Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sairaana kotona, pomo juuri

Vierailija
07.09.2015 |

soitti ja tivasi syytä. Olen kertonut hänelle puhelimitse sairastuneeni keuhkoputkentulehdukseen. Ääneni on lähes kokonaan pois (puheammatti) sekä lämpöilyä ja yskää. Todistukset on olemassa kaikilta päiviltä. ( nyt neljäs päivä menossa). Pomoni totesi soitettuaan juuri minulle, että palaveri alkoholin käytöstäni on tulossa heti kun menen yöihin.

wtf?! En ole alkoholisti, poissaolopäiviä sairastumisen vuoksi minulla on noin 15 kpl vuodessa. Olen pari kertaa sairas keväällä, pari syksyllä, keskimäärin.

mitäs nyt? Miten todistan, etten dokaa?

Kommentit (165)

Vierailija
161/165 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 15:41"]Noi on ihan pelleilyä noi, että sairauslomalla etsitään jotain korvaavaa työtä mitä pystyy tekemään. Onneksi lääkärikunta on noin yleisesti sen verran fiksua väkeä, että kirjoittaa suoraan sellaisen sairausloman, että pääsee kotiin lepäämään.
[/quote]
Koskee esimerkiksi asiakaspalvelutyötä, kun työntekijältä on ääni lähtenyt kurkkutulehduksen takia ja muuten yleisolotila hyvä. Varastossa voi hyvin kirjata saapuvaa tavaraa, käsitellä rahoja ja tehdä kirjaustöitä koneella, vaikka asiakkaita ei pystykään palvelemaan. Ihan järkevää minusta.

Vierailija
162/165 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 19:49"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 13:12"]

Siis miten teidän mielestä 15pv saikkua VUODESSA on paljon? Kyllä mulla tulee enemmänkin, vaikka olen melko nuori ja ihan perusterve. Vaikuttaakohan sitten, että joudun töissä liikkumaan ulkona säässä kuin säässä ja sen takia pikkuflunssa pääsee nostamaan kuumetta.. Mutta ei 15pv vuodessa silti ole paljon.

[/quote]

Keskimääräinen sairauspoissaoloprosentti on 4, joka tarkoittaa noin 8 työpäivää. 15 on paljon henkilöltä, jolla ei ole mitään varsinaista perussairautta tai tapaturmaa, ja antaa aiheen puheeksiottoon. Varhaisen tuen malliin muuten kuuluu myös alkoholiepäilyjen esiin nostaminen. 

[/quote]

ei kai niitä kuitenkaan aivan mielivaltaisesti rohkaista nostamaan esiin?

ilman siis  mitään konkreettista todistetta?

voinko minäkin siis epäillä työnantajaani insestistä ja nostaa asian esille?

[/quote]

varhaisen puuttumisen malli täytyisi olla joka työpaikalla käytössä. 

Jos tosiaan epäilet työnantajaasi moisesta, ilmoita poliisille ja lastensuojeluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/165 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eka saikkupäivä palkattomaksi! T. Yrittäjä

Vierailija
164/165 |
07.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keuhkoputken tulehdus kannattaa hoitaa hyvin ja levätä, ettei tule keuhkokuume. Se voi tulla perusterveellekin ja johtaa siihen, että joutuu sairaalaan tiputukseen!

Vierailija
165/165 |
08.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2015 klo 21:36"]

Ja eka saikkupäivä palkattomaksi! T. Yrittäjä

[/quote]

Ei haittaisi minua, mutta uskon että ihmiset saikuttaisivat vain pidempään, kokon rahan edestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän