyt aika paljonkin. Yleisin riidan aihe meillä kun on siivoamattomuus. :/

[/quote]Ehkä tutuilta ei olekaan niin kiva pyytää apua. Paitsi kaikkein läheisimmiltä.
[/quote]

En pyydä edes lähimmiltä ystäviltäni apua, tutuille en edes puhu ongelmistani.

Vierailija
33/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:17"]Kyllä Helsingissä on todellakin pakko pestä ikkunat kerran vuodessa. Mieluiten keväällä katupöly- ja koivun siitepölykauden jälkeen.

t. Ap
[/quote]

Meinaatko ap, ettei muualla olisi siitepölyä ja katupölyä keväisin?
Kyllä sitä on muuallakin, mut en silti ala pesemään ikkunoita edes kerta vuoteen. Siihen on parikin syytä.
1. Kissojen kanssa touhu menee helvetilliseksi sompaamiseksi
2. Ikkunoiden edessä on tavaraa sen verran paljon, ettei ole mitään järkeä siirrellä tavaroita paria tuntia vain, jotta voisi ikkunat jynssätä ja saman ajan käyttää tavaroiden siirtoon takaisin paikoilleen.

Vierailija
34/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:17"]Kyllä Helsingissä on todellakin pakko pestä ikkunat kerran vuodessa. Mieluiten keväällä katupöly- ja koivun siitepölykauden jälkeen.

t. Ap
[/quote]

Kyllä sitä on muuallakin, mut en silti ala pesemään ikkunoita edes kerta vuoteen. Siihen on parikin syytä.
2. Ikkunoiden edessä on tavaraa sen verran paljon, ettei ole mitään järkeä siirrellä tavaroita paria tuntia vain, jotta voisi ikkunat jynssätä ja saman ajan käyttää tavaroiden siirtoon takaisin paikoilleen.
[/quote]

Kato stadilaiset luulee että esim Oulussa ei ole katuja. Tai siitepölyä. Koska eihän nyt landella mitään tai ketään

Vierailija
35/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:31"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:17"]Kyllä Helsingissä on todellakin pakko pestä ikkunat kerran vuodessa. Mieluiten keväällä katupöly- ja koivun siitepölykauden jälkeen.

t. Ap
[/quote]

[/quote]

Kato stadilaiset luulee että esim Oulussa ei ole katuja. Tai siitepölyä. Koska eihän nyt landella mitään tai ketään
[/quote]

Näköjään.

Vierailija
36/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 16:17"]Kyllä Helsingissä on todellakin pakko pestä ikkunat kerran vuodessa. Mieluiten keväällä katupöly- ja koivun siitepölykauden jälkeen.

t. Ap
[/quote]

[/quote]

En tajua alapeukkuja, mut toisaalta. Mun koti ja mun päätös mitä tälle teen.

Vierailija
37/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän jaksamista vie se, ettei mies halua/osaa auttaa, aina saa mennä perästä ja siivota uudestaan. Yhtä juhlaa siivoilla vaikka viikonloppuna kun mies on pois. Yksinkertaisesti tykkään siivota, eikä ole vaatimukset kovin alhaalla

Vierailija
38/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kakkoskoti pikkukaupungissa. Kyllä se katupölyn määrä nyt vaan Helsingissä on jotain ihan muuta kuin muualla. Koivun siitepöly johtuu sitten ihan siitä, että talomme edellinen omistaja on tällännyt tontin täyteen koivuja...

ap

Vierailija
39/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rakastan siivoamista.Koti on paras paikka ja meillä on aina siistiä ja puhdasta.Laittelen aina paikkoja töiden jälkeen kuntoon.en tajua ettei joku viitsi siivota kotiaan!Kerran viikossa teen suursiivouksen.

Vierailija
40/51 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun jaksamista auttaa kummasti se, että on jotkut juhlat tulossa ja vieraita kutsuttuna. En kehtaa heitä päästää mihinkään läävään, on pakko siivota kunnolla.

Arkisiivous tulee ihan selkäytimestä, eli itsestään, mutta ikkunanpesut, jalkalistojen kuuraamiset yms. ei jaksaisi kiinnostaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä